Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Kan noen poste instillingene de bruker på pc, analog tv, dvd ?

jeg har sett gjennom i posten og finner noen , men hvis noen kunne posta sine instillinger de er fornøyd med hadde det vært fint :)

9244640[/snapback]

 

Se min post øverst på side 22 i denne tråden. Innstillingene skrevet opp der bruker jeg både til TV, DVD over scart samt PC over VGA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger en tv for å se på tv. Ser litt film, men ikke så mye.

Er ikke spesielt kresen eller "tv-kjenner".

Har vanlig kabel-tv.

 

Er dette tv'en for meg?

9249116[/snapback]

 

hmm, det kan jo være det, jeg ser på visse kanaler er det bedre bilde enn på andre.

det holder for meg men jeg ser mest dvd og på pc. men analoge signaler er et minus på denne tv'en, hvertfall ikke noe pluss.

Det digitale-bakkenette har jeg hørt er bra.

Lenke til kommentar
Jeg trenger en tv for å se på tv. Ser litt film, men ikke så mye.

Er ikke spesielt kresen eller "tv-kjenner".

Har vanlig kabel-tv.

 

Er dette tv'en for meg?

9249116[/snapback]

 

hmm, det kan jo være det, jeg ser på visse kanaler er det bedre bilde enn på andre.

det holder for meg men jeg ser mest dvd og på pc. men analoge signaler er et minus på denne tv'en, hvertfall ikke noe pluss.

Det digitale-bakkenette har jeg hørt er bra.

9249167[/snapback]

Bildet på denne TVen ved bruk av analoge TV-signaler er ikke noe minus i forhold til andre modeller innenfor samme prisklasse. Syntes den overstiger kvaliteten på langt dyrere modeller. Når det er sagt så kjøper man ikke en LCD-TV for bruk på analoge signaler. Det blir bare for dårlig..

Lenke til kommentar

Vurderer nå seriøst å kjøpe denne TVen, siden den er billig og bra. Men må få svar på disse spørsmålene først:

 

Kan man bruke PCen på TVen via HDMI, blir det bra?

Siden det bare er 1 HDMI uttak, funker den HDMI-veksleren jeg viste for et par poster siden?

 

Håper noen kan svare på spørsmålene, for da bestiller jeg i kveld.

 

Litt "off topic" spørsmål, hvilke leverandør/nettsted foretrekker dere med tanke på service, reperasjon og kjapp sendetid?

Lenke til kommentar

HDMI fungerer bra, men da bare i 1280x720. Har sett at andre her har klart 1360x768 over HDMI, men da må man nok bruke en del tid på diverse instillinger og programvare. Jeg har i hvert fall ikke fått det til.

 

VGA fungerer fint i 1360x768, og da med 1:1 pixelmapping.

 

Kjenner ikke til HDMI-veksleren men det vil forundre meg sterkt om den ikke fungerer. Spør om du kan få en tilgodelapp i tilfelle den ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Vurderer nå seriøst å kjøpe denne TVen, siden den er billig og bra. Men må få svar på disse spørsmålene først:

 

Kan man bruke PCen på TVen via HDMI, blir det bra?

Siden det bare er 1 HDMI uttak, funker den HDMI-veksleren jeg viste for et par poster siden?

 

Håper noen kan svare på spørsmålene, for da bestiller jeg i kveld.

 

Litt "off topic" spørsmål, hvilke leverandør/nettsted foretrekker dere med tanke på service, reperasjon og kjapp sendetid?

9250041[/snapback]

 

Jeg har fått til 1:1 pixelmapping over DVI/HDMI.

 

Brukte det integrerte skjermkortet i dette hovedkortet:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321033

 

+ denne kabelen:

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:935444

 

 

Installerte skjermkortdriveren som fulgte med på driver-CD'en til Asus, og etter litt (10 min) justering i driverprogrammet poppet plutselig bildet frem på min Tatung V32MCHK i 1360 x 768 60Hz.

Lenke til kommentar
Jeg trenger en tv for å se på tv. Ser litt film, men ikke så mye.

Er ikke spesielt kresen eller "tv-kjenner".

Har vanlig kabel-tv.

 

Er dette tv'en for meg?

9249116[/snapback]

 

hmm, det kan jo være det, jeg ser på visse kanaler er det bedre bilde enn på andre.

det holder for meg men jeg ser mest dvd og på pc. men analoge signaler er et minus på denne tv'en, hvertfall ikke noe pluss.

Det digitale-bakkenette har jeg hørt er bra.

9249167[/snapback]

Bildet på denne TVen ved bruk av analoge TV-signaler er ikke noe minus i forhold til andre modeller innenfor samme prisklasse. Syntes den overstiger kvaliteten på langt dyrere modeller. Når det er sagt så kjøper man ikke en LCD-TV for bruk på analoge signaler. Det blir bare for dårlig..

9249460[/snapback]

Hvor dårlig fungerer dette da? Og hva er dårlig?

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål, kan hende at de har vært før men jeg gadd ikke lese så veldig langt i tråden.

 

http://tatung.no/produkter.html Her er det to 32 tommer modeller og da teller jeg ikke med EE1 og ED1 (de som var for sverige og danmark). De to modellene er V32MCGI

 

· HD klar, enkel skalerbar til 1080i, 720p

· HD Klar med oppløsning 1366x768

· 8 ms responstid på skjerm

· Alle tilkoblinger som HDMI og DVI –HDCP 1:1 pixelmapping

· 3D Comb-filter & De-interlace

· Dynamisk kontrast forbering

· Automatisk 3:2 / 2:2 pull down

· Gamma Korreksjon

· Bilde i Bilde (PIP)

· Spesiell Lyd: SRS/BBE

 

Andre er V32MCHK

 

· HD klar, enkel skalerbar til 1080i, 720p

· HD Klar med oppløsning 1366x768

· 8 ms responstid på skjerm

· Alle tilkoblinger som HDMI

· 3D Comb-filter & De-interlace

· Dynamisk kontrast forbering

· Automatisk 3:2 / 2:2 pull down

· Bilde i Bilde (PIP)

· Spesiell Lyd: SRS/BBE

 

Vet noen om hvem av de to man får mest for pengene for og i så fall vet om noen bra butikker?

 

Og så blir jeg ikke helt klok selv om jeg har lest diverse faktasider om oppløsninger. Er det noen som tør å anbefale enten 720p eller 1080i når det gjelder spilling?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...