Gå til innhold

"X360 elite" ikkje så veldig "elite" -Gamepro


ShredLord

Anbefalte innlegg

Der er nokre poeng eg er meir elle mindre einig i, og nokre eg er ueinig i. Totalt sett synest eg ikkje dette var nokon spesielt bra artikkel. Det verkar litt som om forfattaren grip etter halmstrå, og fokuserar for mykje på uvesentlegheiter.

 

Når det gjeld 360 Elite, veit eg ikkje heilt kva eg synast. På den eine sida, liker eg at han er svart og har HDMI. På den andre sida, er eg ikkje imponert over kva han tilbyr. Med tanke på den høgare prisen, synest eg der burde vere større forbetringar i høve til Premium.

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ganske naturlig å dra inn sony og PS3 da "artikkelen" også gjør dette, så nå får du holde deg til det du selv har postet!

Har du xbox360? Virker ikke som du har det (har ikke det selv heller) men det jeg ikke skjønner da er hvorfor du skulle vite at folk som har x360 skulle bli irritert overt at HDMI kommer. Ellers har jeg såpass tro på folks inteligens at jeg tror de klarer å telle til tre og å skille mellom de tre versjonene og kjøpe den de vil avhengig av behov og ønsket pengebruk. Burgerking fører mange forskjellige hamburgere, du blir ikke veldig forvirret når du står å bestiller der?

Å si at det ikke går ann å kombinere tilt og rumble er ihvertfall helt bak mål...er tilt og rumble i wii, tenker det dreier seg om at sony ønsket å spare inn på pengene å vente på en bedre deal. Hvor irriterende er det ikke å måtte kjøpe 4 nye kontrollere med rumble (hvis det kommer)? Blir fort 2000 kroner det, jævla dyrt for bare å få rumble!

Herregud, dette er så utrolig usaklig diskusjon, alle konsollene er bra på sin måte, og ingen av dem er perfekte. Så kan vi ikke bare drite i hele greia å gå back to gaming (eller noe annet fornuftig...)? Jeg kommer ihvetfall ikke til å argumentere noe over i denne tråden her da det ikke er noe å argumentere om.

Lenke til kommentar
Sherlord  du hadde noen gode punkter i post 18.    Drunk in pulic.  Det er greit at sony kom med en mindre ps2.    Fordi den var helt lik bare mindre

8446485[/snapback]

 

..og integrert ethernet.

 

Forøvrig er det prat om valg her. Spille på pcn via wlan? Neitakk. På konsoll? Neitakk. De sier også at de er GAMERE som ikke bryr seg om harddisk, men hd dvd kan de si noe på? Kan de bestemme seg? Hva skal en som vil spille med hd dvd drevet? Ikke spille ihvertfall. Hva skal en som vil spille med 120gb harddisk? Eller 20gb? vi klarer os fint med 64/512mb minnekort! Men ventnålitt.. greit med litt mer enn akkurat det man trenger. Så er man klar for fremtiden. Eller er det også galt?

Lenke til kommentar
Sherlord  du hadde noen gode punkter i post 18.    Drunk in pulic.  Det er greit at sony kom med en mindre ps2.    Fordi den var helt lik bare mindre

8446485[/snapback]

 

..og integrert ethernet.

 

Forøvrig er det prat om valg her. Spille på pcn via wlan? Neitakk. På konsoll? Neitakk. De sier også at de er GAMERE som ikke bryr seg om harddisk, men hd dvd kan de si noe på? Kan de bestemme seg? Hva skal en som vil spille med hd dvd drevet? Ikke spille ihvertfall. Hva skal en som vil spille med 120gb harddisk? Eller 20gb? vi klarer os fint med 64/512mb minnekort! Men ventnålitt.. greit med litt mer enn akkurat det man trenger. Så er man klar for fremtiden. Eller er det også galt?

8446577[/snapback]

 

obs glemte det

Lenke til kommentar
det finnes en butikk som tilbyr 250dollar avslag eller noe til de desperate som vil bytte med elite. Ellers synes jeg at artikkelen er dritt og at han bare har med små-ting som er farlig i det hele tatt.

8445916[/snapback]

Ah? Hvilken?

 

Skjønner rett og slett ikke poenget med 360 Elite, og med tanke på hva man får i forhold til en vanlig premium så er den rett og slett grisedyr.

La oss si at en Xbox 360 koster 3000. Og 120 GB HDD koster 1000. Da er du oppe i 4000 kroner, hvis du hadde kjøpt vanlig Xbox 360 og 120 GB HDD.

 

En Xbox 360 Elite koster omtrent 3000 kroner med 120 GB HDD. :)

Endret av Bamsemumsen
Lenke til kommentar

Som alle andre tråder med slikt innhald går altså denne og til dunders. Forundrar meg ikkje. Det var uansett forfriskande å få litt kritikk andre vegen, for ein gongs skuld - sjeldan me diskuterar ein artikkel angåande Microsoft si marknadsføring her. Det går mest andre vegen, for å seie det slik. :)

Lenke til kommentar
Som alle andre tråder med slikt innhald går altså denne og til dunders. Forundrar meg ikkje. Det var uansett forfriskande å få litt kritikk andre vegen, for ein gongs skuld - sjeldan me diskuterar ein artikkel angåande Microsoft si marknadsføring her. Det går mest andre vegen, for å seie det slik. :)

8446756[/snapback]

 

Til dundas? Folk har da vært rimelig on topic her. Mener du den har gått til dundas fordi folk ikke er enig med deg kanskje?

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Som alle andre tråder med slikt innhald går altså denne og til dunders. Forundrar meg ikkje. Det var uansett forfriskande å få litt kritikk andre vegen, for ein gongs skuld - sjeldan me diskuterar ein artikkel angåande Microsoft si marknadsføring her. Det går mest andre vegen, for å seie det slik. :)

8446756[/snapback]

 

Til dundas? Folk har da vært rimelig on topic her. Mener du den har gått til dundas fordi folk ikke er enig med deg kanskje?

8446801[/snapback]

 

Neinei. Meiner berre at allereie etter to sider er den velkjente krigstonen tilbake. Den der "min konsoll er betre enn din". Kanskje eg overreagerer.

Er sjølv ikkje einig med heile artikkelen - det er openbert mykje fyllstoff som forfattaren bruker av mangel på solide argument. Men hovudpoenget; at Elite er altfor dyr i forhold til det nye den tilbyr, er eg fullstendig einig i. Og det drep litt av argumenta i forhold til pris når det gjeld Ps3, synes eg.

Lenke til kommentar

Vas som den artikkelen er bevis nok på at narkotika gjør ting med skallen til folk. At noen går så langt å klage på at den er for billig sier endel, når har noen gått inn i en butikk og sagt "Nei, betaler ikke så lite for denne, ta 500 ekstra så sier vi det er greit"? Jeg vil gjette 0. Det koster kanskje å være kar, men ifølge forfatter av artikkelen inkluderer vist det også at man er idiot.

 

Og som flere har påpekt, han motsier seg selv. Først er den for billig, men etterpå er den for dyr. Samtidig så er den både for billig og for dyr, hva pokker?

 

Wifi, "alle" vil ikke ha Wifi nei. Men de fleste vil, og det å ha det med er ikke all verden.

 

Han klager på fargen, sist jeg sjekket så klaget mange (til og med noen som ikke skulle kjøpe en 360, men en viss konsoll i nettopp svart) på at en hvite boksen ikke ville passe inn og ønsket den var svart. Nei, Microsoft burde tydeligvis gi ut 360 i alle regnbuens farger slik at alle blir fornøyd.

 

Nei, han må ikke betale mer for noen farge når det gjelder nye biler, men så er det jo noe som heter bestillings basert produksjon. Skal man sammenligne konsoll og bil burde det være bruktbil, og man måtte betale ekstra om selgeren skulle omlakkere bilen. PS2 Pink koster jo også litt ekstra sist jeg sjekket.

 

Trengs 120GB for demoer og slikt? Nei, men tosken som skrev dette makkverket har tydeligvis ikke tenkt på at Microsoft nå også leier ut filmer og tv-serier og slikt tar plass. Jeg tviler på at spill utviklere vil merke særlig forskjell mellom 20 og 120GB harddisk, hvor han drar dette fra aner jeg ikke.

 

Og at 360 ikke kommer med HD-DVD, bra, det gir forbrukerne ett valg. De kan allerede få HD via nedlastinger fra marketplace og de som vil sitte på gjerdet og velge formatet som vinner får gjøre det.

 

Inavlet greier til og med å klage på at 360 elite ikke gir noen fordeler når det kommer til spilling, selv om han tidligere i artikkelen breiet ut om hvordan dette var med på å skille xbox eiere og det som var.

 

Det er iallefall tydelig at innavl og slag i hodet fortsatt er ett utbredt problem for menneskeheten.

Lenke til kommentar

"Artikkelen" bærer preg av umoden liksomjournalistikk, og når man presterer å motsi seg selv så mange ganger i en så kort og overfladisk tekst er det nesten ikke noen vits i å diskutere den. Men men, det er jo noen poenger å hente, om mann enn må legge litt godvilje til.

 

Å lansere Elite akkurat nå som den billigste ps3 er ute av markedet er ganske smart. Hvis disse to hadde levd ved siden av hverandre hadde nok valget mellom 360 og ps3 bikket mer over i ps3 sin favør. Slik det er nå er det fremdeles et stykke opp til ps3 fra Elite, og den kan leve som et tredjevalg for de som vil ha en 360. Ellers synes jeg nok de kunne kostet på seg wifi, kan ikke helt se noen god grunn til å ikke ha det.

Lenke til kommentar

Hadde verkeleg ikkje trudd det skulle bli så mykje slakt for å leggje ut ein artikkel som er så lik så mange andre. Det er jo ikkje EG som har skreve artikkelen. :no:

Beklagar seriøst viss folk faktisk er så sinte; som vanleg var det ikkje meining å hakke laus utan mål og meining viss det verka slik.

Lenke til kommentar

Endel ting med den nye 360 Elite er jo ikke så mye å skryte av heller dessverre. Støynivået er det samme, siden det foreløpig ser ut til å bruke samme drev som de som støyer i eksisterende 360'er. Dessuten har ikke MS gjort noe med det som er årsaken til hardware krasj og tre røde lys. Prosessorene er fremdeles loddet til hovedkortet med BGA-lodding. Hovedkortet er fremdeles bare festet i hjørnene/kantene. X-klampene som fester kjøleribbene er de samme (og utøver for svakt trykk i mange tilfeller). Eneste som visstnok MS ser ut til å ha gjort er å ha gitt prosessorene noen klatter med epoxy-lim for å feste dem bedre hovedkortet. Om det hjelper, gjenstår og se.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...