Gå til innhold

"X360 elite" ikkje så veldig "elite" -Gamepro


ShredLord

Anbefalte innlegg

Feature: Eight Reasons Why the Xbox 360 Elite Isn't Elite

 

At the dawning of its release, GamePro presents eight reasons why the Xbox 360 version 2.0 is anything but elite.

 

 

The Xbox 360 Elite: is it really "elite"?

On April 29, Microsoft will release their third flavor of 360 ice cream -- the black Xbox 360 Elite. Let's not be coy; the reason in adding a third, more expensive 360 is solely due to the existence of the $600 PS3. Since the inception of game consoles, prices have traditionally dropped with age, not increased. But If Sony can sell 3 million "supercomputers" in five months, why can't Microsoft?

 

The Elite was largely criticized when it was announced last month and still is today. So at the dawning of its release, GamePro presents eight reasons why the Xbox 360 version 2.0 is anything but elite.

 

1. Three 360s is one too many. Currently there are two Xbox 360 models available, and that's already a stretch. Yeah, it's about choice, but it's also about reducing confusion when presenting a prospective buyer with a product. Having three SKUs available to consumers makes it seem like Microsoft doesn't know what it wants to be. Hardcore gamers (like many of you reading this) are sure to do their due diligence when deciding on a game system, but keep in mind that hardcore gamers are the minority. Most gamers purchase a platform with very little research other than selecting which system supports the game(s) they want play.

 

2. It's still cheaper than the PS3. Cheap is a good thing. But for something to be considered "Elite," in theory it should probably also be the most expensive product on the market. Try as Microsoft may, when looking at price alone, PS3 still has the "elite" advantage when viewed by the affluent upper-class, the same class the $479 Elite is aimed at. Sure, the $499 PS3 just died and $299-399 Xbox 360 models will still prevail, but Microsoft's price advantage over the PS3 just got a whole lot smaller.

 

3. No wireless networking. C'mon. This is just inexcusable. Even the DS with its 12 year-old computing technology supports wifi. There's no excuse for what's being dubbed as "elite" not to include this inexpensive, widely used networking standard. Microsoft can pimp "choice" all they want on this one, but who doesn't want wi-fi? Sample: "No, I don't ever want wireless networking, so don't make me pay the $10 wholesale price of adding it." Preposterous.

 

4. The current 10 million 360 owners are getting the shaft. Microsoft says the Elite isn't aimed at existing customers but for niche HD enthusiasts who still don't own an Xbox 360. Fair enough, but didn't Microsoft just get done telling existing 360 owners that bigger hard drives and HDMI video were unnecessary? Why the sudden shift in philosophy? Even new Elite owners may be getting the shaft as Microsoft will continue to optimize all Xbox Live Marketplace content for the 20GB hard drives, possibly making the Elite's 120GB drive a moot point. And by further segmenting the Xbox 360 platform, no one version benefits as game developers must consider each when developing games and testing hardware. The largest common denominator typically wins.

 

5. It will still be really loud. By not including a more efficient, cooler-running 65 nanometer processor, we assume the Elite will continue to pump out an irritating racket when turned on, primarily due to its noisy cooling fan. Usually, loud-running consumer electronics are more akin to discount products, not the high-class "elite" as the name implies. This will totally ruin our experience while we drink Cristal and listen to Vivaldi (yes, we're audio snobs).

 

6. No HD-DVD bundle. Is the Elite trying to be a multimedia device or not? Not including an HD-DVD drive just feels underdeveloped, and something Microsoft could have used to juice up excitement for the Elite. Of course, we can't help but suspect that the increasing popularity of Blu-ray had something to do with the decision to exclude HD-DVD this time around. Furthermore, the add-on drive will not be released in black for Elite owners still wanting HD-DVD support. That'll look real classy on your entertainment center; the black-and-white cookie look is so in this year.

 

7. Someone tell Microsoft that white is the "new black." Sure, Microsoft needs to differentiate from ghostly white Wiis and pastel-colored Apple products, but white -- not black -- is where the good stuff is right now in consumer electronics. Microsoft wisely went with white the first time around, so why the change without letting Elite owners decide on a color? And don't even try to sell a monochrome variation at a premium. Since when did I have to pay more for a black car?

 

8. The machine isn't intended for gamers. Ultimately, the Elite has nothing to do with enhancing the gameplay experience; it's for multimedia whores. HDMI, a larger hard drive, new movies and TV content? Great. Remind me why the gamer in me cares? How will the Elite improve my games? From a game saving and demo download standpoint, a 20 GB hard drive is more than enough (hint: you were right the first time, Microsoft). After all, despite whom Elite is being pitched to, gamers are the ones really buying the product.

 

The only thing "elite" about Microsoft's new Xbox 360 is its price. At $480, it's just $20 shy of the once-available, now-defunct 20GB PS3. Shedding the contrarian in me, the extra hard drive space and bundled HDMI support (including cable) is nice from a non-gamer standpoint. DVD upscaling is appreciated too. But as a gamer, it's hard to get excited about the Elite. And this isn't to say it won't sell; we just wish it was selling "more" to gamers.

GAMEPRO

 

Kan berre sei eg er einig. At dei lanserer ei tredje maskin, som lagar like mykje støy som før, med HDMI og større harddisk som dei tidlegare sa var undausynt er tullete. Og dei inkluderar korkje Blu Ray eller HD DVD i pakken.

Dette betyr at for folk som faktisk vil utnytte HDMI`en og sjå HD-film må kjøpe HD DVD-addon i tillegg. Dyr er den og.

 

Men, det er no mi meining.

Diskuter så fillene fyk, husk at me diskuterer ARTIKKELEN. :p

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artikkelen er som det meste fra Gamepro: skrot.

 

Er det ikke litt motsigende det de sier om prisen? I punkt 2 sier de den er for billig til å være Elite, men under sier de at det eneste Elite med den er prisen. Jaja...

 

Hvorfor skulle MS inkludere HD-DVD/Blu-ray? Deres mål er jo å bli store på media vi nett med Video Marketplace og IPTV.

 

Hva er motivasjonen din for å ta frem denne artikkelen? Du er da kun interessert i Playstation eller? :p

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

1. Joda, 3 enheter er vel kanskje for mye, men var ikke det snakk om at Elite skulle over tid erstate pro utgaven av X360? mener jeg leste det.

 

2. Hva har prisen på elite med enheten i seg selv? Det har man jo fått bevist utfra flere tester at dyrt er ikke nødvendigvis synonymt med best.

 

3. Er jeg enig i. Trådløst skulle de ha implementert, den legger ikke noe merkverdig til i prisen og det blir billigere for folk som vil ha det.

 

4. Blir vel ikke å gå utover eksisterende eiere av X360, enheten er bare et nytt tilbud med litt ekstra stasj for den intereserte. Ikke noe mer.

 

5. Var ikke det DVD drevet som lagde mest infernalsk bråk i X360en? Ettersom jeg har lest er Elite mindre støyende enn de eksisterende enhetene, og det er jo bare bra.

 

6. Faktisk ganske smart av MS å ikke implementere HD-DVD i boksen, siden formatkrigen ikke er avgjort. Om HD-DVD taper blir du ikke sittende med en ubrukbar boks men kan heller få tak i et drev til maskinen, eksternt, som støtter det formatet som vant. Meget lurt av MS synes jeg.

 

7. Igjen et ubrukelig punkt, noe som ikke har noe med enheten å gjøre. Hva gjør X360 mindre elite fordi den har svart kasse?

 

8. Tildels enig, men i dag når det blir mer multifokus på enhetene, er en altien boks mye i vinden, selv om det ikke er akkurat det beste (min mening).

 

Jeg ser ikke hva det er med denne artikkelen som viser at X360 ikke er noe elite. Et par gode punkter men ellers bare dårlige punkter og flisespikkeri. Hva boksen har for farge, pris og antall med andre enheter i samme klasse, har ingen ting å gjøre med hva det er som gjør Elite mindre elite.

Lenke til kommentar

Dei meiner vel at maskina gjev altfor lite verdi i forhold til den høge prisen. Den gjer seg ikkje "fortent" til å vere dyr. :p

 

Motivasjonen? Det er vel å diskutera ein ny konsoll som kjem på marknaden. Kan jo leggje ut litt 360 og Microsoft-kritiske artiklar ut her iblant og. ;)

Eg ser forøvrig på Gamepro som ei kjempeside - med mange gode artiklar.

Lenke til kommentar

Reknar med at andre kjem til å rive arttikkelen i fillbebiter, så eg nøyer meg med å kommentere eit par punkt.

 

2) Ordboka definerer "elite" som det beste og fremste. Kan du få dette til ein billigare penge enn andre produkt må da dette gjere det aktuelle produktet meir "Elite". At dei seinare seier at produktet er elite pga prisen virker litt rart.

 

7) Vedkommande har kanskje ikkje fått med seg at til dømes dei svarte produkta til Apple gjerne blir sett på som litt meir "elite".

 

Alt i alt syns eg ikkje dette var ein spesielt god artikkel. Eit par punkt som i og for seg var greie, men ellers var det mykje tynt og til del feilaktige punkt.

Lenke til kommentar
1. Three 360s is one too many.

 

Ser ikke problemet så lenge alle 3 spiller alle spill!

 

2. It's still cheaper than the PS3.

 

Ehh... og det negative er...? :nei:

 

3. No wireless networking.

 

Enig!!

 

4. The current 10 million 360 owners are getting the shaft.

 

Jeg ble omtrent like irritert når jeg var en av de 90 millioner med en PS2 også kom Sony jammen med PSTwo Slim... fy skamme seg!

 

5. It will still be really loud.

 

Ben-Q driven hadde vært fint ja, men vifte støyen i min release 360 gjør meg ingen ting så tviler jeg hadde hatt noen problemer med denne

 

6. No HD-DVD bundle.

Skal jeg ha HD-DVD kjøper jeg HD-DVD! Vil jeg spille kjøper jeg spillkonsoll!

 

7. Someone tell Microsoft that white is the "new black." 

 

Kanskje noen burde si ifra til Sony også...

 

 

8. The machine isn't intended for gamers.

 

Er den ikke regnet for gamers? Hva skal man med den da?

Enda en paperweight som PS3?

 

The only thing "elite" about Microsoft's new Xbox 360 is its price.

 

Var ikke poeng #2 at den var for billig?

 

Kan berre sei eg er einig.

Overraskende..

 

At dei lanserer ei tredje maskin,

Ja, huffa-meg.... PS2-Slim-Pink & x2 PS3´s og nå kommer det vel snart en PS3 til også med større disk... huff...

som lagar like mykje støy som før

Hvor stor har den "Støyer PS3 også?" tråden nå blitt?

25 sider..?

med HDMI

Ja, hadde vært bedre om de ikke hadde tatt med HDMI :nei:

og større harddisk

Ja, idiotisk... å legge til større disk

som dei tidlegare sa var undausynt er tullete.

Sa ikke Sony tidlegare at Rumble var tullete?

Og dei inkluderar korkje Blu Ray eller HD DVD i pakken.

For Blu-Ray gjør underverker for PS3 om dagen.... hoi hvor de flyr av hyllene!

Dette betyr at for folk som faktisk vil utnytte HDMI`en og sjå HD-film må kjøpe HD DVD-addon i tillegg. Dyr er den og.

Ja, tenk å kjøpe noe ekstra når du faktisk vil utnytte det?

Men, det er no mi meining.

Og der har du min!

Diskuter så fillene fyk, husk at me diskuterer ARTIKKELEN. :p

8445046[/snapback]

Done!

Lenke til kommentar
But for something to be considered "Elite," in theory it should probably also be the most expensive product on the market.

8445046[/snapback]

 

The only thing "elite" about Microsoft's new Xbox 360 is its price.

8445046[/snapback]

 

Huff da, ikke helt gjennomtenkt artikkel av forfatteren, selv om jeg er enig angående WLAN.

Endret av trydis
Lenke til kommentar

Lol, ekstremt morsomt lesestoff men samtidig ekstremt patetisk :ph34r:

Oser ikke akkurat av logisk tenkegang, og syntes det er relativt opplagt at det ikke er så veldig objektivt. Vil ikke gått så langt å kalle det en artikkel engang, man har alltid lov til å mislike en konsoll men å sette frem dette som fakta for hvorfor x360 elite ikke er elite blir bare tull.

Dessuten er ikke de nye x360-ene mer lydløse? Uansett er det vel ikke CPU viften som bråker men DVD-drevet? Uansett syntes jeg ikke det har vært noe problem hos de jeg har spilt x360 hos....

Lenke til kommentar

Huff og huff... artikkelen er mildt sagt kun kverrulerende og dum etter min mening. Jeg er forsåvidt enig i det med WiFi, men så er det igjen det med valgadgangen da. Ikke alle som trenger WiFi, og for min del vil jeg ikke bruke WiFi fordi jeg har det kablet og det er en smule mer stabilt. Glad for at jeg slipper å betale litt mer for det (sikkert ikke dyrt å implementere... men det er prinsippet).

At det nå er 3 versjoner av xbox, det er da vel heller ikke noe problem. Igjen, folk kan velge det som passer en best. Trenger man, og vil man ha HDMI, så kjøp Elite. Trenger du ikke, så kan du kjøpe Premium :roll:

Selv om jeg allerede eier en Premium nå, ser jeg på ankomsten til Elite som kjærkommen. Større harddisk og HDMI er snadder, og jeg tar meg vel råd til det etterhvert som den dukker opp i butikkene her i landet også. Og hva støy angår... fikk nettopp igjen boksen min fra Tyskland etter at den tok seg en god ferie (rettere sagt, jeg fikk en ny en... hadde release-konsoll som ikke taklet GRAW2), og den nye hører man strengt talt ikke noe til i Dashboard. Så det med prosessoren osv, det henger etter min mening ikke på greip. Den støyen som kommer, kommer fra DVD-rommen, ikke resten av maskina. Og da regner jeg med at de ikke akkurat setter inn vifter osv fra release-konsollene i Elite-utgaven :nei:

 

Jaja, min mening om artikkelen :cool: Følte liksom at artikkelen er skrevet med ett mål for øyet: rakke mest mulig ned på xbox360 Elite.

Og forøvrig... hva som ligger i navnet Elite; det er Elite-utgaven av xbox360! Dvs. den beste 360-utgaven. Om den har den ene eller den andre funksjonen i forhold til PS3 eller noen annen konsoll, det er irrelevant... man må se det i forhold til de andre xbox360-utgavene. Og i forhold til de andre utgavene, så er den Elite!

Lenke til kommentar

vel jeg ser litt poenget med kritikken av fargevalget. Hvis det han sier er riktig om at hd-spilleren ikke kommer i svart så er jo det litt kjipt. For å ikke snakke om hvis ikke batterilader, wlan og alle andre duppedittene, man får kjøpt på siden, kommer i svart.

 

Og hvis de kommer i svart: da tror jeg det er mange butikker som får litt plassmangel :p

Lenke til kommentar
Og dei inkluderar korkje Blu Ray eller HD DVD i pakken.

For Blu-Ray gjør underverker for PS3 om dagen.... hoi hvor de flyr av hyllene!

 

Vet ikke helt hvorfor men setningen der lo jeg godt av :!: Takk for en god latter

 

Enda en blablablablablabla ditten der er ikke så bra men den har datten artikkel som er bare enda en artikkel i søppelhaugen som nå er kjent under www

Lenke til kommentar

Virker som artikkelforfatteren gjør sitt beste for å opptre som kritisk journalist og tyner fram dårlige poenger der det ikke er noen. Sorry.

 

Tatt med buksa nede på de fleste punkter - jfr. en del av postene over meg her. Så skal ikke gjenta de.

 

Jeg fatter ikke hylekoret heller. Liker man ikke 360 som plattform overhodet av en eller annen grunn - greit nok. La vær. Men MS har fulgt opp noe av kritikken de fikk med orginale 360 - og da er jaggu det galt også.

 

"Vi MÅ ha 1080p - det fiksa de via komponent/VGA. "Vi MÅ ha HDMI! fordi vi vil ha 1080p via HDMI istedet!" - det løser de nå. "20gb er for liten harddisk!" - nå kommer de med 120gb - dobbelt så stor som ps3 sin f.eks. "Den burde være sort for å kunne puttes i stereohylla mi!" - værsegod her har dere en svart en.

 

Og så skal de få pepper for å gjort dette. Disse produktene revideres iløpet av levetiden. Problemet, eller nærere sagt poenget, blir at de kan ikke gå for langt bort fra den orginale plattformen heller, samtidig som det skal forbedre/tilføre noe nytt. For meg virker dette som en grei oppgradering uten å fjerne seg fra den opprinnelig plattform eller snyte eksisterende kunder for mye heller.

 

Til og med navnet på den nye modellen er liksom galt. Prisen er for liten. Prisen er for stor. Gud.

 

God journalist det der... kjære vene.

Lenke til kommentar

Svært så valdsam respons på artikkelen!

 

Ja, huffa-meg.... PS2-Slim-Pink & x2 PS3´s og nå kommer det vel snart en PS3 til også med større disk... huff...

Beklagar, men det var ikkje ein ny output på Ps2-slim. Den kom heller ikkje med 10x større harddisk, og den var IALLEFALL ikkje dobbel så dyr. No har Microsoft tre maskiner ute på marknaden på samme tidspunkt. Mange vil kanskje seie at det er forvirrande.

Hvor stor har den "Støyer PS3 også?" tråden nå blitt?

25 sider..?

Viss du er såpass 360-fan at du ikkje klarar å innrømme at 360 har vesentleg større støyproblemer enn PS3, så er det kanskje på tide å opne auga litt.

Sa ikke Sony tidlegare at Rumble var tullete?

Nei, dei sa dei ikkje kunne kombinere Tilt- og rumblefunksjonen i samme kontroll med eksisterande teknologi. Etter at dei var samde med Immersion skal dei inkludere det likevel. Det er iallefall langt unna å seie "HDMI is useless" og "You don`t need a bigger hard drive" (eller noko i den dur).

Ja, hadde vært bedre om de ikke hadde tatt med HDMI

Som tidlegare. Å inkludera ein ny output som gjer at ein får betre bildekvalitet enn på dei andre 360-konsollane som folk sit med er vel bittelitt urettferdig for dei som sit med ein tidlegare versjon.

Ja, idiotisk... å legge til større disk

Du burde verkeleg slutte å lese eit par ord om gongen istadenfor å lese samanheng.

For Blu-Ray gjør underverker for PS3 om dagen.... hoi hvor de flyr av hyllene!

No finn du på ting. Har då aldri sagt at Microsoft skulle inkludert HDDVD i 360 for å auke sala.

Ja, tenk å kjøpe noe ekstra når du faktisk vil utnytte det?

Burde ikkje det fylgje med når det først er så dyrt? Og sidan HDMI er med?

Kanskje Microsoft berre vil du skal kjøpe HD DVD-addon i tillegg slik at du får utnytta HDMI`en skikkeleg?

Og der har du min!

Flottings! :)

 

Ein ting gjorde du derimot dårleg. Og det var å halde deg til artikkelen. Eg ser iallefall utruleg mykje om Sony og Ps3 som ikkje trengs her. ;)

 

Og ein ting til. Det overaskar heller ikkje meg at du er ueinig i artikkelen. :tease:

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...