Gå til innhold

Hvilket spill var det første du spilte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det første spillet jeg kan huske å ha spilt tror jeg het aqua. Et breakout lignende spill :)

Eller's husker jeg de gode gamle mattespillene som kjørte på win 3.11 PC'r på barneskolen :!:

8417584[/snapback]

 

Ah yes, gode gamle Aquanoid (linky). spilte det selv mye.

 

Utrolig vanskelig å huske hva som var det første, da jeg har hatt tilgang til pc (eller noe som ligner :p ) i 20 år. Men vet å huske at jeg spilte Digger (clicky) veldig mye i starten. Sykt vanedannede spill for en liten tass på 6 år, "fet" musikk også. *mimre*

Lenke til kommentar

Har ikke dette emnet vært oppe noen ganger før? Mener jeg svarte på det for ikke så lenge siden, men det kan ha vært et annet forum.

 

Anyways! Mitt første dataspill var nok, morsomt nok, Pong. Vel, teknisk sett var det et TV-spill.

 

Føler meg alltid steingammel når folk mimrer om hvordan de spilte på N64 og PS One da de var små barn.

 

Mitt aller første lommespill var Donkey Kong! :D Jess, jeg var heldig. En kamerat klarte å ødelegge noe på det etter en stund, og jeg dissekerte det da, som jeg pleide å gjøre med tekniske ting. Fant merkelig nok ikke ut hvordan slike spill fungerer ved å plukke det i småbiter .. men fikk i det minste ikke ris på stumpen (som den gangen jeg dro ut tapen av en haug kassetter med lovsang fra diverse menigheter.. foreldrene mine likte ikke det særlig godt og det sved bra, men jeg angrer intet!).

Lenke til kommentar

Ai det var et spill der man solgte marmelade, salget gikk opp når det var klarvær og sol, og vis a versa. mener det var ei værvarsling sånn dagen dagen før slik at man kunne legge inn hvor mye man trodde kunne få solgt. :) Husker ikke navnet i dag, dette var tidlig på 80 tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...