Gå til innhold

Prison Break Sesong 3 - med spoilere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er enig med deg.. Hvorfor ser dere på prison break, om dere bare skal komme her å klage på at det ikke er realistisk osv? Og når dere ser på, så ser dere etter feil, ikke på selve serien.. Kanskje ikke dere gjør det.. men det høres ut som det.. Går det ikke ann å bare nyte det? Uten å tenke på feil, realisme, osv?

 

Tja, 100 % realisme i en serie som Prison Break er ikke så utrolig viktig. Men ting som skjer bør ha en viss troverdighet slik at man ikke blir oppgitt. Noen ganger klarer de det, andre ganger ikke. Forøvrig ble jeg utrolig sinna når Lincoln ikke klarte å skyte Mahone og ble avbrutt i siste sekund. Så jækla typisk.

 

Ellers sesongens kanskje beste episode, rett og slett fordi de endelig fikk flyktet ut fra kjedelige Sona og drivet var godt. Men jeg håper de får drept hu Gretchen-kjerringa i neste episode. Er jeg den eneste som synes The Company var langt mer spennende før, med Kellerman, chippern og han gamle, mystiske dinosauren?

 

Forøvrig så bryr jeg meg ikke så veldig mye om språket, men synes de bør bestemme seg for om de vil at de skal snakke spansk eller engelsk. Slik hopping mellom språkene er bare tåpelig.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Er enig med deg.. Hvorfor ser dere på prison break, om dere bare skal komme her å klage på at det ikke er realistisk osv? Og når dere ser på, så ser dere etter feil, ikke på selve serien.. Kanskje ikke dere gjør det.. men det høres ut som det.. Går det ikke ann å bare nyte det? Uten å tenke på feil, realisme, osv?

 

Er jeg den eneste som synes The Company var langt mer spennende før, med Kellerman, chippern og han gamle, mystiske dinosauren?

Jeg syns også The company var mye spennende før.. Savner kellerman i serien..

Lenke til kommentar
Ellers sesongens kanskje beste episode, rett og slett fordi de endelig fikk flyktet ut fra kjedelige Sona og drivet var godt. Men jeg håper de får drept hu Gretchen-kjerringa i neste episode. Er jeg den eneste som synes The Company var langt mer spennende før, med Kellerman, chippern og han gamle, mystiske dinosauren?

 

Enig. Synes sesong 2 hadde ganske mye interessant å by på. Men tror ikke folk flest likte at prison break, slett ikke handlet om et prison break lenger - nok derfor Michael er i fengsel i sesong 3. Uansett, det er jo ikke sånn at Kellerman, eller han gamle "uggoen" er borte for godt. I sona har Michael bare hatt kontakt med Gretchen, noe som er logisk siden "the company" ikke vil vise seg for allmennheten om de slipper. Skal ikke se bort i fra at fokuset er tilbake på "the company" i neste sesong, hvis den kommer da.

Lenke til kommentar
... Skal ikke se bort i fra at fokuset er tilbake på "the company" i neste sesong, hvis den kommer da.

 

Åh det hørtes ut som et skikkelig bra utgangspunkt til sesong 4 da. Hvis gutta dreper Gretchen Bitchen og andre lakeier, så blir TC skikkelig forbanna og sender flere folk etter dem. Lurer da på hvor handlignen vil foregå hen. Den startet i USA, med skikkelig tur gjennom statene, så til Panama. Neste blir vel Mexico eller Sør-Amerika et sted.

Lenke til kommentar
... Skal ikke se bort i fra at fokuset er tilbake på "the company" i neste sesong, hvis den kommer da.

 

Åh det hørtes ut som et skikkelig bra utgangspunkt til sesong 4 da. Hvis gutta dreper Gretchen Bitchen og andre lakeier, så blir TC skikkelig forbanna og sender flere folk etter dem. Lurer da på hvor handlignen vil foregå hen. Den startet i USA, med skikkelig tur gjennom statene, så til Panama. Neste blir vel Mexico eller Sør-Amerika et sted.

Europa :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke denne klagingen om språket. At de som bor i amerika snakker både amerikansk og spansk med hverandre er jo helt forståelig.

 

Ehm, de er i Panama. Når feks. prater med hverandre, så er det jo logisk at de prater spansk til hverandre. Skal ikke lage noe stort poeng ut av det, siden det ofte er normalt i kommersialiserte amerikanske serier, men hadde satt pris på om de bestemte seg konsekvenst på enten spansk eller amerikansk tale.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tok det opp er jo at det ikke blir så veldig troverdig.

 

Se på en serie som LOST. Selv om det er røyk monstere, folk som plutselig lever igjen osv... så er utførelsen av karakterer der mer troverdig. Se på Kwon og Jin de snakker koreansk med hverandre hele tiden. Mot slutten av sesong 3 har Kwon startet å lære seg litt engelsk som ville være naturlig da de er på en øde øy med folk som snakker engelsk.

 

Jeg føler at Lost er mer troverdig en ting som skjer i Prison Break. Dette er på bakgrunn av hvilke logiske forutsetninger som serien har lagt opp til fra første episode. I Lost skjer det syke ting som røykmonster osv... men alt har en forklaring.

 

Karakterene i Lost er mye mer troverdig en de er i Prison Break. Noe av det kan ha med hvor grundig det skrives for de, og det med koreansken til Kwon/Jin mener jeg er med på å gjøre deres karakterer mer troverdig.

 

uansett... thats my 2 cents. Skal ganske mange grove feil til for at man skal synes at Lost er mer troverdig en Prison Break.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke denne klagingen om språket. At de som bor i amerika snakker både amerikansk og spansk med hverandre er jo helt forståelig.

 

Ehm, de er i Panama. Når feks. prater med hverandre, så er det jo logisk at de prater spansk til hverandre. Skal ikke lage noe stort poeng ut av det, siden det ofte er normalt i kommersialiserte amerikanske serier, men hadde satt pris på om de bestemte seg konsekvenst på enten spansk eller amerikansk tale.

 

Er ikke Panama i Amerika?

Lenke til kommentar

for gudsskyld ikke diskuter dette mer... er jo tydlig at dere ikke har reist lengre ut en stuedøra deres. Hva vet dere egentlig om den virkelige verden ?

 

Folk her inne skriver at Panama er i Amerika og derfor kan de snakke engelsk med hverandre. Amerika er ikke USA dere.... Amerika er en verdensdel som ofte blir delt opp i to eller tre deler. Nordamerika, mellom-amerika og sør-amerika. Panama ligger i mellom-amerika. At dette landet ligger nogenlunde nære USA har ingenting med hvor mye engelsk de prater der. I Panama har de spansk som første og eneste morsmål. Engelsk tar man på ungdomskolen og det blir satset på like mye som vi satser på tysk/spansk/fransk her hjemme. Hvor sannsynlig er det at to nordmenn som jobber i fengsels vesenet slår av en prat helt tilfeldig med hverandre på fransk eller tysk ?? Dere hevder at det er helt normalt og bør tas med en klype salt. Jeg mener at dette er en stor svakhet hos skribentene.

 

Istedet for å rettferdiggjøre at serieskaperne har tatt en så grov snarvei så kan dere heller si noe som: synes det var teit, men er greit for meg at de gjør det enkelt. Ikke prøv å komme med logiske forklaringer på hvorfor to spankstalende snakker engelsk med hverandre.

 

Disse snarveiene gjør at Prison Break ikke er så bra som eks Lost i mine øyne.

 

PS! noen som vet hva nasjonal språket i USA er ? Hvis noen svarer riktig på det innen 10.min så spanderer jeg Prison Break sesong 2 på DVD.

 

Jeg håper at dere er 14-18 år hele gjengen. Hvis ikke så må dere virkelig komme dere vekk fra tv-skjermen og komme ut i den virkelige veien.

 

Bare for å klarifisere, mener altså at vaktene prater engelsk MED hverandre, ikke med fangene. Ser at mange kommer med referanser til steder der de snakker til fanger. Sistnevnte har de jo vekslet mellom engelsk og spanks gjennom hele sesongen. Det blir noe annet.

 

Personlig orker jeg ikke diskutere lenger, før folk klarer å komme med ting som er bedre utredet en det eg har utredet i denne saken.

Lenke til kommentar
for gudsskyld ikke diskuter dette mer...

 

*diskutere -diskutere*

 

For meg er det diskutere det du gjør...

 

Vintermåne...

Du må virkelig begynne å pugge litt allmenn kunnskap. Du kommer til å stryke når du begynner i 10.klasse.

Det har vell egentlig ikke du noe med.

Lenke til kommentar
Vintermåne...

Du må virkelig begynne å pugge litt allmenn kunnskap. Du kommer til å stryke når du begynner i 10.klasse.

 

 

For å forsvare Vintermåne. Han skreiv jo faktisk bare at han ikke brydde seg, og synes det var "akseptabelt"

 

Det er ingen her som har sagt at det ikke var en glipp å snakke engelsk, det er bare det at ingen bryr seg.

Lenke til kommentar
Allikevel ser jeg det ikke som noe forferdelig at de veksler litt mellom språkene. To av vennene mine er vietnamesere. De snakker vietnamesisk og plutselig snakker de norsk med hverandre. At de skifter litt bør da gå ann å akseptere mener nå jeg.

 

Hehe, følg litt mer med i geografitimen fremover.

 

Men over til Prison Break, er det slik at neste episode er endelig sesongavslutning eller kun pause pga. streiken som har vært?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...