Gå til innhold

Prison Break Sesong 3 - med spoilere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er positivt at neste episode er sesongens siste jeg. Da blir det ikke dratt ut i all evighet.

Rett etter at jeg så S03E12 var jeg litt skuffet, fordi jeg trodde det ble en lang jakt på Whistler og slikt, men nå som jeg fikk vite at det blir avslutning,

og traileren viste at de hadde Whistler, så ble jeg glad.

 

 

Men det var en bra episode. Forresten, hvem ble begravet? Var det Sucre?

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Ja denne episoden var full av spenning ja...

 

Likte ikke at Whistler og Mahoney stakk av, eller Mahoney er jo en ting men Whistler det var dritt....hvordan skal det gå?

 

Og hva med Sucre...?? Håper det går bra...men så jo ikke lovende ut :(

 

Glad jeg ikke så spoiler til episoden, og skal klare og snike meg unna for spoileren til neste episode også...

 

Hvis episode 13 er sessongfinale..da har de jo kanskje stoff til en sessong til da...sef. det spørs jo hvordan de har lagt opp neste episode da... Spennende

Lenke til kommentar
Jeg syns det er positivt at neste episode er sesongens siste jeg. Da blir det ikke dratt ut i all evighet.

Rett etter at jeg så S03E12 var jeg litt skuffet, fordi jeg trodde det ble en lang jakt på Whistler og slikt, men nå som jeg fikk vite at det blir avslutning,

og traileren viste at de hadde Whistler, så ble jeg glad.

 

 

Men det var en bra episode. Forresten, hvem ble begravet? Var det Sucre?

 

Alt som skjer i traileren kan du gjerne ha i SPOILER...Var jo ikke akkurat det jeg trengte å lese nå

Lenke til kommentar

spennende episode, litt skuffet pga det det med å miste boken...bare så typisk, slik må man alltid regne med da men. Sånn Standar ting dem bare finner på for å gjøre det enklere å lage mer stoff/episoder som dem kan tjene penger på. Nå blir det vell noe slit og merakel på å få fatt på den boka , så er det en episode som handler om det... litt skuffet men bra episode alt i alt :)

 

Season finale neste mandag: ja det kan bli spennende det , litt synd det bare ble 13 episoder i sesong 3 da. Men det er vell pga streiken.

 

Hadde vell egentlig håpt på at dem skulle avslutte Prison Break med sesong 3 , men det er nok svært tvilsomt nå som de bare har 13 episoder i denne sesongen, så jeg tør nesten vedde på det kommer en sesong 4.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er positivt at neste episode er sesongens siste jeg. Da blir det ikke dratt ut i all evighet.

Rett etter at jeg så S03E12 var jeg litt skuffet, fordi jeg trodde det ble en lang jakt på Whistler og slikt, men nå som jeg fikk vite at det blir avslutning, og traileren viste at de hadde Whistler, så ble jeg glad.

 

Men det var en bra episode. Forresten, hvem ble begravet? Var det Sucre?

 

Herregud a mann. Hva med å legge ting i spoilere ? Spoilers for fremtidige episoder (USA) skal legges i Spoiler tekst.

Lenke til kommentar

Angående episode 12

 

Bra at de fikk kommet seg ut av Sona (endelig) men jeg synes episoden hadde mange svakheter, rent historie messig.

 

En ting jeg lurer på hos alle dere som sier epsioden er så bra. Når dere ser så mange logiske brister som skjer i denne episoden, bryr det dere ikke? eller ser dere det, men lar det gå og bare ser på den grove handlingen ? For meg så er det slike ting som er forskjellen mellom gode og svake serier.

 

De første tingene jeg kommer på etter å ha sett episoden:

 

- Engelsk hos spanske vakter

Vaktene snakket plutselig engelsk til hverandre i flere scener, selv uten at "amerikanske" karakterer var innvolvert. På samme nivå, hvorfor prater nå vaktene engelsk med Sucre. Tidligere i sesongen har vaktene alltid snakket spanks med hverandre og til Sucre. Dette var en alvorlig logisk brist.

 

- Tidsramme fra Gretchen

Da rømlingene og Gretchen snakket sammen fikk de beskjed om å møte henne i Panama sentrum om 20.minutter. Dette er jo helt idiotisk, fengselet ligger jo mye lenger unna en at de skal klare å komme inn til Panama på 20.min. Dette har tidligere episoder fra sesong 3 etablert.

- Lite vakthold på Whistler

Hvis vi ser på historien mellom Michael / Whistler så er det vel ingenting som skal tyde på at de kan stole på hverandre. Sikter da til blant annet handlingen i episoden "Bang & Burn" der Whistler prøver å stikke av uten Michael. Hvordan kan da Michael / Lincoln passe så lite på han ?

 

For meg så gjør dette at episoden ikke blir bra. Selve handlingen er jo bra, men utførelsen av de som lager serien er ikke gjort bra nok. Logiske brister er det mange av i hele serien, men de kom enda tettere i denne episoden.

 

Etter alt dette føler jeg at episode 12 var en helt medium episode. Hvis man skal sammenligne med lignende epsider fra sesong 1 så er standarden veldig laber. Hva gjør episoden så bra som flere av dere synes ?

Lenke til kommentar

Episode 12 var grei. Veldig mange forventede hendinger.

Litt overraskende over at Whistler plutselig stikker av, trodde han kom til å spille med for å få fri Sofia.

 

 

Episode 13 ser lovende ut, og vist det skjer som det så ut til, at Michael drepte Gretchen dama, så kan vi fort ha sesong 4 klar. En slangs jakt på de involverte i the Company liksom. Tror vertfall vi får se mer til padman osv i Sesong 4.

 

Lenke til kommentar
SNIP

 

Fra mitt syn, ser det ut som du analyserer serien Kjakan. Personlig ser jeg den for morro, underholdning og ren nytelse, for det er en fantastisk serie. At historien kanskje brister av og til, og at vaktene velger å snakke Engelsk så bryr jeg meg FINT lite om det. (Herregud liksom, merket det ikke før jeg leste innlegget ditt. Selvsagt er det "teit", men det ødlegger ikke serien.)

 

Forstår ikke hvordan du kan nyte serien vist du bare ser etter feil i den.

Lenke til kommentar
Så 12 akkurat nå. Den var grei. Veldig mye idiotisk, som at Mahone og Whistler stakk av. Hva er egentlig den boka for noe? Jeg har aldri helt catcha det.

wisler har visstnok skrevet ned noen kordinater om hvor en plass er , han tok med seg en dude ut på fisketur så skal dem visstnok vært på en spesiell plass som dem må til, hva , hvem og hvorfor vet jeg ikke..

Lenke til kommentar

Til Winydancer..

 

Er jo slike ting jeg nevner som gjør en serie dårlig da. Nå ser det også ut til at Prison Break ikke kommer med flere episoder etter at neste episode er ferdig. Disse tingene jeg nevner er kanskje svakheter serien har som gjør at den nå stoppes.

 

Jeg ser på episoden på helt vanlig måte, bryr meg ikke om svakheter jeg ser. Men når jeg skal evaluere den etterpå så er det jo naturlig å ta opp ting jeg synes er dårlig med episoden.

 

Hva hvis vaktene hadde snakket norsk til hverandre da, sånn helt plutselig. Hadde du da synes det var: Teit / kult / bryr deg ikke, samme hvilket språk de snakker. Grunnen til at disse karakterene snakket engelsk til hverandre er jo fordi det er en amerikansk serie. Det har ingenting med at selve karakterene liker å snakke engelsk eller kan det. Grunnen er at serieskaperne ikke vil kjøre så mye engelske undertekster. Jeg mener serien blir sterkere om de hadde snakket spanks med hverandre, og engelsk til de som ikke kan spansk. Men jeg er også ute etter realistiske serier, og ikke så mye fiction preg, føler nemlig at jeg kan leve meg mer inn i det som skjer da.

Lenke til kommentar
Til Winydancer..

 

Er jo slike ting jeg nevner som gjør en serie dårlig da. Nå ser det også ut til at Prison Break ikke kommer med flere episoder etter at neste episode er ferdig. Disse tingene jeg nevner er kanskje svakheter serien har som gjør at den nå stoppes.

 

Dette er altså siste sesong?

 

Hva hvis vaktene hadde snakket norsk til hverandre da, sånn helt plutselig. Hadde du da synes det var: Teit / kult / bryr deg ikke, samme hvilket språk de snakker. Grunnen til at disse karakterene snakket engelsk til hverandre er jo fordi det er en amerikansk serie. Det har ingenting med at selve karakterene liker å snakke engelsk eller kan det. Grunnen er at serieskaperne ikke vil kjøre så mye engelske undertekster. Jeg mener serien blir sterkere om de hadde snakket spanks med hverandre, og engelsk til de som ikke kan spansk. Men jeg er også ute etter realistiske serier, og ikke så mye fiction preg, føler nemlig at jeg kan leve meg mer inn i det som skjer da.

 

Nå er ikke norsk et verdenskjent språk som engelsk, men forstår sammenligningen, og ja det ville jo blitt ganske idiotisk. Men det er en Amerikansk serie, og det er ikke så sinnsykt usannsynlig at de skal prate engelsk da vi før har fått bevist at alle prater det ganske stødig. Menmen. Realismen synker ikke for meg vertfall.

Lenke til kommentar

 

Dette forstår jeg virkelig ikke. Hvis PB virkelig ikke returnerer etter dette, blir jeg veldig lei meg. Dette er en av de aller beste seriene som noensinne har blitt laget. Om serien slutter etter denne sesongen, så viser det bare hvor lite respekt fox har for oss sanne fans.

 

Jeg blir så forbanna på alle dere som skal drive og kritisere serien for alt mulig tulle ting. "Oh, dette er så usannsynlig, bla-bla", Men herregud folkens, dette er en serie, ikke en dokumentar. Vel, dere idioter av noen duste kritikere, nå har dere altså fått det som dere vil. Serien kan altså slutte for godt. Jeg er så lei meg.... :cry::cry:

Lenke til kommentar

Din logikk er:

 

Vaktene kan engelsk (sant)

Er ikke så usannsynlig at de snakker engelsk med hverandre fra tid til annen da de kan språket.

 

I norge snakker rundt 75-80% meget bra engelsk for et 2.språk. Gå ut på gata og overhør x antall samtaler med nordmenn. Altså bare nordmenn mellom seg, hvor mange av de foregår på ren engelsk ?

 

Har du noen gang vært i mellom-amerika og snakket kun engelsk?

Sannsynligheten for at du vil gjøre deg forstått er ganske liten. Tror du vil klare å kommunisere med 20-30% av folkene du møter. Dette gjelder også folk i den kommunale sektor, som faktisk burde kunne snakke mer en spansk.

Tro meg engelsk er ikke noe "verdensspråk" i mellom-amerika. Så sannsynligheten for at så mange vakter som vi har sett kan engelsk, er ganske liten.

 

Enda mer usannsynlig blir det at to panamanske vakter snakker engelsk til hverandre enda mindre. Men skjønner også at ikke alle er bereiste og kjenner til kultur og språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...