Gå til innhold

Prison Break Sesong 3 - med spoilere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

herregud Kjakan, at de prater engelsk med hverandre er gjort med vitende og vilje. Det gjøres slik i ustyrtelig mange filmer/serier. At du henger deg opp i det, viser bare hvor smålig du er.

 

Skjønner ikke at folk ikke bare kan kose seg med serien, og ikke bare kaste drit om små ting.

 

For meg er det heller andre veien, at hvis man tar seg bryet med å la utenlandske prate morsmålet sitt (slik som LOST eksempelet), så blir man heller positivt overasket.

Lenke til kommentar
herregud Kjakan, at de prater engelsk med hverandre er gjort med vitende og vilje. Det gjøres slik i ustyrtelig mange filmer/serier. At du henger deg opp i det, viser bare hvor smålig du er.

 

Nå må du følge med her. Det er helt greit at de snakker engelsk, men da må de ikke hoppe frem og tilbake mellom to språk slik de gjør nå. Det blir bare tåpelig. Men ja, dette er småpirk, men når man tenker over hvor mer gjennomført serien var før, så kan jo mye av slikt småpirk irritere.

Lenke til kommentar
herregud Kjakan, at de prater engelsk med hverandre er gjort med vitende og vilje. Det gjøres slik i ustyrtelig mange filmer/serier. At du henger deg opp i det, viser bare hvor smålig du er.

 

Nå må du følge med her. Det er helt greit at de snakker engelsk, men da må de ikke hoppe frem og tilbake mellom to språk slik de gjør nå. Det blir bare tåpelig. Men ja, dette er småpirk, men når man tenker over hvor mer gjennomført serien var før, så kan jo mye av slikt småpirk irritere.

 

Sinnsykt ening med deg collectthecheck....

 

Hadde vært helt greit for meg om vaktene hadde snakket engelsk fra dag 1. Men de hopper jo frem og tilbake. I starten snakket vaktene mye spansk, og Sucre snakket jo spansk med han som ga han penger for å smugle inn ting til fengselet. Dette synes jeg var veldig bra. Vaktene snakket også hele tiden engelsk til de amerikanske innsatte. Dette er også logisk. Men i forrige episode da det begynte å bli kaos, så utvekslet vaktene hele setninger på engelsk til hverandre. Der er det en stor logisk glipp.

 

Om man bryr seg eller ikke har ikke så mye å si. Prison Break skal nå skrinlegges fra Fox og det er kanskje slike ting som dette som er årsak til akkurat det. Dere vil heller la det gå hus forbi og ikke bry dere. Vel hadde folk brydd seg mer om slike ting så kunne kanskje serieskaperne fått litt mer press på seg for å lage et bedre show.

 

Nå blir alt skrinlagt fordi serien har blitt for dårlig. Det er nå bare de restrerende episodene igjen og etter det er det slutt for Prison Break. Men folk synes vel det er helt ok, siden dere hevder at "ingen bryr seg".

Lenke til kommentar
Nå blir alt skrinlagt fordi serien har blitt for dårlig. Det er nå bare de restrerende episodene igjen og etter det er det slutt for Prison Break. Men folk synes vel det er helt ok, siden dere hevder at "ingen bryr seg".

 

Haha, det der tok kaka. At du kommer med et slikt utsagn uten noen som helst kilde for å backe det opp setter ikke akkurat kredibiliteten i det du sier på topp.

Lenke til kommentar
Nå blir alt skrinlagt fordi serien har blitt for dårlig. Det er nå bare de restrerende episodene igjen og etter det er det slutt for Prison Break. Men folk synes vel det er helt ok, siden dere hevder at "ingen bryr seg".

 

Det har ikke jeg hørt. Vis meg din kilde...

 

Edit: Vrengtpolvott var først.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Nå blir alt skrinlagt fordi serien har blitt for dårlig. Det er nå bare de restrerende episodene igjen og etter det er det slutt for Prison Break. Men folk synes vel det er helt ok, siden dere hevder at "ingen bryr seg".

 

Haha, det der tok kaka. At du kommer med et slikt utsagn uten noen som helst kilde for å backe det opp setter ikke akkurat kredibiliteten i det du sier på topp.

 

Orker ikke finne kilde nå, men leste det samme i en annen tråde her på formet angående hvilkene serier som dukker opp igjen etter streiken. På prisonbreak stod det noe som; "Will not return". Hva det menes med dette vet jeg ikke, og om du vil ha kilde så gå inn i serieprat generelt...

Lenke til kommentar
Syns ikke det er rart at vaktene hopper mellom språk. The Company har jo såklart leid inn noen vakter, og disse er sikkert amerikanske. Så disse innleide vaktene prøver å snakke med spansk konsekvent - men glemmer seg innimellom.

 

Det hadde jo vært jævlig rart da, DERSOM de hadde vært leid inn av The Company så regner jeg med at de så klart ville ha hjulpet Michael med å flykte, ergo de ville ikke dengt dritten ut av Bellick for å finne ut hvor de var. De ville heller ha samarbeidet med med Gretchen, og det ville vi ha SETT om det var tilfellet.

Lenke til kommentar
Nå blir alt skrinlagt fordi serien har blitt for dårlig. Det er nå bare de restrerende episodene igjen og etter det er det slutt for Prison Break. Men folk synes vel det er helt ok, siden dere hevder at "ingen bryr seg".

 

Haha, det der tok kaka. At du kommer med et slikt utsagn uten noen som helst kilde for å backe det opp setter ikke akkurat kredibiliteten i det du sier på topp.

 

Orker ikke finne kilde nå, men leste det samme i en annen tråde her på formet angående hvilkene serier som dukker opp igjen etter streiken. På prisonbreak stod det noe som; "Will not return". Hva det menes med dette vet jeg ikke, og om du vil ha kilde så gå inn i serieprat generelt...

Ifølge bloggen til manusforfatter Nick Santora skriver han at han skal på jobb igjen imorgen.

 

Going Back to Work!

 

So after 3 1/2 months, I am finally allowed to go back to work and start writing Prison Break again!!!! Yes!!!!!

This does mean the work stoppage is temporarily over, but it could start again if the studios try to change the terms they agreed to with the Writers' Guild while the terms are being formalized in writing. Also, once the terms are formalized in writing, there is a chance the Writers' Guild membership would vote to not approve the agreement.

The chances of this happening are almost non-existent. The vast majority of members of the WGA will vote for the proposed contract and it will be pass with ease and then it will be 3 1/4 more years of labor peace.

I, personally, am not a fan of the deal that has been worked out. There are lots of reasons why I feel this strike was not a success, but they are too numerous, complicated and, frankly, boring to discuss here. I will refrain from discussing the strike anymore because I am just sick of the subject and just want to get back to doing what I love to do ... writing.

So why am I shouting "Hooray!" that we are going back to work even though I don't like the terms of the deal?

Easy answer: I get to go back to work with the most creative and talented people in the business.

I get to go back to the Writers' Room ... the magical land of immature jokes, remote control whoopie cushions and spitballs.

I get to make fun of Trokey's resemblance to Michael Douglas in "Falling Down." We get to call Zack "Scatman Curuthers" and Matt ... we'll we don't call Matt anything but Mr. Olmstead because he's the boss and he's mean as hell. We all get to mock whatever Seth is wearing on any given day. Usher will have to deal with the antics of the 5 unwanted "brothers" she never asked for and we'll make her tell the $20 bill story over and over again (for those of you who don't know this story, you have to listen to PB commentary for Season 2). And Kalinda will be called a different synonym for "nerd" once an hour just to keep her honest. I will be subjected to 15 bald jokes a week (3 per day) -- all of them hurtful and uncalled for. ("hey Nick, is that your head, or did you neck puke up a watermelon! ... that is one of the nicer ones)

I missed working with these assholes. I missed hearing their stories about their family and friends. I missed hearing their creative ideas. Hell, I haven't even SEEN Kalinda in over 3 months. (she moved back to NY during the strike) I don't think I'd gone more than 2 days without seeing her in 2 years. (I'd never tell her, or any of these guys, how much it sucked not working with them every day, and since none of them read this blog, they don't get to hear it from me. They make fun of me for blogging anyway, so they'll get nothing but scorn from me when I see them.)

Tomorrow, I get to go back to work at the greatest job in the world.

I have my whoopie cushion ready. Let the games begin.

Kilde

Lenke til kommentar

Bahh, les hva du selv sier. Selv om manusforfattern skal på jobb betyr ikke det at serien går på gli og forsetter, at serien har pågått med dårlige seertall siden S2 i statene burde heller ikke være noe stor nyhet for de fleste. Fox har dessuten kommet med pressemelding at Prison Break har sesongavsluttning nå i vinter, a.k.a. "Winter season-final" siden den stort sett har blitt sendt i vinter på grunn av streiken og sånt.

 

Forfattern skriver nå til neste sesong, siden S3 er ferdig og det er altfor dårlig tid igjen for å produsere nok episoder.

 

Det plottet som skulle vært ført inn i siste del(og andre del) av S3 blir heller nå puttet inn i sesong 4 fordi sesong 3 er avsluttet neste uke.

 

Og som det sies, hvis ikke sesongfinalen har gode nok seere er sjansene store for at det er den siste episoden av Prison Break.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Vil bare understreke at jeg håper at Prison Break fortsetter i flere sesonger. Gjerne med en stor opprulling av hva The Company er.

 

Men dette er jo problemet med serier som er så spesifikke, nemlig at når det heter Prison Break så regner man med at det skal ha noe med en røming fra fengsel å gjøre. Så langt har jo sesong 1-2-3 dreid seg om det. Men det er klart at sesong 1 passer litt bedre til navnet Prison Break en det sesong 2 gjorde.

 

En variant som også er brukt før i tv-historien er at det kommer en spinoff serie som går på opprulling av The Company. Men det er jo lite sanssynlig.

 

Jeg frykter at Prison Break blir lagt på is for godt etter neste episode. Men håper at vi ser minst en hel sesong til.

Lenke til kommentar
Alle episodene varer "en time", dette er fordi 42-43 minutter er selve episoden mens restene av den hele timen da er reklametid. Som folk pleide å si før "Aahh, tenk på at i amerika har de gudamei lengere reklamepauser enn selv TVNorge og TV3".

Jepp enda en grunn til å laste ned fra internettet. Tv3: Legg opp a, ingen som vil se på dere med all reklamen. Ikke bare viser dere episodene et halvt år etter de har kommet ut, dere må også avbryte med 6 min reklame. LEgg opp

Lenke til kommentar

Jeg håper selv at serien forsetter, selv om den har gått veldig i sirkler hvertfall de første episodene også har disse 2 ukers-pausene mellom nesten hver bidige episode denne sesongen nesten vært ganske irriterende.

 

Men det ser dårlig ut for Prison Break, og jeg tørr vedde nesten at serien vil bli lagt ned hvis ikke seertalla er så store på tirsdag. Noe som jeg synes er veldig synd fordi Robert Knepper(T-Bag) spiller en av de beste karakterne i tv-historien for min del i denne serien.

 

Men som blant annet Kjakan sier her så er en spinoff mulig, og dette var planlagt skulle taes inn i S3 så det kunne bli seriens(spinoffen) introdusering før serien skulle komme på skjermen rundt til høsten 2008?) men på grunn av streiken ble det islagt på ubestemt tid.

Lenke til kommentar

Jeg elsker Prison Break, og den første sesongen var helt genial! Men jeg synes det ble litt for mye nå som Scofield havna i enda ett fengsel og måtte bryte seg ut. Hvor mye flaks skal man ha liksom.. Og hu Sarah dama, som de måtte drepe, til og med uten å ha p*** han en gang! Jeg har venta og venta på at de skulle ha seg, men neeeeida! :roll:

 

Og Scofield som må fly rundt med hettejakke i det glovarme Sona fengselet fordi han ikke kan vise oss at han ikke har tatoveringene lenger.. blir så urealistisk når de andre i fengselet gikk i bar overkropp og han i en jakke..

 

Dessuten har de gjort en del feil i serien, noe de burdte ha sett sjøl egentlig.. Men for all del, Prison Break er på toppen av lista mi, sammen med Lost :D Men hadde ikke Wentworth vært med, nei da hadde jeg nok ikke vært sååå hekta :p

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...