Gå til innhold

Pvp bruksområder for modifiserte abilities


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eller lagd en spell som gjør det samme som iceblock bare at man putter den på fienden,

fin måte å komme seg unna på, smell på enemyblock+invs bye bye

8244669[/snapback]

 

Polymorph? :roll:

8245128[/snapback]

 

den e casting time på, e ikkje alle som har pom, dessuten fjerner ikkje wotf og trinket denne blocken

Lenke til kommentar
meh, å modere egen tråd suger, men Mage tråd er den vei --->

diskusjon om hvordan nova ikke burde/virkelig burde nerfes har lite å gjøre med tråden, har det ikke

Du kan ikke lage en tråd som er åpen for diskusjon om forslag for hvordan man kan "modifiserte abilities", hvor du nevner warrior og priest spells, og så nekte oss å snakke om mage-spells. Grunnen til at det ble så mye snakk om akkurat dette var fordi jeg ble quota av mange.

Lenke til kommentar

@ sindrelol: hvis du engang leste over originalpost så ser du at jeg snakker om å gjøre flere abilities tilgjengelig også i pvp, som før har eksklusivt hatt pve-funksjon, men som enkelt kunne overføre til å gjøre nytte for seg selv også i "den andre arena". Jeg tror jeg har ikke bare hele melee reportoarer i ryggen når jeg sier at frostnova, både før og etter den ble nerfet, har aboslutt en veldig stor nytteverdi for mage'r både i pvp og pve!

 

edit: legger til en @sindrelol

Endret av DeadbeaT
Lenke til kommentar

Ok seriøst mages trenger buff i PvP? :!:

Ice lance gjorde at alle klasser som hadde muligheten måtte bruke pvp trinket for å komme ut av nova før nerfen, for å ikke dø da, selv om det hjelper lite med magens 5 neste instant spells som nuker deg ned..

Du vil ha en AoE-freezing trap som ikke breaker av noe og varer 8 sekunder? :D

Seriøst, hvilken mage er det som ikke hadde klart å nuke en annen i pvpe til døde på 8 sek med shatter, hvis spilleren ikke en gang kunne interupte spells eller breake FN?

 

Mager er vel en av de kraftigste klassene i pvp nå, selv etter FN nerfen har dere ikke akkurat hatt problemer, og frost mages med ice barrier, ice block og cold snap kan ta nesten alt om han gidder bruke cd's og har en halv hjerne...

Lenke til kommentar

Frostnovas rolle til grinding: Man skader moben helt til den er inntil deg, for så å bruke frostnova, løpe litt bakover, og critte med en frostspell eller to. Det er sånn spellen er ment for være.

 

I pvp er det: Bli nuket til helvete, bruke frostnova, for så å vente på at motstanderen bruker pvptrinket/dispell/vanish/deathcoil/grounding totem/ blessing of freedom osv osv, eller kanskje han bare velger å nuke litt selv mens han står der.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som til å si at den første frostnovaen er mer eller mindre ubrukelig i pvp. Man rekker kanskje en ice lance, men det er alt.

Så trengt tatt faller frostnova inn under "gjøre flere abilities tilgjengelig også i pvp, som før har eksklusivt hatt pve-funksjon" ...Sånn mer eller mindre :p

 

Til Tor-gunnar:

"Du vil ha en AoE-freezing trap som ikke breaker av noe og varer 8 sekunder?"

Nei, den skulle da selvfølgelig vært som freezetrap, breake ved noen som helst skade.

 

"Mager er vel en av de kraftigste klassene i pvp nå"

Dummeste jeg har hørt. I level 60 var jeg kongen i BG, nå blir jeg mer eller mindre spist av de fleste andre klasser, kanskje med unntak fra warriors.

Lenke til kommentar
Slumme Blizzard som hater oss mager. De burde ikke tukle for mye med frostnova, og heller buffe den!

 

1, den burde ikke breake av 1 critt. 2, den kunne godt hatt samme effekt som freeztrap : )

8243520[/snapback]

Så alle classes uten pet og som ikke har over 10000 HP vinner dere uansett ved to forskjellige taster?

Jeg mener, da kan du bare instant "freeztrappe" enemy, og siden den ikke skal breake av 1 crit veit jeg ikke hvor mange du mener, men tipper du mener en 3-4 stk. Så la oss si du begynner med trinketlol og critter 3000 x 3 med frostbolt. Da er omtrendt alt mulig dødt. :woot:

Men vent litt, dere hadde det jo enda lettere før, da var det bare å trykke IMBA macro (PoM, trinkets + Pyro) og fyre løs. Husker jeg har blitt oneshotta av mages på lvl 60 mens jeg hadde 4300 HP.

 

Konklusjon: Mages er helt fine helt til de får imba mye spelldmg som scaler alt for mye. Rogues får for eksempel ikke like mye utbytte av attack power på f.eks backstab o.s.v. De må jo ha bedre våpen + at de er nødt til å gå melee.

Lenke til kommentar
Frostnovas rolle til grinding: Man skader moben helt til den er inntil deg, for så å bruke frostnova, løpe litt bakover, og critte med en frostspell eller to. Det er sånn spellen er ment for være.

 

I pvp er det: Bli nuket til helvete, bruke frostnova, for så å vente på at motstanderen bruker pvptrinket/dispell/vanish/deathcoil/grounding totem/ blessing of freedom osv osv, eller kanskje han bare velger å nuke litt selv mens han står der.

8245815[/snapback]

 

Frostnova'n fungerer jo fortsatt slik i PvE..

Og i PvP pleier vel mages å ha litt range, du trenger ikke å starte med å bli "nuket til helvete"? Du er vel klar over at det er CD på pvptrinket/vanish/deathcoil o.l.? :!:

Kan jo alltids iceblock'e hvis en stealth'a rogue kommer opp og tar deg? :p

Lenke til kommentar

Faktisk kan veldig mange classes rape mages, vi har jo selvfølgelig store advantages mot warriors.

 

Vi tok også rogues veldig lett før, men nå er de som vet hvordan de spiller ekstremt vanskelige å ta >_> (CLOS & silence garrote FTL :/ )

 

 

Men alt går på situasjonen, en warrior med full backup av healing & cleanse er en dødsmaskin uten like men en uten er en lett kiteable class som de fleste burde ta 1v1. (Gode minner om å ha 5 healers bak meg i av og bare løp inn i helvette med et wf totem + gamle ss :p)

Lenke til kommentar

@ Sigurdn

Frostnova'n fungerer jo fortsatt slik i PvE..

Ja, det er jeg fult klar over, og jeg har heller ikke sagt noe imot det. Jeg sa at det var sånn den skal og burde funke, men i pvp har den mer eller mindre mistet sin egentlige hensikt.

Og i PvP pleier vel mages å ha litt range, du trenger ikke å starte med å bli "nuket til helvete"?

Skal vi se mot hvilke klasser hvor mage får første angrep? Rogues og druids har stealth, warriors har charge/intercept, paladins har repetence(pvp-paladins har som regel det) shamans, ja her får faktisk mage første angrep. Warlocks starter som regel med en seduce eller en fel guard interpect mens de står langt unna selv, og priests har vel ca samme sjanse som mager til å first shot, men de blodeier mager uansett.

Du er vel klar over at det er CD på pvptrinket/vanish/deathcoil o.l.? :!:

Ja, men ettersom jeg går mest arena hjelper det temmelig lite. I outdoor pvp har folk også rom regel cd's til rådighet.

Kan jo alltids iceblock'e hvis en stealth'a rogue kommer opp og tar deg? :p

Hva er det godt for? Når jeg går ut av iceblocken står han jo fortsatt der og hamrer løs på meg, pluss at jeg har akkurat gjort meg sårbar for blind.

 

Men nok offtopic fra min side nå, beklager så mye DeadbeaT. : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...