Gå til innhold

Pvp bruksområder for modifiserte abilities


Anbefalte innlegg

Har i det siste grublet over hvordan blizzard kan gjøre pvp i wow enda bedre. jeg har kommet til en konklusjon om at jo mer av din klasses abilities er brukbar også i pvp jo mer underholdende blir klassen. blandt de mer ubrukelige abilitiene, og utstyr i pvp finner jeg blandt mine chars å være

 

-fade for priest

-skjold generellt (og da skjoldabilities spesiellt, ekstra armor er jo sweet til tider men man ofrer mye når man legger fra seg 2h'eren eller offhanden sin.)

-og taunt rekken for warriors, taunt, mocking blow, challenging shout

 

Jeg tok meg selv i å merke meg en teknikk hos Huntere i pvp som er mer og mer brukt, nemlig feign death mens man sender pettet på personen som melee'r hunteren. en feign death deselecter nemlig target, og når en warrior hamrer MS knappen, eller tilsvarende vil man autotargete pet'et som nå er i melee range (og angriper deg, slik at dersom man har intet target vil man targete første som angriper deg, dere kjenner mekanikken). Hva gjør så dette? apparently ganske lite, man kan reselecte raskt, men om ingenting annet så kjøper det hunteren et par angrep mitigated til pet'et sitt i stedet for seg selv.

 

Nå på spells er dette enda tydeligere, hvilken pyro mage har ikke får deselected pyroblasten sin i 7ende sekund fordi roguen vanished/stealthed, hunteren FDet?

 

En har også argumentert mye for at prester er dårligere pvp healere på 70 enn de var på 60 fordi skjoldet (PW:S) har scalet så dårlig siden 60 versus andre spilleres dmg-potensiale. noe som er trist for wow-pvp hadde generellt tjent mer på at flere healere var med på moro'en. hvor vil jeg med dette? Fade. Fade på et logisk grunnlag har samme effekt i pve, mob'en "ser" presten dårligere og velger å angripe et annet target, det er ikke like effektivt som en total invisibility, vanish, FD, stealth, men det har lignende funksjon. enig? Dersom fade i pvp gav en relativt høy prosentvis sjanse for å deselecte deg selv fra den casterens pyroblast, eller warrior'ens MS, kan det kjøpe preser fri fra veldig mye smerte, samtidig som presters funksjon som pvp healere blir styrket som igjen burde føre til mer holy/disc prester i pvpmiljøet overall.

 

På motsatt side av skala'en har vi prot warriors, de (vi) føler oss ubrukelig i pvp sammenheng, våre talenter, som shieldblock, shieldslam er at most, veldig kjedelig, vi blir for det meste ignorert av melee og drept av casters, spell reflect er et tydelig signal fra blizzard om at de ønsker å gjøre skjold mer aktuellt i pvp sammenheng tyder jeg. vi har alikevel en rekke veldig effektive abilities i pve sammenheng, som har null funksjon i pvp sammenheng, namely taunt, mocking blow og challenging shout. Man har lenge argumentert for at disse burde tvinge motakere av abilitien til å targete warriors, men blizzard har avfeid det gang på gang fordi de vet at det som irriterer spillere mest er når man mister kontroll over karakteren sin over tid. I det siste har blizzard gått enda lengre på dette og nerfet traps, sap, polymorph og andre incapacitate abilities/spells til å kun fungere i 12 sekunder i pvp sammenhenger.

 

for de av dere som ikke kjenner til warrior abilitiene familiært, virker taunt i pve i 3 sekunder. til sammenligning virker sap i 45 sekunder, 12 i pvp.

 

mattestykket blir:

(45 * X)/100 = 12

X= 1200/45 = 26.6666667 omtrent 25% effektivitet av original tid.

 

dersom man gjorde samme matte for taunt, ville vi hatt 3 sec *0.25 blir omtrent 1 sek, etter avrunding (å snakke om milisec i wow er tull.)

 

hva ville dette tjent en prot warrior? jo, han kunne tatt (ved å bruke alle 3 alternativene sine, mocking blow, taunt og challenging shout) i allefall 3 angrep av sin healer, eller sine kamerater. for taunt, med sine 10 sec cooldown, snakker vi om mer betydelige mengder dmg "forsvar" over tid. hva ville pvpmiljøet tjent på det? jeg tror vi kunne sett enda kraftigere samarbeid dersom slike muligheter åpnet seg.

 

Siste jeg vil ta opp er skjold, skjold er selve symbolet på å beskytte, på å tanke. Blizzard har ingen planer om å implementere char-collision i wow, noe som er en bra ting fordi vi snakker om så store sansamlinger folkemengder på begrenset plass ofte at det vilel blitt umulig å navigere, pluss at det ville blitt mulig for høyere level "tyngre" spillere å stå i veien for sine yngre motparter, det vilel blitt mulig å skubbe folk av klipper og så videre, alt i alt, kaos og mer irritasjon enn glede. Det er derfor vi ikke finner knockback funksjoner hos spillere også afaik.

 

Det vi derimot har, og jeg bruker igjen rogues som eksempel, fordi rogues har nesten alle abilities brukbar i både pvp og pve (pickpocket burde forresten være mulig, akkurat samme kode som remove insignia+ta cash som er server generert...). det har liten funksjonalitet men kan ofte stoppe folk over lengre tid, jeg snakker om Distract. vi snakker om å snu spillere eller mobs mot et sentrum av en sirkel definert av roguen. Shield Slam, og alle blokker som skjer i sammenheng med at et skjold brukes burde i pvp sammenheng (og muligens også pve, dog der ville det ikke merkes fordi mobs har presis og momentan snu-ulighet mot de har aggro til). Jeg ser for meg at skjoldet og tilhørende abilities burde snu et enkelt target, som say shield slam blir brukt på, direkte mot warrior. dette er en flott måte å snu folk som prøver å løpe forbi deg og til dine svakere motparter (les prester ;) ). Dette ville i mine øyne gjøre prot warriors igjen, bedre i pvp og pvp tanking, blandet med ideene luftet over mer aktuellt.

 

Jeg tenkt jeg bare skulle lufte litt ideer her, innslag, kommentarer og tilsvarende ideer luftes gjerne her!

 

-DB out

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes frostnova burde ha samme effekt som en freeze trap, altså at fienden ble ombringet av en stor isblokk, og var ute av stand til å bevege seg.

Dette ville ha hjulpet mager betydelig. Overlevelses-evnen ville blitt mye bedre, og comboen: Frostnova-> frostbolt, noe som er veldig viktig for en frostmage, ville igjen være mulig å utføre i pvp. Sånn som det er nå funker nesten ikke frostnova. Alle klasser har minst 1 måte å komme seg ut av den på, noe som ødelegger for hele spillestilen.

Lenke til kommentar
Jeg synes frostnova burde ha samme effekt som en freeze trap, altså at fienden ble ombringet av en stor isblokk, og var ute av stand til å bevege seg.

Dette ville ha hjulpet mager betydelig. Overlevelses-evnen ville blitt mye bedre, og comboen: Frostnova-> frostbolt, noe som er veldig viktig for en frostmage, ville igjen være mulig å utføre i pvp. Sånn som det er nå funker nesten ikke frostnova. Alle klasser har minst 1 måte å komme seg ut av den på, noe som ødelegger for hele spillestilen.

8240976[/snapback]

 

Mager skal vel ikke klage på PvP-delen av WoW tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg synes frostnova burde ha samme effekt som en freeze trap, altså at fienden ble ombringet av en stor isblokk, og var ute av stand til å bevege seg.

Dette ville ha hjulpet mager betydelig. Overlevelses-evnen ville blitt mye bedre, og comboen: Frostnova-> frostbolt, noe som er veldig viktig for en frostmage, ville igjen være mulig å utføre i pvp. Sånn som det er nå funker nesten ikke frostnova. Alle klasser har minst 1 måte å komme seg ut av den på, noe som ødelegger for hele spillestilen.

8240976[/snapback]

 

Mager skal vel ikke klage på PvP-delen av WoW tror jeg.

8241042[/snapback]

Enig, synes det er en av de morsomste klassene pvp sett jeg, og de har utrolig burst damage, uansett spec.

Lenke til kommentar

Zelda: men bruksområdet for challengning shout i pvp går ut på å aggro'e en pet på seg slik at man kan bryte frost-trap og lignende, den egentlige bruken for abilitien "Forces all nearby enemies to focus attacks on you for 6 sec." er fullstendig sløst i en player vs player situasjon.

Lenke til kommentar

Er enig med Op, taunts burde virket i pvp også. Hadde ikke trengt å gjort mer enn at du skiftet target til den som tauntet og kunne skifte tilbake med en gang.

 

Everquest 2 har tatt dette med i pvp der:

 

Taunts and Hate Reduction

 

Taunts have the ability to change players' targets in PvP. They can also keep targets focused on the taunter for short durations of time.

 

Spells that reduce hostile hate or lower your position on a creature's hate list can force players to completely lose their target. Examples would include a Scout's Evade or Templar's Placate. (Fade i WoW)

Lenke til kommentar
Bruk icelance? Ser ikke helt problemet. Om du stopper og kaster frosbolt ber du om en cloak of shadow, spellreflect, fear, blind, counterspell eller noe  :!:

Det er jo akkurat det som er problemet, det er umulig å lade en frostbolt på en som står i frostnova. Det pleide i det minste å funke mot warriors, men med spellreflect funker det ikke lenger mot de heller.

 

Som frostmage er frostnova hele essensen i specet, men magene får ikke brukt klassen sin på sitt optimale. Tror ikke det ville vært overimba på noen som helst måte, men heller gitt det lille ekstra, som vi mager fortjener synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Det går fint ann å få inn to kjappe crits på en nova. Det som er verre er vel å legge av 2.5s midt i en BG, hvor det ofte er flere andre og.

 

Men nova er ikke noe jeg baserer meg helt på heller, den har jo tross alt en cooldown som gjør at den bare kan brukes en gang per kamp. Skal være en lang en for to, og mages er vel ikke kjent for å bruke for lang tid på en? ;>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...