Gå til innhold

Den store diskusjon.no overklokkingskonkurransen!


Anbefalte innlegg

Ja, karnsje vi skulle vurdere en liten premie til den mest "ville/desperate" setupet også, er utrolig hva kreative sjeler kan få til med begrensede midler, En vill kjøleløsning eller voltmod. Noe kreative og sprøe ideer håper jeg på. Har hatt endel syke "ghetto-oppsett" gjennom tiden selv også.

 

Ex. borre hull i frysern til vannslange og legge radiatoren nedi, trenger ikke borre heller, bare legge slanger over kanten og bruke Racingtape for å tette rundt. Å det er såååå mye rart man kan gjøre for lite penger, kun fantasien som setter grenser :)

 

Nå håper jeg dere lader litt ekstra, det hadde vært morro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, karnsje vi skulle vurdere en liten premie til den mest "ville/desperate" setupet også, er utrolig hva kreative sjeler kan få til med begrensede midler, En vill kjøleløsning eller voltmod. Noe kreative og sprøe ideer håper jeg på. Har hatt endel syke "ghetto-oppsett" gjennom tiden selv også.

 

Ex. borre hull i frysern til vannslange og legge radiatoren nedi, trenger ikke borre heller, bare legge slanger over kanten og bruke Racingtape for å tette rundt. Å det er såååå mye rart man kan gjøre for lite penger, kun fantasien som setter grenser :)

 

Nå håper jeg dere lader litt ekstra, det hadde vært morro.

8265521[/snapback]

 

Den kjølesaken der har jeg jaggu lurt på selv også! Men hvor mye varme klarer en fryser å "fjerne"? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvor kaldt er det i en "vanlig fryser? Jeg vil tippe en ca.-20-25`c.

Det må jo hjelpe noe, og jo større radiator jo bedre :)

 

EDIT: har putta nedi en tempmåler i frysern i kjellern nå, om et par min skal du få svar på hvor kaldt det er i en 220L fryser.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Nei selvfølgelig ikke, det beste hadde jo vært å borre 2 hull i siden på frysern, gjerne så langt nede som mulig og lagt radiatoren i bunn der det er kaldest, så tettet godt rundt slangene så ikke det lekker noe kulde ut. Det må være det beste.

 

Så nå er det bare å ta seg en tur på returmotaket og spørre pent etter en gammel fryser :D

 

Etter 4minutter er tempen i frysern -22,6`c, mulig det synker litt til.

 

EDIT: det er -23`c i bunn av frysern og ca -21,8`c rett under lokket :)

 

Jeg har også sett bilder av folk som har putta hele hk ned i frysern også, med luftkjølinga på, det burde funke også, men jeg vil IKKE garantere for kondensen som vil oppstå..hehe..

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Blir sikkert festlig når vannet i radiatoren fryser og sirkulasjonen stopper opp :p

8266533[/snapback]

 

har -27 på vannet mitt, går fint det...må bare finne en bedre blanding enn det jeg bruker...med 50\50 rødsprit og destilert vann så virker det som vannet blir "tungt" for pumpa bråker mer på -27 enn -14 :hmm:

8266591[/snapback]

 

Nå har jeg aldri tatt i vannkjøling før (driver og kjøper inn deler til min første WC-setup nå :love: ) men er det mulig å bruke ren 96?

Lenke til kommentar

Yess, fant et gammelt 478 MB og AGP skjermkort i garasjen hos opphavet mitt. Trenger bare en lusen 478 prosessor nå, helst av det kalde slaget, så 110W peltiern min kommer til nytte. Endelig en PC jeg kan klokke til døde med alle metoder som måtte passe :- )

 

Noen som vet om noen brukte og kalde 478 prosessorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...