Gå til innhold

Den store diskusjon.no overklokkingskonkurransen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle prøve meg på "mest latterlig klokk" konkurransen med 32m  run i superpi med en AMD k6 II på 500mhz.. Har dette forsøket noe for seg rent konkurransemessig? :p

8350704[/snapback]

 

Hvis det er slik det skal være kan jeg stille opp med ett run på 100Mhz intel..

:!:

8350801[/snapback]

 

Yeah! slik det skal være! latterlige klokk er det vi vil ha!

Lenke til kommentar
En Celeron Nortwood CPU burde vel fungere.

 

Hva slags hovedkort var det snakk om forresten?

8291653[/snapback]

 

Er et ASUS P4V8X-X, ikke noe racerkort, men moro blir det. Har arvet litt rosa neglelakk, så nå ser det riktig fint ut. Mangler bare CPU nå, har funnet en P4 1.6 GHz, men hadde vært gøy med flere.

Lenke til kommentar

 

Jeg må vel bare starte nå hvis jeg skal ta en 32 M, det kan jo sikkert ta flere dager...

8351484[/snapback]

 

Easy nå :p Så lang tid tar det nok ikke. Tipper 12 timer, men det er ren gjetning.

8351504[/snapback]

Jeg vil tippe du bruker noen dager ja. 3-5 eller deromkring. En pentium 1 på 120Mhz bruker jo 21 minutter på 1m. så da burde vel 32m ta 50-60 ganger så lang tid?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

 

Jeg må vel bare starte nå hvis jeg skal ta en 32 M, det kan jo sikkert ta flere dager...

8351484[/snapback]

 

Easy nå :p Så lang tid tar det nok ikke. Tipper 12 timer, men det er ren gjetning.

8351504[/snapback]

Jeg vil tippe du bruker noen dager ja. 3-5 eller deromkring. En pentium 1 på 120Mhz bruker jo 21 minutter på 1m. så da burde vel 32m ta 50-60 ganger så lang tid?

8353532[/snapback]

 

Oj, såpass. Jeg har egentlig aldri hatt peil på noe som helst HW eldre enn s939, så neste gang holder jeg kjeft :p

Lenke til kommentar
Jeg har aldri pelid å kaste noe jeg TROR jeg kan få bruk for, og ble litt irritert da fattern vraka 286'en sin for et år siden (nei, den hadde ikke vært i bruk på noen år, men den tok opp plass).

 

Ser for meg Superpi 32m på den. Sikker vinner at latterligste klokk-konken hvertfall :w00t:

8351199[/snapback]

 

Nå krever vel SuperPi 386 eller bedre.

Har en 486-DX33.

Men den må hk moddes for å komme over 40MHz ihvertfall, så det spørs om jeg har noe jeg kan bruke.

Kanskje fra et gammelt Pentium-kort? :)

Tviler minnebrikkene vil klare særlig overklokk.

 

Jeg tror ikke jeg gidder. :nei:

Men hvis noen andre vil klokke den til h******, kan de godt få den. :)

Holder meg til Core 2 Duo 6300+4300.

 

Har også minst et dusin gamle CPU-er, som sikkert kan brukes til mest latterlige overklokk, som 486 DX66 og Noen pentium og kanskje noen AMD. Nyeste er P2-233 av disse.

Hvis noen har hk som passer, kan de jo sende meg en PM, så skal jeg se hva jeg finner.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
Fine resultater Stoolman!

Men kjører du diagnostic boot mode der?

På Wprime halverer du garantert tiden hvis du booter på vanlig vis ;)

8357449[/snapback]

 

 

Yup, boot diagnostic mode...

BTW, dette var ikke den beste Superpi tiden min i går.. den var på 9,578sek

Oppdatert HWbot nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...