Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Vurderer å gjøre det samme her og. Perfekt sted å ha en vifte!

 

jeg hadde gjort det samme om jeg hadde hatt plass til det, men når en skal ha optisk drev og viftestyring er det ikke plass til det... :(

 

Et lite tips til de som vil ha det litt penere en bare strips er en slik en (er ikke sikker på om den passer med drevskinnene) eller en slik en. (følger med vifte, og den ser ut til og passe bedre med drevskinnene)

Lenke til kommentar
Vurderer å gjøre det samme her og. Perfekt sted å ha en vifte!

 

jeg hadde gjort det samme om jeg hadde hatt plass til det, men når en skal ha optisk drev og viftestyring er det ikke plass til det... :(

 

Et lite tips til de som vil ha det litt penere en bare strips er en slik en (er ikke sikker på om den passer med drevskinnene) eller en slik en. (følger med vifte, og den ser ut til og passe bedre med drevskinnene)

 

kult om de passer da. Ser nye bedre ut!

Endret av Mrlarseirik
Lenke til kommentar
jada, mente ikke at det så stygt ut. :p Hva ligger temperaturene dine på da? Er spesielt interessert i NB og SB...

får ikke testet dette før i morgen når jeg får min nye skjerm:) men er ganske sikker på at de er bra, må si det er veldig god luft flyt i pcn nå. fikk faktiskt bedre flyt ved og fjerne viften i toppen også.

Satser på 4ghz på cpu nå og en ganske heftig klokk av 4870:)

Lenke til kommentar

Da har jeg mekka en god del på fronten min :)

Her er noen bilder.

 

 

Og ja, det er hyssing/trå jeg har brukt, også brukte jeg 2 sånna kabelryddere som følgte med kabinettet.

 

Og HDD`en ble 10 grader kallere av å sette den vifta nederst foran.

Endret av manidress
Lenke til kommentar

Et spørsmål litt på sidelinjen her, men forhåpentligvis i riktig tråd:

 

Jeg kjøpte et p182 for en stund tilbake, og er rimelig fornøyd med det. Det står to harddisker i kabinettet, men nå har jeg kjøpt meg en tredje harddisk. Problemet er at jeg finner ikke flere av de festeskinnene som fulgte med kabinettet.

 

Fulgte det mange skinner med kabinettet i utgangspunktet? Er det mulig å kjøpe slike festeskinner noe sted?

 

Almeraldo

Lenke til kommentar
Jeg elsker P182! Men finnes det enda bedre vifter for kjøling? Kjøler bedre og er ENDA mer stille på det laveste?

Og den Corsair 1000watteren... tror dere den passer inni der?

Jeg syntes det er litt trangt å få dratt opp de kablene fra PSU!

Ellers stor fornøyd!

Hvis du vil ha bedre vifter for kjøling så kjøper du delta vifter! (de er langt ifra stillegående) men de kjøler noe sykt bra!

Lenke til kommentar

Mange som sverger til Noctua sine NF-S12 120mm vifter. Den på 800rpm skal visst være totalt lydløs, mens 1200rpm versjonen skal gi fra seg litt lyd. Men mange som foreslår å kjøpe 1200rpm og koble til viftestyring å kjøre ned turtallet til man er fornøyd med lydnivået. Gir visst et veldig bra kompromiss mellom støy/luftflyt.

 

Men ellers er jo flere vifter på lav rpm alltid bedre enn få vifter på høy rpm...seff med litt forbehold om kvaliteten på viftene.

Lenke til kommentar

Den der viftediskusjonen igjen.. "Søk i emne" er en fantastisk knapp.

Jeg anbefaler MIST sine vifter som allroundvifter, Noctua NF-S12 800 som innblåsning/utsugning i kabinett, og Nexus Real Silent 1000RPM (Yate Loon) til kjøling av heatsinks direkte.

Jeg kjører fint uten noe annen vifte enn den på PSUen i nederste kammer. Er jo ikke vits i å ha en veldig kald HDD, det har jo ingenting for seg.. Stabil temperatur, jevn og konstant spenning er nøkkelen til et langt harddiskliv.

Lenke til kommentar

Hei! Kan noen hjelpe meg? Jeg er ganske grønn på å bygge, og bygger i et p182, mitt første bygg, og jeg står fast på to ting:

 

1. Viftene i kabinettet, skal de kobles direkte til psu? Ikke HK? På mitt P5Q PRO så har jeg bare små 3 pins kontakter til vifter, viftene i kabinettet har jo større kontakter, og ser at de kan passe i to kabler fra psu'en. Ser litt S-ata aktig ut, kan hende det er akkkurat det, men den enne ender opp i en 4 pinner på langs kontakt, mens den andre har tre sånne etter seg.

 

2. 4 pins 12 volt cpu kontakten er akkurat for kort, hvordan kan jeg løse det, noen som har konkrete forslag? Tror nok jeg må ha en forlenger av no slag, noen som vet?

 

Er mitt aller første bygg, og egentlig et av de aller første gangene jeg holder på inni en pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...