Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Satte faktisk diskene nederst. :) Har fjernet brønnen i midten. Var noe av det første jeg gjorde. ;)

 

Men vurderer å kjøpe en liten vifte som kan blåse rett mot skjermkortet. Blir faktisk fryktelig varmt bare ved at PCen står på. Har bare vært inne i BIOS å fikset litt forskjellig dato o.l. :lol: Er Asus 8500GT Silent magic.

 

Har ikke fått installert noe OS enda, da CDrommen nekter å fungere. Ser faktisk ut som om den er ødelagt. Den får strøm og alt mulig, men blir ikke registrert i BIOS, samt at den nekter å åpne skuffen. Lyset bare blinker frekt et par ganger. :p Skal prøve en gammel IDE-brenner i morgen og se om den er mer samarbeidsvillig. :)

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i fronten er det dere snakker om å sette vifte?

Der hvor du må kutte av litt av den ene stål/aluminium kanten for å få truet inn viften, altså helt foran harddiskene nede?

 

Tenkte uansett jeg skulle bruke alle 5 viftene, altså de 3 standard inklusiv. Liker litt den viften i toppen også da det er veldig kjekt at den trekker ut varmluften øverst i kabinettet.

hmm, regner med at kabinettet kommer idag så da skal nok det og jeg få litt kvalitetstid :)

Lenke til kommentar

Ser egentlig for meg at jeg må i gang med litt modding da jeg har et 3870 (SCS3) som sikkert kan bli i overkant varmt(?). Harddiskene er satt nede, så en vifte og en trakt tror jeg må til før jeg starter opp maksinen for første gang. Kan forhåpentligvis ordne med noen bilder når jeg får tid til å bygge :)

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor varmt det kortet blir jeg, men det tror det er veldig greit å ha harddiskene nede og en vifte i den ene harddisk brønnen som kjøler på CPU og muligens den treffer skjermkortet litt også.

Legg til noen bilder, alltid morsomt å se :)

 

 

Hei Mats..

 

Jeg har kun de org viftene, 5 hardisker, 2 passive skjermkort, 1 passiv cpu og viftene på min....går fint det, spiller dog nesten bare HL2 men da på maks oppløsning.. nesten aldri varmt..

Lenke til kommentar

Har da fått kabinettet og satt inn alt for mange vifter, har ikke tatt ut takviften eller den til psu. Fikk satt inn en 120mm vifte foran hdd nede, fulgte ikke guiden da jeg klarte å presse inn hdd-bracken eller hva man skal kalle det :)

det sitter millimetertrangt!

 

Uansett, jeg klarer ikke feste dvd-romen, skjønner ikke hvordan jeg skal bruke de festene som følger med rett og slett :(

litt flaut men, noen som kan forklare eventuelt illustrere med et bilde?

Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt alltid. Jeg har hatt pause fra pc-bygging i flere år nå og møtte på et par løsninger i P182 som jeg ikke tok med en gang. Godt å se at utviklingen går riktig vei i det minste. Om jeg henger med på den er noe annet. :)

 

Hvorfor er det bare 2 stk SATA-strømkabler med på MIST 600 rev.3? Er det meningen man skal kjøpe med kabler uansett. Holder ikke med bare to for min del i alle fall. Bestilling på flere er sendt.

 

Ang. vifter:

Jeg kjøpte noen av disse, så får tiden vise om de er snille med tanke på støy/effekt.

Lenke til kommentar
ikke le da, :blush: har prøvd og tenkt osv men jeg får det ikke til, det står jo så lite i manualen. Står bare at man skal feste de, men hvor skal jeg lissom feste de?

Hjelp en flau stakkar da

Skru på de skinnene med en metallarm på først, på hver side av dvd-romen. Den metallarmen skal stikke ut samme vei som dvd-romen åpnes, samt at skinnene skal monteres høyest mulig. Etter på må du ta av en av lukene på fronten, og videre ta av dette metallgreiene som er i veien. Siste du gjør er å skyve inn dvdromen fra fronten og inn. :)

 

Litt klønete forklart men.

 

Dette burde vel gi deg en liten pekepinn på hvordan:

DSCF1250.jpg

 

EDIT:

Manualen er forresten det eneste som er dritdårlig med dette kabinettet..

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

No problem. ;)

 

Prøvde forresten å sette alle viftene i kabinettet på full pupp. Ikke å anbefale! :p Satan for et salig leven det ble! Viftene er desverre heller ikke av beste sort. Må ha dem på Low.

 

Skjønner ikke hvorfor de har hastighetsregulering på dem heller, når dem bråker så jævlig som dem gjør.

Lenke til kommentar
No problem. ;)

 

Prøvde forresten å sette alle viftene i kabinettet på full pupp. Ikke å anbefale! :p Satan for et salig leven det ble! Viftene er desverre heller ikke av beste sort. Må ha dem på Low.

 

Skjønner ikke hvorfor de har hastighetsregulering på dem heller, når dem bråker så jævlig som dem gjør.

Når jeg skal på lan setter jeg alle viftene på fult for da hører jeg det ikke, men det blir litt vibrasjon :blush:

Lenke til kommentar

Takker Kongklykken, skal nok få det til nå :)

Egentlig er jeg litt skuffet over dette kabinettet, synes ikke det demper lyden noe bedre enn mitt forrige kabinett som hadde plexiglass og ikke egnet seg for stillhet i det hele tatt.

Sjekket litt rundt og fant ut at CPU kjøleren min er den som bråker, deretter skjermkortet.

cpu viften jeg har nå er en thermaltake blue orb II.

 

Noen som har anbefalinger til en passiv cpu kjøler, som jeg eventuelt kan feste en noctua 800rpm på?

Viktig at den fortsatt kjøler bra da overklokking er noe som skal gjøres. Og dere vet jo hvor lite plass det er i kabinettet, så er greit at den faktisk passer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...