Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må melde om at jeg og har fått et kabinett med løs powerknapp. Vilt irriterende, men gidder ikke reklamere pga. en slik filleting. Men den sitter altså ikke fast i kabinettet, og fester seg til magneten i døra når døra lukkes.

 

Arg, jeje. Installerer en Gigabyte G-Power 2 samt en Nexus vifte i morgen. Noen intressert i bilder så kan det sikkert ordnes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Den passer nok, for den er ikke høyere enn true, men true kjøler faktisk bedre.

Så fint. Spørs allikevel om jeg orker punge ut med 5-600 kroner for en kjøler.

 

Du har vel ikke noen linker eller lignende som støtter påstanden din, forresten? :)

Lenke til kommentar
Den passer nok, for den er ikke høyere enn true, men true kjøler faktisk bedre.

Så fint. Spørs allikevel om jeg orker punge ut med 5-600 kroner for en kjøler.

 

Du har vel ikke noen linker eller lignende som støtter påstanden din, forresten? :)

 

Spør Intern, han som sa det :innocent:

Lenke til kommentar
glimrende. går for den da. hørt at den er veldig stille også hvis man begrenser hastigheten på den.
Tror du kommer til å bli mer fornøyd med TRUE.

 

Du har vel ikke noen linker eller lignende som støtter påstanden din, forresten? :)

Leter som bare rakkern jeg nå...

Husker at testen lå på XS.org, men ikke mer :p Er ganske lenge siden.

 

Her :)

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Leter som bare rakkern jeg nå...

Husker at testen lå på XS.org, men ikke mer :p Er ganske lenge siden.

 

Her :)

 

Takker!

 

 

Hm. Som du sier ser det jo ut til at U-120EX yter bedre, da riktignok ved bruk av en (eller flere?) Deltavifte(r.

Hva med IFX-14 og tre 140mm-vifter? Ikke det at jeg kommer til å ha det største kjølingskravet, men gode temperaturer er jo aldri å forrakte. :)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
BT er ikke pratisk talt lydlos pà lav omdreining. Den stoyer langt mer enn det kabinettviftene gjor pà laveste hastighet.

Er det Antec P182/190 du tenkjar på?

Lenke til kommentar

Har selv BT VX, og den er ikke lydløs på laveste hastighet nei. Lager en del lyd også da, men dette er av den lavfrekvente, "behagelige" typen.

 

Er ikke voldsomt imponert over kjøleegenskapene til BT. Den har kanskje noe for seg hvis man trenger mye kjøling til chipset-et ettersom den blåser luft ned mot HK'et. Men i mitt kabinett forstyrrer den luftgjennomstrømningen (og det er ikke store forskjellen fra P180/182/190), og en kjøler ala TRU120E, CNPS9*00 eller NH-U12F/P er nok et langt bedre valg.

 

Mitt største ankepunkt mot denne kjøleren fordet, er festeanordningen. På en så stor og tung kjøler, så duger ikke pop-skruene som er standard på S775 - man er nødt til å ha skurer som går igjennom til en plate på baksiden av sokkelen. Min har løsnet et par ganger, og det er SURT å måtte ut med kjøleren og påføre ny kjølepasta!

 

Ellers kjøpte en kamerat seg et P182 her om dagen, og jeg ble veldig positivt overrasket over byggekvaliteten på kabinettet! Er ikke mye som skiller dette og mitt kabinett som er over 1000kr dyrere. På anmeldelsene av kabinettet ser jeg at det er mange som synes det er trangt, men jeg synes det generelt var god plass. Eneste var plasseringen av vifta foran PSUen som kom i veien for kablene, så han flyttet denne til plassen foran den øverste HDD-brønnen ettersom han kun har to HDDer i kabinettet foreløbig. Jeg tviler i hvertfall på at man kan finne noe særlig bedre kabinett i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Har nå bestilt p182 fra mpx ^^

 

Men lurer, det kabinettet jeg har nå er fra steinalderen og har ingen vifter, og jeg har heller ingen vifter jeg har installert i den. Burde jeg handle enda en vifte for å blåse inn luft i front, i tillegg til de 3 viftene som allerede er i kabinettet?

Lenke til kommentar
BT er ikke pratisk talt lydlos pà lav omdreining. Den stoyer langt mer enn det kabinettviftene gjor pà laveste hastighet.

Bruker selv en Noctua NH-U12 (som nå er erstattet av Noctua NH-U12P - hvor eneste store forskjell er en ny type vifte) med en Nexus 120mm Real Silent vifte på i steden. Kjører viftekontroll på kjølern via hovedkortet ("silent mode") og det er knapt hørbart. Det jeg derimot hører er de to viftene som drar ut luft bak, selv på laveste hastighet avgir de en slags lavfrekvent buring. Er det noen som har byttet dem ut med andre vifter og fått et mer stillegående resultat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...