Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Tja, har ganske bråkete vifter da. Det spørs egentlig helt på hvodan vifter man bruker.

Så klart, men eg meiner eigentleg sånn generelt då. Går ut i frå at kabinettet dempar ein del av den eventuelle støyen?

Lenke til kommentar
Hehe, ett ord: fettmerker...

 

Nå tar ikke jeg på kabinettet mitt hele tiden da, har heller ikke så mye fett på fingra, og regner med at man kan bruke noe middel for å fjerne evt. fettmerker. Jævla fett kabinett, men kabinettet mitt er ikke så veldig synlig under pc-bordet uansett :p Så klarer meg med den vanlige utgaven! :D

 

Hull i sidedøra? How? Er det med på den versjonen? :ohmy:

 

Det har han nok satt inn selv ;)

Lenke til kommentar
Jeg har lett etter det, men finner ingenting som passer til P182. Noen som har forslag til glass som passer? :)

 

Mål opp hvor stort hull du vil ha, dra til en butikk som selger plexiglass, kjøp en plate i riktig størrelse, kjøp også epoxy(lim) og en gummilist(hvis du vil at det skal se bra ut), kutt ut der det skal være vindu med en dremel, sett på gummilist, lim på plexiglass. Vanskeligere er det ikke.

 

Siden du fikk meg til å tenke på det, så fikk jeg jævla lyst til å gjøre det på kabinettet mitt! Vurderer sotet eller sølvfarget glass..

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål om vifter... Har det egentlig noe å si hvilken vei de er? Jeg har kjøpt Noctua vifter og glemte å se hvilken vei Stock-viftene sto før jeg tok dem ut og er litt usikker nå... Også er usikker på hvor strømledningene til disse viftene skal?

 

Også et spørsmål, det er noen ledninger jeg er usikker på hvor skal inn i hovedkortet. "HDD LED I", "HDD LED II", "RESET SW" og "POWER SW"

 

Edit: I de Noctua viftene følger det med 4 gummiplugger, har dog ikke funnet ut hvordan man skal feste de sammen med skruer, how?

Endret av Del1
Lenke til kommentar
Har noen spørsmål om vifter... Har det egentlig noe å si hvilken vei de er? Jeg har kjøpt Noctua vifter og glemte å se hvilken vei Stock-viftene sto før jeg tok dem ut og er litt usikker nå... Også er usikker på hvor strømledningene til disse viftene skal?

Også et spørsmål, det er noen ledninger jeg er usikker på hvor skal inn i hovedkortet. "HDD LED I", "HDD LED II", "RESET SW" og "POWER SW"

Edit: I de Noctua viftene følger det med 4 gummiplugger, har dog ikke funnet ut hvordan man skal feste de sammen med skruer, how?

 

Sett viftene så de trekker inn kaldluft i front, og blåser ut varmlufta bak. Sett alle viftene i samme retning, så det blir riktig "flow".

Det er vel 3-pin på de viftene, så du må koble de på 3-pins kontaktene for vifter på hovedkortet, eller bruke en overgang til 4-pin, eller koble på en viftestyring.

Les brukermanualen til hovedkortet, så ser du hvor POWER SWITCH osv skal på hovedkortet.

De gummipluggene er vel for å feste viftene til kabinettet uten å bruke skruer, for å dempe støy?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis man har kjopt et p182 og saa tenker paa og sette inn et vindu i det har en virkelig kjopt seg helt feil kabinett.

Det er en rekke gode grunner til at p182 orginalt ikke kommer orginalt med sidevindu, en av de er at en da mister stoydempnings-egenskapene som sidedora har. Og paa grunn av hvordan dora er bygd opp saa er det ikke lett og faa et godt resultat. Mitt raad er og holde seg langt unna vindu i p100 serien. (p180/p182/p190).

 

Beklager mangel paa norske tegn, siden jeg sitter i Italia saa mangler tastaturene dette...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hvis man har kjopt et p182 og saa tenker paa og sette inn et vindu i det har en virkelig kjopt seg helt feil kabinett.

Det er en rekke gode grunner til at p182 orginalt ikke kommer orginalt med sidevindu, en av de er at en da mister stoydempnings-egenskapene som sidedora har. Og paa grunn av hvordan dora er bygd opp saa er det ikke lett og faa et godt resultat. Mitt raad er og holde seg langt unna vindu i p100 serien. (p180/p182/p190).

Må nesten seie meg einig i kva du skriv her. Årsaka til at eg har fått opp augene for desse kabinetta (P182 spesielt), er at dei/det fyst og fremst er støydempande og smart designa med tanke på bl.a. kjøleløsningar, samtidig som det ikkje er eit "bling bling jalla"-kabinett utan noen formar for lys, vindu og svære 250mm vifter i sidedøra og lignande. :)

Lenke til kommentar

err, er vel ikke riktig å skrive her men jeg kjører på for det.

 

For CPU_FAN er det oppsett for 4 pins, men jeg har bare en 3-pin... Hva skal jeg gjøre med det? Har prøvd å sette 3 -pinnen på 3 av 4 mulige og det går. Har dog ikke startet opp pc-en

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
err, er vel ikke riktig å skrive her men jeg kjører på for det.

 

For CPU_FAN er det oppsett for 4 pins, men jeg har bare en 3-pin... Hva skal jeg gjøre med det? Har prøvd å sette 3 -pinnen på 3 av 4 mulige og det går. Har dog ikke startet opp pc-en

Det skal fungere, vil eg tru. Nå er eg ikkje heilt sikker på kva for noen av dei tre av fire kontaktane som skal på 3-pinskontakten, men det verste som kan skje er jo at vifta ikkje gjeng rundt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...