Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ihvertfall ikke skurdd de helt fast. Men hadde en stundt vibrasjonsstøy jeg også men det kom av hele harddisk racket så prøv å skru det skikkelig fast.

 

Oops, sry intern. Er jeg som rotet litt :p

Får ikke dyttet de 2 øverste harddiskene helt inn i HD-racket da ledningene kommer borti viften bak, må nesten da snu harddiskene rundt men da blir ledningene mer synlige :(

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
I dag kom endeleg kabinettet i posten! :D Antec P182. Må sei meg godt nøgd, sjølv om eg ikkje har fått i noko hardware endå. :wee:

Moroa begynner først når du skal dra kabler bak og rundt hovedkortet og gjennom alle de rare hullene mellom rommene i kassen. Det er litt fiklete å få pent og tar litt mer tid enn i en vanlig kasse, men gjort ordentlig så blir resultatet supert!

Lenke til kommentar
Da bør du spise en ekstra god porsjon med talmodighet til frokost, jeg brukte alt for lang tid på det der, men det ble pent :p

Jeg bruker ofte 2-3 timer på å sette sammen PCen når jeg samtidig rydder, og prøver å finne nye løsninger. :p

 

Post gjerne bilder av kabinettene og løsningene deres, artig å se hvordan dere andre har gjort det. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har laget noe update på min.. Men den er ferdig i mine øyne, at last.

 

SDC12555.JPG

  • MIST støymatte i dør / topp
  • Noctua NF-S12 800RPM x3
  • Nexus 1000rpm Real Silent x1
  • Scythe SlipStream 500rpm x1
  • Accelero S1 VGA kjøler
  • Xigmatek HDT-S1283

Har en Scythe Kama Bay med en Noctua NF-S12 800 i front under cdrom for innsug.

Scythe SlipStream blåser på vga-kjøler og suger litt inn fra front.

Noctua NF-S12 800 kjøler Accelero S1 kjøleren (montert m. strips)

Noctua NF-S12 800 for utblåsning bak.

Øverste viftehull er forseglet.

Kun PSU som blåser luft igjennom i nederste kammer. Tettet luftehull rundt psu for bedre push/pull.

 

Hardware:

  • Q6600 G0 @ 3.6GHz
  • Gainward 8800GT 512, 710/950
  • 4x Kingston HyperX 1024MB DDR2 800MHz
  • Samsung F1 1TB 7200
  • Asus P5Kc
  • Mist 500W Rev3
  • Creative X-Fi

Lenke til kommentar

Jeg har klart det, kan legge til noen bilder neste uke. Har ikke den kabelen til kameraet her akkurat nå desverre.

Det gikk vel litt ut over viftererammen, helt sikkert noen spor i den etter harddiskburet. Men fikk den på plass og det funker fint det så lenge man ikke skal dra det burdet ut og inn hele tiden :)

Endret av Gamezor
Lenke til kommentar
[*]Xigmatek HDT-S1283

 

Hei,

Set du har en ganske høy tårnkjøler. Har tenkt på en en slik selv (Thermalrights HR-01 Plus eller Noctua U12P, men ble usikker på om jeg får den inn (har ikke kjøpt p182 ennå) siden Antec nevner 152mm i FAQen og disse er på ~160mm. Hva er din erfaring? Er det veldig trangt eller går det greit? (er det P180 eller P182 du har?)

Endret av Oslo_erik
Lenke til kommentar

AgentP: jeg fikk dyttet inn en Noctua 120mm der :)

Tror det skal gå fint med bare en helt vanlig 120mm, du må selvsagt sage av den lille kanten som er der for at du skal få viften inn.

Den sager du av med bare bladet til en slik "baufil" eller hva du nå kaller det. Når det er gjort bare setter du viften der, slik at den blåser innover natuligvis og lirker og dytter hdd buret så godt du kan inn. Er mulig du må ta løpefart for å få den inn men :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...