Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

hmm, noen som har erfaringer med denne og kan vise til temperaturer, gjerne under load? :)

Jeg har denne selv, på min Q6600. Temps o.l. fra meg kan du finne på ITPro's tråder med resultater av overklokking. Ellers finner du haugevis med tester av den på nett. :) Søk på google med søkestrengen: "Thermalright Ultra 120 Extreme" review

 

Har nesten rundet 4GHz på Q6600 (tidlig B3) med 1.65v på prosessoren.

 

...

EDIT: Bilde 183078.jpeg

...

 

Merk at den er temmelig SVÆR, sånn at om du har stor kjøler på nordsiden av hovedkortet kan det hende det blir trangt. Om jeg husker riktig har du Asus P5N-E SLI? Isåfall vil ikke det være noe problem med den kjøleren.

 

Ellers er Noctua NH-U12P en god kjøler også.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde forresten å sette alle viftene i kabinettet på full pupp. Ikke å anbefale! :p Satan for et salig leven det ble! Viftene er desverre heller ikke av beste sort. Må ha dem på Low.

 

Skjønner ikke hvorfor de har hastighetsregulering på dem heller, når dem bråker så jævlig som dem gjør.

Mener jeg så et sted at Antec Tricool 120mm viftene har 1200 rpm på laveste innstilling, noe jeg synes er litt i høyeste laget; liker best at viftene 120mm'ene surrer å går rundt 1000-900 rpm.

Lenke til kommentar
Jeg har denne selv, på min Q6600. Temps o.l. fra meg kan du finne på ITPro's tråder med resultater av overklokking. Ellers finner du haugevis med tester av den på nett. Søk på google med søkestrengen: "Thermalright Ultra 120 Extreme" review

 

Har nesten rundet 4GHz på Q6600 (tidlig B3) med 1.65v på prosessoren.

 

Merk at den er temmelig SVÆR, sånn at om du har stor kjøler på nordsiden av hovedkortet kan det hende det blir trangt. Om jeg husker riktig har du Asus P5N-E SLI? Isåfall vil ikke det være noe problem med den kjøleren.

 

Ellers er Noctua NH-U12P en god kjøler også.

 

P5N-E SLI er riktig det ja, regner med at det vil fint, skal en del til for å få større cpu vifte enn det jeg allerede har :p

Men hvordan vifte bruker du sammen med Thermalright Ultra 120 Extreme kjøleren?

jeg vil ha en som er så stille som mulig men lurer på om jeg får nok kjøling av en novtua 800RPM.

mener også jeg har lest at nexus sine vifter passer bedre til dette formålet?

Lenke til kommentar

Har selv Noctua NF-S12 (1200RPM) på kjøleren. Ble anbefalt av Sindre Aleksander for en tid tilbake. Hadde først en på hver side, men tok av den ene og satte den i kabinettet istedet. Fungerer fint for min del, men har i senere tid fått hørt at den ikke skubber nok luft til å kjøle ned hele tårnet, men har ikke merket noe dårlig med det.. :p

 

Absolutt å anbefale iallefall. Har samtidig Arctic Silver 5 kjølepasta. :)

 

PS: La til et bilde i forrige post av overklokkingsresultat med temps. Var sikkert 10-15grader på rommet da. Ble gjort i vinter. Men det viser uansett potensialet til kjøleren. ;)

 

Ved vanlig klokk (2.4Ghz ved 1.28V) ligger jeg på rundt 10-15grader over romtemp idle, og 20-25 grader over i load.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar
Har selv Noctua NF-S12 (1200RPM) på kjøleren. Ble anbefalt av Sindre Aleksander for en tid tilbake. Hadde først en på hver side, men tok av den ene og satte den i kabinettet istedet. Fungerer fint for min del, men har i senere tid fått hørt at den ikke skubber nok luft til å kjøle ned hele tårnet, men har ikke merket noe dårlig med det.. :p

 

Absolutt å anbefale iallefall. Har samtidig Arctic Silver 5 kjølepasta. :)

 

PS: La til et bilde i forrige post av overklokkingsresultat med temps. Var sikkert 10-15grader på rommet da. Ble gjort i vinter. Men det viser uansett potensialet til kjøleren. ;)

 

Ved vanlig klokk (2.4Ghz ved 1.28V) ligger jeg på rundt 10-15grader over romtemp idle, og 20-25 grader over i load.

Kjører du 2.4GHz @ 1.28v? :dontgetit: (Min B3 kjører fint 2.4GHz på 1.024v :p )

 

Mine temps idle atm:

post-128003-1218385331_thumb.jpg

 

Edit: Dette med Noctua NF-S12 1200rpm på en Noctua NH-U12F. Viften er justert ned til et behagelig nivå med viftestyring, ca. 800-900rpm. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Kjører du 2.4GHz @ 1.28v? :dontgetit: (Min B3 kjører fint 2.4GHz på 1.024v :p )

Hehe, ja får jo ikke lavere spenninger enn 1.25 (tror jeg det var) via BIOS på hovedkortet (Abit IP35 Pro).

 

Er jo ikke nødvendig heller da. :p Men på Asus P5N-E SLI var jeg nede i rundt 1.1V tror jeg. :p Er også stor forskjell på prosessorene når det kommer til slikt.

Lenke til kommentar

Ja leste gjennom den tråden der Sindre Aleksander anbefalte deg det, så også gjennom temperaturene du hadde med klokket quadcore, så jo veldig bra ut:

 

Sindre Aleksander:

Vil en noctua 800RPM kjøle en TRUE cpu kjøler nok til at jeg kan overklokke litt eller BURDE jeg ha 1200rpm?

Lenke til kommentar
Ja leste gjennom den tråden der Sindre Aleksander anbefalte deg det, så også gjennom temperaturene du hadde med klokket quadcore, så jo veldig bra ut:

 

Sindre Aleksander:

Vil en noctua 800RPM kjøle en TRUE cpu kjøler nok til at jeg kan overklokke litt eller BURDE jeg ha 1200rpm?

Holder godt til litt overklokking det ja. :)

Beste er kanskje å kjøpe en 1200rpm, og en enkel viftestyring, feks. Zalman FanMate, og justere etter behov. :)

Lenke til kommentar

Har et par 1200RPM i pc'en nå, foran hdd helt nederst til høyre blir det vel og så tok jeg ut ene hdd plassen oppe og satt en der.

De bråker ikke veldig mye til å stå på maks hele tiden synes jeg, men vil ha det litt stillere så tenker jeg bestiller 4-5 noctua 800RPM og bytter ut de standard viftene også blir det eventuelt 2 vifter på TRUE kjøleren.

Ingen som har sagt at det skal være billig :p

Lenke til kommentar
liker best at viftene 120mm'ene surrer å går rundt 1000-900 rpm.

Du har jo også flytting av luft. Ved så lav RPM bør du ha en solid vifte som kan flytte en del luft. Noctuas vifter er veldig gode på dette området. Også Mists vifter. :)

Lest en del tester, de nye Noctua-viftene er ok, de gamle er ikke så bra. Mist har helt greie vifter, men det er noe billig ræl de har kjøpt inn som fungerer greit og Microplex da har kunnet sette sitt merke på. Personlig holder jeg en knapp på Nexus Real Silent og gode gamle Pabst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...