Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Har nesten akkuratt byttet kabinett og det ble P182, også har jeg byttet cpu vifte, og HDD byttet jeg i dag.

Ta en titt på disse bildene

 

 

Ikke klag på teipen, den er litt fin da :)

 

Vær greie når dere kommenterer er dere snille

Tar gjerne imot gode råd om nye og gode løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Nok eit spørsmål angåande "ULTRA"-kjølaren og P182:

 

Er det god nok plass i kabinettet til at kjølaren kan stå slik at han ikkje peikar med breisida ned mot skjermkortet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du kunne jo hvertfall tatt ut de hurtigfestene til harddisker som er i den øverste harddisk brønnen. Også kunne du jo satt en vifte der? :)

følger det noe med så jeg kan feste vifta? eller bare setter jeg den inn?

 

Det fulgte med klips i den hvite esken som fulgte med kabinettet

 

@ AgentP: Det kommer an på hvordan layouten på hovedkortet er, men jeg vil tippe det går bra.

Lenke til kommentar
Du kunne jo hvertfall tatt ut de hurtigfestene til harddisker som er i den øverste harddisk brønnen. Også kunne du jo satt en vifte der? :)

Men jeg har en vifte rett foran den hdd brønnen, blir ikke det bare varmere å sette de to nesten rett ved siden av hverandre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du kunne jo hvertfall tatt ut de hurtigfestene til harddisker som er i den øverste harddisk brønnen. Også kunne du jo satt en vifte der? :)

Men jeg har en vifte rett foran den hdd brønnen, blir ikke det bare varmere å sette de to nesten rett ved siden av hverandre?

 

Hvorfor skulle det bli varmere av og legge til en til vifte?

Lenke til kommentar
Du kunne jo hvertfall tatt ut de hurtigfestene til harddisker som er i den øverste harddisk brønnen. Også kunne du jo satt en vifte der? :)

Men jeg har en vifte rett foran den hdd brønnen, blir ikke det bare varmere å sette de to nesten rett ved siden av hverandre?

 

Hvorfor skulle det bli varmere av og legge til en til vifte?

Blir det ikke det hvis jeg får en av viftene til å blåse ut og den andre inn?

Men jeg setter dem bare samme vei så går det vel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du kunne jo hvertfall tatt ut de hurtigfestene til harddisker som er i den øverste harddisk brønnen. Også kunne du jo satt en vifte der? :)

Men jeg har en vifte rett foran den hdd brønnen, blir ikke det bare varmere å sette de to nesten rett ved siden av hverandre?

 

Hvorfor skulle det bli varmere av og legge til en til vifte?

Blir det ikke det hvis jeg får en av viftene til å blåse ut og den andre inn?

Men jeg setter dem bare samme vei så går det vel.

 

Du setter de to viftene slik at den øverste HDD brønnen fungerer som en "tunnel" for luften og gå gjennom, slik at luften blåses fra viften i front og inn i HDD-brønnen, og den viften du fester på HDD brønnen blåser luften fra HDD-brønnen og mot skjermkortet.

 

Det blir en form for push-pull oppsett.

Slik at det blir seende noe slikt ut: (luftstrømmen går i pilens retning)

 

front->fronvifte->HDD-brønn->Vifte festet i HDD-brønn->Skjermkort og andre komponenter i det området.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du kunne jo hvertfall tatt ut de hurtigfestene til harddisker som er i den øverste harddisk brønnen. Også kunne du jo satt en vifte der? :)

Men jeg har en vifte rett foran den hdd brønnen, blir ikke det bare varmere å sette de to nesten rett ved siden av hverandre?

 

Hvorfor skulle det bli varmere av og legge til en til vifte?

Blir det ikke det hvis jeg får en av viftene til å blåse ut og den andre inn?

Men jeg setter dem bare samme vei så går det vel.

 

Du setter de to viftene slik at den øverste HDD brønnen fungerer som en "tunnel" for luften og gå gjennom, slik at luften blåses fra viften i front og inn i HDD-brønnen, og den viften du fester på HDD brønnen blåser luften fra HDD-brønnen og mot skjermkortet.

 

Det blir en form for push-pull oppsett.

Slik at det blir seende noe slikt ut: (luftstrømmen går i pilens retning)

 

front->fronvifte->HDD-brønn->Vifte festet i HDD-brønn->Skjermkort og andre komponenter i det området.

 

ok, takk, da lærte jeg det og :):D

jeg har festet den nå. :)

Endret av manidress
Lenke til kommentar

skrotet vannkjølings prosjektet mitt og fylte heller kab med mist vifter :!:

7 Vifter totalt nå uten psu vifte da. veldig god luft flyt nå.DSC01704.jpg

DSC01706.jpg

DSC01707.jpg

DSC01705.jpg

Vist jeg nå bare får skjermen jeg har bestilt gjennom jobb!

Setter jeg alle viftene til 70% så klarer jeg ikke å høre at pcn er på! MÅLET er NÅDD!!!

Endret av Otern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...