Gå til innhold

Hva syns du om S.T.A.L.K.E.R? LES FØRSTE POST


Anbefalte innlegg

Nja... den krever nok sitt, dessverre.. :( .. men, er jo morsomt å prøve da.. Tar jo ikke lange biten!

8230591[/snapback]

 

 

okey dette er veldig rart.skulle bare testet denne tweaken du ga, trodde det skulle lagge mer siden dette var supergrafikk, menne gikk faktisk mer glattere :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nja... den krever nok sitt, dessverre.. :( .. men, er jo morsomt å prøve da.. Tar jo ikke lange biten!

8230591[/snapback]

 

 

okey dette er veldig rart.skulle bare testet denne tweaken du ga, trodde det skulle lagge mer siden dette var supergrafikk, menne gikk faktisk mer glattere :thumbup:

8231130[/snapback]

 

Damn.. :ohmy:

 

Hos meg gikk det treigere.. hmm.. :hmm:

 

Veldig bra for deg da!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Til alle de som klager over at spillet krever så hinsides mye og hakker uansett etc. etc.

 

Det er vel selvsagt at det er en eller to av de "high end" grafikkinnstillingene som trasher hele fps'en. Jeg spiller spillet så godt som flytende på mitt 9800 pro med alt jeg kan stille på fullt.

 

Istedenfor å vente på patcher eller skru ned på det som er tilgjengelig så tror jeg heller det er lurt å finne noen .inifiler/konsollkommandoer som lar dere stille på innstillinger interfacen ikke lar dere endre på.

 

Kanskje dere finner ut at det er soft shadows, blur, depth of field, bump mapping eller whatnot som ødelegger alt. Så kan dere skru av den innstillinga til en eventuell fiks kommer.

 

Bare et forslag. :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare litt hvordan man skyter mest mulig effektivt? Jeg går alltid tom for ammo fordi jeg aldri får til headshot med AK eller maskinpistolen. Sikter dere med zoom-mode? I så fall er det nærmest umulig å treffe hodet fordi siktehaken på selve våpenet er mye større enn hodet på avstand.

 

Eller er det "bare" å prikke de ned ved å sitte nede og sikte med det hvite punktet??

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort noe, desverre.

 

Det var liksom hele poenget. :p

 

Jeg kan sette alle settings jeg får til å endre på på maks og spillet flyter bra på min 9800pro. Selvfølgelig er det masse eye candy jeg går glipp av, men jeg har ikke mulighet til å slå det på i hele tatt med mitt skjermkort.

 

Derfor tipper jeg (ut ifra hva jeg har sett hos en kompis med 7800gtx) at de med bra skjermkort har en del innstillinger de ikke kan skru av selv når de setter alt på low, og at det er noen av disse innstillingene som skaper masse problemer hos folk.

 

Men..... det finnes sikkert en måte å endre disse på.

 

Si at f.eks det er en bug med soft shadows eller bump mappinga. Da er det kjipt at hele spillet skal hakke som juling på en 8800 dersom det bare er å slå av den innstillinga i en configfil eller i konsoll.

 

Det var det jeg prøvde å si. :)

 

Edit: cybirg, jeg kom over en grå treeske med sikkert 500 kuler til pistol litt sør for der du starter. Så brukte jeg den ammunisjonen til å ta ut alle folka i militærbasen helt sør for starten. Etter det har jeg kastet så godt som all ammo jeg har kommet over fordi jeg alltid har 500+ til de våpnene jeg og fiendene bruker.

 

Må nevne at jeg bruker en 2x damage mod som ble linket før i tråden da jeg synes det var teit at de første folka man møter ikke dør av et magasin fra pistolen i magen. :p

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Er det noen som kan forklare litt hvordan man skyter mest mulig effektivt? Jeg går alltid tom for ammo fordi jeg aldri får til headshot med AK eller maskinpistolen. Sikter dere med zoom-mode? I så fall er det nærmest umulig å treffe hodet fordi siktehaken på selve våpenet er mye større enn hodet på avstand.

 

Eller er det "bare" å prikke de ned ved å sitte nede og sikte med det hvite punktet??

8231668[/snapback]

 

Er litt tricky ja, AK er ikke så veldig nøyaktig så det passer ikke så bra til å plukke hoder. Husk på kulebane, og ikke vær for langt borte.

 

Jeg bruker ironsight/zoom når jeg plukker, tror det er mer nøyaktig enn å fyre fra hofta. Når det gjelder ammo så foreslår jeg å bruke samme typen våpen som fienden din bruker, sånn at du alltid kan skaffe ammo av dem.

Lenke til kommentar
Nja... den krever nok sitt, dessverre.. :( .. men, er jo morsomt å prøve da.. Tar jo ikke lange biten!

8230591[/snapback]

 

 

okey dette er veldig rart.skulle bare testet denne tweaken du ga, trodde det skulle lagge mer siden dette var supergrafikk, menne gikk faktisk mer glattere :thumbup:

8231130[/snapback]

 

Damn.. :ohmy:

 

Hos meg gikk det treigere.. hmm.. :hmm:

 

Veldig bra for deg da!! :thumbup:

8231149[/snapback]

 

 

vel spilte litt nå, og merka at det var sikkelig laggy inne i store bygg (sikkert på grunn av mye ting som skjerm på skjerm). men ute går det mye finere! men blir iaffall 1GB ram mer snart! da tenker jeg det funker greit :thumbup:

 

legge til par bilder jeg:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-69980-1174789415_thumb.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-69980-1174789563_thumb.jpg
Lenke til kommentar
Er litt tricky ja, AK er ikke så veldig nøyaktig så det passer ikke så bra til å plukke hoder. Husk på kulebane, og ikke vær for langt borte.

 

Jeg bruker ironsight/zoom når jeg plukker, tror det er mer nøyaktig enn å fyre fra hofta. Når det gjelder ammo så foreslår jeg å bruke samme typen våpen som fienden din bruker, sånn at du alltid kan skaffe ammo av dem.

8231685[/snapback]

 

Problemet med ironsight blir veldig tydelig på mellomlang og lang distanse, f.eks. de som venter utenfor porten til øst for Garbage. Siktet blir for stort ifht hodene. Jeg må som regel bruke et magasin på å knerte en fyr og da sliter jeg med ammo.Dette gjelder når jeg bruker både AK og Viper 5 sub-machinegun som er samme som de bruker.

Lenke til kommentar
Og jeg sitter litt fast:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Noen som har kommet til Borov? Skal finne en bit av en nøkkel til et hvelv ellerno, men no clue hvor den er. Har drept borov og lett gjennom alt jeg kan finne rundtomkring samt sluppet fri han Duty fyren, but no key.

8219207[/snapback]

har akuratt begynt fått d oppdraget jeg å, men har ikke bynt enda.. menne, les igjennom alt info du har fårr i pda'n så tenkter jeg du finner den ;)

8219272[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Nop. Har lest alt, og har jo ingenting der angående nøkkelen eller hvelvet. Det var jo bare noe han første Dutyen jeg redda sa i en bisetning, og at Borov hadde en del av nøkkelen. All i know.

Men jeg regner med at døren til hvelvet er denne:

post-52433-1174818952_thumb.jpg

Det er 4 skap/skuffer jeg ikke kommer inn i hos Borov:

post-52433-1174819091_thumb.jpg Og:

post-52433-1174819173_thumb.jpg

 

Hvordan får jeg disse opp, og er nøkkelen til hvelvet der er jo saken biff.

 

Og en stk. dau Borov for your viewing pleasure:

post-52433-1174819340_thumb.jpg

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Til de som sliter med hakking osv på realtivt kraftige maskiner. Vær klar over et par ting:

. Hvis du endrer kvaliteten på texturene uten å restarte, vil texturen ikke endre kvalitet før du restarter spillet.

. Skygge-kvaliteten varierer ifht. texture-kvaliteten (tror jeg)

. Flyten varierer helt sykt ifht. hvilke drivere du bruker. Selv sitter jeg på et 6800GT med 84.21-driverene som jeg har funnet ut gir best flyt. De nyeste driverene til Nvidia (var det 92.91 eller noe sånt?) skal visstnok forbedre ytelsen kraftig på de nyeste korta (88xx)

. Bruk av "Static Light" setter spillet i DX8 modus som gir bedre flyt på svakere systemer og kan være et tips til folk som sliter i en av dynamic light-modusene (DX9 modus). Hos meg flyter spillet relativt bra på full dynamic light med nedjusteringer av kvaliteten på endel av tinga - har ikke tweaka det så fryktelig mye.

 

Jeg har lest at Vista (men også XP i visse tilfeller) gir denne buggen så tiden går fortere (1min = ca 1 time osv). Har fått med meg at en reinstall kan fungere bra i visse tilfeller

 

Specs : AMD64 3500+, 1GIG ram, 6800GT

Endret av Saiko
Lenke til kommentar

Alle har sikkert sett gjennom bildegalleriet her, men bare det at dag og natt blir dynamisk forandret på samme brett og for at første gangen som i allefall jeg vet om en førstepesons spill har slik åpen landskap og handlingsfrihet, så kan man nesten se bort fra primitiv AI, jeg tipper det blir fikset senere.

 

Gleder meg noe sinnsykt til å prøve det ut! :dribble:

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg også 84.21 driverene etter tips fra Saiko her, og jeg føler at det hjalp.

 

Jeg fant forresten ut hva som trolig var den "klokkebuggen" som jeg hadde da, og det var at jeg hadde henholdsvis keybindet Bandages og medkit til "/" og "*" knappene, og det viste seg at disse knappene styrer normaltid og fast forward tid. Så det er mulig å spole over natta :)

Lenke til kommentar

Xantir`: Høyreklikke? :ermm: ..ikke vet jeg, har ikke scope, enda.. Dra scopen over på våpenet? Er de kompatible med gunner'n da?

 

 

Lurer på et par ting:

 

1) Hvilket våpen synes dere er best å bruke? Har ikke kommet så lagt jeg, men løp i starten rundt med pistol og hagle, nå har jeg blitt litt småglad i Viper-5'n min! :D

 

2) Hvordan får dere tak i artifacts som ligger i sånne virvelvinder!? Noen teknikk for å ta dem uten å havne i lufta og bli knekt?!

 

3) Du får 2 oppdrag av "Trader" om å knerte et par Stalker'e.. tar dere de oppdragene? Jeg tok og knerta han "sales representative", men jeg har ikke tatt det oppdraget hvor jeg skal knerte han som "utgir seg for å være amatør" .. har lyst til å være snill, men vet ikke helt hvor "slemme" de Stalkerne er.. :blush:

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...