Gå til innhold

Hva syns du om S.T.A.L.K.E.R? LES FØRSTE POST


Anbefalte innlegg

Det er nok en bug for meg da, siden jeg ikke rekker å spise så fort at jeg ikke sulter i hjel hehe, utrolig irriterende, men jeg kommer nok over en løsning på nettet om litt.

 

Og, det med hakking, noen ganger hakker spillet litt i svingene, og jeg tror jeg skulle ha kraftig nok spillepc (AMD64 3200+, 1GB ram, og GF 7900GT), men er det noe jeg kan ha oversett av instillinger som jeg kan stille ned på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

visst det kommer opp icon av kniv og gaffel så dytt innpå litt mat, feks; brød, "salamipølsa", boksemat o.l. visst du er "sliten" etter å ha løpt mye drikker du en boks med "brus" ell hva det er. sikkert for og få det litt realistisk. veldig moro syns nå jeg :!: men litt kjipt midt i en skytesone "å shit jeg er sulten" :p

Lenke til kommentar
Det er nok en bug for meg da, siden jeg ikke rekker å spise så fort at jeg ikke sulter i hjel hehe, utrolig irriterende, men jeg kommer nok over en løsning på nettet om litt.

 

Og, det med hakking, noen ganger hakker spillet litt i svingene, og jeg tror jeg skulle ha kraftig nok spillepc (AMD64 3200+, 1GB ram, og GF 7900GT), men er det noe jeg kan ha oversett av instillinger som jeg kan stille ned på?

8230019[/snapback]

 

 

hakker for meg også, og jeg har:

 

*Gainward Geforce 8800GTX 768MB

*AMD Athlon 64 Dual-Core 4200+

*1024Mb Ram

 

så er nok ram'en som mangler hos oss m8. 1GB for spill = veldig lite. hehe. menne prøv og skru av skygger i gresset. det burde funke litt :thumbup:

Lenke til kommentar

Okei, takk :) Har liksom trodd i noen år at 1GB med ram var mer enn nok, men 1GB til er jo ikke den dyreste oppgraderingen da :)

 

Akkurat det med spising må være en bugg for meg, siden plutselig så er alle tidsoppdragene utgått og "failed" mens natten skifter til dag veldig fort.

 

EDIT:

Det må jo være en bugg, iløpet av kampen mot de første militære styrkene rett ved startstedet (for å samle våpen) måtte jeg nå spise 3 pølser og 2 loff, og enda døde jeg av sult.

Endret av molsen
Lenke til kommentar
Okei, takk :) Har liksom trodd i noen år at 1GB med ram var mer enn nok, men 1GB til er jo ikke den dyreste oppgraderingen da :)

 

Akkurat det med spising må være en bugg for meg, siden plutselig så er alle tidsoppdragene utgått og "failed" mens natten skifter til dag veldig fort.

 

EDIT:

Det må jo være en bugg, iløpet av kampen mot de første militære styrkene rett ved startstedet (for å samle våpen) måtte jeg nå spise 3 pølser og 2 loff, og enda døde jeg av sult.

8230120[/snapback]

 

 

ja jeg skal oppgradere 1gb med ram til. hjelper på mye!

 

men det med sult buggen har ikke jeg vært borti. er ikke ofte jeg får sånn slut icon heller. og dag og natt tar en stund her. så må nok være en bugg hos deg. du kan da prøve og lage et nytt game og se om det samme skjer der.

Lenke til kommentar
Sitter med core2duo e4300 på 2,3ghz, gainward 8800gts 320mb og 4 gig minne, og det går som sirrup til tider så er nok noe annet enn mangel på minne som gjør at det kjører dårlig.

8230165[/snapback]

 

 

til tider ja? men her går det hakk-hakk-hakk bortover. sånne spikes. så tror det hjelper med 1gb på meg iaffall. merker det på andre spill også.

Lenke til kommentar
Sitter med core2duo e4300 på 2,3ghz, gainward 8800gts 320mb og 4 gig minne, og det går som sirrup til tider så er nok noe annet enn mangel på minne som gjør at det kjører dårlig.

8230165[/snapback]

Mangel på grafikkminne også. Jeg har 2gig hovedminne, AMD X4 4400+(@5000+) men har til gjengjeld 640mb versjonen av 8800GTS og har aldri fått sirups-tendenser.

Man trenger altså trolig både 2gig ram + minst 640mb grafikkram.

 

Forøvrig herlig spill med skikkelig trist/grå/skummel stemning.

Men jeg savner fasttravel endel...

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Den tidsbuggen skjer i selv om jeg starter på nytt, lukter en reinstall her ja. Også kan henger spillet seg hvis jeg prøver å koble meg til en server på internett. Virker som om hele installen min er flawed av en eller annen rar grunn.

8230266[/snapback]

 

 

aldri hørt om sånn problem før. men ta en reinstall ja! kanskje det funker :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg har en PLAGSOM bug rett og slett

 

vet ikke om det skjer med winxp eller ikke. men sikkert en Vista bug regner jeg med.. spec i sig

 

der skjer når jeg trykker esc for og save, så blir jeg kastet tilbake til desktop, uten noe varsel, så må jeg loade en gammel save.. og igjen, skal jeg save.. trykker esc.... crash to desktop.. UTROLIG plagsomt..

 

noen som vet om er er noe fix på dette?

Lenke til kommentar

Ultra Quality:

 

Fikk endelig tak i den "user.ltx" -fila som gjør at du får "super grafikk"! :)

Last ned her:

 

Legger også ved noen bilder som jeg tok, helt i starten av spillet! Dessverre ble det slik at alle ble tatt på natta..

 

xr3da2007032423481397zh6.th.jpgxr3da2007032423471689nt7.th.jpgxr3da2007032423470456ru8.th.jpgxr3da2007032423464927el8.th.jpgxr3da2007032423464305gz8.th.jpg

 

Det skal innrømmes at frameraten gikk ned en del, men det var stas allikevel! :D

 

ENJOY!! :thumbup:

 

Off-topic: Noen som har et godt forslag til annen lagringsplass for bilder, enn ImageShack? Har på følelsen at den begynner å bli litt småtreig? Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Sitter med core2duo e4300 på 2,3ghz, gainward 8800gts 320mb og 4 gig minne, og det går som sirrup til tider så er nok noe annet enn mangel på minne som gjør at det kjører dårlig.

8230165[/snapback]

 

 

til tider ja? men her går det hakk-hakk-hakk bortover. sånne spikes. så tror det hjelper med 1gb på meg iaffall. merker det på andre spill også.

8230188[/snapback]

Bare til tider ja, spesielt nedi tuneller o.l

Lenke til kommentar
Sitter med core2duo e4300 på 2,3ghz, gainward 8800gts 320mb og 4 gig minne, og det går som sirrup til tider så er nok noe annet enn mangel på minne som gjør at det kjører dårlig.

8230165[/snapback]

Mangel på grafikkminne også. Jeg har 2gig hovedminne, AMD X4 4400+(@5000+) men har til gjengjeld 640mb versjonen av 8800GTS og har aldri fått sirups-tendenser.

Man trenger altså trolig både 2gig ram + minst 640mb grafikkram.

 

Forøvrig herlig spill med skikkelig trist/grå/skummel stemning.

Men jeg savner fasttravel endel...

8230212[/snapback]

Pussig at det skal kreve så enormt med grafikkminne for at det skal kjøre glatt.

Frykter faktisk at jeg har for svak strømforsyning (kun 10w over annbefalt)som muligens gjør at det ikke vil funke optimalt, kjører jo kun på middels grafikk :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...