Gå til innhold

Hva syns du om S.T.A.L.K.E.R? LES FØRSTE POST


Anbefalte innlegg

Det stemmer det..

 

Men, mange av oppgavene, har jeg oppdaget i ettertid, kommer opp på nytt..

 

F.eks den "tail from a pseudodog" (dette er så tidlig i spillet at jeg ikke spoiler noe), den kommer opp igjen flere ganger..

 

Jeg klarte den, og når jeg kom tilbake en stund etterpå så fikk jeg fortsatt spørsmål om jeg ville ta den.. ..igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det stemmer det..

 

Men, mange av oppgavene, har jeg oppdaget i ettertid, kommer opp på nytt..

 

F.eks den "tail from a pseudodog" (dette er så tidlig i spillet at jeg ikke spoiler noe), den kommer opp igjen flere ganger..

 

Jeg klarte den, og når jeg kom tilbake en stund etterpå så fikk jeg fortsatt spørsmål om jeg ville ta den.. ..igjen!

8275446[/snapback]

 

Skjedd en GOD del ganger her og, spesielt en oppgave jeg fikk hos freedom folka, fikk den faktisk 3 ganger :no:

Endret av termi.-
Lenke til kommentar

Angrer på at jeg kjøpte Stalker. Desverre får man ikke angrerett for brutt forsegling. Likte spillet i starten, men etter 3 timers spilling har jeg gitt opp. Spillet ligger nå på hylla, og tviler på at jeg blir å ta det frem igjen. Grafikken er dårlig, og jeg har sjelden vært borti så mange bugs at det virkelig påvirker spillopplevelsen din. Liker AIen, men ofte reagerer den ikke. Fikk pluttselig problemer med at spillet låste seg. Mange av dere venter på at det skal komme en bra patch, men spillet har vært i utvikling i 6 år. Hvorfor skal man da ha tro på en patch?

Lenke til kommentar
Angrer på at jeg kjøpte Stalker. Desverre får man ikke angrerett for brutt forsegling. Likte spillet i starten, men etter 3 timers spilling har jeg gitt opp. Spillet ligger nå på hylla, og tviler på at jeg blir å ta det frem igjen. Grafikken er dårlig, og jeg har sjelden vært borti så mange bugs at det virkelig påvirker spillopplevelsen din. Liker AIen, men ofte reagerer den ikke. Fikk pluttselig problemer med at spillet låste seg. Dette blir for mye for en patch. De har brukt 6 år på å oppnå dette resultatet, derfor har jeg ingen tro noe magisk patch i nær fremtid.

8276303[/snapback]

 

Jeg er ikke enig!

 

Jeg syns grafikken er grei, selv på medium...

Gameplayet er fint, og det er gøy å spille :yes:

Jeg har ikke komt over noen bugs som har ødelagt spillopplevelsen..

 

Den eneste buggen jeg har funnet er noe med GPS'en...

Den vil ikke vise pila hvis jeg velger et nytt oppdrag på tasks :mad:

Lenke til kommentar
Det er helt greit med bugs, men ikke bugs som ødelegger spillbarheten videre i spillet.

8276376[/snapback]

 

Helt enig, men det er merkelig at ikke alla har de samme bugsa, jeg har bare en bug som ikke gjør noe med spillbarheten, mens en god del andre ikke klare å spille spillet på grunn av 1 million milliard bugs :ermm:

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg godt Stalker som det er, men ikke som det burde ha vært (om noen skjønner den forskrudde setningen der). Stalker er langt ifra så stort og fritt som jeg hadde sett for meg. Hvorfor ha sånne "soner" à la Postal? Hvorfor ikke bare kjøre alt sømløst? Titalls av spillutviklere har klart det fint tidligere. Man får lett illusjoner om at spillet er fritt også, men man følger egentlig hele tiden et tykt rødt bånd. Alt for repetitivt når det gjelder oppdrag, våpen og fiender også. For få våpen (hvor ble det f.eks. av den andre toløpshagla som var med i MP-beta'n da?). Jeg kan ikke fatte hvordan spilelt skal kunne ha så mange slutter. Jeg har egentlig aldri fått noen valg som har konsekvenser i det hele tatt (bortsett fra at jeg ble med Duty da de stormet Freedom, som har gjort meg til en fiende av sistnevnte).

 

Latterlige bugs finnes også. For eksempel den når man hurtiglagrer, så spawner det plutselig en fiende to centimeter unna deg. W.T.F.?!

Enda verre når man hurtiglaster. Da er jo fiendene på helt andre steder enn når du lagret. 2xW.T.F.?!

 

Likevel, med alle de negative tingene man kan si om Stalker, så er det fortsatt et godt spill. Det er langt ifra sånn som utviklerne tydeligvis hadde planlagt i starten, men som det er, så er det absolutt holdbart. Noen patcher, så blir nok det hele fint.

 

...På en måte er STALKER veldig dårlig, med tanke på den lange utviklingstiden. Enhver annen spillutvkler kunne laget dete spillet på maks to år.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Lagde en tråd om dette, men fikk ikke svar. Går det an p reparere armor?Kjøpte meg en til 24000rus, som jeg slet med å få tak i siden jeg fortsatt er i "barnehage-sonen", og allerede har statsa synki betydelig...jævlig kjipt å måtte bytte armor hele tiden, særlig siden det er så få av dem :S

Lenke til kommentar
Kan armors bli ødelagt? Jeg har nesten runda spillet (kommet til chernobyll npp) og jeg har ikke sett noe til det. Våpen har jeg sett ja men ikke armor.

8277073[/snapback]

 

Kjøpte hvertfall merc armor, statsa var på 30% besyttelse mot div ting, og nå har alle sunket med 3%, og jeg har spilt i muligens 15 min :S Kan det ha noe å gjøre med at jeg spiller på veteran?

Lenke til kommentar

Fått med meg at US versjonen har fått en patch tilgjengelig. Men fins det en patch man kan bruke på vår versjon kjøpt i Norge? Hvis ja, noen som har en link?

 

I update funksjonen ingame, ser jeg ingen patch iaffal.

Endret av Sneerk
Lenke til kommentar
bare et lite spørsmål om S.T.A.L.K.E.R... Jeg har nesten ikke kommet forover i spillet, men jeg trenger en protectiv suite... Jeg har lett så godt som OVERALT og finner det F. ikke!

Noen her som vet hvor man får kjøpt det?

8277170[/snapback]

 

Dritt de greiene der, du får kjøpt det hos han feite karen som gir deg oppdrag, MEN de koster masse penger , og blir ødelagt rimelig kjapt når du blir skutt på :hmm:

Lenke til kommentar
Fått med meg at US versjonen har fått en patch tilgjengelig. Men fins det en patch man kan bruke på vår versjon kjøpt i Norge? Hvis ja, noen som har en link?

 

I update funksjonen ingame, ser jeg ingen patch iaffal.

8277146[/snapback]

 

Ok fant non US versjon av patch bl.a. her: http://www.stalker-game.com/en/?page=news

 

Men må starte på nytt hvis jeg skal installere den. Lurer på om dette bli nødvendig i framtidige patcher også. Ble litt usikker på om jeg skulle patche, litt kjipt å starte på nytt hvis nåværende savedgames kommer til å funker med neste patch. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Vil tru at dei i framtida vil kome med ei betre løysing når det gjeld patching og lagra spel. Denne patchen var sikkert litt hastearbeid, og det er jo bare ein liten patch (v1.0001), så større patcher i framtida vil nok ikkje øydeleggje saves. Det er i alle fall det eg trur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...