Gå til innhold

Hva syns du om S.T.A.L.K.E.R? LES FØRSTE POST


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spiller er bare ufattelig boring. Har vel spilt ti minutter, da gadd jeg ikke mer.

8254469[/snapback]

 

Det var først etter den 1 timen at spillet begynte å virkelig fenge meg. Så å gi det 10 min er altfor lite.

8255300[/snapback]

Personlig mener jeg i praksis ingen spill har imponert meg noe særlig etter bare 10min.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at grafikken er helt utrolig fin?Aldri sett så bra bruk av lys før. For meg er det stemningen som er helt avgjørende da, den er bare helt utrolig.

 

Jeg har ikke på AA engang, noen som vet om det er mulig å enable det i vista?

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes at grafikken er helt utrolig fin?Aldri sett så bra bruk av lys før. For meg er det stemningen som er helt avgjørende da, den er bare helt utrolig.

 

Jeg har ikke på AA engang,  noen som vet om det er mulig å enable det i vista?

8255661[/snapback]

 

Synes også at grafikken og stemmningen er meget bra i spilet. Men nå tildags så sammenligner alle grafikken på nye spill mot unreal engine 3 som blir brukt i Gears Of War og det synes jeg blir litt feil.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes at grafikken er helt utrolig fin?Aldri sett så bra bruk av lys før. For meg er det stemningen som er helt avgjørende da, den er bare helt utrolig.

 

Jeg har ikke på AA engang,  noen som vet om det er mulig å enable det i vista?

8255661[/snapback]

 

Synes også at grafikken og stemmningen er meget bra i spilet. Men nå tildags så sammenligner alle grafikken på nye spill mot unreal engine 3 som blir brukt i Gears Of War og det synes jeg blir litt feil.

8255775[/snapback]

 

Åja, daså. Har ikke prøvd det engang så jeg ligger vel etter!

 

Hvis noen har en løsning på AA problemet mitt, er jeg veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes at grafikken er helt utrolig fin?Aldri sett så bra bruk av lys før. For meg er det stemningen som er helt avgjørende da, den er bare helt utrolig.

8255661[/snapback]

Enig! Synes grafikken er helt topp, med tanke på at det har vært i utvikling i 6-7 år. Og bruken av lys er helt essensielt, og er nøkkelen til det stemningsfylte miljøet. Dag-natt syklusen så vel som vær-syklusen er også ting som setter stemningen virkelig på plass.

 

Bare så synd at jeg må starte heeelt på nytt etter jeg patcha spillet :\ Men nå er i alle fall noen irriterende bugs fjerna og retta opp :thumbup:

 

edit: Hva slags grafikkmotor kjører spillet med?

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Hvis noen har en løsning på AA problemet mitt, er jeg veldig takknemlig.

8255864[/snapback]

Leste et sted at nHancer eller noe sånt kunne force bedre innstillinger på spillet, men har ikke testet selv (da jeg ikke har kraftig nok maskin) og aner ikke om det funker på Vista.
edit: Hva slags grafikkmotor kjører spillet med?

8255933[/snapback]

Spillet bruker XRay Engine
Lenke til kommentar
Noe av det jeg setter mest pris på med grafikken er faktisk væreffektene. Man får virkelig inntrykk av at det blåser til tider. Setter spsielt pris på støvskyene som plutselig kommer med vinden.  :thumbup:

8256220[/snapback]

 

Helt enig, plutselig blir det krafitg vind og man ser sand komme mot deg :ph34r:

Og så når det blir storm, og alt er mørkt og opplyst i en brøkdels sekund av lynet :roll:

 

Genialt :w00t:

Lenke til kommentar
Ok. men jeg har ati kort, så regner det nHancer ikke funker :S Hva skjer egentlig med dagens spill ( gothic 3 ) som ikke funker med AA, selv om det er mulighet for å enable det ingame? *forvirret*

8256209[/snapback]

 

bruker du hdr å den slags snacks, så fungerer ikke aa, sånn er de i allefall med hl2 å mange andre spill jeg har sett, oblivion å.

 

enten er d aa, eller så må du bruke hdr.

Lenke til kommentar
Ok. men jeg har ati kort, så regner det nHancer ikke funker :S Hva skjer egentlig med dagens spill ( gothic 3 ) som ikke funker med AA, selv om det er mulighet for å enable det ingame? *forvirret*

8256209[/snapback]

 

bruker du hdr å den slags snacks, så fungerer ikke aa, sånn er de i allefall med hl2 å mange andre spill jeg har sett, oblivion å.

 

enten er d aa, eller så må du bruke hdr.

8256318[/snapback]

 

Problemet er at jeg ikke finner noen innstillinger for å slå hdr av eller på :hmm: Jeg sjekka under video, advanced, men fant ingenting.. Hvor disable man dette?

Endret av asad
Lenke til kommentar
Ok. men jeg har ati kort, så regner det nHancer ikke funker :S Hva skjer egentlig med dagens spill ( gothic 3 ) som ikke funker med AA, selv om det er mulighet for å enable det ingame? *forvirret*

8256209[/snapback]

 

bruker du hdr å den slags snacks, så fungerer ikke aa, sånn er de i allefall med hl2 å mange andre spill jeg har sett, oblivion å.

 

enten er d aa, eller så må du bruke hdr.

8256318[/snapback]

 

Problemet er at jeg ikke finner noen innstillinger for å slå hdr av eller på :hmm: Jeg sjekka under video, advanced, men fant ingenting.. Hvor disable man dette?

8256647[/snapback]

 

sjekka console?

 

du kan eventuelt bytte på video settings, full video lightning osv osv, i basic view.

prøve om de har noe å si

Lenke til kommentar

Etter noen timer med kvasi-lovlig "prøving" hvor jeg ble ganske forelsket i spillet, til tross for at det kjørte på medium-low settings, kjøpte jeg det i dag.

 

Jeg likte hvordan det så ut (og hørtes ut) - selv uten de høyeste instillingene var det mye pen bruk av lys og skygge, og mye kreativt arbeid med folk og andre kreaturer. Likte også det at alle våpen ikke er fullstendig presise, heller det motsatte tidlig. Akkurat det hjalp til med å få skuddvekslinger til å føles som skuddvekslinger, heller enn overforenklet nedslakting. De tar litt tid, men er desto mer tilfredstillende når man overlever, fordi man vet at man står omtrent likt som fiendene når det gjelder nøyaktighet og hvor mye man tåler.

Ellers er hver mann for seg-stemningen fantastisk, og fungerer veldig bra sammen med den begrensede men fremdeles nokså store friheten man har.

 

Alt i alt, sikkert det beste spillet jeg har spilt på denne siden av 2007 :] Og nå skal det få ligge forseglet og uspilt frem til Telenor gir meg et krakilsk dyr av en PC - sånn at jeg får spilt mest mulig av spillet med best mulig grafikk.

Lenke til kommentar

Hvorfor klikker spillet viss man bruker dynamic lightning?

Var rett før jeg ga opp hele greia i går, men spillet er 100% stabilt når jeg har slått av dynamic lightning. Så patchen har fikset litt...

 

Så og si så klikker spillet bare når jeg bruker dynamic lightning, selv om fps og alt er bra.

Spillet mister litt av gløden og stevningen uten dynamic lightning, så det er noe jeg håper skal bli fikset for enten gjennom skjermkort-driveren eller en patch.

Når man har på dynamic lightning så var det første jeg merket var hvor bra X-ray engine lager skygger og lys osv.

Lenke til kommentar
Litt kjedelig å spille når det visuelt ser ut som ett spill på høyde med Half-life 1.

8254030[/snapback]

 

Biiiiip Wrong!

8254211[/snapback]

 

Ser dette ut som HalflLife 1?

 

(Dette er på medium settings)

 

 

 

 

 

 

 

 

8254237[/snapback]

 

Må nå få lov til å overdrive litt. Poenget er at det visuelt ser ut som et spill som kunne komt ut for flere år siden og det er ikke rart heller, fordi det var for 6 år siden det ble annonsert. Spillet skulle egentlig komt ut i 2003.

Lenke til kommentar
I 2003 kunne det ikke ha vært spillbart når det knapt er spillbart 4 år senere!

8259183[/snapback]

 

Tulling. Det er ett av de beste spillene jeg noen gang har spillt.

 

Hva er dine argumenter for at det ikke er spillbart? Skulle likt å hørt dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...