Gå til innhold

Hva syns du om S.T.A.L.K.E.R? LES FØRSTE POST


Anbefalte innlegg

Kanskje ikke så rart at han er litt rusten på avtrekkerfingeren når han akkurat har ligget i koma og har hukommelsestap.

Og at fienden skyter gjennom vegger er jo bare genialt...så lenge det er meningen at kuler skal gå gjennom, altså at det ikke er 3 meter armert betong e.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og at fienden skyter gjennom vegger er jo bare genialt...så lenge det er meningen at kuler skal gå gjennom, altså at det ikke er 3 meter armert betong e.l.

8264242[/snapback]

Det er snakk om betongvegger ja. I tillegg klarte de tydeligvis også å se meg gjennom de samme veggene iom. at de åpnet ild og traff.

Lenke til kommentar
synes effekteke er helmaks. bare se på alt av varmebølger av flammer, disse rare bølgedrepende tingene overalt, og... ja.. det meste av EFFEKTER.. synes det er helmaks :)

 

 

ble faktisk positivt overasket over grafikken..

 

og gameplayet selv er annet enn vi er vant til.. and i love it!

8261702[/snapback]

 

skaff deg sniper, finn en sånn rød tønne, stå på lang avstand, å skyt på tønna :D sjekk x-plosjonen ;) znax <3

 

 

Prøvde dette nå i dag, å huff for et fordefelig inntrykk det gav!

 

Grafikken er fin, gameplayet er fin. At han skyter som han hadde hatt 2 fingre er OK. Men har aldri spilt et spill med så mange bugs før!

På 2 timer, har jeg hatt 2 "loade save\nytt brett" og spawne død. Og det er UFATTELIG irriterenede!

Nah, skal prøve det litt til i mårra - ellers går det i dunken.

8262855[/snapback]

 

bare fordi att skytingen er realistisk, så er de dårlig? dette er ikke akuratt quake2 da!

 

har ikke sett mer enn 1 bøgg, skyting igjennom en betong vegg, greitt nokk att de kan virke tåpelig, men d årdne seg etterhvert tenker jeg!

 

ikke dømm spillet før du har spilt de :p

Lenke til kommentar
Bah, starter spillet på nytt jeg, for å få med meg de 3 oppdraga jeg fikk failed på. Skytingen i dette spillet er den beste jeg har sett i et fps spill, den virker så ekte!

 

Vice, hvor lang tid tar det å runde spillet?

8264168[/snapback]

Er vel mye avhengig av hvor mange side-quests man tar. Jeg tok ikke så veldig mange men brukte likevel kanskje ca. 15timer på å spille ferdig, altså en helt ok lengde.

8264227[/snapback]

 

lol. Hater egentlig korte spill, da gidder jeg muligens ikke starte på nytt. 15 timer, og de lagde spillet i 5 år. wow

Lenke til kommentar
Prøvde dette nå i dag, å huff for et fordefelig inntrykk det gav!

 

Grafikken er fin, gameplayet er fin. At han skyter som han hadde hatt 2 fingre er OK. Men har aldri spilt et spill med så mange bugs før!

På 2 timer, har jeg hatt 2 "loade save\nytt brett" og spawne død. Og det er UFATTELIG irriterenede!

Nah, skal prøve det litt til i mårra - ellers går det i dunken.

8262855[/snapback]

 

bare fordi att skytingen er realistisk, så er de dårlig? dette er ikke akuratt quake2 da!

 

har ikke sett mer enn 1 bøgg, skyting igjennom en betong vegg, greitt nokk att de kan virke tåpelig, men d årdne seg etterhvert tenker jeg!

 

ikke dømm spillet før du har spilt de :p

 

Har spilt det, og har vært i militæret og skutt med diverse våpen før. Og det ikke veldig realistisk dette - hellet tvert i mot.

INGEN våpen som er så uttreffsikre, og folk som tåler så mye. Men nok om det, de er jo mutanter eller noe.

Lenke til kommentar
Prøvde dette nå i dag, å huff for et fordefelig inntrykk det gav!

 

Grafikken er fin, gameplayet er fin. At han skyter som han hadde hatt 2 fingre er OK. Men har aldri spilt et spill med så mange bugs før!

På 2 timer, har jeg hatt 2 "loade save\nytt brett" og spawne død. Og det er UFATTELIG irriterenede!

Nah, skal prøve det litt til i mårra - ellers går det i dunken.

8262855[/snapback]

 

bare fordi att skytingen er realistisk, så er de dårlig? dette er ikke akuratt quake2 da!

 

har ikke sett mer enn 1 bøgg, skyting igjennom en betong vegg, greitt nokk att de kan virke tåpelig, men d årdne seg etterhvert tenker jeg!

 

ikke dømm spillet før du har spilt de :p

 

Har spilt det, og har vært i militæret og skutt med diverse våpen før. Og det ikke veldig realistisk dette - hellet tvert i mot.

INGEN våpen som er så uttreffsikre, og folk som tåler så mye. Men nok om det, de er jo mutanter eller noe.

8264589[/snapback]

 

"Men nok om det, de er jo mutanter eller noe."

du har ikke spillt d.. synsing er dårlig kritikk!

folka tåler en del pga armoren de har, husk, spillets sted ligger i år 2012, så hva vet du om hva som er dårlig\bra i fremtiden? de er sånn du må tenke viss du skal ha spill til å bli re-elt!

Lenke til kommentar
Ja, veldig mange har armor på seg, derfor tåler de mye. Men skudd i hodet tar dem som regel alltid ut med ett skudd. Ellers finnes det også mods som gjøre at man tåler mye mye mindre.

8264674[/snapback]

 

men da har du ikke spillt stalker sånn som de skal spilles første gang :p

da kan du like godt skaffe god_mode cheats :p

Endret av ^iCe
Lenke til kommentar
men da har du ikke spillt stalker sånn som de skal spilles første gang :p

da kan du like godt skaffe god_mode cheats :p

8264683[/snapback]

Kan neppe sammenligne god-mode cheats med realism mods.... :nei:

På realism mods så tåler jo selvsagt din egen karakter også tilsvarende mindre.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
men da har du ikke spillt stalker sånn som de skal spilles første gang :p

da kan du like godt skaffe god_mode cheats :p

8264683[/snapback]

Kan neppe sammenligne god-mode cheats med realism mods.... :nei:

8264731[/snapback]

 

 

understreker: "like godt" :flaggreører:

Endret av ^iCe
Lenke til kommentar
Har spilt det, og har vært i militæret og skutt med diverse våpen før. Og det ikke veldig realistisk dette - hellet tvert i mot.

INGEN våpen som er så uttreffsikre, og folk som tåler så mye. Men nok om det, de er jo mutanter eller noe.

Var våpnene du skjøt med gamle og preget av mangel på vedlikehold? Var de av russisk opprinnelse? Trodde ikke det nei.

Og et våpen er bare så treffsikkert som den som betjener det. Hvordan vet vi at The Marked One ikke napper i avtrekkern og puster som en astmatiker etter et maraton?

Jeg synes det er fint at det ikke er så lett å treffe motstandere. Blir litt mer realistisk plutselig. Dette spillet hadde blitt 15,7 ganger verre hvis det var standard run and gun.

Spillet er kanskje litt kort, men det har enormt potensiale da.

Lenke til kommentar

Meget artig spill, men i motsettning til mange andre her må jeg si at det ikke har v'rt noe serilig med bugs hos meg. Spillet har ikke crachet en eneste gang enda, og eneste buggen jeg har er at vegger ikke alltid demper lyden fra de som står på andre siden.

Men et meget godt spill.

Lenke til kommentar
Er vel mye avhengig av hvor mange side-quests man tar. Jeg tok ikke så veldig mange men brukte likevel kanskje ca. 15timer på å spille ferdig, altså en helt ok lengde.

8264227[/snapback]

Går ut frå at du meiner at du har kome til ein av sluttane på spelet, og ikkje at du er ferdig med spelet (det har jo tross alt fleire forskjelle sluttar og ikkje alle er "ekte").

Lenke til kommentar
Er vel mye avhengig av hvor mange side-quests man tar. Jeg tok ikke så veldig mange men brukte likevel kanskje ca. 15timer på å spille ferdig, altså en helt ok lengde.

8264227[/snapback]

Går ut frå at du meiner at du har kome til ein av sluttane på spelet, og ikkje at du er ferdig med spelet (det har jo tross alt fleire forskjelle sluttar og ikkje alle er "ekte").

8266037[/snapback]

Ja jeg har spilt gjennom, men oppdaget at jeg manglet å drepe Strelok som mainquest. Skal gå noe skritt tilbake å sørge for å gjøre dette også slik at jeg forhåpentligvis får en "ekte" slutt.

Lenke til kommentar

Har et tips til folk som sliter med lite ammo...

I "the garbage"-området, der hvor togene står og det spawner masse banditter hele tiden er det en tunnel som toglinjene går inn i.

Innerst i den tunnellen er det et lik som har en oppgradert viper5.

Denne børsa tar pistolammunisjon og det har ca. alle motstanderne du dreper også.

Det er masse anomalys inne i tunnelen, men det går ganske greit å manøvrere seg inn dit..

Lenke til kommentar
Vanguard79: Tenker du på baksiden av togstasjonen!?

 

Jeg har også lyst på en oppgradert Viper5 .. spesielt hvis den tar vanlig "pistolammo", for det har jeg så enorme store mengder av!

 

:)

8267048[/snapback]

prøver å vise med skjermiser

 

Der hvor musepointeren er, er inngangen til tunnellen

post-120680-1175186992_thumb.jpg

 

Her er børsa

post-120680-1175187106_thumb.jpg

 

Her er tunnelen

post-120680-1175186992_thumb.jpg

post-120680-1175187156_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er da bare å skaffe seg god nok armor, og løpe raskt mellom to anomalies.

 

Jeg merket forresten at noen her pratet om en realisme-modifikasjon tidligere her. Vet ikke om noen har linket til den i ettertid, men hvis ikke, så finner dere den nå her. Den tweaker småting som skade, treffsikkerhet, og "handelsvarer". Tar bare 400kb.

 

EDIT: Her har dere ei full liste med endringer, installasjonsinstrukser, samt en del annen info (b.la. at savegames ikke påvirkes av denne modifikasjonen):

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

::::Realism Patch 0.6 by Sergey "hERd" Shebotnov

 

::In this version::

 

- All traders are now have more useful goods

- Anomalies are now invisible (you still have your grain effect and sound notification. Use bolts to see anomalies)

- Accuracy while standing decreased, while sitting increased

- Radiation heals much slower

- Main character has hunger more often

- Bleeding makes more damage

- Wounds heal slower

- Bandages heal less

- Bandages weight decreased

- Artifacts prices balanced

- Bots accuracy now depends from game difficulty

- PDA takes less place

 

::General inforamtion

 

Don°t worry about your save files - you can°t damage the game and your save files with this

mod. This patch is suitable for all languages.

 

::Installation::

 

Extract into your STALKER game directory. Enjoy!

 

::Uninstallation::

 

Delete "gamedata" folder in your STALKER game directory.

 

::Version history

 

::Up to 0.5

 

:Spawning

- Two times smaller human world population (two times smaller spawning)

- Monster population increased by 150%

- All NPC°s are now spawning roughly every game day. Its roughly every 1h 22m

 

:NPC°s

- Enemies aiming improved

- Dead bodies disappear faster

 

:Trader

- All prices are tripled

- Traders are now buying goods for 1/10 of its prise

 

:Misc

- All weapons are now doing 1.5 times more damage

- Eye level is raised up

- Slightly raised up the weight of medicaments

 

::Credits

SergeS for solving the respawn time problem.

SGHi for anomalies fix and PDA size

xarvius for trader goods fix

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...