Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke Duck Boots er spesielt pene, men til skikkelig drittvær er de brukbare og derfor ville jeg nok kjøpt versjonen som er høyere.

 

Jeg synes disse var de peneste serru :p

 

Kanskje jeg skal bare klare meg med det jeg har for denne gang

 

Har oppdaget at gummisålen på mine Meermin chuckas er i ferd med å skille lag fra resten av sålen. Noen som har opplevd det samme og kan si noe om hvordan det kan fikses?

 

attachicon.gif2014-01-22 19.05.45.jpg

 

Noe lignende har skjedd med mine. De er ikke brukt veldig mye, så kan kanskje konkludere med at sålen ikke er av beste kvalitet.2013-12-30124107_zps4e6732be.jpg

Lenke til kommentar

Dainite i likhet med Vibram er vel produsentens kjennetegn på produktet?

 

Så hvis Meermin kaller det dainite og de ikke har fått sålene/gummien fra produsenten så er det "falsk".

 

Men hvis de ikke bruker betegnelsen "dainite" kan de ikke være falske.

 

Jeg har forøvrig tenkt at på tynne dainite-såler vil "piggene" (se bilde) slites ned relativt fort. Merker det godt på mine Church Sahara m/dainite. Tror jeg heller burde valgt crepesåle. (usikker på den norske betegnelsen)

 

 

post-51400-0-83215400-1390475725_thumb.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Har ett par vintersko med commandosåle. Bruker de ikke av én simpel grunn, de drar med seg latterlig mye snø inn i forhold til dainitesåler. Er det skikkelig glatt ute, er det likevel lite som slår commando etter min erfaring, dainite oppleves glatte i forhold.

 

edit: Når vi først er inne på såler, disse crepesålene, erfaringer med slike? Ser for meg at de lett slites bort, er det riktig?

Endret av .com
Lenke til kommentar

Dainite i likhet med Vibram er vel produsentens kjennetegn på produktet?

 

Så hvis Meermin kaller det dainite og de ikke har fått sålene/gummien fra produsenten så er det "falsk".

 

Men hvis de ikke bruker betegnelsen "dainite" kan de ikke være falske.

 

Jeg har forøvrig tenkt at på tynne dainite-såler vil "piggene" (se bilde) slites ned relativt fort. Merker det godt på mine Church Sahara m/dainite. Tror jeg heller burde valgt crepesåle. (usikker på den norske betegnelsen)

 

 

Stemmer det. Meermin har laget sin egen versjon, som ikke er like bra. Ikke fake Dainite.

 

edit: Når vi først er inne på såler, disse crepesålene, erfaringer med slike? Ser for meg at de lett slites bort, er det riktig?

 

Nei. De slites fortere enn andre såler, men ikke ekstremt. Det er naturgummi, så de er ikke veldig glad i olje og bensin. Noe man er utsatt for på bensinstasjoner. Det er ikke noe jeg har brydd meg om, og de ser greie ut enda. Trekker til seg litt dritt, så de er ikke like rene og pene som nye.

Lenke til kommentar

edit: Når vi først er inne på såler, disse crepesålene, erfaringer med slike? Ser for meg at de lett slites bort, er det riktig?

 

Hadde mine Sebago Arlingtons fra sept. '10 til samme måned i år. De ble brukt mye, men var totalt nedslitt nå i høst.

 

edit: Kom på at jeg fikk de resålet til gummisåle så de har nok ikke vart i 3 år, men typ nærmere 2,5 år.

 

Så vil ikke si de slites veldig raskt. Jeg regner med det er visse kvalitetsforskjeller også på crepe-såler, men det var relativt billige sko og de varte såpass lenge.

 

Når det gjelder sko med commandosåle så er det klart det beste i røft vær, men jeg synes de ofte bygger vel med på skoen, slik at den blir litt klumpete. Selv noe tykk dainite-såle med storm welt kan ofte blir litt klumpete.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Beklager å "kuppe" innlegget ditt, men jeg vurderer å bestille meg disse selv (da jeg er på utkikk etter et par nye, solide boots som kan brukes gjennom en norsk vinter), og hadde et kjapt spm. om størrelser. Ser at man kan velge "passform" (vidde, bredde; jeg er ikke helt siker på hva som er korrekt uttrykk), mellom "medium D" og "wide EE". Sammenliknet med europeiske størrelser, er ikke "wide EE" det samme som man kan kalle "normal" (F), altså "normal" bredde/vidde?

 

 

 

US D er vel litt smalere enn UK F om jeg ikke tar helt feil, men det kommer også helt an på skoen. Disse er vel litt store i størrelsen også (slik workboots skal være).

 

 

Takk for svar :)

Oppfølgingsspørsmål: Så dersom jeg bruker str. 44 i sko jeg kjøper i "vanlig" skobutikk her i Norge, så burde 9,5 med US D være ok? Har et par boots i UK 9, men disse er videre enn "normale" boots (jeg har forøvrig ingen spesielt vid fot). Jeg er selvfølgelig klar over at dette ikke er noe man kan gi et eksakt svar på, men dere som frekventerer denne tråden har gjerne førstehånds erfaring med slikt, og er sannsynligvis i stand til å gi mer kvalifiserte gjetninger.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Oppfølgingsspørsmål: Så dersom jeg bruker str. 44 i sko jeg kjøper i "vanlig" skobutikk her i Norge, så burde 9,5 med US D være ok? Har et par boots i UK 9, men disse er videre enn "normale" boots (jeg har forøvrig ingen spesielt vid fot). Jeg er selvfølgelig klar over at dette ikke er noe man kan gi et eksakt svar på, men dere som frekventerer denne tråden har gjerne førstehånds erfaring med slikt, og er sannsynligvis i stand til å gi mer kvalifiserte gjetninger.

 

Nei, 44 EUR lukter mer 10.5 US. Jeg bruker 42.5-43 EUR og har 9-9.5 US.

Endret av Kaplan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...