Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Meermin har sendt meg for store skotrær, av alle ting. De er vanskelig å få ned i skoen, men går akkurat nedi. De gamle jeg har er størrelsen mindre, og glir mye lettere ned. Vil dette skape sjenerende rynker i skoen eller på annen måte skade den?

 

Du vil kunne utvide skoen hvis du bruker for stort skotre over lengre tid. Treet skal ha rett størrelse.

Lenke til kommentar

Er litt redd for at jeg kjøpte for små sko av Meermin, bruker som regel rundt 44, men de er akkurat litt for store, tok derfor 43+ hos Meermin. Jaja, får se når de havner på døra.

 

Noen som vet hvor vanskelig det er å bytte sko hos Meermin? Det blir vel ny ventetid da...

Det skal gå ganske greit så lenge du bare har prøvd de innendørs, men det kan være du må knote litt med moms og sånn. Hvilke sko har du kjøpt?

Lenke til kommentar

 

http://www.side3.no/article3740294.ece

Artikkel om skomaker dagestad.

 

Artig artikkel. Var innom der for noen måneder siden. Intens fyr, han må passe på helsa si.

 

 

Var selv innom der før jul og da kokte han kaffe til oss selv om jeg kun skulle ha noe renoveutor.

 

Tipper det er litt hat/elsk forhold til han. Jeg liker veldig godt hvordan han tar seg av kunder og sånt, men kan jo se at han blir litt intens hvis du bare skal titte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte to par sko fra Allen Edmonds sitt salg før jul og fikk ganske heftig rabatt totalt, nå står de i tollen og de vil ha verdidokumentasjon. Regner med at ender opp med å betale omtrent det samme som retail-prisen når alt kommer til alt. Småsurt med moms, men sånn er livet.

 

På den annen side så gikk en annen pakke rett igjennom uten at jeg måtte betale noe så, og det var merkelig siden de var merket med verdi høyere enn grensa.

Lenke til kommentar

Dagestad er jo ålreit, men han må nok passe på som Dag sier. "People pleasers" har det ofte hektisk.

Jeg synes dog ikke han var intens når jeg var der. Jeg skulle ha noe, og han ville ikke prakke på meg noe annet. Han ga meg et par tips om lester til min fottype, og fortalte om at Skavland hadde vært og kjøpt samme par sko som jeg skulle ha. Jeg følte at han var oppriktig interessert, og det er han jo.

 

 

Men, skal bestille duck boots, og lurte på om disse er godkjent:

http://www.llbean.com/llb/shop/69502?feat=65130-ppxs&dds=y

 

 

Og så har de fått inn noen nye(?) fine katahdin:

http://www.llbean.com/llb/shop/78205?feat=katahdin-SR0&page=katahdin-iron-work-engineer-boots-plain-toe-men-s&attrValue_0=Cordovan&productId=1292313

Lenke til kommentar

 

 

Beklager å "kuppe" innlegget ditt, men jeg vurderer å bestille meg disse selv (da jeg er på utkikk etter et par nye, solide boots som kan brukes gjennom en norsk vinter), og hadde et kjapt spm. om størrelser. Ser at man kan velge "passform" (vidde, bredde; jeg er ikke helt siker på hva som er korrekt uttrykk), mellom "medium D" og "wide EE". Sammenliknet med europeiske størrelser, er ikke "wide EE" det samme som man kan kalle "normal" (F), altså "normal" bredde/vidde?

Lenke til kommentar

 

 

 

Beklager å "kuppe" innlegget ditt, men jeg vurderer å bestille meg disse selv (da jeg er på utkikk etter et par nye, solide boots som kan brukes gjennom en norsk vinter), og hadde et kjapt spm. om størrelser. Ser at man kan velge "passform" (vidde, bredde; jeg er ikke helt siker på hva som er korrekt uttrykk), mellom "medium D" og "wide EE". Sammenliknet med europeiske størrelser, er ikke "wide EE" det samme som man kan kalle "normal" (F), altså "normal" bredde/vidde?

 

 

 

US D er vel litt smalere enn UK F om jeg ikke tar helt feil, men det kommer også helt an på skoen. Disse er vel litt store i størrelsen også (slik workboots skal være).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...