Gå til innhold

PS3 has over 1200 compatible PS2 titles


Toreal

Anbefalte innlegg

Nei, nå har Bromlexl fått meg på bedre tanker. Så må vel slutte med kranglingen og kveruleringen, selv om det er utrolig morsomt.

 

Ja, tror nok også at Sony i utgangspunktet, og i den tiden Phil kom med den uttalelsen, mente at ps3 skulle ha 100 % bc. Hvor det gikk galt er usikkert, men kanskje utfordringene ved å lage enn emulator som klarte absolutt alle ps2 spillene tok lengre tid enn forventet. Samtidig så ser Sony at de MÅ få ned produksjonskostanden, noe som har tvunget dem til å komme med SW emulering tidligere enn planlagt. Løgn, ja. Er det noe nytt? Er mye løgn og overdrivelser i bransjen. Den Whitening tannkremen gjorde ikke tennene hvitere, men driter egentlig i akkurat det. Sony, Nintendo og MS kommer av å til med mange overdrivelser, og noe som er direkte løgn. Men tror nok at denne emulatoren blir bra nok for de aller aller fleste av oss. Så får man heller tilgi Sony for at det ikke ble full BC fra starten av, og håpe at de klarer dette ved en senere anledning. Sony har uansett gjort mye bra for spillbransjen de siste 13-14 årene. De har også gitt flere millioner mennesker mange gode spillopplevelser.

8155863[/snapback]

 

Joda, alle selskap har en tid vært litt i høykant med utalelsene sine, men det har vært ytterst få i forhold til de utsagnene Sony har kommet med over tid (og ikke be om link fanskapen argumentet igjen for det er en kjennsgjærning).

 

Det er ikke å legge under en stol at Sony har skrytt litt mye av PS3's egenskaper og nå når den ikke går helt etter planen må Sony tåle litt pes fra industrien og gamere verden rundt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De har ikke skrytt mye i det hele tatt. De har vært moderate, nå kommer jo home som banker live tjenesten ned i støvlene også :)

 

30% bc på xbox 360 er jo "bra" haha  :roll:  :roll:  :thumbup:

8156640[/snapback]

 

:hmm:

 

I'm not touching that with a twelve-hundred foot pole ...

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
De har ikke skrytt mye i det hele tatt. De har vært moderate, nå kommer jo home som banker live tjenesten ned i støvlene også :)

 

30% bc på xbox 360 er jo "bra" haha  :roll:  :roll:  :thumbup:

8156640[/snapback]

 

Huff og huff, Sony sitt viral marketing team slår til igjen. De må få orden på rekrutteringsavdelingen sin, hvis ikke så ender vi opp med en ny AlliwantforxmasisaPSP.com ! :no:

Lenke til kommentar

 

Joda, alle selskap har en tid vært litt i høykant med utalelsene sine, men det har vært ytterst få i forhold til de utsagnene Sony har kommet med over tid (og ikke be om link fanskapen argumentet igjen for det er en kjennsgjærning).

 

Det er ikke å legge under en stol at Sony har skrytt litt mye av PS3's egenskaper og nå når den ikke går helt etter planen må Sony tåle litt pes fra industrien og gamere verden rundt.

8156460[/snapback]

Nå er det vel hovedsakelig kontor rottene som lover for mye. "les Ken" Det er omvent jantelov der borte. Kan kalle det Fable effekten om man vil. Men til syvende og sist så leverer de bra produkter. Ikke supre som de sier, men bra.

Lenke til kommentar
De har ikke skrytt mye i det hele tatt. De har vært moderate, nå kommer jo home som banker live tjenesten ned i støvlene også :)

 

30% bc på xbox 360 er jo "bra" haha  :roll:  :roll:  :thumbup:

8156640[/snapback]

 

:hmm:

 

I'm not touching that with a twelve-hundred foot pole ...

8156705[/snapback]

litt off topic. men minnet meg om en litt artig kommentar jeg hørte en gang.

 

"she is so ugly I wouldn't fuck her with someone ellses dick" :whistle:

Lenke til kommentar

Enkelte her inne får meg til å vurdere å ta patent på uttrykket Sony-groupies. Dere er omtrent blinde for rett og galt når dere ser på Sony. Evig takknemmelige for hver eneste handling iverksatt av Sony. Og når de faktisk gjør noe oppriktig "galt", klarer dere å snu det til noe positivt. "Thank you for stealing my money and not kicking me in the balls, master."

 

Faktum er at Sony har behandlet oss Europeere motbydelig. De gir oss en versjon av PS3 som er underlegen. Dette for at de skulle spare noen kronestykker per konsoll. "Okei, da får vi iallefall en billigere maskin?" NEEEEEI, vi får en DYRERE maskin. Logikken? Borte, eller iallefall usynlig, for jeg ser den virkelig ikke. Enkelte her inne prøver å se det positive i det ved å si at denne beslutningen fortere vil føre til en prisreduksjon. Hvor mye fortere da? En måned? To, tre? Her i Europa måtte vi jo vente FIRE måneder ekstra på konsollen. Litt for tilfeldig at de valgte å kutte ut emo-chippen akkurat når vi endelig skulle få tilgang til herligheten. Jeg er nesten enige med dere; klarer de å emulere alt med mykvare, er det ingen grunn til å inkludere chippen. Men måtte de fjerne den akkurat nå? Kunne de ikke ventet en måned, når emuleringen skal være (slik det kan forstås) 100% kompatibel? For når vi allerede har ventet fire måneder, synes jeg godt Sony kunne ventet iallefall én måned ekstra.

 

Edit:

Jeg sier ikke at 360 er bedre eller noe i den duren, jeg trekker ikke paraleller mellom dem i det hele tatt, vi diskuterer tross alt PS3-en nå. Og hvordan hadde det uansett gjort saken bedre? "360 er verre... derfor er det egentlig ok." ? <-Retoriske spørsmål, ignorer dem.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

Vi diskuterer bakoverkompatibiliteten til PS3. Hvordan er da 360 relevant? Er det kanskje greit om PS3 sin suger så lenge den er bedre enn 360 sin? Nei, det er ikke det.

 

Jeg er enig i at 1200 titler er et imponerende tall. Men faktum er allikevel at Sony rumpehumper oss europeere nok en gang. Allikevel kaster dere rundt smileyer så fort dere får høre "gode" nyheter. Det er som å ha en søster som nylig ble påkjørt og bli glad over å høre at hun KUN ble lam i den ene foten...! Vi skal ikke måtte ta til takke med halvparten, vi fortjener bedre.

Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk si at det er mer sånn at det er flere som er "imot" sony og ps3, enn de som "beskytter" dem. Selv skjønner jeg ikke hvorfor noen ville beskytte en konsoll eller et multimilliardselskap. De har ikkenoe behov for at random fanboys står opp for dem. Grunnen til at jeg selv velger ps3 er fordi jeg syns den appellerer mer til meg når det kommer til spill i forhold til de andre konsollene. Hadde jeg hatt pengene hadde jeg kjøpt alle.

 

Jeg vil si at 1200 titler er positivt. Det er mindre enn de "lovte" eller sa at vi skulle få, men det er mer enn de fleste antok når de først kom med nyheten om at de ikke skulle ha full bakoverkompatibilitet.

 

Men hvis jeg skal se helt objektivt på det, syns jeg faktisk at det er fler av irriterende 360 fanboys som roamer forumet her i motsetning til sony fanboys, selv om begge deler er ekstremt irriterende.

Lenke til kommentar

Alle lyver ja, sony er kanskje litt verre, men det gjør ikke konsollen dårligere. Vi får tross alt et godt produkt.

Ja, sony løy om dobbel HDMI, 4 nettverksporter, 100 % BC og kanskje litt mer jeg ikke har fått med meg. Men i tillegg har vi fått home og HDMI på 20 gb versjonen. Nei, jeg prøver ikke å rettferdiggjøre det sony gjør, men alle har vel gjort det.

Jeg føler at nintendo har vært litt bedre på dette, men er ikke sikker.

 

On Topic så synes jeg 1200 er helt greit ved launch, veldig dumt om jeg ikke kan spille ps2-spillene jeg har tenkt å kjøpe når jeg får meg ps3. =/

Lenke til kommentar

Er ikke kun snakk om at de klarer "et imponerende tall" med på BC her, det er snakk om at Sony hadde gått ut og sagt at det ville bli nær 100%, så droppet det til 90% og når det det plutselig under 50%.

 

At de klarer 1200 titler er vel og bra, men da skulle de ikke gått ut og sagt det de har sagt og plutselig komme med en prosent under halvparten. Jeg vet ikke hva folk her er blitt lært opp til men jeg har lært at det er stygt å lyve.

Lenke til kommentar
Dette går jo ikke ann. VI så jo den testen der bare 1 av 8 spill fungerte. Nei Phil lyver nok igjen  :cry:

8150972[/snapback]

1av8 Testa titler. Har nok hatt uflaks med de titlene som blei testa da. Jeg ville nok tro at det vil bli bedre over tid. Håper bare at Gran Turismo serien vil fungere.

Lenke til kommentar
Dette går jo ikke ann. VI så jo den testen der bare 1 av 8 spill fungerte. Nei Phil lyver nok igjen  :cry:

8150972[/snapback]

1av8 Testa titler. Har nok hatt uflaks med de titlene som blei testa da. Jeg ville nok tro at det vil bli bedre over tid. Håper bare at Gran Turismo serien vil fungere.

8159557[/snapback]

 

Din tøvball :p Les tråden før at du svarer!! Please!! Den testen ble gjort på en firmware som ikke har sw emulation. det kommer ikke før i firmware 1.6.

Lenke til kommentar
Dette går jo ikke ann. VI så jo den testen der bare 1 av 8 spill fungerte. Nei Phil lyver nok igjen  :cry:

8150972[/snapback]

1av8 Testa titler. Har nok hatt uflaks med de titlene som blei testa da. Jeg ville nok tro at det vil bli bedre over tid. Håper bare at Gran Turismo serien vil fungere.

8159557[/snapback]

 

Din tøvball :p Les tråden før at du svarer!! Please!! Den testen ble gjort på en firmware som ikke har sw emulation. det kommer ikke før i firmware 1.6.

8159610[/snapback]

Ok da, trodde nå jeg leste godt nok, men da tok jeg nok feil og var en "tøvball" :p

 

Blir sånn når man skumleser litt for fort :p

Lenke til kommentar
Er liksom XBox360 noe bedre nå da? Jeg testet bakoverkompabiliteten på XBox360 med kernel 4.0034.11, og det var faktisk bare 1 tittel som virket:

 

- MotorStorm

- Genji

- Resistance: Fall of man

- Halo

- Ridge Racer 7

- Gundam

- Virtual Fighter 5

- F1

 

Bare 1 av 8 titler! ELENDIG!  :roll:

8151253[/snapback]

Sjekk på xbox sin hjemmesiden først. Der står det alle spillene som er bakoverkompatibel. :)

Men sant, det suger ^^ Mangler mange av de store titlene fra gamle xbox.

Lenke til kommentar
Dette går jo ikke ann. VI så jo den testen der bare 1 av 8 spill fungerte. Nei Phil lyver nok igjen  :cry:

8150972[/snapback]

1av8 Testa titler. Har nok hatt uflaks med de titlene som blei testa da. Jeg ville nok tro at det vil bli bedre over tid. Håper bare at Gran Turismo serien vil fungere.

8159557[/snapback]

 

Din tøvball :p Les tråden før at du svarer!! Please!! Den testen ble gjort på en firmware som ikke har sw emulation. det kommer ikke før i firmware 1.6.

8159610[/snapback]

 

Likevel er det vel legitimt å teste det på den FW. Det er vel den som er på de PS3 som kommer til uka, eller?? Så det vil jo isåfall være en indikasjon på hvor mange titler som støttes fra starten av. Det er jo ikke alle som kan laste ned FW oppdateringen direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...