Gå til innhold

PS3 has over 1200 compatible PS2 titles


Toreal

Anbefalte innlegg

"For those thinking the PS3's backward compatibility will work like that of Microsoft's Xbox 360, he emphasized that "the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one."

 

"I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this,".   Sa en Phil fyr.

 

:!:  From what I hear, there are even more platforms not able to completely do this, sier nå jeg. Ser ut som sony tok litt hardt i ja.

8155180[/snapback]

 

Ja står ingenting om full bc eller 100 % bc. Og nå er da 1200 titler til nå, ca 5-6 ganger mer titler enn MS sitt patetiske forsøk. Så skjønner godt uttalelsen til Phil Harrison.

 

Så når Sony er ferdige med å tweake ps2 emulatoren har vi sikkert over 2000 titler som er spillbare. Og dette er faktisk på ett helt annet nivå enn hva MS har klart og noen gang vil klare med xbox 360. Og i tillegg støttes det flere tusen ps1 titler.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja står ingenting om full bc eller 100 % bc. Og nå er da 1200 titler til nå, ca 5-6 ganger mer titler enn MS sitt patetiske forsøk. Så skjønner godt uttalelsen til Phil Harrison.

8155201[/snapback]

Hehe ganske utrolig hvordan man kan tolke slike uttalelse forskjellig.. De uttalelsene fra mr.Phil kan i mine øyne ikke tolkes som noe annet enn 100% BC fra dag1 og ett dårlig skjult stikk mot MS/360.

 

Og at x360 ikke hadde 1200spill tilgjengelige fra dag 1 i BC er vel ikke spesiellt overaskende siden det vel omtrent ikke finnes så mange xbox-spill....

 

Og hvis det kalles ett patetisk forsøk når de ikke lovet gull og grønne skoger i det hele tatt kan jeg heller ikke forstå.

Lenke til kommentar
"I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this,".   Sa en Phil fyr.

 

Ja står ingenting om full bc eller 100 % bc. Og nå er da 1200 titler til nå, ca 5-6 ganger mer titler enn MS sitt patetiske forsøk. Så skjønner godt uttalelsen til Phil Harrison.

 

Så når Sony er ferdige med å tweake ps2 emulatoren har vi sikkert over 2000 titler som er spillbare. Og dette er faktisk på ett helt annet nivå enn hva MS har klart og noen gang vil klare med xbox 360. Og i tillegg støttes det flere tusen ps1 titler.

8155201[/snapback]

 

100%? Det sa jeg heller ikke noe om. Jeg sa bare at det nå er fler (les PS3) platformer som ikke er "able to completely do this", ikke bare den platformen Phil hadde hørt om.

 

edit: hvis ikke han snakket om ps3 når han mente han hadde hørt om platformer som ikke helt greier det da :!:

Endret av freke
Lenke til kommentar

Er ganske enige med dere faktisk. Ja, om Phil hadde sagt at det blir 100 % bc på ps1 og ps2 spill fra dag en, så hadde dette vært en mer sikker sak. Men som sagt, han sier bare at det blir ps1 og ps2 bc på ps3 fra dag 1. Hvor mange titler er usikkert. Jeg leste i værtfall tidlig at de kom til å gå over til software emulering av ps2 spill på ps3, og da skjønte da jeg at det ville i en overgangs periode være begrenset bc.

 

Men såklart, om man vil så kan man påstå at Phil sa 100 % ps1 og ps2 bc fra dag 1, og da kan man sutre å skrike over hvor slemme Sony er.

 

1 ting til, hvor mange xbox spill finnes det?

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

SW emulering er eneste vei å gå, og det har vel vært ett mål for Sony å gjøre denne så bra som mulig. Hadde vært teit med ps5 med ps4-3-2-1 chipsett i den for å garantere 99% BC. Kanskje har produksjonskostnaden til ps3 framtvunget overgangen til SW emulering. Men tviler ikke på at ps2 SW emulatoren til ps3 kommer til å fungere meget bra etter en stund. Selv i dag fungerer den meget bra.

Lenke til kommentar
jeg kan vel si nå at dette blir for dumt. Men det kunne og vært sagt for et par sider siden.

 

Så for all del. Forsett å si de samme tingene om og om igjen. Å det gjelder begge parter.  :roll:

8155611[/snapback]

 

Man må jo repetere spørsmålene om igjen når sonys utrykningsgruppe ikke kan svare på konkrete spørsmål. Selv synes jeg at jeg stillte spørsmålet så enkelt og klart som mulig, da burde det være mulig å forvente et svar i samme stil :)

Lenke til kommentar

Nei, nå har Bromlexl fått meg på bedre tanker. Så må vel slutte med kranglingen og kveruleringen, selv om det er utrolig morsomt.

 

Ja, tror nok også at Sony i utgangspunktet, og i den tiden Phil kom med den uttalelsen, mente at ps3 skulle ha 100 % bc. Hvor det gikk galt er usikkert, men kanskje utfordringene ved å lage enn emulator som klarte absolutt alle ps2 spillene tok lengre tid enn forventet. Samtidig så ser Sony at de MÅ få ned produksjonskostanden, noe som har tvunget dem til å komme med SW emulering tidligere enn planlagt. Løgn, ja. Er det noe nytt? Er mye løgn og overdrivelser i bransjen. Den Whitening tannkremen gjorde ikke tennene hvitere, men driter egentlig i akkurat det. Sony, Nintendo og MS kommer av å til med mange overdrivelser, og noe som er direkte løgn. Men tror nok at denne emulatoren blir bra nok for de aller aller fleste av oss. Så får man heller tilgi Sony for at det ikke ble full BC fra starten av, og håpe at de klarer dette ved en senere anledning. Sony har uansett gjort mye bra for spillbransjen de siste 13-14 årene. De har også gitt flere millioner mennesker mange gode spillopplevelser.

Lenke til kommentar
1 ting til, hvor mange xbox spill finnes det?

8155509[/snapback]

Det er jammen med ikke lett å finne ut...

 

Men er en liste på wikipedia over xbox spill i hvert fall.. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games

 

Tok og markerte alt på den siden og limte den inn i excel. Da ble det ca 1200linjer i regnearket.. Så ett sted rett over 1000spill vil jeg tippe det finnes. Og det stemmer med antall jeg mener å ha hørt før.

Lenke til kommentar
Nei, nå har Bromlexl fått meg på bedre tanker. Så må vel slutte med kranglingen og kveruleringen, selv om det er utrolig morsomt.

 

Ja, tror nok også at Sony i utgangspunktet, og i den tiden Phil kom med den uttalelsen, mente at ps3 skulle ha 100 % bc. Hvor det gikk galt er usikkert, men kanskje utfordringene ved å lage enn emulator som klarte absolutt alle ps2 spillene tok lengre tid enn forventet. Samtidig så ser Sony at de MÅ få ned produksjonskostanden, noe som har tvunget dem til å komme med SW emulering tidligere enn planlagt. Løgn, ja. Er det noe nytt? Er mye løgn og overdrivelser i bransjen. Den Whitening tannkremen gjorde ikke tennene hvitere, men driter egentlig i akkurat det. Sony, Nintendo og MS kommer av å til med mange overdrivelser, og noe som er direkte løgn. Men tror nok at denne emulatoren blir bra nok for de aller aller fleste av oss. Så får man heller tilgi Sony for at det ikke ble full BC fra starten av, og håpe at de klarer dette ved en senere anledning. Sony har uansett gjort mye bra for spillbransjen de siste 13-14 årene. De har også gitt flere millioner mennesker mange gode spillopplevelser.

8155863[/snapback]

 

:huh:

 

Hehe. Nå kan vel denne tråden stenges? Ikke noe mer å diskuttere lenger :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...