Gå til innhold

PS3 has over 1200 compatible PS2 titles


Toreal

Anbefalte innlegg

dakar bear! Nei, var ikke noe angrep mot dine preferanser av konsoll. Mente bare at du kunne gå å spille litt/eller noe annet, i stedet for å trolle alle ps3 trådene. Til å mislike sony sterkt så er du sinnsykt mye innom alle ps3 trådene for å spre om deg med ditt misnøye over store stygge sony.

8152062[/snapback]

 

Kanskje oppføre seg litt, vet det er vanskelig men er vel mulig å forsøke?

 

Troller ikke men sier min mening, men det er vel ulovelig når det er snakk om PS3 og Sony, som gjør alt riktig hvor andre gjør alt feil. Er i alle fall det jeg får inntrykk av her på forumet i det siste.

 

Tror du skal oppdatere deg litt om trådene jeg svarer i for jeg sier min mening om PS3 på godt og vondt. Ulovelig som det er så gjør jeg nå det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer bare på hvorfor ikke alle spillene fungerer? :hmm:

8152108[/snapback]

Det er fordi hele arkitekturen til PS3 er helt annerledes enn det ps2 er. Derfor må en lage emulatorer eller patcher til spillet som forklarer det som allerede er programert inn i spillet hvordan det skal hantere den nye og ukjente arkitekturen.

 

Til Bear^ hån eller ikke hån, det er jo engang slikt at alle spillene blir kompatible, i allefal etterhvert. Han sier jo ikke hele 1200 spill blir kompatible. Det han sier er allerede nå er 1200 kompatible. Regner med dette inneholder de største titlene til ps2, har du et eller annent sært spill som ikke er kompatibel må du bare vente litt lenger. (og vi som venter på PS3 er kjent for å være tolmodige :))

Lenke til kommentar
Og hva med 360 sin BC, den er ræva. Hadde 8 xbox spill som var stortitler, 3 av de fungerte ved launch.. Hopp i havet bear

8152061[/snapback]

 

Ja 360's BC var elendig og MS fikk mye kritikk for det. Samtidig skrøt folk av at PS3 ville være mer kompatibel med eldre spill. Da er det vil ikke vanskelig å forstå hvorfor Sony får kritikk, eller??

8152077[/snapback]

PS3 er mer kompatibel enn MS ved launch... Men 360 fikk kritikk for det etter launch. Her sitter fanboysa og kaller det et hån mot gamere når de ikke en gang har prøvd hvilke spill som faktisk fungerer.

 

HVOR LATTERLIG ER IKKE DET?

8152089[/snapback]

 

 

Hør her lillegutt

 

Det handler ikke om hvor mange spill 360 eller PS3 har på BC, det handler om hva som har blitt lovet

 

 

Sony's PlayStation 3 will be fully "backward compatible," playing all existing PlayStation and PlayStation 2 games
18. Mai 2005

 

Den Amerikanske PS3 har nesten 100% BC, det som er skuffende for mange er at Europeiske version bare får ca 50%

 

MS har aldri lovet 100% eller noe i nærheten engang, Folka der var bare glad det hele tatt ble mulig å få noen spill BC pga skjermkortet til Xbox 1 og 360 er så forskjellig

Lenke til kommentar

Oppføre meg? Sier jo bare meningen min. Og jeg synes virkelig at du av å til TROLLER. Du går inn i tråder som omhandler ps3, og kommer med totale off topic saker om hvordan sony har sagt ditt og datt. Hvordan sony banker på brystet sitt bla bla bla bla. Skulle jeg gå inn i en Wii tråd som omhandler Zelda, for så å dra fram hvor teit de wii kodene er?

Lenke til kommentar
Lurer bare på hvorfor ikke alle spillene fungerer? :hmm:

8152108[/snapback]

 

Det kan du si. Hvorfor utelate spill? Samme gjelder Xbox 360, bare så det er sagt, så det ikke skal bli noen sure miner :whistle:

8152137[/snapback]

Spill blir nok utelatt nettopp pga av tiden det tar. Samtidig er begge konsollene en next-gen konsoll. Ganske forståelig da at det vil bli brukt mer tid på å utvikle spill for den konsollen. Har man skapet fullt av xbox/ps2 titler så kan det jo være lurt å beholde xboxen/ps2en før man evt bytter over til ps3.

 

BC er et pluss, men ikke noe mer enn det. Noen bryr seg om det, noen andre gir faen. Det jeg bare prøver å si at man kjøper ikke en 6000kr konsoll for å spille wipeout (ps2 versjonen)

Lenke til kommentar
Det kan du si. Hvorfor utelate spill? Samme gjelder Xbox 360, bare så det er sagt, så det ikke skal bli noen sure miner  :whistle:

8152137[/snapback]

 

Men hvorfor funker alle på Wii, og ikke X360 og PS3?

8152153[/snapback]

 

Alle funker på Wii? Hva for noe? Gamecube spill? Ja merkelig det siden Wii er enn videre utvikling av Gamecube.

Lenke til kommentar
Og hva med 360 sin BC, den er ræva. Hadde 8 xbox spill som var stortitler, 3 av de fungerte ved launch.. Hopp i havet bear

8152061[/snapback]

 

Ja 360's BC var elendig og MS fikk mye kritikk for det. Samtidig skrøt folk av at PS3 ville være mer kompatibel med eldre spill. Da er det vil ikke vanskelig å forstå hvorfor Sony får kritikk, eller??

8152077[/snapback]

PS3 er mer kompatibel enn MS ved launch... Men 360 fikk kritikk for det etter launch. Her sitter fanboysa og kaller det et hån mot gamere når de ikke en gang har prøvd hvilke spill som faktisk fungerer.

 

HVOR LATTERLIG ER IKKE DET?

8152089[/snapback]

 

 

Hør her lillegutt

 

Det handler ikke om hvor mange spill 360 eller PS3 har på BC, det handler om hva som har blitt lovet

 

 

Sony's PlayStation 3 will be fully "backward compatible," playing all existing PlayStation and PlayStation 2 games
18. Mai 2005

 

Den Amerikanske PS3 har nesten 100% BC, det som er skuffende for mange er at Europeiske version bare får ca 50%

 

MS har aldri lovet 100% eller noe i nærheten engang, Folka der var bare glad det hele tatt ble mulig å få noen spill BC pga skjermkortet til Xbox 1 og 360 er så forskjellig

8152159[/snapback]

hahahahaha, så microsoft lovte ikke mye mye mye større BC enn det som ble gitt ved launch? hahahaha

 

Husker når jeg så BC lista til amerikanske xbox360 konsoller. Jøss, var ikke så værst. Så kom europa sin... awww :/ plutselig funket ikke MR eller andre god spill

 

Du burde seriøst skaffe deg andre briller

 

OT: jeg er nok en god del større enn deg :)

Endret av henrikr
Lenke til kommentar
vi som venter på PS3 er kjent for å være tolmodige :))

8152149[/snapback]

Dere er eksperter i å vente nå :) Pga. utsettelsen. Beundrer det faktisk ganske mye, at dere klarer å vente og vente og vente. Hadde det vært meg, hadde jeg nok storkost meg med en 360 eller Wii nå :)

Lenke til kommentar
Lett å vente på ps3, når man har ps2. Grafikk hungeret har jeg fått tilfredstilt med å ha en oppegående pc. Ps2 har vel flere gode titler enn ps3, xbox 360 og Wii tilsammen. Men det blir min subjektive mening.

8152186[/snapback]

Det skulle jo bare mangle da, når du teller spillene som er ute til 360, PS3 og Wii :p

Lenke til kommentar
Hør her lillegutt

 

Det handler ikke om hvor mange spill 360 eller PS3 har på BC, det handler om hva som har blitt lovet

 

 

Sony's PlayStation 3 will be fully "backward compatible," playing all existing PlayStation and PlayStation 2 games
18. Mai 2005

 

Den Amerikanske PS3 har nesten 100% BC, det som er skuffende for mange er at Europeiske version bare får ca 50%

 

MS har aldri lovet 100% eller noe i nærheten engang, Folka der var bare glad det hele tatt ble mulig å få noen spill BC pga skjermkortet til Xbox 1 og 360 er så forskjellig

8152159[/snapback]

Til launch vil det være ca 50%, men det vil komme vidre oppgraderinger etc etterhvert. så full BC vil helt klart komme, det har det vel alderi sagt at de har gitt seg på. Derfor amerikanske ps3 er ca 90% BC er fordi de har en PS2 chip som emulerer PS2 på en nesten godnok måte. Derfor de utelot dette i den europeiske var fordi de kunne gjøre 100% av spillene kompatible til en billigere penge ved sofware oppdatering...

Lenke til kommentar
Lurer bare på hvorfor ikke alle spillene fungerer? :hmm:

8152108[/snapback]

 

Teknologien i en Wii bygger på teknologien fra en Gamecube, og teknologien i en PS2 bygger på den fra PS1, derfor er det ikke bakoverkompatibilitet et problem.

 

En PS3 eller Xbox 360 har helt forskjellig teknologi fra forgjengeren, så bakoverkompatibilitet innebærer i praksis at du må skrive et program som simulerer en PS2 eller Xbox oppå helt forskjellig teknologi. Begge konsollene er veldig komplisert teknologi, og det blir derfor en rimelig stor teknisk utfordring å simulere dette godt i praksis.

 

Noe som gjør det enda vanskeligere er også at mange spill bruker "triks" for å få bedre ytelse eller oppnå visuelle effekter. Ofte går disse på å bruke småsærheter i maskinvaren og oppførsel som funker i praksis, men egentlig ikke burde gjøre gå. Når du må ta dette med i beregningen for å lage et simulasjonsprogram, gjør dette ting enda vanskeligere.

 

 

 

For øvrig bør enkelte som har svart i denne tråden skamme seg for totalt unødvendige og nedlatende personangrep. Dere ver hvem dere er. :roll:

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar
Det kan du si. Hvorfor utelate spill? Samme gjelder Xbox 360, bare så det er sagt, så det ikke skal bli noen sure miner  :whistle:

8152137[/snapback]

 

Men hvorfor funker alle på Wii, og ikke X360 og PS3?

8152153[/snapback]

 

Nesten helt lik arkitektur, det gjør at du ikke trenger noen som helst ny form for emulering.. Som å ha nye pc deler i en data. trenger ikke nye spill for nytt grafikk kort ;)

Lenke til kommentar
vi som venter på PS3 er kjent for å være tolmodige :))

8152149[/snapback]

Dere er eksperter i å vente nå :) Pga. utsettelsen. Beundrer det faktisk ganske mye, at dere klarer å vente og vente og vente. Hadde det vært meg, hadde jeg nok storkost meg med en 360 eller Wii nå :)

8152173[/snapback]

den som venter på noe godt, venter aldri forgjeves ;)

Lenke til kommentar
Lurer bare på hvorfor ikke alle spillene fungerer? :hmm:

8152108[/snapback]

 

Teknologien i en Wii bygger på teknologien fra en Gamecube, og teknologien i en PS2 bygger på den fra PS1, derfor er det ikke bakoverkompatibilitet et problem.

 

8152198[/snapback]

 

Må rette deg litt der. Arkitekturen i ps2 og ps1 er totalt forskjellig. Men Når de laget ps2 valgte de å bruke psone chipsette som I/O kontroller, og de kjørte da selvfølgelig alle ps1 spill på denne. Senere i de siste versjonene av Ps2 slim har de gått bort fra hardware emulering og gått på sw emulering. Ps1 emulatoren som i dag er i pstwo(siste modellene) og i psp er blitt meget bra å kjører det meste.

Lenke til kommentar
vi som venter på PS3 er kjent for å være tolmodige :))

8152149[/snapback]

Dere er eksperter i å vente nå :) Pga. utsettelsen. Beundrer det faktisk ganske mye, at dere klarer å vente og vente og vente. Hadde det vært meg, hadde jeg nok storkost meg med en 360 eller Wii nå :)

8152173[/snapback]

den som venter på noe godt, venter aldri forgjeves ;)

8152220[/snapback]

Amen til det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...