Gå til innhold

PS3 has over 1200 compatible PS2 titles


Toreal

Anbefalte innlegg

Oppføre meg? Sier jo bare meningen min. Og jeg synes virkelig at du av å til TROLLER. Du går inn i tråder som omhandler ps3, og kommer med totale off topic saker om hvordan sony har sagt ditt og datt. Hvordan sony banker på brystet sitt bla bla bla bla. Skulle jeg gå inn i en Wii tråd som omhandler Zelda, for så å dra fram hvor teit de wii kodene er?

8152160[/snapback]

 

Det holder vel at du sier i Wii tråden angående online at det er et hån mot verden. Ikke kast stein når du sitter i glasshus, gjør seg ikke.

 

Om du ikke har lagt merke til det, er dette et åpent forum hvor man har lov å komme med sine meninger i de trådene som blir postet her. Det er ingen forbeholdt at du MÅ være Sony fans for å poste i trådene om PS3, og jeg troller foresten ikke, jeg sier bare min mening om selskapet og jeg er ikke alene om å ha den meningen som jeg ser fra andre svar at jeg deler med andre.

 

Jeg går foresten heller ikke off topic men holder med til hva tråden omhandler, om folk ikke tåler negativ kritkk om guden sin bør de holde seg langt unna forumet.

 

Enough off topic...

 

Til Bear^ hån eller ikke hån, det er jo engang slikt at alle spillene blir kompatible, i allefal etterhvert. Han sier jo ikke hele 1200 spill blir kompatible. Det han sier er allerede nå er 1200 kompatible. Regner med dette inneholder de største titlene til ps2, har du et eller annent sært spill som ikke er kompatibel må du bare vente litt lenger. (og vi som venter på PS3 er kjent for å være tolmodige

 

Får håpe at de blir kopmatibel over tid, bare litt sårt at det ikke er kompatibelt fra første stund av. For de som har scrapa PS2en med tro at PS3 kunne spille alle PS2 spill, kan det fort bli irriterende å måtte vente i noen månder før man kan spille et gammelt PS2 spill man liker.

 

Men som de sier, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må rette deg litt der. Arkitekturen i ps2 og ps1 er totalt forskjellig. Men Når de laget ps2 valgte de å bruke psone chipsette som I/O kontroller, og de kjørte da selvfølgelig alle ps1 spill på denne. Senere i de siste versjonene av Ps2 slim har de gått bort fra hardware emulering og gått på sw emulering. Ps1 emulatoren som i dag er i pstwo(siste modellene) og i psp er blitt meget bra å kjører det meste.

8152223[/snapback]

 

Greit nok. For din del ville jeg imidlertid fokusere på siste halvdel av innlegget. :p

Lenke til kommentar

Enda en fanwar tråd! Yeay! 1200 av 2500 titler er jo forsåvidt greit, forhåpentligvis er det de gode titlene som fungerer også, så er det bare drittitler igjen som ikke fungerer :) Men, hvorfor ikke bare gi europeere samme PS3 som Amerika og Japan? Hvorfor gå over fra hardwarebasert "emulering" når den allerede var så bra? Tviler på at produksjonskostnadene går ned noe særlig på den måten heller (les: Blu-ray og CELL)

Lenke til kommentar
Enda en fanwar tråd! Yeay! 1200 av 2500 titler er jo forsåvidt greit, forhåpentligvis er det de gode titlene som fungerer også, så er det bare drittitler igjen som ikke fungerer :) Men, hvorfor ikke bare gi europeere samme PS3 som Amerika og Japan? Hvorfor gå over fra hardwarebasert "emulering" når den allerede var så bra? Tviler på at produksjonskostnadene går ned noe særlig på den måten heller (les: Blu-ray og CELL)

8152245[/snapback]

var en 40$ pr ps2 chip, det er ca 240kr pr chip. Det blir for mange penger :) bare til launchen sparer de da i allefal 235 mill nok (det er iberegna kostnader for å lage den derre patchen). Sammenligningen med BR og Cell er jo ganske banal når de er vitale for stasjon og ikke kan gjøres på noen annen måte.. Det handler om å kutte der du kan. De har jo tross alt tapt pr konsoll solgt til nå

Lenke til kommentar

Det å fjerne EE/GS chippen, samt å gå over på 65 nm cell chipp er 2 steg i rett retning når vi snakker om å sette ned utsalgsprisen på ps3. I tillegg gjør de dette fordi det hele tiden var planlagt, og de vil gjøre det samme med den amerikanske ps3'ene og de japanske ps3'ene.

Lenke til kommentar
Det å fjerne EE/GS chippen, samt å gå over på 65 nm cell chipp er 2 steg i rett retning når vi snakker om å sette ned utsalgsprisen på ps3. I tillegg gjør de dette fordi det hele tiden var planlagt, og de vil gjøre det samme med den amerikanske ps3'ene og de japanske ps3'ene.

8152282[/snapback]

 

Så du mener at å kutte ut chippen kommer til å få prisen til å synke noe særlig? Hehe, hva med alle programmererene som må sitte å oppdatere software emuleringa for å få den til å funke på flere spill da? Tror du ikke de er dyrere å ha på lønningslista? :)

Lenke til kommentar
Det å fjerne EE/GS chippen, samt å gå over på 65 nm cell chipp er 2 steg i rett retning når vi snakker om å sette ned utsalgsprisen på ps3. I tillegg gjør de dette fordi det hele tiden var planlagt, og de vil gjøre det samme med den amerikanske ps3'ene og de japanske ps3'ene.

8152282[/snapback]

 

Så du mener at å kutte ut chippen kommer til å få prisen til å synke noe særlig? Hehe, hva med alle programmererene som må sitte å oppdatere software emuleringa for å få den til å funke på flere spill da? Tror du ikke de er dyrere å ha på lønningslista? :)

8152302[/snapback]

 

Hvilken pris? Det er i første omgang produksjonskostnadene på ps3'en som synker. Ja, det må en del programmere til for å lage emulatoren, men disse kostnadene er ingenting i forhold til å kanskje måtte produsere 100 million ee/gs chipper. Tror du Sony hadde fjernet ee/gs chippen om det var dyrere å lage en emulator?? NEI ;)

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Akkurat, det er alt jeg vil fram til :)

 

Edit. Selv om det hjelper SONY med produksjonskostnadene er det jo oss forbrukere det går ut over... og det er altså ikke oss SONY tenker på, men seg selv (ikke at jeg hadde trodd noe annet for jeg er ikke så naiv, de er jo tross alt et stort selskap).

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Den Amerikanske PS3 har nesten 100% BC, det som er skuffende for mange er at Europeiske version bare får ca 50%

8152159[/snapback]

Vi får liike mye, bare ikke til launch...

 

Forøvrig syns jeg Bear^ bør skjerpe seg kraftig. SONY kutter kostnadene ved å gjøre det, noe som er i alles interesse siden prisen da kommer til å gå ned. I tillegg får vi en middelmådig BC der du kan spille de fleste spillene du har utenom småspill som de fleste ikke vil spille uansett. Å kalle dette et hån mo spillere blir så utrolig teit at det burde ikke vært lov.

Lenke til kommentar
Nei, jeg glemte vel barnearbeiderhæren til SONY... Det er uansett noe som går utover forbrukerene som ikke får spilt spillene sine.

8152329[/snapback]

Jaggu... De fleste av de som arbeider med dette er nok allerede ansatt i Sony så hadde ikke gjort så mye til eller fra med det. Men hvis de trengte og ansette noen nye, skal det mye til at det ville ha overskrevet 5 mill i programerere. Det går nok ganske raskt så snart de har en slags mal på å kjøre kompatibiliteten

Lenke til kommentar
Den Amerikanske PS3 har nesten 100% BC, det som er skuffende for mange er at Europeiske version bare får ca 50%

8152159[/snapback]

Vi får liike mye, bare ikke til launch...

 

Forøvrig syns jeg Bear^ bør skjerpe seg kraftig. SONY kutter kostnadene ved å gjøre det, noe som er i alles interesse siden prisen da kommer til å gå ned. I tillegg får vi en middelmådig BC der du kan spille de fleste spillene du har utenom småspill som de fleste ikke vil spille uansett. Å kalle dette et hån mo spillere blir så utrolig teit at det burde ikke vært lov.

8152351[/snapback]

 

Hvor mye tror du prisen kommer til å gå ned med dette stuntet da? La oss si at de halverer produksjonskostnaden av de chippene med å bruke software emulering (programmerer lønninger) og chippen koster 50$, altså 25$... er ikke mye prisreduksjon på en maskin som koster 5500-6000NOK?

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Den Amerikanske PS3 har nesten 100% BC, det som er skuffende for mange er at Europeiske version bare får ca 50%

8152159[/snapback]

Vi får liike mye, bare ikke til launch...

 

Forøvrig syns jeg Bear^ bør skjerpe seg kraftig. SONY kutter kostnadene ved å gjøre det, noe som er i alles interesse siden prisen da kommer til å gå ned. I tillegg får vi en middelmådig BC der du kan spille de fleste spillene du har utenom småspill som de fleste ikke vil spille uansett. Å kalle dette et hån mo spillere blir så utrolig teit at det burde ikke vært lov.

8152351[/snapback]

Enig, ved launch, får vi alle stor titlene, og det er jo det som betyr noe. Hvem vil spille et gammelt spill fra 2001. Omtrent ingen, og til og med det spillet kan man spille. Men ikke med en gang, det kommer etterhvert.

 

At bear tar tak i små ting, som at de ikke er alle titlene skulle ikke vært lov nei. Det er patetisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...