Gå til innhold

PS3 has over 1200 compatible PS2 titles


Toreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den Amerikanske PS3 har nesten 100% BC, det som er skuffende for mange er at Europeiske version bare får ca 50%

8152159[/snapback]

Vi får liike mye, bare ikke til launch...

 

Forøvrig syns jeg Bear^ bør skjerpe seg kraftig. SONY kutter kostnadene ved å gjøre det, noe som er i alles interesse siden prisen da kommer til å gå ned. I tillegg får vi en middelmådig BC der du kan spille de fleste spillene du har utenom småspill som de fleste ikke vil spille uansett. Å kalle dette et hån mo spillere blir så utrolig teit at det burde ikke vært lov.

8152351[/snapback]

 

Hvor mye tror du prisen kommer til å gå ned med dette stuntet da? La oss si at de halverer produksjonskostnaden av de chippene med å bruke software emulering (programmerer lønninger) og chippen koster 50$, altså 25$... er ikke mye prisreduksjon på en maskin som koster 5500-6000NOK?

8152377[/snapback]

 

Alle monner drar er det noe som kalles. Nei, Sony vil ikke sette ned konsollen i pris ennå, men når de har fått ned produksjonskostnaden tilstrekkelig så vil de gjøre det. Og dette kan bare gjøres ved å få ned kostanden der det er mulig.

Lenke til kommentar
Hvor mye tror du prisen kommer til å gå ned med dette stuntet da? La oss si at de halverer produksjonskostnaden av de chippene med å bruke software emulering (programmerer lønninger) og chippen koster 50$, altså 25$... er ikke mye prisreduksjon på en maskin som koster 5500-6000NOK?

8152377[/snapback]

Når det er snakk om så mange konsoller så går de ned MYE mer. Si heller $45. Og si de selger 1 mill. konsoller, det blir da 45 millioner de sparer.

Lenke til kommentar
Ja, og de gjør da dette. Så du ikke at de annonserte at IBM går over til 65 nm produksjon? Dette vil i følge IBM kutte CELL kostnadene med ca 20 %. Blu-Ray drive kostnadene går nok fort ned skal man se.

8152436[/snapback]

 

Jeg vet det med CELL, og det er en av de virkelige stegene i riktig retning :)

Lenke til kommentar

Tror mange reagerer på det faktum at de kutter ut PS2 chippen samtidig som prisen i Europa er høyere. Hadde Sony kuttet noe i prisen så hadde folk brydd seg mindre om BC. Sony forteller oss at grunnen for fjerningen er at de reduserer kostnadene, men det gir vel forbrukerne blaffen i så lenge vi ikke ser noe til det. Hadde de beholdt chipen en stund til og så fjernet den samtidig med en prisreduksjon hadde alle vært fornøyd.

 

Koster PS2 chipen virkelig $50? Er det ikke samme chip som sitter i PS2? PS2 koster vel $100 nå, og jeg synes det er merkelig hvis chipen utgjør halve utsalgsprisen.

Lenke til kommentar
BC er et pluss, men ikke noe mer enn det. Noen bryr seg om det, noen andre gir faen. Det jeg bare prøver å si at man kjøper ikke en 6000kr konsoll for å spille wipeout (ps2 versjonen)

8152165[/snapback]

Jeg for min del kan ikke skjønne hvorfor noen vil betale 6000,- for å spille første generasjon av PS3-spill heller. ;)

 

Spøk til side. Hold dere til fokus i denne tråden heretter. Det er bakoverkompatibiliteten til PS3 som skal diskuteres her, jeg vil ikke se et eneste tilfelle til av at dere går på personer (eller personers postevaner for den saks skyld). Det er helt legitimt å være både imponert og skuffet over bakoverkompatibiliteten til PS3, og det skal selvfølgelig være lov å ytre sine meninger i begge retninger.

Lenke til kommentar
Takk for greie og fine svar! :)

 

Synes det er litt mye uro her no. :hrm:

8152236[/snapback]

uro blir det alltid mellom ps3 duds og x360 folkene.

Nesten uansett hva det diskuteres om...

 

Å sitte å surve over at spill fra andre konsoller enn PS3 ikke fungerer tilstrekkelig i PS3 er bare tull, syntes jeg. Da det er to forskjellige konsoller, selv om det er psx/ps2/ps3.

Å få konsollen kompitabel med tidligere konsoller er bare et stort pluss i mine øyne. Jeg kjøper ikke en PS3 for å sitte å game gamle spill fra psx/ps2, uansett hvor bra spillene er. jeg kommer til å kjøpe meg en ps3 hovedsaklig for å spille ps3 spill. Kanksje jeg også kommer til å slenge inn et ps2 spill, men det er ikke fordi jeg absolutt skal bruke konsollen til det, men fordi den støtter det.

Jeg hadde heller ikke tvilt et sekund lenger på om jeg skulle kjøpe en ps3, enn det jeg har gjort hittil om det ikke hadde hatt kompitablitet mot tidligere konsoller.

Lenke til kommentar
Forøvrig syns jeg Bear^ bør skjerpe seg kraftig. SONY kutter kostnadene ved å gjøre det, noe som er i alles interesse siden prisen da kommer til å gå ned. I tillegg får vi en middelmådig BC der du kan spille de fleste spillene du har utenom småspill som de fleste ikke vil spille uansett. Å kalle dette et hån mo spillere blir så utrolig teit at det burde ikke vært lov.

8152351[/snapback]

 

Å kutte ut den chippen har lite eller ingen ting å si for prisen. Poenget mitt er at Sony har i forkant skrytt av bakoverkompatibelt spilling på PS3, og at de nå endrer det og, anser jeg som en hån mot folk her som faktisk trodde på det Sony sa, alt de sa.

Lenke til kommentar
Poenget var jo at PS3 skulle være så og si 100% bakoverkompatibel ;) Noe den da absolutt ikke er lenger.

8152512[/snapback]

enda, etter det jeg har skjønt...

 

Er det ikke ca 1300 spill som det mangler støtte for? ca halvparten.

da er vi oppe i ca 50% før den er lansert. det er også en del, jeg regner også med at disse 50% er toppspillene, og at de fleste foreløpig ikke vil merke noe, med mindre de sitter med masse spill.

Men jeg vil nok regne med at de har fått på plass ivvertfall nesten alle de resterendes 1300 spillene innen sommeren.

Lenke til kommentar

Synes at 1200 titler er en rimelig bra bragd med tanke på at det er i softwareemulert modus.

 

Men som flere har nevnt her, og som jeg reagerer på selv, er at Sony lovte så og si 100% BC. Synes en del av de mest hardcore Sony tilhengerne her ikke klarer å innrømme at Sony har igjen lovet noe som de ikke har klart å holde.

Lenke til kommentar

@tu30r6: Det er vel å håpe på VEL mye ... men ok. Uansett, det er i prinsippet løftebrudd da.

 

edit. bakoverkompatibilitet var også en av de tingene "ps-fanboys" lovpriste i alle retninger.

 

edit2. men det går jo ikke an å kritisere ...

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

hoho.. har kommet frem til 2 ting på de kanskje 4 siste sidene av denne tråden :p

 

 

1. Sony har løyet om BC. I hvertfall inntill videre. Tror neppe vi får se 100% BC, men trolig vil de viktigste spillene bli prioritert. Jeg kommer ikke til å savne barbie horse racing f.eks.

 

 

2. En kan begynne å tviler på hvor mye interessant som finnes på disse andre konsollene også, når folk velger å sitte her å slenge dritt i timesvis om diverse konsoller i stedet for å spille og glede seg over dem de har.

Lenke til kommentar
Men som flere har nevnt her, og som jeg reagerer på selv, er at Sony lovte så og si 100% BC. Synes en del av de mest hardcore Sony tilhengerne her ikke klarer å innrømme at Sony har igjen lovet noe som de ikke har klart å holde.

8152549[/snapback]

Dette ble vel sagt under pressekonferansen i 05. Å da var det jo mye som var sånn "bob bob" :p

 

Men ja. De gikk for 100% og de kommer nok fremdeles til å gå for det. Eneste grunnen til at USA og Japan fikk emotionbrikken var at de ikke hadde kommet langt nok med softwaren som skulle emulere. Noe de da nok mener er tilfellet med programmet nå. Å det kommer nok konstant oppdatering av den listen. Å det tar tid å teste det ut. Så tror nok de har til nå testet ca 1200 av spillene. Å at flere testes as we speak. For det tar jo ganske lang tid å se om emulatoren kan kjøre Alle spillene. Så kan godt være den er fult oppegående. Bare de ikke har all data enda. Men lista vil være der med launch.

Lenke til kommentar
Det forumet her har gått over stokk og stein. Uansett om Sony kommer med en god nyhet, så drar 360 fanboysa over til andre ting de har lovt. Jeg blir seriøst kvalm av dere. Få dere et liv

8151870[/snapback]

Og hver gang "Xbox-fanboysa" drar frem noe BITTELITT negativt om PS3, så begynner PS-fanboysa og hyle og grine over at "Xbox-fanboysa" er slemme.

8151925[/snapback]

...Sony fans glemmer fort, akkurat som de glemmer hva de er blitt lovet, glemmer de også hvordan dette forumet var før under og etter Xbox360 lanseringen. Også kalt hyklere.

Lenke til kommentar
hoho.. har kommet frem til 2 ting på de kanskje 4 siste sidene av denne tråden :p

 

 

1. Sony har løyet om BC. I hvertfall inntill videre. Tror neppe vi får se 100% BC, men trolig vil de viktigste spillene bli prioritert. Jeg kommer ikke til å savne barbie horse racing f.eks.

 

 

2. En kan begynne å tviler på hvor mye interessant som finnes på disse andre konsollene også, når folk velger å sitte her å slenge dritt i timesvis om diverse konsoller i stedet for å spille og glede seg over dem de har.

8154524[/snapback]

 

For det første så er det ingen som kaster dritt fordi om man velger å være kritisk. DET er det få her på forumet som forstår. Dessuten må man jo ta pause fra all spillinga, blir sliten av det og vet du. Men selvsagt, så kan man jo ikke si noe negativt her inne uten å bli stemplet som ett eller annet negativt. Tror nok heller ikke det er bare Barbie Horse Racing som ikke kommer til å funke, om det er tilfelle (og det er sikkert noen som savner å kunne spille det også med bedre oppløsning ;) ).

Lenke til kommentar

"For those thinking the PS3's backward compatibility will work like that of Microsoft's Xbox 360, he emphasized that "the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one."

 

"I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this,". Sa en Phil fyr.

 

:!: From what I hear, there are even more platforms not able to completely do this, sier nå jeg. Ser ut som sony tok litt hardt i ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...