Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Audi 100 noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Nei, den bilen vi har har allerede i år (2,5mnd) hatt verksted regninger for 35000,-

Gammle audier er bare drit.

8135776[/snapback]

 

Helt enig...de nye Audi A6 er sammen...hver gang måtte kjøre til verksted, skjer noe små feil men det brukes tid og penge for dette!

Men har ikke noe i mot i den nye Audi A5, håper den kommer til norge snart :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
møkka bil, kjøp japse

8262509[/snapback]

Haha, det er så mye latterlige dårlige påstander i den tråden her at jeg får lyst til å quitte hele forumet.

 

Det er en grunn til at onkern min har hatt Audi i 30 år og ikke tviler et sekund på et annet merke engang?

 

Fantastiske biler syns jeg, gode å sitte i og gode å kjøre. Kan være litt klumpete å ha med å gjøre i sentrum. Ingenting å utsette på kvaliteten

 

Som nevnt over her:

 

Vedlikeholder man bilen og skylder av salt og dritt om vintern, bytter ut deler _FØR_ de blir ødelagt så går det alltid greit. Jeg har planer om å ha min bil i kanskje resten av livet. pga at det er en spesiell bil. Jeg tar godt vare på min bil, en gang i mnd, smører jeg opp og sjekker hele bilen, er noen få deler i bakstilling som har fått litt rust på seg.. Da er det fram med stålbørsta og skrape vekk, rense og grunne, lakke og tectylbehandle.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Ikke kan dere skrive en setning uten å få til skrivefeil heller.

 

Det er en grunn til at onkern min har hatt Audi i 30 år og ikke tviler et sekund på et annet merke engang?

 

Fantastiske biler syns jeg,

 

Haha, det er så mye latterlige dårlige påstander i den tråden

 

dritt om vintern

Hva er onkern? ungkar eller onkelen

 

Fantastiske biler SYNTES jeg.

VINTEREN

Haha, det er så mye latterlige dårlige påstander i DENNE tråden.

 

Dessuten er det ikke rust som er problemet med Audi.

Skulle tru du var fjortiss

Og jeg driter i hva onkelen din har, dette er om personlige erfaringer. Ikke vennen sin venn syntes ditten og datten var bra.

Lenke til kommentar
Og jeg driter i hva onkelen din har, dette er om personlige erfaringer. Ikke vennen sin venn syntes ditten og datten var bra.

 

han bestemmer vel selv å si att onkelen hans har kjørt audi i 30 år, og ikke hatt noe merkverdig tull.. du bestemmer da vel f*** ikke hvem som skal skrive hva her

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Her er et par tester

8271020[/snapback]

Fant ikke en eneste test der.

 

Derimot en haug av statesikk.

Og man finner enten statistikk basert på bilmerke, hvor alle modeller blir tatt under samme kam. Er også noen basert på spesifike modeller, men ingen av den som blir diskutert i denne tråden? (forøvrig topper samme bilmerke en av de :))

 

 

Hva var altså poenget ditt?

Lenke til kommentar

Uten å påstå jeg leste alt du linket til kom jeg over denne sitaten under forklaring på hvordan bilene blir vurdert i en test av bruktbiler til under 130 000,- i 2001.

 

"Gjennomsnittsverdi

Vi har satt grensen ved 9,3 prosent feil og mangler (for eksempel er det funnet alvorlige feil og mangler ved 9,3 prosent av alle Audi 100). Grensen er satt ved 9,3 prosent fordi dette er gjennomsnittsverdien for alvorlige feil og mangler i denne aldersklassen."

Lenke til kommentar

Har min 2. audi 100 for øyeblikke å har levd i over 3 år med disse bilene nå.

Jeg har hatt både volvo 240 som sies å være en robust bil og ford scorpio (dritt) før audiene og ingen av disse kan måle seg med audien på driftsikkerhet, og mine biler blir brukt hardt (er 23år).

Forden ga seg etter 4 mnd og volvoen hang sammen i et år, men var kunn lørv igjenn på slutten. Eneste grunnen til at jeg bytta ut den første audien var for å få mer motor, 2,3 var ikke nok med sine 136 hester, så måtte til med en 2,8 quattro på 174hk.

De som har hatt problemer med audi 100 må være JÆVLIG dårlige til å ta seg av bilen sine.

Ting som er bytta på mine audier siden 2004:

 

92' audi 100 2,3e avant

hjulager bak høyre side (250kr meconomen)

bremsecalipte bak høyre side (600kr huggern)

skiver og klosser bak (175kr + 700kr meconomen)

 

Den eneste "vanlige" feilen på disse bilene er rust i akslingen til handbrekk i bremsecliptern noe som gjør at den henger på, å dette var grunnen til overslitasje på brems og lager bak.

Denne feilen er en konstruksjons feil på de fleste bremsekaliptere med denne designen og er ikke enestående for audi.

 

91' audi 100 2,8 quattro

bærearm framme (650 kr biltec)

skiver og klosser bak (175kr + 700kr meconomen)

hanbrekkvier begge sider bak (560 kr meconomen)

calipter begge sider bak (1200kr huggern)

 

I tilleg kommer oljeskift hvær 10 000km

Luftfilter skiftes sammtidig

Har kjørt nesten 100 000km på de 3 årene med audi, å det har vært en fornøyelse.

 

Hadde stasjonsvogna i to år og quattoen har jeg hatt i 1 år og 3 mnd.

Begge bilene er senket 40/40 med det ekstra slitasje det medfører særlig for quatroen.

 

Bor i Tromsø med lang deilig vinter der quatroen stadig vekk får vist hva den er god for både sidelengs og med en eller annen japse bak i slepetau.

 

Anngående forsikring så ligger 2,8 quatroen på 5200 i året med minikasko og 70 % 2. år

s4 ville kostet meg 7800 med minikasko.

Er ikke så galt. Man må bare ha litt vett i hode å kunne prat for seg.

 

Dessuten er møller en service innstillt bilforhandler som er behjelpelig med spørsmål selv om du ikke legger igjen penga dine der.

 

Konklusjon: Audi 100 (c4) er robuste deilige biler som tåler den julinga du måtte finne på å gi dem, de er driftsikre, har billige deler, nok motor og kjøreegenskaper (quattro) til å fungere meget godt som ungdomsbil og komfor og plass nok til og fungere som familiebil :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg sikler mye på audi 100/A6 om dagen, med quattro, 2.3, 2.6, eller 2.8, skinn og resten av pakka :)

Var å prøverkjørte en 96 A6 varebil med 2.8 varebil, og ble quattro frelst med en gang!

Å man kan jo ikke si at en 100 eller A6 quattro har dårlige kjøreegenskaper :)

Vet ikke om A6 eller 100 lider av multiknirk syndromet, men gamle Audi har nokk ikke mer feil enn andre audier tror jeg :) Jobber ihvertfoll for VAG, og har ikke hørt noe om at de har mer feil enn andre biler.

 

Men de bilene kan fort bli skammråe

Lenke til kommentar
hjelper ikke å advare, audi 100 elskerne har allerede bestemt seg.

8165638[/snapback]

 

 

Det har tydeligvis Audi 100 haterne også. :thumbdown: Kan du ikke lære deg å skrive norsk før du begynner å greie ut om noe de fleste i denne topicen er ueninge om? Lettere å bli tatt seriøst da. Vi kan jo lett oppfatte deg som en 10-åring med de skriveleifene..... Har selv 89 mod Audi Coupe. Strålende fornøyd! Har samme motor som blir levert i en del Audi 100, NG. Ingenting å utsette på motoren. Har kjørt snart 40 000 med min, ingen utlegg så langt.... :thumbup:

8166825[/snapback]

Fint om du opplyser om hva slags skrivefeil jeg har gjort da.

Nå var det audi 100 vi snakket om, ikke a5, urquattro eller anndre audier.

Selv om opphenget til a6 98- ikk er er noe å skryte av. Har faktisk eid en a6 02 2,4, og hadde ikke noe spes problemer som jeg merket men hadde den bare 3 mnd før jeg solgte den.

8172064[/snapback]

 

Ok. Nevnte ikke hverken a5, urquattro jeg. Nevnte bare en audi som har SAMME motor og girkasse som min, så jeg vil tro de oppfører seg ganske likt om de står i en 100 eller en coupe. Angående skriveleifene dine, ville jeg anbefalt deg å tatt et kurs i deling av ord.

Lenke til kommentar

Ser at diskusjonen tar litt av ..

xxaxx Vi har tydligis samme bilen :) .. kjempebil på vinterføre...

Den fikk brynet seg i snøen i påsken.. ble faktisk veldig overaska av framkomlighet enda min er senket 60-40..

 

Fant foresten en brukt test greie

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=194

 

Legger ut url for jeg skjønner ikke hvordan jeg ellers skal gjøre det.. sorry om det ikke er lov men syntes folk kunne lese den der :)

 

 

:tease:

Endret av Tor_Ivar
Lenke til kommentar

Mange som har sin mening om bilen her, men det kommer vel ann på hvordan man behandler bilen ja. Lar man bare bilen stå der så sier det jo litt.

 

Jeg har sett på en del Audi 100 nå i det siste, så blir nok et kjøp snart. Bare jeg finner riktig bil. Fant en bil med lav km stand (180000), 93mod. Men får se

Lenke til kommentar

Audi 100 er en fin bil det.. men alt kommer jo ann på smak også hva du forventer ut av bilen :) Audi er jo en såkalt Tysker da.. Det er jo veldig gode biler det.. men som sagt.. alt kommer ann på hva du ser etter.. utsende, utelser ect..

Men var jeg deg ville jeg nok satse på en bil med god service historie som ikke har vert veldig mye galt med, kjøper du en bil som har vert på vektsted en del ganger kommer du nesten garantert til å måtte sette på verksted igjen..

Lenke til kommentar
Bra sagt, dog den eneste tingen faktisk min 65000 km kjørte Suzuki har måttet bytte ut siden ny (unntatt en lyspære i dashen) var faktisk bremseklosser/skiver foran. Det kostet nesten 4000 inkl. arbeidet  :whistle:

8359973[/snapback]

Skal faen meg vedde på at en 1992 Audi 100 har bedre kjørekomfort enn den japanske skranglekassa di...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...