Gå til innhold

Wowglider - Moralsk riktig?


Anbefalte innlegg

Jeg koser meg med å lese denne tråden.  :ph34r:

 

Jeg sluttet å spille wow og solgte derfor kontoen min. Jeg hadde aldri hatt mulighet til å spille wow hvis jeg måtte spilt opp helt i fra level 1 igjen. Har 8 dager in-game nå, og ble level 58 i natt en gang. (Nå tenker dere, for en taper. Hmm, samme kan det være)

 

I allefall. Nå som jeg er på level 59 og egentlig ganske nær level 60 som jeg var en gang, så slettet jeg glider og koser meg nå med spillet og spiller selv. Det hadde aldri skjedd uten glider, så på en måte tjener alle dere på at jeg brukte glider. Du bare vet det ikke. Kommer noe bort til meg og spør om en portal, så slenger jeg opp en gratis, er det noe som spør om vann, ikke noe problem. Har du lyst til å slå av en hyggelig prat ingame, så er jeg der.

 

Hadde du ikke gjort noe ulovlig i utgangspunktet, nemlig det å selge kontoen, så ville du aldri trengt å gjøre noe ulovlig for å få deg en lvl 59 igjen.

 

På toppen av to regelbrudd, så er det stor sjanse for at det løper rundt en clueless fyr på din gamle konto som ødelegger for gruppene han er med i før han lærer seg å spille (hvis han noen gang klarer å lære seg det).

 

De som virkelig ødelegger spillergleden er folk som bare slenger drit, aldri hjelper, ikke engang sier hei, hvis du snakker til de. Mange av folka som spiller wow burde aldri ha lagt tanken på å logge seg inn i et multiplayer spill, fordi de rett og slett ikke er sosiale vesen. Jo, kanskje, de liker jo godt å måle e-penis, men det er en annen sak.

 

Dette har ingenting med bot/antibot å gjøre.

 

Jeg burde egentlig ikke beskyttet botere, men jeg beskytter de som bruker bot for å kunne nå level 50 i det minste. Det er miljøet selv som har skapt et voldsomt press på å være  max level, ha de feteste våpene og være exalted med alle og enhver. Hvem sin feil er dette? I allefall ikke oss som (wow)glider.

8122073[/snapback]

 

Interessant "logikk". At du botter opp charactern din bidrar altså ikke til at de du spiller med, venner, guildmates osv føler seg presset til å holde følge? Jaja, tror det taler for seg selv...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

8122138[/snapback]

 

Jeg synes ikke helt du kan uttale deg om sånne ting når du ikke kjenner meg.

 

Dessuten så selger jeg ikke kontoer til tilfeldige forbipasserende. Jeg måtte takke nei til flere tilbud pga. kjøperens umodenhet. Det mangler ikke på folk som er interessert i å kjøpe. Det er mange grunner til dette. Mange av de samme grunnene til at enkelte bruker bot. (Fordi vi synes det er galskap å betale et nesten femsiffret beløp for en diger e-penis)

 

Det å selge kontoen er ikke noe umoralsk. Det er en regel blizzard har lagt ned for å forsøke å hindre folk i å gjøre dette. Av økonomiske grunner. Som en menneskelig handling så er det helt kurrant, men har likevel ikke noe med wowglider å gjøre. Kontoen var 100% ren.

 

Det jeg nevnte om spillegleden, var bare for å illustrere at det finnes flere aspekter ved spillet, og at mange dovendyr som henger rundt om kring ikke akkuratt gjør det mer hyggelig å spille.

 

Det siste du kommenterte der, så har jeg aldri botet på en ny server, jeg har heller aldri botet utenat jeg har venner som spiller på det høyeste levelet på den serveren. Så nei, jeg har aldri lagt press på noen å levle raskt opp. Dessuten har ikke wowglider noe som helst med å levle raskt opp. Hvis du ville ha gjort det raskt, så er et fult mulig å spille 1-70 på en uke IRL, mens en bot bruker gjerne en måned.

 

Jeg synes forresten at blizzard for lengst burde ha gjort noe med spilletiden i fra 1 til 60. Kanskje halvvert exp, kravene eller lagt inn en god questline som hadde gjort spillet mer spennende i den gamle delen.

 

Helt ærlig. Er det noen som nyter å levle i fra 1 til 60? Jeg gjør det i allefall ikke, level 60-70 derimot er en annen historie, og er der jeg ønsker å spille.

 

Mvh. Daehli.

Lenke til kommentar
...

8122138[/snapback]

 

 

 

Jeg synes forresten at blizzard for lengst burde ha gjort noe med spilletiden i fra 1 til 60. Kanskje halvvert exp, kravene eller lagt inn en god questline som hadde gjort spillet mer spennende i den gamle delen.

 

8122301[/snapback]

 

Tragisk utsagn.

 

...

8122138[/snapback]

 

Helt ærlig. Er det noen som nyter å levle i fra 1 til 60? Jeg gjør det i allefall ikke, level 60-70 derimot er en annen historie, og er der jeg ønsker å spille.

 

8122301[/snapback]

 

Har ikke noe problem med det. Nyte er et dumt begrep her, siden jeg ikke nyter noe som helst med WoW. Men som jeg sier: Botting er det opptimale lavmål.

Endret av Heart Break Kid
Lenke til kommentar
Hvis jeg bruker wowglider starter en ny char, hvor lang tid _ca_ bruker jeg på lvl 60 / 70 ?

8121486[/snapback]

 

Ikke tenk tanken en gang. :thumbdown:

8121490[/snapback]

 

Å jodah, skal jeg begynne med wow igjen skal en bot få grinde for meg. Ellers har jeg ikke tid til det, særlig når jeg går VKII og har jobb utenom. Har en lvl 59 Hunter atm, orker ikke grinde den opp til 70 - det skal boten få gjør. Har alltid hatt lyst på en Paladin også, den setter jeg på før jeg går til skolen. :D

 

Wowglider ftw :p

8121673[/snapback]

 

Få med deg en venn og spill spillet. Det er det som er morsomt. Synes du ikke det er gøy, så gjør de andre på serveren en tjeneste og avslutt kontoen deres.

 

Det er vannvittig irriterende å queste, finne ut at det man driver med er vanskelig, men oppdage at alle de rundt deg man spør om å samarbeide, er botter og aldri svarer. I tillegg dreper de mobs du trenger.

8121821[/snapback]

 

Som sagt så har jeg spilt med venner til jeg ble 59. Elsker PvP delen og instancer og slikt, men collect 2 drops fra mobs som har drop chance på 5.-6% - slike qs gidder jeg ikke lenger. Og ikke faen om jeg gidder å levle en ny char opp til lvl 59 igjen. Ohr :D

Lenke til kommentar

La oss ikke glemme a Wow faktis er SPILL. Her skal en ha det gøy og slå ihjel noe tid.

Hvordan og hva folk gjør med tiden sin i WoW foran sin egen skjerm burde være klinkende likegyldig. Vil folk bruke BOT eller andre ting, så er vel det akkurat det samme vel? Noen tar dette her med WoW en smule for seriøst.

 

Når jeg spillte WoW, så jeg fler bot`er rundt omkring. Falt meg aldri inn å rapportere dem. Tenkte "sånn vil jeg oså ha", men fant aldri noen.

 

Poenget er at det fleste merker fint lite av dette. Det er ikke akkurat som bot`er stjeler noe fysisk fra dere. Alle blir høyeste lvl, etter det så hjelper det lite å bot`e for XP, da er det bare for gold. Om andre tjener mer gold en deg, så skal vel ikke det bry deg?

 

Virker nesten som folk tar med seg janteloven inn i WoW også.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

jeg vil bli level 70 og prøve å vere i en guild som tar raid, har aldri vert det, fordiom jeg var level 60 i nesten 1 år før TBC kom ut.

 

Derfor vil jeg ganske sikkert bruke bot om jeg finner en, fordi jeg ikke har tid til å levle den selv, og ha ett ok sosialt liv ved siden av, og lekser osv.

 

Dette er selvsagt ikke noen unskyldning, altså, jeg har ikke tid til å bli med endgame, aka. jeg fortjener det ikke.

 

Men muligheten å få det gratis er der, og jeg tar den. Naturlig instinkt sorry.

Lenke til kommentar
jeg vil bli level 70 og prøve å vere i en guild som tar raid, har aldri vert det, fordiom jeg var level 60 i nesten 1 år før TBC kom ut.

 

Derfor vil jeg ganske sikkert bruke bot om jeg finner en, fordi jeg ikke har tid til å levle den selv, og ha ett ok sosialt liv ved siden av, og lekser osv.

 

Dette er selvsagt ikke noen unskyldning, altså, jeg har ikke tid til å bli med endgame, aka. jeg fortjener det ikke.

 

Men muligheten å få det gratis er der, og jeg tar den. Naturlig instinkt sorry.

8122451[/snapback]

 

Det var ihvertfall et ærlig svar.

 

Har du 60'en din ennå? Isåfall er det latskap å ikke gidde å spille den opp til 70. Masse morsomt innhold på veien. Hvis du ikke har 60'en ennå, hvor ble den av?

Lenke til kommentar
La oss ikke glemme a Wow faktis er SPILL. Her skal en ha det gøy og slå ihjel noe tid.

Hvordan og hva folk gjør med tiden sin i WoW foran sin egen skjerm burde være klinkende likegyldig. Vil folk bruke BOT eller andre ting, så er vel det akkurat det samme vel? Noen tar dette her med WoW en smule for seriøst.

 

Når jeg spillte WoW, så jeg fler bot`er rundt omkring. Falt meg aldri inn å rapportere dem. Tenkte "sånn vil jeg oså ha", men fant aldri noen.

 

Poenget er at det fleste merker fint lite av dette. Det er ikke akkurat som bot`er stjeler noe fysisk fra dere. Alle blir høyeste lvl, etter det så hjelper det lite å bot`e for XP, da er det bare for gold. Om andre tjener mer gold en deg, så skal vel ikke det bry deg?

 

Virker nesten som folk tar med seg janteloven inn i WoW også.

8122429[/snapback]

 

Hvorfor kjøpe et spill, om man ikke skal spille det selv?

Lenke til kommentar

Er det noen som ville ha klart å gjøre alt det spillet krever av èn, og i tillegg studere. F.eks jeg som går på vk2, er ferdig halv fire hver dag. Så er jeg på trening til kl. 18, lekser bruker jeg kanskje en time på, da er kl 19, utenom kommer kanskje en jobb. Sosialt liv, feks. dra på kino kl 8 eller 9. Ta en øl med noe kamerater.

 

Beklager at det ble litt rotete formulert

 

 

Men hvem har tid til å spille 4-8 timer wow hver dag utenom dette? I såfall vil jeg vite hemmeligheten.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe et spill, om man ikke skal spille det selv?

8122479[/snapback]

 

Han vil jo spille spillet, men han ønsker kanskje ikke å farm potions, gull og rep. dag inn og dag ut. Det er som det ble sagt tidligere en del aspekter ved spillet som kun er lagt inn for å drøye tiden.

 

Hvorfor ikke legge inn en del i spillet som faktisk går på ferdigheter? Utenom PvP og raid, som bare er en minimal del av spillet. Det er jo denne delen som er gøy, ikke det å fiske stonescale eals for flasks of titan, o.l.

 

Eller bli exalted med CC, grinde gull til mount, osv.

Lenke til kommentar
Er det noen som ville ha klart å gjøre alt det spillet krever av èn, og i tillegg studere. F.eks jeg som går på vk2, er ferdig halv fire hver dag. Så er jeg på trening til kl. 18, lekser bruker jeg kanskje en time på, da er kl 19, utenom kommer kanskje en jobb. Sosialt liv, feks. dra på kino kl 8 eller 9. Ta en øl med noe kamerater.

 

Beklager at det ble litt rotete formulert

 

 

Men hvem har tid til å spille 4-8 timer wow hver dag utenom dette? I såfall vil jeg vite hemmeligheten.

8122480[/snapback]

 

Jeg går på VK1, og har en ryggskade som ikke gjør det mulig for meg å være like aktiv som før, men jeg klarte fortsatt å sette av 2-3 timer før hver dag også. Men du trenger ikke spille 4-8 timer hver dag for å levle kjapt.

Lenke til kommentar
La oss ikke glemme a Wow faktis er SPILL. Her skal en ha det gøy og slå ihjel noe tid.

Hvordan og hva folk gjør med tiden sin i WoW foran sin egen skjerm burde være klinkende likegyldig. Vil folk bruke BOT eller andre ting, så er vel det akkurat det samme vel? Noen tar dette her med WoW en smule for seriøst.

 

Når jeg spillte WoW, så jeg fler bot`er rundt omkring. Falt meg aldri inn å rapportere dem. Tenkte "sånn vil jeg oså ha", men fant aldri noen.

 

Poenget er at det fleste merker fint lite av dette. Det er ikke akkurat som bot`er stjeler noe fysisk fra dere. Alle blir høyeste lvl, etter det så hjelper det lite å bot`e for XP, da er det bare for gold. Om andre tjener mer gold en deg, så skal vel ikke det bry deg?

 

Virker nesten som folk tar med seg janteloven inn i WoW også.

8122429[/snapback]

 

Hvorfor kjøpe et spill, om man ikke skal spille det selv?

8122479[/snapback]

 

Godt poeng. Er enig i dette, men:

 

1. Trenger ikke gjøre alt i et spill.

2. Om folk vil kjøpe et spill, men ikke spille, så må de vel få lov til dette.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
...

8122138[/snapback]

 

Jeg synes ikke helt du kan uttale deg om sånne ting når du ikke kjenner meg.

 

Uttale meg om hva? Jeg har da ikke sagt noe om din person. Skjønner ikke hvor du vil.

 

Dessuten så selger jeg ikke kontoer til tilfeldige forbipasserende. Jeg måtte takke nei til flere tilbud pga. kjøperens umodenhet. Det mangler ikke på folk som er interessert i å kjøpe. Det er mange grunner til dette. Mange av de samme grunnene til at enkelte bruker bot. (Fordi vi synes det er galskap å betale et nesten femsiffret beløp for en diger e-penis)

 

Det å selge kontoen er ikke noe umoralsk. Det er en regel blizzard har lagt ned for å forsøke å hindre folk i å gjøre dette. Av økonomiske grunner. Som en menneskelig handling så er det helt kurrant, men har likevel ikke noe med wowglider å gjøre. Kontoen var 100% ren.

 

Moral er ikke en universell standard. Isåfall må du argumentere for din definisjon av moral.

 

Det jeg nevnte om spillegleden, var bare for å illustrere at det finnes flere aspekter ved spillet, og at mange dovendyr som henger rundt om kring ikke akkuratt gjør det mer hyggelig å spille.

 

Men ikke relevant for det vi diskuterer. Det blir som å si at folk har de kjipt i Afrika uansett, så du gidder ikke gjøre noe fra eller til.

 

Det siste du kommenterte der, så har jeg aldri botet på en ny server, jeg har heller aldri botet utenat jeg har venner som spiller på det høyeste levelet på den serveren. Så nei, jeg har aldri lagt press på noen å levle raskt opp. Dessuten har ikke wowglider noe som helst med å levle raskt opp. Hvis du ville ha gjort det raskt, så er et fult mulig å spille 1-70 på en uke IRL, mens en bot bruker gjerne en måned.

 

Tiden de fleste bruker på å levle er relevant, ikke hva som er rekorden. At en bot bruker en måned, er det ment å være et argument for at det tar "lang tid" for de som kjøper bot? Sorry, men jeg klarer ikke helt å synes synd på dere likevel....

 

Jeg synes forresten at blizzard for lengst burde ha gjort noe med spilletiden i fra 1 til 60. Kanskje halvvert exp, kravene eller lagt inn en god questline som hadde gjort spillet mer spennende i den gamle delen.

 

Helt ærlig. Er det noen som nyter å levle i fra 1 til 60? Jeg gjør det i allefall ikke, level 60-70 derimot er en annen historie, og er der jeg ønsker å spille.

 

Spillet er spennende i den gamle delen. Hadde du ikke likt å spille 1-60 da du kjøpte spillet ville du vel aldri spilt det ennå. Hvis du ikke har lyst til å gjenta det, så sjekk en annen klasse, ta med en guildmate osv på levling, gå mer instancer underveis. Det blir hva du gjør det til, og det er mange muligheter for å variere. Funker ingen av disse tingene, så bør du legge spillet på hylla eller holde deg til 60-70 characterne dine.

Lenke til kommentar

skal vi se... level 1 til 70 = 15 dager ingame = 24 * 15 = 360 timer

 

Dette gir deg sånn ca. 120 dager med spilling hvis du bruker 3 timer hver dag.

 

Hvis ikke det er sykt, så vet ikke jeg.

 

Vk1 er ikke like stressende som vk2, btw. Hvis du har 3mx, 3fy og 3kj. Det sliter på sjelen.

Lenke til kommentar

Kanskje vi burde holde personlige eksempler utenfor, det blir litt feil enkelte steder. Jeg lagde ikke tråden for å forsvare meg selv.

 

Det jeg lurer på er konkrete eksempler på når boting ødelegger for andre, når det gjelder å levle en char, og ikke grinding?

 

Grinding, da tenker jeg. feks hvordan huntere ødelegger winterspring og azshara.

 

Leveling, det er f.elk når det løper en ensom druid rundt i the barrens og grinder på raptorer og zebraer, osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...