Gå til innhold

Wowglider - Moralsk riktig?


Anbefalte innlegg

Grinding, da tenker jeg. feks hvordan huntere ødelegger winterspring og azshara.

8122625[/snapback]

 

Hvorfor akkuratt huntere og Winterspring og Azshara?

 

edit: of -> og

8122651[/snapback]

 

Fordi disse bare grinder gull for å selge, og har ingeting å gjøre med å bruke bot for å komme opp i level. Disse hunterne som var og er i winterspring er utrolig irriterende hver eneste gang jeg skal spille, og plager veldig mange andre som spiller selv.

 

Det er ikke dette vi diskuterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
So here i was minding my own business the other night in Tarren Mill on my warlock. Glider took 3 lvl's for me while i was enjoying life. When i came back to my screen i noticed that i've had a whisper from another player 2 minutes ago, so i replied to him, here is how the conversation went: (Sorry for not screenshotting it!)

 

Im XX and the player is YY:

 

YY: WHAT THE FUCK YOU DOING? YOU'VE BEEN ONLINE ALL DAY KILLING THE SAME MOBS! YOU FUCKING BOTTER, IMMA REPORT YOUR SORRY ASS.

XX: And hello to you sir, how's your day in World of Warcraft been?

YY: STUF IMMA REPORT YOU!!111oneone

XX: Im sorry to hear that you've had a bad day in World of Warcraft, is there anything i can do to make you feel better?

YY: Stop botting, and i wont report you!!

XX: Im sorry, but i can not do that.

YY: YES you can, and you better do so!

XX: No sorry mate, i really can't. If i was to play myself i would loose my RL and i am not willing to do that.

YY: Wtf do you mean?! You stop botting now or i report you!

XX: If i was to play myself, i would get caught in a game of endless grind. Grind for levels, grind for money, grind for items, grind for reputation, WoW is endless in that way, and like a drug to many people. Botting is like rehab.

YY: But why you botting? You destroy the game for other people!!11oneone

XX: First of all, i never said im botting. Second, i dont believe im destroying anything. I kill mobs, get xp, get lvl's, get gold. How can that destory the game for other people? If that is destorying the game for other people, then people that dedicated their life to WoW and playing 16 hours a day, is also destroying the game.

YY: But botting is illegal!!

XX: It's illegal in the terms of Blizzard, yes, but you can't call it illegal in real life. You can compare it to buying booze before your old enough, driving a little bit to fast, nothing more that that at the max.

YY: But i play all day to lvl and you just wank while the bot do it for you!!

XX: So? Wouldnt you prefer to go on a date, drink a few pints with your friends, or even wank, compared to playing an endless game which in the end will make you aggresive and non-fit for real life?

YY: It's unfair!!11oneone

XX: No it's not, you can do it yourself. Imagine, being able to get a new lvl 70 every 3-4 weeks. Never having to buy gold and being able to enjoy your life away from your computer.

 

Here is a break in 10 minutes where i hear nothing from him, then all of a sudden he whispers me again.

 

YY: Hmmm, i know WoW is bad for me, i lost my girlfriend and my job on that account, i can feel within myself that i've become very aggressive, i've never been that before. Sorry for my bad talking. >.<

XX: It's okay my friend. I've tried that myself, why do you think i "play" the game in this way now? I've seen WoW at it's worst, and im now enjoying it at the best. :-)

YY: Say, im affraid that GM's can read chatlogs, can i have your MSN or email?

XX: For what? Im not giving that away to everybody.

YY: I need your help, i really do, before this game takes over my life in a way where there is no turning back.

XX: Okay mate, i think i know what your getting at. My MSN is [email protected]

YY: Thank you, i will add you now, okay?

XX: Surely. :-)

 

This is our MSN conversation:

YY: Hiya mate :-)

XX: Hello my friend, and welcome to my MSN ;-)

YY: Hehe. Well, thank you for talking with me in a proper way ingame, i was very annoyed and pissed that i had to work my ass of, whilst you could just sit back and do nothing and let the bot do all the hard work.

XX: It's no problemo. I think your caught in the same way i was, i lost my job and girlfriend also, due to playing WoW. WoW is designed to be addictive and to being able to forfill all your social needs, hell you can even get drunk in WoW, only thing missing is cybersex and weed. :-P

YY: Word man, word. I hate the game so much, but im not able to let it go. Ive tried to play less, not play, and to have fun in WoW, doesnt work. Simply can't control it, and it's getting worse and worse, last week i didnt go to my mothers birthday, because id rather play WoW, im so sad about that. :-(

XX: Auch man, that's harsh. There is no doubt that the way WoW is designed, the idea is to make people addictive. It's by far the best game i've ever played, but at the same time the very worst. i

YY: Well, i know your botting. And you seem to be very happy about it. Don't worry, i didnt report you. ;-) But why don't you get banned? Blizzard must have some anitcheat to catch you??

XX: Yes i bot, and i dont stop botting before i stop WoW. Botting totally changed my life, i went from being isolated from RL, from loosing a girlfriend and several jobs, to have a beautyful new girlfriend, and getting a new job where i recently got promoted to being boss. :-) Blizzard are well aware of bots, and so are other players, i think the key to not getting caught is to use it with moderation, and never get greedy. The anticheat is worhtless, and i dont think that Blizzard actually wanna ban us, Blizzard are greedy, botters also pay for their accounts and gametime. Blizzard bans botters now and then, i think it's just to make it look like their actually trying to get rid of bots, but i honestly believe that they have no interest in banning us or even making botting impossible.

YY: I see. Hmmm. I totally understand why your botting and i respect your agrumentation for it totally.

XX: Im just telling you the truth. Everybody knows what WoW does to alot of people, its well known that people gets addicted and also its quite clear that Blizzard dont wanna help the addicted people, even tho it's kinda their responsibility.

YY: Mate?

XX: Yes my friend? :-)

YY: Where can i get a bot? lol

XX: Lol, well, before telling you that, you need to understand, that if you start botting, there is ALWAYS a risk that you will get banned. Never bot on an account you cannot effort to loose. Im Serious, you have to understand, that you might get caught at some point, no matter how safe you play.

YY: Well, the risk of getting banned by botting > endless grind and no social life! :-P

XX: Hehe so true. ;-) Do you understand the risk mate?

YY: Yeah i do. Can you hook me up with a bot or something?

XX: Yes i can ;-) The bot costs 25$, one time payment. Its not me selling it and i dont gain anything from showing you where to buy it, see my help as a friendly gestus. :-)

YY: Okay my friend. gief bot plox! :-P

XX: Take a look at www.wowglider.com - That's the bot im using. Works like a charm. If you need any good profiles for the bot, feel free to ask me for it on MSN, i have private custom made profiles for all classes, races, factions and levels, all the way to ze big 70. :-)

YY: Thank you mate, will have a look at it right now! :-D

XX: No problem, if you need help, just ask me.

YY: Will do mate. Cya on the good side of life :-D

 

The next two weeks i helped him setting up the bot, giving him advises and profiles. Seemed like he got it to work perfectly. :-) Two weeks later again, he send me 100$ on Paypal and an email saying:

 

Hello mate,

 

I really appreciate you taking your time to help me out with this bot, and telling me in a proper way why your botting. At the time i whispered you i was desperatly trying to level yet another char, i was under alot of pressure in WoW and also in reallife, it was actually considering commiting suicide. I lost everything in my life because of WoW. Like i mentioned, my girlfriend, my job, and i also lost my house because i didnt have any income and therefor no money to pay for the rent. I was forced to move home to my moms house, she is a old lady on 82 years. I had nothing left in my life besides WoW, and was seriously considering the suicide. I wanna thank you, from the bottom of my heart, you safed my life!

 

The past weeks ive been botting. It's so sweet, now i have time to reallife again. I've got a new job and me and the girlfriend i lost are talking about getting together again. My life is much better now, and i owe it all to one person, YOU.

 

I sent you 100$ on Paypal to the email you use on MSN. As a thank you bonus or something, i owe you far more than that, but that's all i got at the moment.

 

Sincerly

YY

 

En post fra WoWglider forumet

8120545[/snapback]

 

Dårleg forfatta. Ein må vel kunna dikta opp meir plausible propagandahistoriar enn dette.

Lenke til kommentar
Er det noen som ville ha klart å gjøre alt det spillet krever av èn, og i tillegg studere. F.eks jeg som går på vk2, er ferdig halv fire hver dag. Så er jeg på trening til kl. 18, lekser bruker jeg kanskje en time på, da er kl 19, utenom kommer kanskje en jobb. Sosialt liv, feks. dra på kino kl 8 eller 9. Ta en øl med noe kamerater.

 

Beklager at det ble litt rotete formulert

 

 

Men hvem har tid til å spille 4-8 timer wow hver dag utenom dette? I såfall vil jeg vite hemmeligheten.

 

Hvis du trener, gjør lekser, går på kino, tar noen øl med venner hver eneste dag så er det ditt valg. Dine prioriteringer. Ikke noe galt i det. Men da bør du også skjønne at du ikke vil kunne spille Wow på det nivået som alle de som bruker tid på spillet.

 

Og man trenger ikke spille 4-8 timer hver eneste dag for å komme noen vei. Det finnes folk som har både jobb, kone og barn, og som fortsatt fint opplever det spillet har å by på, om det nå er pvp eller raiding...

 

Personlig skjønner jeg rett og slett ikke poenget med å bruke en bot. Man kjøper et spill, betaler månedsavgift i tillegg, også skal man ikke engang spille selv? Det er ille nok med folk som kjøper spill for så å spille gjennom det med cheat codes/godmode/etc.

 

Du lurte også på konkrete eksempler på når boting ødelegger for andre...? Ved å ikke spille og gjøre de nødvendige erfaringene underveis vil du framstå som en total og hjelpsløs noob når du så faktisk skal spille på maks lvl. Jeg har flere ganger sparket folk på hue og ræva ut av grupper når det lyser gjennom at de enten har fått noen til å lvle for seg, kjøpt kontoen på ebay eller hva det nå måtte være.

 

Nei, alt som har med botting/kjøp av gull/juksing generelt er en forferdelig uting, og mmo sjangeren kommer bare til lide hvis flere og flere benytter seg av slikt.

Lenke til kommentar
Og man trenger ikke spille 4-8 timer hver eneste dag for å komme noen vei. Det finnes folk som har både jobb, kone og barn, og som fortsatt fint opplever det spillet har å by på, om det nå er pvp eller raiding...

 

Den gamle Guildmasteren min hadde 3 lvl 60's, han var 46 år gammel, han hadde jobb, kone og 3 barn. Vi var et endgame raiding guild...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor folk bruker boter i det hele tatt. Man betaler månedsbeløp for et spill, og så skal man ikke spille det selv engang? Om man føler man må bruke bots til lvling fordi det er kjedelig eller for ikke å bli kicket ut av hardcore guildet man er i har jeg et lite tips til dere. Slutt å spille! Hva er vitsen med å fortsette og spille et spill som man ikke synes er moro? Og attpåtil betale for det..

 

Og for de som synes bots er greit og burde vært lovlig. Hva med å bruke 10 sek og tenke seg litt om? Ser endel sier det ikke gjør noe fordi man skal kun bruke det til lvling og derfor ødelegger det ikke for noen. Hva om det var lovlig og "alle" brukte det? Det ville ha ødelagt veien til 60 eller 70 for veldig mange av de som ikke har en highlvl fra før. Er bare å prøve og spille på en død server så skjønner dere kanskje hva jeg mener. Er ikke spesielt moro..

 

Det er som mange andre sier her, snakk om prioriteringer. Enten har man tid til å spille et MMORPG eller så har man det ikke.

Lenke til kommentar

Jeg må innse at svært få støtter meg. Det er nok galt å bote, men så gjør jeg det som passer meg best.

 

Moral og etikk er forskjellig i fra person til person. Det minner litt om religionstimene på skolen, de er alltid interessante.

 

Ingen kan si at jeg gjør noe grunnleggende galt, bare fordi jeg gjør noe jeg selv tjener på. Kristendommen kaller dette satanisme, men likevel har det vist seg at de som tar vare på seg selv i første omgang, også er de som har overlevd gjennom tidene. Sånn genetisk sett.

 

Anyway, vi kommer nok ingen vei med diskusjonen. Jeg ser helt klart at dere har noen gode poeng, og jeg blir selv ganske irritert hver gang jeg ser noe boter.

 

På en annen side så har ingen noensinne klart å se at jeg boter, og jeg har derfor aldri forstyrret noen. Men det er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Jeg må innse at svært få støtter meg. Det er nok galt å bote, men så gjør jeg det som passer meg best.

 

På en annen side så har ingen noensinne klart å se at jeg boter, og jeg har derfor aldri forstyrret noen. Men det er jo en annen sak.

8123141[/snapback]

 

Men det er ikke bare deg det gjelder. Greit nok, du forstyrrer kanskje ikke noen med å bruke bot til grinding, men hva ville det gjort med spillverdenen om alle brukte det? Hva ville spillverdenen vært uten de som oppholdt seg der?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Langtoting:Så klart de ikke skal få lov til å kjøpe et spill og ikke spille det selv når det er imot reglene.

---

Det finnes ikke en eneste god nok forklaring til å bruke bot. Jeg gir faen i om du har for liten fritid til å levle fra 1-70. Da bør du enten tilpasse deg resten av livet wow, eller begynne å spille et annet spill/slutte helt. Håper virkelig blizzard finner noe som sletter alle brukere som har brukt/bruker wowglider.

Lenke til kommentar

Altså jeg skjønner ikke helt det bryr dere, jeg tviler på at det ødelegger spilleopplevelsen deres at vi bruker et program som spiller for oss. Det var faktisk ingen som merket at jeg bottet på veien min fra 1-70 engang. Nå som jeg er lvl 70 bruker jeg ikke botten mer, den er slettet fra pcen.

 

Selv ville det tatt meg over et år å levle selv nå som jeg spiller ca 1 time i uka. Jeg vet at det ikke er noen unskyldning, men jeg har tatt sjansen. Det er meg det går utover hvis jeg blir banna. Så jeg ser ikke helt problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Vil jeg treffe på datamiskinstyrte spillere spiller jeg single player. Det er en grunn til at jeg spiller mmorpg da. Dessuten har jeg opplevd mange ganger at det er øde for mobs mens en hjernedum bot går i sirkel midt i. Ikke så særlig kjekt, hva?

Lenke til kommentar

Jeg ser på botting som noe positivt, og negativt.

 

Første så er det alle de små japsene som må farme 24/7, hvis botting var lovlig så kunne bakmennene tjene store penger, og det er jo bra for dem. Samtidig så ville enten arbeiderene fått sparken, som er negativt, eller fått andre farmejobber i andre spill, som er mer eller mindre det samme for dem. Her er det en del sider å ta stilling til, noen tjener på det, men andre kan tape på det.

 

Vi har den spilleren som er hardcore, han vil lvle 10 chars til 70, raide 24/7 og pvpe 27/7. Han har ikke tid til dette, så hva gjør han? Jo, han kan sette bots på lvlingen og pvpingen for å farme honor, raidingen er nokså enkelt siden han bare trenger å trykke på et par knapper og gå litt rundt, så dette tar han selv. Nå har vi reddet uka hans.

 

De "normale" spillerne som vil lvle og oppleve spillet får det vanskelig, hvis alle botter så er det ingen steder å skaffe mobs, og ingen orker å bli med på quests med han fordi det er mer lønnsomt å grinde etter en viss lvl.

 

Hvis botting blir lovlig så vil folk bare grinde 24/7 etter gold og items, økonomien ville bli ødelagt, og det vil bli slik som diablo2 var før patchen. Greit nok at det gjør det enklere å lvle, men det er så mye annet man må ta i betrakning. Hvis du vil spille et mmorpg så burde du vite hva du gir deg ut på.

Lenke til kommentar
Første så er det alle de små japsene som må farme 24/7, hvis botting var lovlig så kunne bakmennene tjene store penger, og det er jo bra for dem. Samtidig så ville enten arbeiderene fått sparken, som er negativt, eller fått andre farmejobber i andre spill, som er mer eller mindre det samme for dem. Her er det en del sider å ta stilling til, noen tjener på det, men andre kan tape på det.

 

Det er ikke "små japser", det er hovedsaklig kinesere. Synes uansett at den karakteristikken av utlendinger er litt på kanten...

 

Argumentet om at folk i drittjobber mister jobbene sine er absurd. Store deler av de som jobber med farming jobber på slavelønninger, lange arbeidsdager og under dårlige forhold. Du mener kanskje at vi ikke bør stoppe menneskehandel fordi da mister de stakkars tvangsprostituerte jobbene sine? Dette er det slett ikke vanskelig å ta stilling til. Når noen må lide for andres grådighet, så er det GALT.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Vi har den spilleren som er hardcore, han vil lvle 10 chars til 70, raide 24/7 og pvpe 27/7. Han har ikke tid til dette, så hva gjør han? Jo, han kan sette bots på lvlingen og pvpingen for å farme honor, raidingen er nokså  enkelt siden han bare trenger å trykke på et par knapper og gå litt rundt, så dette tar han selv. Nå har vi reddet uka hans.

 

Den uka er det ikke verdt å redde. Har du så dårlig konsentrasjonsevne og innsatsvilje at du ikke klarer å spille fast på mindre enn 10 chars, så er ikke løsningen bots.

 

Hvis han vil raide hele tiden, så blir det faktisk kjedelig å gjøre omigjen og omigjen for at alle characterne skal få bra utstyr, spesielt når det er så mange som 10. Kort sagt, det du skriver gir ikke mening.

Lenke til kommentar

Har blandet syn. La oss si jeg vil ha en annen class eller hva det nå måtte være, da må jeg levle. Dette er noe jeg nå har gjort endel ganger, og noen av de delene vil jeg helst bare slippe, de er ikke gøy. Sier ikke det er alt fra 1-60, men endel vil jeg bare komme meg gjennom for å komme til de delene jeg syns er gøy. WoW gir meg ikke mulighet til å skippe slikt. På War3 kan jeg velge hvilke baner jeg vil spille, skru vekk noen av brettene jeg ikke liker osv. Guild Wars lar meg lage blanke top lvl PvP chars, som jeg så kan bruke min main til å hjelpe igang, eller gjøre det direkte via den.

 

Boting fra 1-60 bryr meg pent lite, de vil bare komme seg forbi content som til dels er gammelt og kjedelig nå, men når jeg f.eks. møter de i Outland så blir jeg litt irritert. Om jeg møter de mens de farmer gold, mats etc og selger dette og til dels ødelegger for meg direkte, så blir jeg sur.

 

Har ikke noe idolisert syn på boting, det er de som farmer og selger gold/drops etc som er med på å ødelegge en server sin økonomi, til en viss grad. Om noen lvler med en bot eller for hånd tror jeg ikke påvirker andre på noen negativ måte.

Lenke til kommentar

mad_arab

Når AQ kom var det guilds som raidet mer eller mindre konstant, og det er folk som raider til vanlig hele dagen lang. Enten det er små runs eller guildruns.

 

Det å lvle 10 chars en overdrivelse ja, men jeg skulle gjerne ha lvlet en 3-4 til 60 fordi jeg vil prøve classene og skaffe litt gear.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...