Gå til innhold

Gi meg én grunn til å tro på Gud!


Anbefalte innlegg

Du slipper å føle at din eksistens opphører når du dør. Sannsynligvis derfor mange tror på åndenes makt, reinkarnasjon, etc.

 

Du føler du alltid har noen å sippe til, som alltid er glad i deg, som gir deg håp.

8140468[/snapback]

Dette er grunner som bare funker etter at du allerede tror. Om du er skeptisk, klarer du ikke å nyte et falskt håp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, hva er meningen meg Guds eksistens overhodet? Hvorfor eksisterer noe som helst? Hva er poenget?

8137889[/snapback]

Må det være et poeng her da?

Nei. Har jeg sagt at det må være et poeng? Det er ikke jeg som påstår at Gud er et poeng med å leve. De kristne sier at poenget med at vi lever er at vi ble skapt av Gud. Men da er altså problemstillingen med hva som er poenget med Gud eller at noe som helst eksisterer.

Lenke til kommentar
Du slipper å føle at din eksistens opphører når du dør. Sannsynligvis derfor mange tror på åndenes makt, reinkarnasjon, etc.

 

Du føler du alltid har noen å sippe til, som alltid er glad i deg, som gir deg håp.

8140468[/snapback]

Dette er grunner som bare funker etter at du allerede tror. Om du er skeptisk, klarer du ikke å nyte et falskt håp.

8143874[/snapback]

 

Nettopp! Religion er for mennesker som trenger falske håp.

Mennesker er stakkarslige skapninger som ikke ville hatt det veldig bra om de ikke hadde noe å tro på. ;)

Lenke til kommentar
Du slipper å føle at din eksistens opphører når du dør. Sannsynligvis derfor mange tror på åndenes makt, reinkarnasjon, etc.

 

Du føler du alltid har noen å sippe til, som alltid er glad i deg, som gir deg håp.

8140468[/snapback]

Dette er grunner som bare funker etter at du allerede tror. Om du er skeptisk, klarer du ikke å nyte et falskt håp.

8143874[/snapback]

 

Nettopp! Religion er for mennesker som trenger falske håp.

Mennesker er stakkarslige skapninger som ikke ville hatt det veldig bra om de ikke hadde noe å tro på. ;)

8148688[/snapback]

Hvorfor skal du fortelle meg hva valget mitt er da? :). Skjønner ikke det helt jeg. Jeg kan ikke mye av det som står i bibelen, men er snill mot mennesker og klarer meg fint med det. Jeg vil selv kalle meg kristen, etter min egen definisjon.

 

Det får vel holde.

Lenke til kommentar
Jeg er kristen - men jeg ser ikke på poenget med å leve slik du påstår de kristne gjør Pricks :).

 

Ikke generaliser nå.

8148064[/snapback]

Du har egentlig rett. Det er forsåvidt litt vanskelig å generalisere når det gjelder kristne av en enkel grunn: Alle plukker ut det de liker i Bibelen og ignorerer alt det andre. De lager seg sin egen versjon og mener de støtter seg på Bibelen, men problemet er at de kun velger å kun følge en liten del av det som står der.

 

Det blir nesten som å si at man er sosialist, samtidig som man jobber for et fritt marked uten statlig innblanding og med privat eiendomsrett.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Hva mener du med at kristne fjerner deler av Bibelen og ikke følger dem?

Kan du gi meg noen eksempler på hva kristne ikke overholder som er aktuelt?

8152745[/snapback]

De som har homsesex skal dø, står det i Bibelen. Kvinner som menstruerer er skitne og man skal straffes hvis man har sex med en menstruerende kvinne. Og så videre.

Lenke til kommentar
Så...

 

Ikke en god grunn til å tro så langt..?

8143080[/snapback]

 

Kort sagt finnes det ikke noen grunner som er universelle nok for forskjellige folk til å tro. Jeg har mine grunner, men de er neppe nok til å overbevise deg om å tro. Mest fordi de grunnene jeg har bunner ut i min egen personlighet. Du har dine grunner til å ikke tro, men de vil neppe overbevise meg om å ikke tro. En ateist å prøve å forstå en som virkelig er religiøs sitt ståsted, er like håpløst som en som er religiøs som prøver å forstå en som er ateist. Man er uansett subjektiv til problemstillingen, og derfor vil det så vidt jeg vet, være fånyttes å prøve å få noen til å bli religiøse igjennom å gi "grunner" til at de skal bli det.

Lenke til kommentar

Mener du med dette utsagnet at folk blir religiøse uten grunn?

Alle jeg kjenner som er kristne har en grunn for det, gjerne en svært god og overbevisende grunn uten at jeg mener den er god nok.

Å bli kristen uten grunn høres ut som en stor selvmotsigelse.

Har man ingen grunn til å være kristen lar man selvfølgelig være.

Lenke til kommentar
Mener du med dette utsagnet at folk blir religiøse uten grunn?

Alle jeg kjenner som er kristne har en grunn for det, gjerne en svært god og overbevisende grunn uten at jeg mener den er god nok.

Å bli kristen uten grunn høres ut som en stor selvmotsigelse.

Har man ingen grunn til å være kristen lar man selvfølgelig være.

8154383[/snapback]

 

Høres fornuftig ut

Lenke til kommentar
Mener du med dette utsagnet at folk blir religiøse uten grunn?

Det kan sikkert være tilfelle, men som regel er det nok fordi de så veldig ønsker det selv. De er f.eks. narkomane, og er i en svak posisjon.

 

Alle jeg kjenner som er kristne har en grunn for det, gjerne en svært god og overbevisende grunn uten at jeg mener den er god nok.

Disse "overbevisende grunnene" er vel da et brennende ønske om å tro kombinert med at man tar alt som skjer som et tegn på at Gud eksisterer.

Lenke til kommentar
Mener du med dette utsagnet at folk blir religiøse uten grunn?

Det kan sikkert være tilfelle, men som regel er det nok fordi de så veldig ønsker det selv. De er f.eks. narkomane, og er i en svak posisjon.

 

Alle jeg kjenner som er kristne har en grunn for det, gjerne en svært god og overbevisende grunn uten at jeg mener den er god nok.

Disse "overbevisende grunnene" er vel da et brennende ønske om å tro kombinert med at man tar alt som skjer som et tegn på at Gud eksisterer.

8155854[/snapback]

 

Ja, det er jo noe alle vet, at alle kristne er tidligere narkomane. NOT

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...