Gå til innhold

Gi meg én grunn til å tro på Gud!


Anbefalte innlegg

Nå ble jeg litt nyssgjerrig. Hvor i Bibelen står dette?

8106634[/snapback]

Les i Romarane kapittel 2.

8107138[/snapback]

Her virker det som enhver som gjør det gode kommer til himmelen, om man tror på Gud og frelsen eller ikke.

 

5 Med ditt harde hjerte som ikke vil vende om, hoper du opp vrede over deg til vredens dag, når Gud åpenbarer sin rettferdige dom.  6  Han skal lønne hver og en etter det han har gjort:  7 De som tålmodig gjør det gode og søker herlighet, ære og uforgjengelighet, får evig liv. 8 Men de som i selvgodhet er ulydige mot sannheten og lar seg lede av uretten, har vrede og harme i vente.  9 Nød og angst skal komme over hvert menneske som gjør det onde, jøde først og så greker. 10 Men herlighet, ære og fred skal den få som gjør det gode, jøde først og så greker. 11 For Gud gjør ikke forskjell på folk.

Her virker det jo som Gud ikke bryr seg om hvem du er eller hva du tror på, så lenge du gjør det gode.

 

Videre virker det som det ikke er viktig for Gud hva du tror på eller om du tror på Guds lov, så lenge du følger den:

 

14 For når hedninger som ikke har loven, av naturen gjør det den sier, er de sin egen lov, enda de ikke har loven. 15 De viser med dette at lovens krav står skrevet i hjertet deres. Om det vitner også samvittigheten deres, når tankene deres anklager eller forsvarer dem. 16 Dette skal bli klart den dagen Gud ved Jesus Kristus dømmer det skjulte i menneskene, slik jeg har forkynt i mitt evangelium.

 

Videre står det at den som følger loven i sitt hjerte regnes som jøde:

 

25 Omskjærelsen gagner deg nok, men bare hvis du holder loven. Bryter du loven, er du som en uomskåret. 26 Men hvis en uomskåret holder lovens bud, skal han ikke da regnes som omskåret? 27 Den som er uomskåret fysisk, men oppfyller loven, skal dømme deg. For du bryter loven, enda du har lovens bokstav og er omskåret. 28 Rett jøde er ikke den som er jøde i det ytre, og rett omskjærelse skjer ikke i det ytre, på kroppen. 29 Jøde er den som er jøde i det indre, og omskåret er den som er omskåret i hjertet, ved Ånden og ikke ved bokstaven. Han får ikke ros av mennesker, men av Gud.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Guds feil? Han skapte menneska(...)

 

Kan du då seie at noko er Guds feil?

8107135[/snapback]

 

Premisser, liste #1:

1. Gud er allmektig (1. Mos 17, 1)

2. Mennesket blir skapt av gud, i guds bilde (1. Mos 1, 27)

3. Gud er allvitende (Joh 21, 17)

 

Premisser, liste #2:

1. Mennesket har øyne som er langt fra optimale. (kilde)

2. Klønete konstruksjon ifm. transport av kloakk gjennom fornøyelsesparken

3. Plantarismuskelen. Ingen egentlig funksjon, og de som mangler den merker det ikke.

 

 

Mulige svar, liste #3:

1. Gud lager mennesket, kan alt, vet alt, og vet derfor at mennesket kommer til å feile og at syndefallet kommer til å skje. Ergo er syndefallet guds feil.

2. Gud er ikke allmektig eller allvitende, og lagde mennesket uten å ha peiling på åssen ting kom til å gå. Da var det kanskje ikke hans villede feil, men han kløna det til, så han har ansvaret.

3. Gud gjorde alt dette med vilje. Da er det guds feil.

Lenke til kommentar

En som er født og oppvokst i jungelen og ikke får høre om Gud havner vel i helvete siden han ikke er kristen.

8096792[/snapback]

 

En som aldri har hørt om Gud vil få en sjanse etter jordelivet.

8097601[/snapback]

 

Det står ikke noe om det i bibelen. Derfor har man grunn til å være bekymra.

8097693[/snapback]

 

Gud er en rettferdig gud, er det rettferdig at de som ikke har hatt en sjanse til å komme tilbake til Gud her på jorelivet skal komme i helvete?

Lenke til kommentar
Det vart òg sagt at energien alltid har eksistert. Det trur ikkje eg. Gud skapte det mennesket kallar energi. Så lenge me bur på jorda kan me aldri forstå dette.

8106576[/snapback]

Hvorfor tror du ikke at energien alltid har eksistert? Hvorfor må det være en gud som har skapt den? Og på hvilket grunnlag konkluderer du at vi aldri vil kunne forstå dette?

Lenke til kommentar
Joda, vi er primater, men så er vi også de eneste på jorda som skiller oss fra resten av "befolkningen" ved tankegangen våres. Det kan sikkert være at vi er høyt uviklet av en eller annen grunn i forhold til resten.

 

Hvordan vet du btw at det ikke er noen mening med livet?

8096835[/snapback]

 

For apene er ikke høyt utviklet? Det er TO gener, 2 gener, T-O gener som har byttet plass fra apene til menneskene. De genene vil forandre seg.

 

De utvikler seg også! Nå har apene begynt å jakte med spyd! De knekker av pinner fra trær, spisser tuppen med tenna og spidder ned byttene sine. Det er vilt det!

 

Vel, jeg kan med mer sikkerhet si at det ikke er noe mening med livet enn du kan si at det ER en mening med livet. No signs of any meaning. Gimme one reason at least.

8096845[/snapback]

 

Vi er vel den eneste typen aper som kan konstruere mesterverk som eks. pyramidene.

8106481[/snapback]

Nå er det nå i tillegg 2% av genene og ikke 2 gener som er forskjellig, om jeg ikke er helt på tur :).

Lenke til kommentar

Bibelen sier også "de levende vet at de skal dø mens de døde vet slett ingenting" i Forkynneren 9:5.

Så noe opptreden forran perleporten har jeg ingen tro på selv om det mot all formodning skulle vise seg at den kristne gud skulle eksistere.

Det er mere takk og farvell og velkommen til jordstyret.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Bibelen sier også "de levende vet at de skal dø mens de døde vet slett ingenting" i Forkynneren 9:5.

Så noe opptreden forran perleporten har jeg ingen tro på selv om det mot all formodning skulle vise seg at den kristne gud skulle eksistere.

Det er mere takk og farvell og velkommen til jordstyret.

8121457[/snapback]

 

 

Forkynneren sier mer enn som så. Det den sier tyder på at det ikke er noe liv etter døden.

Lenke til kommentar
Vel det var vel og dra det litt langt.

Gud er ikke ondskapsfull som i "evig pinsler i et brennende helvete" men ondskapsfull som i " folkemord, etnisk rensking og frarøvelse av landhjord" fra uskyldige og mennesker med en sunn skepsis for nye ting.

8123429[/snapback]

 

 

Om du tenker på menneskene som ble drept av jødene slik det står beskrevet i mosebøkene. så tror jeg både du og jeg hadde støttet guds inngripen. Som jeg har sagt tidligere her, og som andre har bekreftet, disse folkeslagene var Baal-tilbedere. De drev blant annet med barneofring og kannibalisme. I vår til skal det mindre til for at FN griper inn overfor en nasjon.

Lenke til kommentar

Syntes det er helt meningsløst å diskutere guds eksistens. Jeg syntes religion burde være en personlig ting. Hvis en ønsker å tro på sin gud og hva det innebærer av pliker så må man få lov til det. De som virkelig trenger "bevis" på at det eksisterer en gud har misforstått, og man burde finne seg i at man antaglivis ikke finner konkrete bevis for at han finnes. For meg er religion en ånderlig ting, og ikke et svar på ting vi ikke skjønner. Selv er jeg ikke noe spesielt kristen. Jeg liker å tenke at det er noe som er større enn menneske, selv om fornuften sier noe annet.

 

Hvis det gir det noe som helt form for gevinst i livet så burde du tro på gud. Hvis ikke, la vær å leite etter "bevis" for at han finnes, for du kommer sansynligvis ikke over noe som vil 100% garantere guds eksistens.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...