Gå til innhold

Mange her undervurderer skjermkort noe helt sykt!


Anbefalte innlegg

F.eks et fps spill som er veldig bra kodet og du har et godt skjermkort og god cpu og minne så vil du ikke se forskjell fra f.eks 60 fps og oppover...min mening..

 

Du og resten av alle dere trangsynte eyecandyhorer som ikke ser forskjell på 20 og 100fps, les litt her

 

Den som ikke ser på forskjell fra 20 og f.eks 60 fps må virke få sjekket synet sitt.er umulig og ikke se forskjell på det..vel et dårlig eksempel av deg..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må si jeg fikk meg en særdeles positiv opplevelse da jeg gikk fra 6800Le til 7900GT i bf 2 fra å kjøre high med AA av og shadows på medium til alt på high med max AA . oppløsningen var på begge kortene 1280*1024.

 

For meg var i hvertfall dette som natt og dag. men selv hadde jeg det knall med 6800le kortet i bf også, men jeg fant også ut at man savner ikke noe man ikke har /er vant med. hadde ikke taklet å gå tilbake til innstilligene jeg brukte på det gamle kortet.

Lenke til kommentar
Ser uten problemer mellom 30 og 60 fps...hvem gjør ikke det?..

8085491[/snapback]

Prøv å justere litt på frameraten på skjermhalvdelene, f.eks. 80 vs 40...man ser forskjell på mer enn man trodde man kom til å gjøre når man kan sammenligne direkte.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Hvis et spill går i 40fps er det ikke tegn til lag!

Folk burde heller prøve å finne ut hvilken grafikk man bør spille med uten fps måler... Du stopper et sted du syns det er perfekt mellom lag og kvalitet og sjekker da fps-en... Hvis den da er på 35 skal man for f... ikke sette ned grafikken igjen!

 

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan si at AA ikke er viktig... Det er jo mye viktigere enn oppløsning (untatt i RTS spill)

 

Er det bare meg eller er det bare folk med nvidia kort som whiner om lav fps... "whææ, fps-en er bare på 99!" DU TRENGE JO F*** IKKE HA MER ENN RUNDT 40 FOR AT DET IKKE SKAL LAGGE!!

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar
Den som ikke ser på forskjell fra 20 og f.eks 60 fps må virke få sjekket synet sitt.er umulig og ikke se forskjell på det..vel et dårlig eksempel av deg..

 

Og likevel sier halvparten av de som har svart i denne tråden at man "ikke trenger mer enn 25-30 fps".

 

Og Krissern, siden du er så vanvittig trangsynt at du nekter å forstå hvorfor det kreves mer fps enn du nevner i BF2 må du gjerne prøve å lese tråden om nødvendigheten av høy fps i first person shooters som jeg posta link til.

 

Men hvis du nekter å forstå må du gjerne tro at 40fps holder for alle, men der tar du grundig feil.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Den som ikke ser på forskjell fra 20 og f.eks 60 fps må virke få sjekket synet sitt.er umulig og ikke se forskjell på det..vel et dårlig eksempel av deg..

 

Og likevel sier halvparten av de som har svart i denne tråden at man "ikke trenger mer enn 25-30 fps".

 

Og Krissern, siden du er så vanvittig trangsynt at du nekter å forstå hvorfor det kreves mer fps enn du nevner i BF2 må du gjerne prøve å lese tråden om nødvendigheten av høy fps i first person shooters som jeg posta link til.

 

Men hvis du nekter å forstå må du gjerne tro at 40fps holder for alle, men der tar du grundig feil.

8086564[/snapback]

 

Seff forstår jeg at noen borskjemte drittunger må ha minst 90fps for å se hva som skjer på skjermen!

40 er ingen lav FPS, under 30 er det

... men selv med 30fps merker man ikke mye til lagging, det er først på under 20 det begynner :tease:

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar

Om folk som jager etter mer fps er drittunger eller bortkjemte skal være usakt.

 

AA som du selv snakker så varmt om må jeg selv si at er mindre viktig en hva du påstår.

 

En kan jo også spørre om hvorfor man spiller ?

 

1, Pga gameplay, action etc, grafikk kommer i andre rekke.

2, Pga grafikk og scenery.

 

Det er ikke så vanskelig å innse at flesteparten av de som spiller fps spill (first person shooter) vil tilhøre den første gruppen. De vil heller unngå hakking/lagging om enn det skjer aldri så ofte enn å fryde seg over detaljrikdommen og hvordan ting blender inn i omgivelsene pga AA.

 

Om man merker forskjell på 90 vs 186 fps kan jo diskuteres, men at det er forskjell mellom 30-35 og 60-70 er udiskutabelt.

Lenke til kommentar
Om folk som jager etter mer fps er drittunger eller bortkjemte skal være usakt.

 

AA som du selv snakker så varmt om må jeg selv si at er mindre viktig en hva du påstår.

 

En kan jo også spørre om hvorfor man spiller ?

 

1, Pga gameplay, action etc, grafikk kommer i andre rekke.

2, Pga grafikk og scenery.

 

Det er ikke så vanskelig å innse at flesteparten av de som spiller fps spill (first person shooter) vil tilhøre den første gruppen. De vil heller unngå hakking/lagging om enn det skjer aldri så ofte enn å fryde seg over detaljrikdommen og hvordan ting blender inn i omgivelsene pga AA.

 

Om man merker forskjell på 90 vs 186 fps kan jo diskuteres, men at det er forskjell mellom 30-35 og 60-70 er udiskutabelt.

8086759[/snapback]

 

Selvfølgelig er det feil av meg å kalle folk for bortskjemte drittunger, men jeg blir frustrert av å høre at folk klager på 60fps :(

Lenke til kommentar

Får jeg under 50FPS i lengre perioder i spill som BF2 blir det ubehagelig å se på i lengden Ideelt sett bør det være 60FPS+ uten drops lengre ned enn 50 i enkelttifeller. Du får så mye, MYE bedre flyt i gameplay (og i min mening er gameplay > grafikk) med høyere FPS. Det ideelle er uansett god fly i spillet SAMMEN med god grafikk...

 

Kissern_: Med en gang du begynner å mase om skjermkort merke dreper du dine egne argumenter. Du fremstår som en liten drittunge/fanboy og det hjelper ikke argumentasjonen din i det heletatt. (Det har vel heller motsatt virkning).

 

PRØV den FPS Compare saken og si at du ikke merker forskjell...

 

Og om du fremedeles ikke forstår hvorfor mer enn 30-40 FPS er viktig i spill, så ta en titt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=603662

 

Den gir deg en rimelig enkel beskrivelse av begrunnelsen til at det ikke er nok med 30FPS i moderne dataspill (kontra f.eks. NTSC sendinger på TV).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
borskjemte drittunger

8086630[/snapback]

Denne drittungen er til orientering 35 år gammel...
40 er ingen lav FPS, under 30 er det

Tull, i fps-spill er dette for lavt. Du kan vel fly flightsim uten problemer på 40.

men selv med 30fps merker man ikke mye til lagging, det er først på under 20 det begynner

Enda mer tull.

Spillet oppfører seg HELT ANNERLEDES ved forskjellig fps. Kulene registreres helt forskjellig, lengden på hoppene man tar er forskjellig, +++. Kort fortalt oppfører fysikkmotoren seg helt annerledes i 40 vs 80 fps.

Dette, derimot, er IKKE tull.

 

God bedring.

Lenke til kommentar
Om folk som jager etter mer fps er drittunger eller bortkjemte skal være usakt.

 

AA som du selv snakker så varmt om må jeg selv si at er mindre viktig en hva du påstår.

 

En kan jo også spørre om hvorfor man spiller ?

 

1, Pga gameplay, action etc, grafikk kommer i andre rekke.

2, Pga grafikk og scenery.

 

Det er ikke så vanskelig å innse at flesteparten av de som spiller fps spill (first person shooter) vil tilhøre den første gruppen. De vil heller unngå hakking/lagging om enn det skjer aldri så ofte enn å fryde seg over detaljrikdommen og hvordan ting blender inn i omgivelsene pga AA.

 

Om man merker forskjell på 90 vs 186 fps kan jo diskuteres, men at det er forskjell mellom 30-35 og 60-70 er udiskutabelt.

8086759[/snapback]

 

Selvfølgelig er det feil av meg å kalle folk for bortskjemte drittunger, men jeg blir frustrert av å høre at folk klager på 60fps :(

8086793[/snapback]

 

60fps er spillbart, men skal det være bortimot perfekt glatthetsfølelse må du opp mot 100.

 

Jeg merker stoooor forskjell på brodern sin pc (som ikke gidder å sette ned innstillinger osv. osv.) og min. Han har rundt 40fps på samme spill som jeg har 250.

 

At du heller vil ha AA aktivert og 35fps enn mye høyere fps og AA av sier mer om dine sære ønsker enn om hva folk flest faktisk prioriterer.

 

AA og AF er dilldall, penere bilde - javel. Men du tjener ikke mange kills pga. dem. derimot taper du masse fps, som du taper kills av.

Lenke til kommentar
Om folk som jager etter mer fps er drittunger eller bortkjemte skal være usakt.

 

AA som du selv snakker så varmt om må jeg selv si at er mindre viktig en hva du påstår.

 

En kan jo også spørre om hvorfor man spiller ?

 

1, Pga gameplay, action etc, grafikk kommer i andre rekke.

2, Pga grafikk og scenery.

 

Det er ikke så vanskelig å innse at flesteparten av de som spiller fps spill (first person shooter) vil tilhøre den første gruppen. De vil heller unngå hakking/lagging om enn det skjer aldri så ofte enn å fryde seg over detaljrikdommen og hvordan ting blender inn i omgivelsene pga AA.

 

Om man merker forskjell på 90 vs 186 fps kan jo diskuteres, men at det er forskjell mellom 30-35 og 60-70 er udiskutabelt.

8086759[/snapback]

 

Selvfølgelig er det feil av meg å kalle folk for bortskjemte drittunger, men jeg blir frustrert av å høre at folk klager på 60fps :(

8086793[/snapback]

 

60fps er spillbart, men skal det være bortimot perfekt glatthetsfølelse må du opp mot 100.

 

Jeg merker stoooor forskjell på brodern sin pc (som ikke gidder å sette ned innstillinger osv. osv.) og min. Han har rundt 40fps på samme spill som jeg har 250.

 

At du heller vil ha AA aktivert og 35fps enn mye høyere fps og AA av sier mer om dine sære ønsker enn om hva folk flest faktisk prioriterer.

 

AA og AF er dilldall, penere bilde - javel. Men du tjener ikke mange kills pga. dem. derimot taper du masse fps, som du taper kills av.

8089722[/snapback]

 

Kills er ikke alt her i verden vettu :thumbup:

Lenke til kommentar

60fps er spillbart, men skal det være bortimot perfekt glatthetsfølelse må du opp mot 100.

 

Jeg merker stoooor forskjell på brodern sin pc (som ikke gidder å sette ned innstillinger osv. osv.) og min. Han har rundt 40fps på samme spill som jeg har 250.

 

At du heller vil ha AA aktivert og 35fps enn mye høyere fps og AA av sier mer om dine sære ønsker enn om hva folk flest faktisk prioriterer.

 

AA og AF er dilldall, penere bilde - javel. Men du tjener ikke mange kills pga. dem. derimot taper du masse fps, som du taper kills av.

8089722[/snapback]

 

Jeg må rett og slett bare si meg uenig. Jeg har absolutt ingen problemer med å spille spill der jeg ligger på 50-60-70 FPS, at jeg skulle gå glipp av kills p.g.a dette er for meg helt uforståelig. Dette 100 FPS-greiene har jeg heller aldri skjønt, ser bare at noen Counterstrike-spillere absolutt må ha dette for å oppnå spillbarhet, men har aldri i mitt liv sett at spillere av andre spill har "måttet ha" 100 FPS.

Lenke til kommentar

Eg prioriterer alltid spelbarheten. Kjøper eg eit spel som maskina mi ikkje er i stand til å kjøre på maks grafikk og samtidig gå som det skal set eg ned grafikken til det blir akseptabelt. Dette med antal FPS må være individuelt og forskjellig frå spel til spel, eg har prøvd litt CS, men aldri hatt problemer med å treffe med 60-70 FPS. Andre spel har eg også hatt mindre enn 50 FPS i utan at det gav nevneverdige problemer.

 

Det må være opp til kvar enkelt om dei prioriterer maks FPS, maks grafikk eller ein mellomting.

Lenke til kommentar

Counterstike er ett ekstremt eksempel fordi det er så små margier, samt at det spilles på ett litt annet nivå enn andre spill (Cyber athlete professional league f.eks.) Det ligner i noen tilfeller mer på en sport enn ett spill. (la oss glemme alle "dataspill er ikke sport" kommentarer for øyeblikket, jeg er helt enig).

 

Når man i tillegg opplever en annen oppførsel fra spillmotoren ved 100FPS enn ved f.eks 60fps eller 80fps, så sier det seg selv at alle som skal spille det spillet halvveis seriøst vil gjøre det de kan for å oppnå 100FPS stabilt.

 

 

At DU ikke har problemer med å spille spill på den og den frekvensen under de og de omstendighetene gjør ikke det samme gjeldende for alle andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...