Gå til innhold

Mange her undervurderer skjermkort noe helt sykt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
klarer ikke helt å se at folk kan kalle seg gamere o.l når de sitter på trege lcd-skjermer med lav oppløsning og ussel refreshrate..

2ms responstid tregt.

1920x1080 lav oppløsning.

Refreshrate høyre enn det lillebrorn min kan telle.

Usselt?

 

LOL :innocent:

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Glemte å si at han kjører 1280x1024 :)

 

Det har jo utrolig mye å si på oppløsningen såklart. Tror nok det ville hakket ganske mye hvis han hadde kjørt på 1600x1200.

 

Når jeg er der en gang, kan jeg prøve den FPS-testen. Kan godt være at FPS'en ligger ganske lavt, ettersom vi ikke har testet, men jeg merker ikke noe under spill.

8131693[/snapback]

 

 

mener å huske at FEAR hakka i den oppløsningen på min rig... (se profil)

Lenke til kommentar
Glemte å si at han kjører 1280x1024 :)

 

Det har jo utrolig mye å si på oppløsningen såklart. Tror nok det ville hakket ganske mye hvis han hadde kjørt på 1600x1200.

 

Når jeg er der en gang, kan jeg prøve den FPS-testen. Kan godt være at FPS'en ligger ganske lavt, ettersom vi ikke har testet, men jeg merker ikke noe under spill.

8131693[/snapback]

 

 

mener å huske at FEAR hakka i den oppløsningen på min rig... (se profil)

8134656[/snapback]

 

Jepp. X1300 er et forferdelig dårlig kort. Synes det er godt gjort å få FEAR til å gå i det heletatt. 6800GT har ihvertfall store problemer, selv på 1024x768.

 

Tror hele den X1300 greia er bare tøv og tullprat fra ende til annen.

Lenke til kommentar
klarer ikke helt å se at folk kan kalle seg gamere o.l når de sitter på trege lcd-skjermer med lav oppløsning og ussel refreshrate..

 

 

det er kun en type skjerm som duger til spilling :CRT...!! lcd har aldri, og kommer aldri til å være egnet for gaming. passert fint til å lese på vg.nett og google litt,men gaming..neeeh..

 

 

1920x1440@85hz 80-140 fps i source :):love:

8117946[/snapback]

Jeg f.eks, er ikke gamer. For meg er ordet "gamer" negativt ladet. ;)

Jeg bare spiller for å nyte jeg. Om det er en bra historie, bra grafikk eller bra lyd så nyter jeg spillet til fulle. For meg gjelder ikke kvantitet, kun kvalitet.

Ja, jeg er typen til å studere textures på veggene i Unreal Tournament eller skyte på blikkanner istedenfor fiender i CS:S. :)

8118554[/snapback]

Haha! Troddde jeg var den eneste som gjorde det jeg! Elsker å spille uten hakking og deilig grafikk!! :love:

Lenke til kommentar

Kan vi for EN gangs skyld slutte denne diskusjonen, er så latterlig å lese 50 tråder per dag om at folk synes 30 fps er nok. Hvis dere synes 30 fps er nok, hold det til dere selv, flesteparten av de her inne vil si noe annet, det er uholdbart at dere tror at dere har rett når det har blitt motbevist 1.02^15 ganger at dere har feil.

 

 

30 fps er nok til RTS/Flightsim. Selv i ett tregt spill som WoW blir jeg svett av det faktum at jeg må kjøre 30 fps pga dårlige drivere til vista (måtte skru av hotkey poller). Jeg får ondt i hodet, blir sliten i øynene osv når jeg ikke får nok FPS.

 

CS, selv CSS som jeg spilte en stund, er ufattelig marginalt, og når jeg har mindre enn 60 fps blir jeg i dette tilfellet også svett, det når rett og slett ikke opp. FPS er gud i first person shooters, det er bare å innse. Til og med folk som er i toppen av CPL sier at man må nesten ha 100 fps for at det skal bli bra. Kan umulig tro at de tar feil når de er så flinke i dette spillet.

 

Kan vi være så snill å avslutte denne krangelen nå...?

 

Dårlige skjermkort holder ikke mål når det kommer til spill. Uansett hva dere sier, er skjermkort en stor del av å få bra fps. Selvfølgelig teller CPU/Minne (noe jeg merker bra nå når jeg spiller Supreme Commander, hvor jeg får 10 fps på det værste, og dette er _ikke_ grunnet skjermkort).

Endret av Ghost Of Death
Lenke til kommentar
klarer ikke helt å se at folk kan kalle seg gamere o.l når de sitter på trege lcd-skjermer med lav oppløsning og ussel refreshrate..

2ms responstid tregt.

1920x1080 lav oppløsning.

Refreshrate høyre enn det lillebrorn min kan telle.

Usselt?

 

LOL :innocent:

8134640[/snapback]

 

hvis du faktisk tror at skjermen din har en responstid på 2ms, så bør du nok undersøke litt nærmere ;)

ikke bare er det grått til grått, men jeg tror ikke det innebærer noen av primærfargene heller!

 

jeg personlig gleder meg til SED skjermene kommer, de vil eie ALT!

både i oppdateringsfrekvens, farger, kontrast, og skarphet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...