Gå til innhold

Ps3 og xbox 360 selger ikke som forventet


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje minst å si for deg ja, men ikke mange andre. Faktisk å vil mennesker ha ting bedre og bedre. Bare se på en helt vanlig borger som skal kjøpe seg tv. Hva velger han? Flatskjerm med den beste oppløsningen. Så skal han ha konsoll. Hva velger han? Jo selvfølgelig den som har best oppløsning og best grafikk. For hvordan du enn vrir og vender på det, så er det faktisk grafikk som har mest å si for spill. Ville du seriøst spilt Doom 3 i 640*480 oppløsning hvis det bare kom i den oppløsningen? Nei det ville du ikke. Så hvorfor gidder man å spille wii i SD grafikk når man kan spille PS3 og Xbox360 i grafikk som virkerlig er fin og se på og hvor man får MYE mer detaljer? Hjelper ikke å si at spiller er så bra så bra. Doom 3 er veldig bra det oxo, men det hadde ikke hjulpet fordi jeg hadde ikke giddi å spilt det i 640*480 oppløsning.

 

Dessuten virker du som en usannsynlig wii fanboy etter hva du mener og sier og måten du beskytter den med ditt liv. Så derfor er det umlig å diskutere noe med deg egentlig. Med tid så vil du skjønne - når du selv har fått deg en ordentlig flattv - at man trenger noe mer enn bare en veivende kontroll.

8037244[/snapback]

 

Kjøper du tv etter oppløsning, er jeg redd du diskvalifiserer deg fra diskusjonen. Skjønner du hvorfor; bra for deg.

Selv er jeg 360, wii og pc fanboy. Heller det enn oppløsningsfanboy. U B n00bie hehe

Lenke til kommentar
Nå er det litt forskjell på vanlige konsoller og wii ettersom wii mer eller mindre er basert på wiimoten. Dersom wiimoten blir kjedelig har ikke wii mye å stille opp med.

8037560[/snapback]

 

Synest det rett og slett blir teit å si noe slikt

Wii er basert på Wiimoten på samme måte som Xbox 360 er på sin Gamepad og PC på mus/tastatur.

 

Wiimoten/gamepaden/musen og tastaturet blir ikke morsommere enn spill produsentene gjør det.

Det du blir lei av er spillet, ikke kontroll stikken i seg selv.

 

Jeg har fremdeles min gamle NES som har + stikke og 2 knapper som heter A og B, fremdeles like morsom den.

 

Nå er jo faktisk Microsoft betydelig mindre enn Sony da...

8037278[/snapback]

Har alltid trodd det var Microsoft som hadde en av verdens feiteste lommebøker, tydeligvis har jeg tatt feil.

 

Edit: "jeg" manglet :whistle:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Greit Wii selger bra. Problemet er at spill salget på maskinen ikke er all verden. Hvert eneste storspill på 360 er jo omtrent garantert million selgere.

 

I Japan selger bare Wii sports og Wii play. Zelda er ikke i nærheten der engang.

 

I amerika og sikkert her også, nesten bare Zelda siden Wii sports følger med. Tror mange av de som kjøper Wii ikke er blant de største spill kjøperne akkurat.

 

PS3 sliter på alle områder. Blir kanskje reddet her i Europa.

8037486[/snapback]

 

Dette er jo bare bs. Spillsalget så langt har vært veldig bra. 6,276,000 spill er solgt så langt i USA. Til sammenligning var det solgt 3,591,500 X360-spill på samme tid i fjor. Også i Japan har salget vært veldig bra. Gidder ikke lete fram noen tall. Du får sjekke selv på www.vgcharts.org.

Lenke til kommentar
Kanskje minst å si for deg ja, men ikke mange andre. Faktisk å vil mennesker ha ting bedre og bedre. Bare se på en helt vanlig borger som skal kjøpe seg tv. Hva velger han? Flatskjerm med den beste oppløsningen. Så skal han ha konsoll. Hva velger han? Jo selvfølgelig den som har best oppløsning og best grafikk. For hvordan du enn vrir og vender på det, så er det faktisk grafikk som har mest å si for spill. Ville du seriøst spilt Doom 3 i 640*480 oppløsning hvis det bare kom i den oppløsningen? Nei det ville du ikke. Så hvorfor gidder man å spille wii i SD grafikk når man kan spille PS3 og Xbox360 i grafikk som virkerlig er fin og se på og hvor man får MYE mer detaljer? Hjelper ikke å si at spiller er så bra så bra. Doom 3 er veldig bra det oxo, men det hadde ikke hjulpet fordi jeg hadde ikke giddi å spilt det i 640*480 oppløsning.

 

Dessuten virker du som en usannsynlig wii fanboy etter hva du mener og sier og måten du beskytter den med ditt liv. Så derfor er det umlig å diskutere noe med deg egentlig. Med tid så vil du skjønne - når du selv har fått deg en ordentlig flattv - at man trenger noe mer enn bare en veivende kontroll.

8037244[/snapback]

 

Kjøper du tv etter oppløsning, er jeg redd du diskvalifiserer deg fra diskusjonen. Skjønner du hvorfor; bra for deg.

Selv er jeg 360, wii og pc fanboy. Heller det enn oppløsningsfanboy. U B n00bie hehe

8037746[/snapback]

 

Okey. jeg forstår. Ordet noob og U og B osv betyr at du er under 15 år. Glem at jeg sa til deg for du forsto nok ikke så mye at det. Sorry mac ;) Snakkes om noen år.

Endret av nero78
Lenke til kommentar

nero78: Oppløsning er noe folk bryr seg minst om når det gjelder konsolljøp. Det at PS2 og Wii er de mest solgte konsollene så langt i 2007 tyder på at det er en ubetydelig faktor. Folk vil ha spennende, morsomme spillopplevelser som Wii Sports og Guitar Hero II. Folk flest gir blaffen i antall bildepunkter som vises på skjermen.

 

Oppløsning er forresten et rimelig ubetydelig mål for grafikken. Det er så mye annet som teller. Doom 3 ser fortsatt meget bra ut i 640x480 med alt av effekter slått på. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å spilt det slik. Mange bryr seg om grafikk, men grafikk er ikke synonymt med oppløsning.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Greit Wii selger bra. Problemet er at spill salget på maskinen ikke er all verden. Hvert eneste storspill på 360 er jo omtrent garantert million selgere.

 

I Japan selger bare Wii sports og Wii play. Zelda er ikke i nærheten der engang.

 

I amerika og sikkert her også, nesten bare Zelda siden Wii sports følger med. Tror mange av de som kjøper Wii ikke er blant de største spill kjøperne akkurat.

 

PS3 sliter på alle områder. Blir kanskje reddet her i Europa.

8037486[/snapback]

 

Om du nevner 2 storspill, så skal jeg muligens si meg enig i at påstanden din er rett.. Og, Zelda har solgt veldig mye egentlig..

 

Tror kanskje vi hadde hatt gått av en våpenhvile her igjen.. :roll:

 

Edit: er også veldig enig i det kilik skriver her.. :)

Men, er ikke til å gjemme bort at bra grafikk ser pent ut.. Jeg skal ikke si at jeg ikke setter pris på det.. Men, det er så langt ifra det viktigste i ett spill..:)

Endret av Sigurd_m
Lenke til kommentar
nero78: Oppløsning er noe folk bryr seg minst om når det gjelder konsolljøp. Det at PS2 og Wii er de mest solgte konsollene så langt i 2007 tyder på at det er en ubetydelig faktor. Folk vil ha spennende, morsomme spillopplevelser som Wii Sports og Guitar Hero II. Folk flest gir blaffen i antall bildepunkter som vises på skjermen.

 

Oppløsning er forresten et rimelig ubetydelig mål for grafikken. Det er så mye annet som teller. Doom 3 ser fortsatt meget bra ut i 640x480 med alt av effekter slått på. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å spilt det slik.

8037889[/snapback]

 

Selv om du ikke bryr deg om oppløsning så kan det hende andre gjør det. Og folk flest som velger ps3 eller xbox360 gjør det nettopp på grunn av oppløsning eller HD som det heter. Veit av erfaring og av venner og generelt. Grunnen til at Ps2 fortsatt selger er for den er billig som rakker, folk flest har den fra før av osv. Dette vil flate ut når folk for kjøpt seg ny konsoll og evt. ny tv og MÅ ha ny konsoll. Ja for ps2 støtter ikke flatskjerm skikkelig (under/overscan er feil og man får svart ramme rundt)

 

Hvis folk flest gir blaffen i antall bildepunkter som vises så hadde vi ikke hatt en utvikling innen grafikk. Så enkelt er det. Er nemlig derfor vi får bedre og bedre grafikk fordi FOLKET vil ha det.

 

Hvis du seriøst ville spilt doom3 i 640*480 oppløsning så er det din greie. Du hadde mistet så mye grafikk og detaljer at spillet hadde ikke blitt i nærheten av det spillet det skulle ha vært.

Lenke til kommentar
Greit Wii selger bra. Problemet er at spill salget på maskinen ikke er all verden. Hvert eneste storspill på 360 er jo omtrent garantert million selgere.

 

I Japan selger bare Wii sports og Wii play. Zelda er ikke i nærheten der engang.

 

I amerika og sikkert her også, nesten bare Zelda siden Wii sports følger med. Tror mange av de som kjøper Wii ikke er blant de største spill kjøperne akkurat.

 

PS3 sliter på alle områder. Blir kanskje reddet her i Europa.

8037486[/snapback]

 

Dette er jo bare bs. Spillsalget så langt har vært veldig bra. 6,276,000 spill er solgt så langt i USA. Til sammenligning var det solgt 3,591,500 X360-spill på samme tid i fjor. Også i Japan har salget vært veldig bra. Gidder ikke lete fram noen tall. Du får sjekke selv på www.vgcharts.org.

8037868[/snapback]

 

Nå solgte jo ikke 360 akkurat så mange konsoller på like kort tid som Wii...

 

360 har en ratio på 5-6 spill per maskin solgt. Visstnok langt høyere enn normalt. Wii har 2-3. Og da vet jeg ikke om de teller med Wii sports eller ikke, som jo følger med gratis.

 

Spillsalget har vært under par i alle regioner. Logisk nok da de fleste nok er fornøyd med wii sports/play og zelda.

 

Det bestselgende spillet i amerika etter zelda er vel Red Steel som har solgt ca 200K der. Det er ikke all verden med tanke på hvor mange konsoller som er solgt allerede.

Lenke til kommentar
Nå solgte jo ikke 360 akkurat så mange konsoller på like kort tid som Wii...

 

360 har en ratio på 5-6 spill per maskin solgt. Visstnok langt høyere enn normalt. Wii har 2-3. Og da vet jeg ikke om de teller med Wii sports eller ikke, som jo følger med gratis.

 

Spillsalget har vært under par i alle regioner. Logisk nok da de fleste nok er fornøyd med wii sports/play og zelda.

 

Det bestselgende spillet i amerika etter zelda er vel Red Steel som har solgt ca 200K der. Det er ikke all verden med tanke på hvor mange konsoller som er solgt allerede.

8037968[/snapback]

 

Igjen kommer du bare med bs. På samme tid i fjor hadde X360 omtrent samme attach ratioen som Wii har akkurat nå. Warioware, Rayman, Super Monkey Ball, Madden 07, Call of Duty3. Det er noen spill som har solgt over 200k enheter. Hvor tar du disse tallene dine fra? Det er ihvertfall ikke fra de offisielle salgstallene.

Lenke til kommentar
Nå er jo faktisk Microsoft betydelig mindre enn Sony da...

8037278[/snapback]

Har alltid trodd det var Microsoft som hadde en av verdens feiteste lommebøker, tydeligvis har jeg tatt feil.

 

Edit: "jeg" manglet :whistle:

8037834[/snapback]

Er jo en forskjell på å være største selskapet og det å ha størst lommebok :thumbup:

 

Klarte ikke finne noen kilder i farten, men jeg innbiller meg at MS har en feitere lommebok å slenge på bordet selv om Sony har flere ansatte og høyere omsetning.

 

MS går jo med noen meget pene overskudd hvert år, mens sony vel ikke gjør akkurat det samme!?

 

Men av mangel på kilder så ta alt jeg nå skrev med en av de berømte salt-klypene.

Lenke til kommentar

Fra Forbes' liste over de største selskapene:

 

Microsoft United States Software & services

Rank: 55

Sales ($bil) Profits ($bil) Assets ($bil) Market Value ($bil)

41.36 13.06 67.26 279.02

 

Sony Japan Technology hardware & equipment

Rank: 107

Sales ($bil) Profits ($bil) Assets ($bil) Market Value ($bil)

66.80 1.53 86.38 47.75

 

Kort sagt, Sony har større omsetning, men MS tjener svært mye mer og har langt større markedsverdi. MS rankes derfor høyere. Men de er ikke så dominerende som mange tror. IBM er fortsatt det store IT-selskapet i verden og Samsung har også vokst seg større.

 

Kilde

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Nintendo skulle egentlig ha droppet å lage Wii og heller konsentrert seg om hva de kan best. Nemlig å lage gode kvalitetspill og være innovative. De skulle ha solgt Wii kontrollene til PC, X360 og PS3 samt spillene. Da hadde man kunne spilt f.eks Zelda i "up to date" grafikk, istedenfor i "beyond yesterday" grafikk.

 

Jeg har selv spilt Zelda og synes at spillet er utrolig bra gameplaymessig, men "Keiseren er faktisk naken her"! Grafikken er en ren skuffelse. Tenk hva en G8800 kunne gjort med dette! Vi snakker om tiårets store spill, kontra "Wii's beste spill"...

 

Jeg vet jeg er kontroversiell, men drit nå i fanboyismen og se forbi det. Dette ville definitivt vært i oss, forbrukernes, interresse. Nintendo ville sikkert tapt litt penger med å droppe "egen-konsoll-suge-penger-ut-av-brukernes-lommer-monopolisme", men de hadde truffet en mye større brukermasse og kunne sikkert ha tjent 10 ganger mer cash enn nå.

 

Ergo alle hadde vært :w00t:

Endret av Bubba-S
Lenke til kommentar
tror det er i våres egen interesse at det er 3 store konkurrenter på markedet. Hadde det bare vært MS og Sony, så tror jeg det hadde gått utover gameplayet spesielt. De må hele tiden presse pris og øke kvaliteten for å bli bedre enn de andre. Hver konsoll har sin nisje og målgruppe, men kjemper i det samme markedet.

 

Jeg sier ikke at Nintendo skal legge ned, med være en aktiv softwareprodusent og gjennom den nisjen være en absolutt konkurrent til MS og Sony (selv om lisensavgiftene vil bety at MS og Sony får sin del av kaka likevel, men på PC markedet vil Nintendo slippe lisens)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...