Gå til innhold

Ps3 og xbox 360 selger ikke som forventet


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Sony har virkelig fått i gang produksjonen, de har til nå shippet 4 millioner konsoller og vil nok målet om 6 millioner når mars er over. Men de har mange mange konsoller i butikker rundt om i verden. Vi får håpe at mange av de gode spillene som kommer vi selge en god del av disse konsollene. Sony sliter vel akkurat nå mest i Japan. Kanskje Gundam spillet vil hjelpe på salget.

 

Japansk kilde, må babelfishes ;)

 

After announcing record earnings yesterday in lieu of continued losses, Microsoft reduced expected 360 shipments from 13-15 million to 12 million "due to unsold inventories in stores." To paraphrase liberally, "Um, we're reducing our target shipments because we unloaded a slew of 360s on stores to meet our 10 million 'shipped' goal. We guess they aren't selling quite as well as we hoped."

 

Kilde

 

Så da stemmer det at MS på langt nær har fått 10 millioner konsoller ut til forbrukerene.

 

Sony og MS har virkelig noe å ta tak i, Wii har blåst forbi ps3 og tar raskt igjen Xbox 360. Spørsmålet, som mange har stilt seg, er om Wii har det som trengs for å holde på interessen til forbrukerene over lengre tid.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det sier kanskje noe, spesielt ovenfor MS. Men likevel, jeg har liten tro på at Wii vil ta igjen PS3.

PS3 har et mye større spillbibliotek enn det Wii kommer til og ha, iallefall dette året. Wii er populært der og da, mao mange løper og kjøper, men på sikt viser det seg jo at de top notch spillene ikke kommer i pose og sekk, og på wii, har man jo sett at det er kun de spillene hvor det er blitt lagt mangfoldig jobbing inn, som faktisk har noe spillerglede. Og da sitter man igjen med en hel del titler som ikke klarer og utnytte konseptet bra nok. PS3 vil nok overstige salgstallene til Wii ved release.

 

Men uansett, jeg tror X360 vil selge bedre enn de 2 andre respektive konsollene på lang sikt.

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om noen an konsollene vil ta igjen salgstallene til PS2, for dette var en virkelig vinner i forrige generasjon. "Problemet" nå er vel at ingen av de tre nye konsollene egentlig fremstår som noen klar vinner, men heller appellerer til ulike grupper. PS3 henvender seg uten tvil til de med god råd, teknofile, og de som bare må ha det aller nyeste. X360 er i mine øyne mer av en allrounder, mye siden man selv kan velge blant det store utvalget av ekstrautstyr. Wii er markedsført som allemannskonsollen, og vinner hjertene til både barn og gamle mennesker, samt at det er en genial partykonsoll. Når konsollene er såpass ulike er det ikke rart at det ikke fremstår en klar vinner enda, vi må nok vente mange år for å se hvilken vei trenden går, og selv da tror ikke vinneren vil være så overlegen som PS2 var. Men for all del, dette er bare mine egne tanker rundt dette. :)

Lenke til kommentar

Min tanke er at Wii selger i bøtter og spann, fordi folk ser det som nytenkende. "Gøy! nå kan jeg virkelig styre spillet" osv. Men etterhvert som spillene de kjøper, mangler en form for kvalitets kontroll (Synes Zelda omtrent var det eneste spillet som fungerte med Wii tankegangen, men det er vel selvfølgelig subjektivt), og ser at de 2 andre konsollene popper ut flust med spill, ja da kan noen føle at de har kjøpt katta i sekken. Men man skal vel ikke dømme fortidlig..

Lenke til kommentar

Selv tror jeg både PS3 og xbox 360 vil få ett skikkelig løft når de virkelig store spillene som Halo 3 og MGS4 kommer ut. Guuud hvor jeg har lyst på begge, men har ikke råd til PS3, så det får en kamerat ta seg av håper jeg. Xbox360 har jo endel flere titler og har vært ute lengre enn PS3, så at den gjør det bedre på nåværende tidspunkt er vel ikke noe sjokkerende?

Lenke til kommentar
Og veltenkte tanker er det. Nei det er virkelig ikke lett å se vinneren denne generasjonen, men en ting er sikkert. Det har aldri vært så vanskelig å være gamer, med tanke på valg av konsoll, men samtidig har det aldri vært morsommere. ;)

8035546[/snapback]

 

Vanskelig? Det er jo bare å kjøpe alle 3.

Lenke til kommentar

1up-gutta snakka om MS' reduserte shipping-planer i en podcast for litt siden. De mente grunnen var denne nye 360-versionen det går rykter om. Var visst vanlig i bransjen å la butikkene "tømme lagrene" før en offentliggjorde en ny version som potensielt kunne gjøre det vanskeligere for butikkene å kvitte seg med de "gamle" modellene de hadde på lager. Blir spennende å se hva MS foretar seg i tiden fremover. :)

Lenke til kommentar

xbox360 er kommet for å bli. Med alle muligheten og den tett linken til windows så er det umulig at den kan gå dukken. Kjekt å være verdens største selskap da vettu.

 

Wii kommer til ende opp som gamecube. Alle syntes kontrollerne er morro, men vil ganske snart bli lei rett og slett og begynne å kreve HD grafikk så snart de får seg flatskjerm. Har selv hatt wii og 42" og det er ikke noe morro. Trodde vi verden gikk fremover ikke bakover åsså.

 

PS3 kom for seint og har innebygget blueray. Det er et minus. Kunne de ikke bare hatt DVD og latt folk bestemme selv om de ville ha blueray eller ikke? Men tipper at etterhvert som tiden går og prisen på den går nedover så vil den holde seg i live og være en konkurrent til microsoft.

 

Så enda en gang så vil sony og microsoft krangle, mens nintendo er for spesielt intresserte. Tror jeg hvertfall da. Alt kan jo skje. Men HD grafikk vil faktisk bestemme her.

Lenke til kommentar
xbox360 er kommet for å bli. Med alle muligheten og den tett linken til windows så er det umulig at den kan gå dukken. Kjekt å være verdens største selskap da vettu.

 

Wii kommer til ende opp som gamecube. Alle syntes kontrollerne er morro, men vil ganske snart bli lei rett og slett og begynne å kreve HD grafikk så snart de får seg flatskjerm. Har selv hatt wii og 42" og det er ikke noe morro. Trodde vi verden gikk fremover ikke bakover åsså.

 

PS3 kom for seint og har innebygget blueray. Det er et minus. Kunne de ikke bare hatt DVD og latt folk bestemme selv om de ville ha blueray eller ikke? Men tipper at etterhvert som tiden går og prisen på den går nedover så vil den holde seg i live og være en konkurrent til microsoft.

 

Så enda en gang så vil sony og microsoft krangle, mens nintendo er for spesielt intresserte. Tror jeg hvertfall da. Alt kan jo skje. Men HD grafikk vil faktisk bestemme her.

8036283[/snapback]

 

Må si meg ganske enig med deg.

 

EDIT: freke har også et poeng :hmm:

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Nei det vil det nok ikke. Som jeg før har sagt, HD grafikk er en novelty, og man slutter raskt å bli imponert over HD grafikk. Det som vil bestemme her er, som ofte før, spillene. HD grafikk er det som har minst å si.

8036312[/snapback]

 

Selvfølgelig slutter man raskt å bli imponert over HD-grafikk når det er det som setter standarden. Folk tar det for gitt, og blir derfor istedet negativt overrasket over spill som ikke klarer å vise dette. Folk sluttet også å bli imponert over fargesendinger på fjernsyn rimelig raskt, men forventet samtidig også at man sluttet å produsere sort/hvitt-sendinger i stor skala.

 

Et annet eksempel er dvd-filmer. Man sluttet raskt å bli imponert over dvd-kvalitet, men ble samtidig negativt innstilt hvis en film utelukkende ble gitt ut på VHS etter dvd'ens inntog.

 

Edit: For å si det på en annen måte, om noen i dag gav ut et pc-spill som ikke kunne vise mer enn 640*480 oppløsning ville de fleste blitt negativt innstilt, uansett hvor godt spillet var. De aller fleste tar det for gitt at dagens spill støtter langt høyere oppløsninger.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan det er mulig å si at Wii blir en døgnflue! Virker som om folk glemmer suksessen til DS.. :p Og, det kommer da rikelig med spill utover nå.. Excite truck, Blurs kommer neste måned.. Sonic.. Og, etterhvert også Mario og Metroid Prime! :drible:

Har 360 nå også.. men, om jeg skal se på underholdningsverdi i ett spill.. er det Wii som har gitt meg mest av det..

 

Tror Wii får en drøss med 3.parts utviklere etterhvert også.. Mye siden det blir billigere å lage spill til Wii.. :) Stor fordel mener nå jeg.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...