Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har lagt inn TOMTOM mobil på sin N95?  Jeg prøver å legge inne TOMTOM mobil 5 på min uten å lykkes. Har lagt inn alt på minnekortet men klarere ikke å starte TOMTOM. Noen som har peiling?

8670828[/snapback]

Det fungerer på min. Bare å la mappene på roten på minnekortet, så var det klar til å kjøres :)

 

Edit: Jeg har 6.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg har nå endelig mottatt min holux gr-240 gps som jeg nevnte for en stund tilbake. Ble lei av å vente på at mpx skulle få den inn, og da jeg oppdaget at mamoz hadde den på lager til bare 45 kr mer, avbestillte jeg og kastet meg over. >22 timer senere står jeg med den i hånda :)

 

Så fort den er ladet opp, skal jeg ut og teste. Skriver en "review" når jeg har fått testet den. Men jeg kan allerede si at størrelsen er fantastisk. Den er omtrent som en tyggegummipakke bare litt tykkere. Liten nok til at man fint kan bruke den som nøkkelring slik at man alltid har den med seg.

Lenke til kommentar

Nå er den nye Nyeste firmware innstalert på telefonen. Det ser bra ut. Men jeg har kjøpt navigering for 500 kr fra før, men når jeg skal starte navigeringen nå spør den om jeg skal kjøpe igjenn. Noen som vet om noen triks. Gidder ikke betale 500 kr til. Da blir det en telefon til Nokia med en litt grinete tone.

Lenke til kommentar
Nå er den nye Nyeste firmware innstalert på telefonen. Det ser bra ut. Men jeg har kjøpt navigering for 500 kr fra før, men når jeg skal starte navigeringen nå spør den om jeg skal kjøpe igjenn. Noen som vet om noen triks. Gidder ikke betale 500 kr til. Da blir det en telefon til Nokia med en litt grinete tone.

8675170[/snapback]

 

Jeg spurte om det samme tidligere i denne tråden. Løsningen er å velge "kjøp navigasjon" og deretter velge "oppdater". Du trenger ikke kjøpe på nytt.

Endret av Tobbaas
Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

 

Har tatt en del bilder med N95 og synes bildene blir lett uskarpe. Særlig på høyre siden av bildet. Bildene har dårlig dybdeskarphet også i godt lys.  :thumbdown:

Er det flere som opplever det samme?

8676622[/snapback]

Nei.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Hvor kan man få kjøp en bilholder (sugekopp) som passer til denne, samt skjermfilm for beskyttelse til N95!

 

Synes å huske at den første N95`n jeg hadde ikke hadde plastikk på skjermen som de andre Nokia`ene pleier å ha som ny!

Lenke til kommentar

Nyheter om microsdhc: (fra digi.no/php/art.php?id=383036)

"Nokias teknologimarkedssjef, Kjell Arnebrant, forteller dog til digi.no at det ikke er umulig at også større kort, det vil si microSDHC-kort, faktisk vil kunne fungere. Men disse korttypene er ikke ferdig testet fra selskapets side. Arnebrant kunne ikke si noe om når microSDHC-kort, som i dag tilbys med

opptil 8 GB størrelse, vil støttes offisielt av Nokia."

Endret av deeweef
Lenke til kommentar
Har tatt en del bilder med N95 og synes bildene blir lett uskarpe. Særlig på høyre siden av bildet. Bildene har dårlig dybdeskarphet også i godt lys.  :thumbdown:

Er det flere som opplever det samme?

8676622[/snapback]

Kanskje dumt forslag, men har du sjekket støvkonsentrasjonen på linsa? Kan jo være så enkelt at det har lurt seg inn noe lommerusk som skygger for lyset...

Lenke til kommentar
Hvor kan man få kjøp en bilholder (sugekopp) som passer til denne, samt skjermfilm for beskyttelse til N95!

 

Synes å huske at den første N95`n jeg hadde ikke hadde plastikk på skjermen som de andre Nokia`ene pleier å ha som ny!

8680141[/snapback]

 

 

Er det ingen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Hvor kan man få kjøp en bilholder (sugekopp) som passer til denne, samt skjermfilm for beskyttelse til N95!

 

Synes å huske at den første N95`n jeg hadde ikke hadde plastikk på skjermen som de andre Nokia`ene pleier å ha som ny!

8680141[/snapback]

 

 

Er det ingen som vet noe om dette?

8680416[/snapback]

 

Kanskje la den ligge litt mer en en halvtime før du spør igjen? ;)

 

Begge dele får du på Clas Ohlson.

Endret av deeweef
Lenke til kommentar
Har tatt en del bilder med N95 og synes bildene blir lett uskarpe. Særlig på høyre siden av bildet. Bildene har dårlig dybdeskarphet også i godt lys.  :thumbdown:

Er det flere som opplever det samme?

8676622[/snapback]

Kanskje dumt forslag, men har du sjekket støvkonsentrasjonen på linsa? Kan jo være så enkelt at det har lurt seg inn noe lommerusk som skygger for lyset...

8680400[/snapback]

 

Har sjekket det. Linsa er helt ren. Skal ta flere bilder for å være helt sikker, ellers sender jeg den på rep.

Lenke til kommentar
Hvor kan man få kjøp en bilholder (sugekopp) som passer til denne, samt skjermfilm for beskyttelse til N95!

 

Synes å huske at den første N95`n jeg hadde ikke hadde plastikk på skjermen som de andre Nokia`ene pleier å ha som ny!

8680141[/snapback]

 

 

Er det ingen som vet noe om dette?

8680416[/snapback]

 

Plastikk beskyttelse får du kjøpt på Ebay.

Det jeg har gjort for å beskytte skjermen er å klippe til et overhead ark som er så vidt større enn skjermen. Du må også runde hjørnene litt. Så smetter du plastfilmen under plastramma ved å bøye den forsiktig. Pass på at du ikke får fingermerker på baksiden av filmen.

Lenke til kommentar
Har tatt en del bilder med N95 og synes bildene blir lett uskarpe. Særlig på høyre siden av bildet. Bildene har dårlig dybdeskarphet også i godt lys.  :thumbdown:

Er det flere som opplever det samme?

8676622[/snapback]

Kanskje dumt forslag, men har du sjekket støvkonsentrasjonen på linsa? Kan jo være så enkelt at det har lurt seg inn noe lommerusk som skygger for lyset...

8680400[/snapback]

 

Har sjekket det. Linsa er helt ren. Skal ta flere bilder for å være helt sikker, ellers sender jeg den på rep.

8680740[/snapback]

Legg ut et bilde eller to her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...