Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

batteriet på N80 er bra i forhold! det sier vel sitt. min har aldri holdt to døgn, og den bare ligger der på stand-by.

 

merker faktisk en liten bedring idag, 3 streker igjen fra fullladet igår kveld.

 

men det går FORT de siste strekene!

8625966[/snapback]

Bruker du videotelefoni så sier det seg jo selv at den sluker strøm.

Å lade den hver dag/annenhver dag er ganske normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
faktisk hvis du tar dette regnestykket så tjener du som regel på å kjøpe med abonnomentet.

 

la oss si N95 med active talk

4050 på normobil med 1 års binding(1550kr)

Det blir da 5600 etter 1 års binding inkl tlf. Allerede her har du spart rundt 300 kr. Med abonnement er det billigere ringe og sms priser enn kontant kort, her sparer du også penger. Med abonnement slipper du også å gå på Rimi og kjøpe kontant kort hele tia.

8610447[/snapback]

.........

Jeg er i den formeningen at det mest lønnsomme på SIKT, er å kjøpe N95 uten abo og holde seg til et gunstig billigabonnement..

8624554[/snapback]

Enig.

 

Hvilke programmer er det jeg bør instalere på den? Opera?

 

 

Finnes det noe copy/paste funksjon på den?

 

Eirik

8625631[/snapback]

Se i første-posten i denne tråden, der har du et utvalg programmer om du skulle trenge noen. =)

 

 

SUPERJANNE:

Når skal du forstå at det er telefonen som er bra, og ikke batteriet som er dårlig? ;)

 

Tipper batteriet hadde holdt K800i myye lengre enn den holder N95. Må ikke skremme alle vekk fra å kjøpe telefonen! :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Er selv meget fornøyd med telefonen.

 

 

Men har ett, om noe teit, spørsmål jeg sliter med å få svar på.

Jeg prøver å forandre "hurtig knappene" som er på start bildet/menyen på telefonen. Nå har jeg Kontakter-Ny tekstmelding-Kalender-Internett-Galleri-Kart på rekken.

 

Hvordan skifter jeg ut disse??? Ønsker Blåtann inn der....har lett overalt men finner ingenting..... Trenger med andre ord hjelp. Ja jeg vet....sikkert en enkel sak ;).

 

Takker for svar.

 

Halvor

Lenke til kommentar
For å endre "startikoner":

 

Meny -> Verktøy -> Instillinger -> Generelt -> Tilpasning -> Ventemodus -> Prgr. i ventemodus

 

Så er det bare å velge og vrake.

8629247[/snapback]

 

Tusen takk for hjelpen.....Blir forbløffet hver gang hvor mye som kan gjøres....og hvor "komplisert" eller lett det kan være....

 

Halvor

Lenke til kommentar
Hvordan ser jeg telefon nummeret til den som ringer??

 

Det står bare samtale1 når jeg snakker med noen, jeg vil se nummeret til den jeg snakkker med i displayet. Noen som kan hjelpe?

8629641[/snapback]

Muligens du har flere navn med samme nummer i kontaklisten din. Sjekk om du har samme navn med ICE forann?

Lenke til kommentar
Noen som i det hele tatt har fått denne "Home Media Server" til å sammarbeide med N95 ? jeg kan ikke se at den har støtte for N95 enda... står "coming soon".......

8610754[/snapback]

 

 

Tillater meg å bumpe denne litt :)

 

Noen som får det til ?

Endret av jorgenask
Lenke til kommentar

Lurer bare på om det er noe spesielt oppsett man må ha for å få til videoannrop med denne telefonen..

prøver å ringe men kommer bare : kan ikke fåreta videoannrop pga motager ikke støtter tjenesten eller noe sånt selv om han jeg prøver å ringe bruker det med andre daglig...

Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Som nevnt i et tidligere innlegg er det beste jeg har funnet Nokia HH-12 og CR-39, som jeg forøvrig fikk kjøpt i en bundle/"pakke" hos Tele2.no for 293. De har også veldig billig billader.

 

HH-12 er en "arm" med en avansert sugekopp som festes på ruta, og CR-39 er en Nokia "universal"-holder som festes på "armen".

 

Begge deler så ganske bra ut, og mtp GPSen er det nok genialt at den festes på ruta, og ikke på dashbordet. Armen ser veldig sofistikert ut, for de som synes sugekopp høres vulgært ut; den er - så vidt jeg kan se - skjult i armen. Man fester armen på ruta, drar ned en liten spak/knapp for å skape vakuum og så er man der.

 

Holderen har heller ingen "bunn", og det skulle passe fint til N95 - siden man da kan ha tastaturet ute dersom man får dårlig GPS-dekning (skal visstnok hjelpe).

 

OBS! Dette er fortsatt på vei i posten, og jeg har ikke fått testet det ut.

8428384[/snapback]

 

Er CR-39 den beste holderen man får nå?

 

Jeg trenger bare en passiv holder for telefonen. Uten bunn er jo veldig bra som du sier, med tanke på tastaturet under. Men vil ikke slike "klemme-sammen-holdere" trykke på noen av knappene på siden av telefonen? Hvorfor lanserer ikke Nokia skikkelig tilbehør samtidig som telefonen?

 

Noen andre som har erfaringer med holdere for N95? Trenger ikke være for frontruten, trenger ikke være original. Må kunne skrus fast, og holde telefonen på plass uten å trykke inn knappene på siden, det er alt.

Lenke til kommentar
Finnes det noe copy/paste funksjon på den?

 

8625631[/snapback]

Ja

8627084[/snapback]

 

 

Jeg finner ingen mulighet for å merke og kopiere et nummer eller en del av en tekstmelding, som det er på SE sine telefoner.

8631813[/snapback]

Knappen som er merket med "penn/blyant".

Lenke til kommentar
Finnes det noe copy/paste funksjon på den?

 

8625631[/snapback]

Ja

8627084[/snapback]

 

 

Jeg finner ingen mulighet for å merke og kopiere et nummer eller en del av en tekstmelding, som det er på SE sine telefoner.

8631813[/snapback]

Hvis du vil kopiere deler av en tekstmelding, så må du først velge Videresend for å komme i rediger-modus. Da kan du holde inne blyant-tasten og bruke piltastene for å markere tekst. Trykk deretter på blyant-tasten igjen for å få muligheten til å kopiere eller klippe ut. Bruk samme tast igjen for å få muligheten til å lime inn.

Lenke til kommentar

så n95 på Normobil.no til 3750 inkl innbytte(jippi!! endelig blir jeg kvitt T610ien min!!) og 4050 uten innbytte.

 

Men jeg har ca 1 og 1/2 måned igjen av abonnementet mitt og på siden stod det "Hvis du vil videreføre et netcom abonnement kreves det at det ikke er mer enn 1 mnd igjen av abonnementet". Mitt Abo går ut 2 july, betyr dette da at jeg kan bestille telefonen 2 Juni uten å betale noen gebyrer ?

Lenke til kommentar

Jeg prøver å få oppdatert telefonen min fra FW 10.0.018 som var på telefonen til den ble kjøpt, til FW 10.0.026 som skal være sluppet nå for en tid tilbake. Og da jeg prøver på dette via Nokia Software Updater får jeg beskjed om "Det foreligger ingen programoppdateringer for denne telefonen" Noen som vet hva som er feil? Jeg er tilkoblet Internett så det er sagt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...