Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Ikke sjokkerende, men TV2 hjelper deg kommenterte i vei om N95: "en bedre mobil finnes rett og slett ikke". Best i test rett og slett :o)

8583627[/snapback]

 

MEN - hvorfor diskuterer nesten ingen av derer den sinnsykt dårlige kvaliteten. Er så DRIT lei av løst lokk - knitring i taster - dårlig lyd!

Noen som har erfaring om utbedringer?

Jeg har lest drøssevis av sider i forumet - men nå slenger jeg inn spørsmålet.... Hvor er kvaliteten?

:cry::thumbdown:

8637097[/snapback]

 

Du kan ikke ha lest så mange, for er det noe som er myyyye diskutert er det det 'løse lokket' eller 'slark' i telefonen. Dårlig lyd har også vært nevnt mye, men knitring i taster? Den var ny. :) Hva mener du med det?

Som en luring sa; det har med konfluens og kongruens å gjøre.

Endret av deeweef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du kan ikke ha lest så mange, for er det noe som er myyyye diskutert er det det 'løse lokket' eller 'slark' i telefonen. Dårlig lyd har også vært nevnt mye, men knitring i taster? Den var ny. :) Hva mener du med det?

Som en luring sa; det har med konfluens og kongruens å gjøre.

8637491[/snapback]

 

He he - jeg leste så mange sider som jeg "orket"

Var bare tema om pris. Men knatringen kommer av den løse skjermen.. når du trykker på den "knepper " knappene - irriterende.

Ellers synes jeg tastaturet er dårlig - skulle vært gumiert som SE K800i (savner de knottene)

MEN - er det erfaringer?? Kan må få det utbedret - gjøre skjermen fast?

Lenke til kommentar

Hvis du har lest de sidene hvor det ble diskutert, så har du lest fra da telefonen ikke var sluppet på markedet :tease:

 

Slark og høyfrekvent lyd er dessverre ikke uvanlig. Hvis du skal gjøre skjermen skikkelig tight og fast, vil jeg anbefale deg å ta en time hos Nokia (vet de har noe sånn drop-in timer i Bergen), men vet ikke om de kan fikse det, men hør med dem. Får ny N95 om noen dager, og er det like mye slark i den også vurderer jeg seriøst å bare kjøpe meg en Samsung Z720 elns. :no:

Lenke til kommentar
Hvis du har lest de sidene hvor det ble diskutert, så har du lest fra da telefonen ikke var sluppet på markedet :tease:

 

Slark og høyfrekvent lyd er dessverre ikke uvanlig. Hvis du skal gjøre skjermen skikkelig tight og fast, vil jeg anbefale deg å ta en time hos Nokia (vet de har noe sånn drop-in timer i Bergen), men vet ikke om de kan fikse det, men hør med dem. Får ny N95 om noen dager, og er det like mye slark i den også vurderer jeg seriøst å bare kjøpe meg en Samsung Z720 elns. :no:

8637945[/snapback]

 

Da har de vel det samme i Oslo.

Jeg ringte Elkjøp der jeg kjøpte den - de kjente ikke til problemet!!?

Prøver alikevel å levere den inn - så får jeg se :whistle:

Lenke til kommentar
2bb1: Vurderer du å bytte ut N95 for et problem som kan løses på egenhånd i løpet av 10 minutter?

8638370[/snapback]

 

10 minutter? Kan du beskrive hvordan du ville brukt disse 10 minuttene? Tapeløsningen er ikke holdbar, og den demonteringen vi har sett på andre forum må da ta mer enn 10 minutter? :|

Lenke til kommentar
2bb1: Vurderer du å bytte ut N95 for et problem som kan løses på egenhånd i løpet av 10 minutter?

8638370[/snapback]

 

10 minutter? Kan du beskrive hvordan du ville brukt disse 10 minuttene? Tapeløsningen er ikke holdbar, og den demonteringen vi har sett på andre forum må da ta mer enn 10 minutter? :|

8639210[/snapback]

 

 

Hvis du vet hvordan du skal gjøre det tar det 15 til 20 min og modifisere den. Tape er ikke holdbar, den løsner og slites ved bruk. Du må bøye metall vinklene på begge sider, så vinkelen blir krappere. Da blir det større press på tastatur delen og slarken blir borte. Det kreves stor forsiktighet så vinklene ikke deformeres.

Lenke til kommentar
Hvordan ser jeg telefon nummeret til den som ringer??

 

Det står bare samtale1 når jeg snakker med noen, jeg vil se nummeret til den jeg snakkker med i displayet. Noen som kan hjelpe?

8629641[/snapback]

Muligens du har flere navn med samme nummer i kontaklisten din. Sjekk om du har samme navn med ICE forann?

8629723[/snapback]

 

Jeg snakker om de som ringer meg som ikke er i min telefonliste, hvorfor står ikke nummert de ringer fra på skjermen når jeg snakker med de? Kun Samtale 1.

Endret av steinje
Lenke til kommentar
Hvis du vet hvordan du skal gjøre det tar det 15 til 20 min og modifisere den. Tape er ikke holdbar, den løsner og slites ved bruk. Du må bøye metall vinklene på begge sider, så vinkelen blir krappere. Da blir det større press på tastatur delen og slarken blir borte. Det kreves stor forsiktighet så vinklene ikke deformeres.

8639574[/snapback]

 

Kan du beskrivelse eller legge ut link til hvordan man gjør dette?

Lenke til kommentar
Jeg snakker om de som ringer meg som ikke er i min telefon liste, hvirfor står ikke nummert på skjrmen de ringer fra når jeg snakker med de? Kun Samtale 1.

8639590[/snapback]

Mener du at nummeret vises når telefonen ringer, men når du besvarer anropet, da endres informasjonen på skjermen til "Samtale 1"? I så fall er det likt hos meg uten at jeg har tenkt særlig over dette. Hvis jeg på død og liv vil se nummeret til den jeg prater med, så kan jeg jo bla meg frem til loggen mens samtalen pågår.

Lenke til kommentar
2bb1: Vurderer du å bytte ut N95 for et problem som kan løses på egenhånd i løpet av 10 minutter?

8638370[/snapback]

Ja. Gidder ikke ryke garantien på en så dyr telefon.

8640539[/snapback]

Hva ryker du garantien på ?

Har ikke lest igjennom alle postene :p

Lenke til kommentar
nå har jeg hatt denne tlf i 2 uker og er  fornøyd med det meste , syns og så batteriet holdet godt

 

men største ulempen her er den susuingen når jeg skal snakke med tlfonen den er så ekstrem at jeg får vondt i øra

hører også motparten dårlig

 

hva har jeg rett til , rep? ny tlf?

 

jeg kjøpe n95 for alle andre funksjonenen men når jeg ikke kan nesten snakke i tlf taper det meste,

 

fikses det i firmware ?

 

noen som har samme problem , og hva har dere gjort med saken?

8600553[/snapback]

 

Har samme problemer;

POST #14 i denne tråden :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=766968

 

Petter

Lenke til kommentar
Å modifisere slideren er noe du gjør med dine egne hender, så ja det er gratis :p Min var slarkete allerede da jeg fikk den, blant annet derfor jeg leverte den inn igjen for å få en ny.

8642194[/snapback]

Vet du hvordan jeg gjør det?

Det å modifiseren er å gjøre den strammere, vel ? :p

 

Og har noen problemer med også den lokket og rundingen ved kamera, at det er løst?

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å sette opp home media server i går kveld, uten hell. Jeg finner ikke tlf en gang via wlan. Jeg satte opp tlf via "hjemmenettverk" og satte på deling. Deretter la jeg inn programmet på pc og kjørte det. Men finner ingen tlf eller upnp enhet enn routeren min. Type Zyxel by the way. Xp er konfiguert for upnp og upnp er aktivert på routeren..

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...