Gå til innhold

Den store Geforce 8800 Bløffen


P__i__Nx

Anbefalte innlegg

Såkalte dualcore-optimiseringsfikser har en helt klar innvirkning på ytelsen i visse tilfeller. Grunnen til dette er at cpu-scheduleren blir fiksa litt på. Dualcorer med seperat L2 for hver kjerne fører til at det blir merkbart om noe bytter kjerne ofte, og da går det ut over spillytelsen. Core2Duo-er plages ikke med dette problemet fordi de deler L2 mellom kjernene.

At noe slikt kan være grunnen til at trådstarter har problem skal man ikke se bort ifra. Har opplevd maskiner der ut2004 har kjørt på 30fps gjenomsnittlig før det ble låst til en kjerne, og 300-600 etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahhh, gå heller over til Intel,kjøp et 775 hovedkort, CoreDuo6600 og en 1gigabyte eller 2 med 6400 minne, skal du se maskinen tar av som en rakett...8800gts kortet er ikke problemet, resten av maskinvaren din mener jeg er en flaskehals, en 6600 cpu yter langt bedre enn den du har, og er også en god del kvassere enn både fx-60 og fx-62. Se på denne cpu charten så får du en ide om ytelse, velg forskjellige tester for å se.

Ok, jeg vet dette er en ikke akseptabel løsning for deg antagelig, men resten av systemet ditt står ikke i samsvar med skjermkort, enkelt og greit.

 

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...2=475&chart=170

Lenke til kommentar
Ahhh, gå heller over til Intel,kjøp et 775 hovedkort, CoreDuo6600 og en 1gigabyte eller 2 med 6400 minne, skal du se maskinen tar av som en rakett...8800gts kortet er ikke problemet, resten av maskinvaren din mener jeg er en flaskehals, en 6600 cpu yter langt bedre enn den du har, og er også en god del kvassere enn både fx-60 og fx-62. Se på denne cpu charten så får du en ide om ytelse, velg forskjellige tester for å se.

Ok, jeg vet dette er en ikke akseptabel løsning for deg antagelig, men resten av systemet ditt står ikke i samsvar med skjermkort, enkelt og greit.

 

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...2=475&chart=170

8016351[/snapback]

 

funnyman, skal han ikke bare punge ut for det der og glemme problemet? samsvar eller ikke med det systemet blir det nok noen få prosent det er snakk om. vis ikke rammen din er dårlig klokket, og trossalt ddr.

etter min mening er det noe rart med software, i verste fall ikke noe i det hele tatt.

altså spillene er lagd til fremtids korter som kommer om et par år.

det du kan gjøre er da å skru ned til middels på de spillene og se om du er fornøyd.

kan jo alltids gi håp til nye drivere.

imellomtiden, tja...lettkjørte flashspill?? hehe.

Endret av janerikl
Lenke til kommentar
du kan jo kjøpe en E6300 so er likens som en 4200+ men E6300 kan klokkes til over E6600 lett :p

8016410[/snapback]

 

 

Det kan en kanskje, men 6600 er nå hakket over uansett, den kan også klokkes til nye nivåer igjen, også er den ganske billig.

Men klart, et 775 hovedkort med en slik cpu og raskere minne er jo mer fremtidsrettet, en stund iallefall..men herregud, det var bare et forslag ut i luften, regner ikke med det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Ahhh, gå heller over til Intel,kjøp et 775 hovedkort, CoreDuo6600 og en 1gigabyte eller 2 med 6400 minne, skal du se maskinen tar av som en rakett...8800gts kortet er ikke problemet, resten av maskinvaren din mener jeg er en flaskehals, en 6600 cpu yter langt bedre enn den du har, og er også en god del kvassere enn både fx-60 og fx-62. Se på denne cpu charten så får du en ide om ytelse, velg forskjellige tester for å se. Ok, jeg vet dette er en ikke akseptabel løsning for deg antagelig, men resten av systemet ditt står ikke i samsvar med skjermkort, enkelt og greit.

 

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...2=475&chart=170

8016351[/snapback]

:roll: Jeg ser det fortsatt finnes folk som tror C2D E6600 løser alle verdensproblemer og er raskere enn et jagerfly er i forhold til en moped. Våkn opp og se realiteten: en X2 på 2,8GHz er rasende rask den også og det er helt bak mål å anbefale han å bruke rundt 6000 kroner på noe som knapt er bedre i det hele tatt. DET kaller jeg for penger ut av vinduet. Vent heller med å oppgradere til du får laaangt mer enn 10% ytelseøkning.

 

Jeg ser også at det er enkelte som fortsatt tror at THG er mer til å stole på enn Se og Hør når det kommer til AMD, intel, nvidia, ATI og ytelse. :roll:

 

Det kan en kanskje, men 6600 er nå hakket over uansett, den kan også klokkes til nye nivåer igjen, også er den ganske billig.

Men klart, et 775 hovedkort med en slik cpu og raskere minne er jo mer fremtidsrettet, en stund iallefall..men herregud, det var bare et forslag ut i luften, regner ikke med det er aktuelt.

8016543[/snapback]

Jeg ser du har moderert deg til "hakket bedre", men synes du virkelig det er verd 6000 kr for noe som bare er "hakket bedre"? Særlig når det trolig ikke er CPU som er flaskehalsen i utgangspunktet? Synes du 6000 kr er billig for noe som bare er "hakket bedre"? Oppgraderer du f.eks fra en 24" skjerm med 6ms til en 24" skjerm med 5ms hvis det koster "bare" 6000 kr?

 

Vær nå snill å ikke bli helt hjerneblåste fordi Intels C2D ofte (merk at jeg ikke skriver alltid) er hakket bedre i prisklassene over 1500 kr per CPU. Det må da finnes litt mer gangsyn og vurderingsevne av pris vs hva man får igjen for pengene.

 

Vær nå snill å hjelp trådstarter med å løse software-problemet sitt i stedet for å pøse på med helt unødvendig kjøpepress. Man skulle nesten tro at enkelte hadde økonomiske interesser av å drive med slikt kjøpepress. :hrm:

Lenke til kommentar
Ahhh, gå heller over til Intel,kjøp et 775 hovedkort, CoreDuo6600 og en 1gigabyte eller 2 med 6400 minne, skal du se maskinen tar av som en rakett...8800gts kortet er ikke problemet, resten av maskinvaren din mener jeg er en flaskehals, en 6600 cpu yter langt bedre enn den du har, og er også en god del kvassere enn både fx-60 og fx-62. Se på denne cpu charten så får du en ide om ytelse, velg forskjellige tester for å se. Ok, jeg vet dette er en ikke akseptabel løsning for deg antagelig, men resten av systemet ditt står ikke i samsvar med skjermkort, enkelt og greit.

 

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...2=475&chart=170

8016351[/snapback]

:roll: Jeg ser det fortsatt finnes folk som tror C2D E6600 løser alle verdensproblemer og er raskere enn et jagerfly er i forhold til en moped. Våkn opp og se realiteten: en X2 på 2,8GHz er rasende rask den også og det er helt bak mål å anbefale han å bruke rundt 6000 kroner på noe som knapt er bedre i det hele tatt. DET kaller jeg for penger ut av vinduet. Vent heller med å oppgradere til du får laaangt mer enn 10% ytelseøkning.

 

Jeg ser også at det er enkelte som fortsatt tror at THG er mer til å stole på enn Se og Hør når det kommer til AMD, intel, nvidia, ATI og ytelse. :roll:

 

Det kan en kanskje, men 6600 er nå hakket over uansett, den kan også klokkes til nye nivåer igjen, også er den ganske billig.

Men klart, et 775 hovedkort med en slik cpu og raskere minne er jo mer fremtidsrettet, en stund iallefall..men herregud, det var bare et forslag ut i luften, regner ikke med det er aktuelt.

8016543[/snapback]

Jeg ser du har moderert deg til "hakket bedre", men synes du virkelig det er verd 6000 kr for noe som bare er "hakket bedre"? Særlig når det trolig ikke er CPU som er flaskehalsen i utgangspunktet? Synes du 6000 kr er billig for noe som bare er "hakket bedre"? Oppgraderer du f.eks fra en 24" skjerm med 6ms til en 24" skjerm med 5ms hvis det koster "bare" 6000 kr?

 

Vær nå snill å ikke bli helt hjerneblåste fordi Intels C2D ofte (merk at jeg ikke skriver alltid) er hakket bedre i prisklassene over 1500 kr per CPU. Det må da finnes litt mer gangsyn og vurderingsevne av pris vs hva man får igjen for pengene.

 

Vær nå snill å hjelp trådstarter med å løse software-problemet sitt i stedet for å pøse på med helt unødvendig kjøpepress. Man skulle nesten tro at enkelte hadde økonomiske interesser av å drive med slikt kjøpepress. :hrm:

8017118[/snapback]

 

Enig i denne. AMD på 2.8GHz er MER enn nok til det aller meste. Klarer du å presse den opp 50-100MHz til er den generelle ytelsen minst på par med E6600. Baserer det på testene på tomshardware.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, jeg må da vel få lov å lufte tanker litt, selv om det kanskje ikke direkte løser hans problem? Jeg sa bare det ville bedre seg ganske bra, hadde han oppgradert systemet med en litt kjappere cpu og et 775 hovedkort. Jeg tror ikke 6600 løser noe verdensproblem , eller at den er raskere enn et jagerfly..herregud mann, dette er et forum for christ sake, det må da vel få være lov å komme med "alternative" forslag..dessuten skrev jeg det antagelig ikke var aktuelt..ang THG tar jeg ikke det som det beste stedet, men det var iallefall et utgangspunkt. Og JO, har selv hatt AMD X2 4800 som var ganske bra klokket, men etter jeg fikk 6600, kunne jeg aldri tenkt meg å gått tilbake igjen, for tilbake går du. Bare det og multitaske å drive med en del forskjellige ting var ikke sammenlignbart engang, og det fra en av de rimeligste Core Duo cpuene. Men, 1gb ny ram, et godt Asus eller Gigabyte hk og en 6600 hadde kostet ham rundt 4100, hvor du får 6000 fra vet ikke jeg..men ja, 4100 er verdt det, det mener jeg uansett, det er vel lov...men har du løsningen til ham så værsågod, gi ham den, så kan denne tråden avsluttes og alle er fornøyde:)

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar

Lufte tanker? Du anbefaler han nærmest å kaste 6000 kr ut av vinduet uten at det løser problemet hverken direkte eller indirekte.

 

Du sa ikke at det ville bedre deg "ganske bra", du sa at PCen hans kom til å "ta av som en rakett" om han oppgraderte.

 

Jepp, E6600 er en av de "billigste" C2D CPUene, om man i det hele tatt kan kalle 2500kr for billig. Han har 2GB ram fra før så jeg vet ikke hvorfor du vil at han skal nedgradere til 1GB. Det vil trolig gjøre at den såkalte oppgraderingen din vil gi han lavere ytelse i mange minnekrevende spill. Regnestykket mitt var enkelt:

C2D E6600: 2500kr

Hovedkort: 1500kr

2GB PC6400 ram: 2000kr

Lenke til kommentar
Lufte tanker? Du anbefaler han nærmest å kaste 6000 kr ut av vinduet uten at det løser problemet hverken direkte eller indirekte.

 

Du sa ikke at det ville bedre deg "ganske bra", du sa at PCen hans kom til å "ta av som en rakett" om han oppgraderte.

 

Jepp, E6600 er en av de "billigste" C2D CPUene, om man i det hele tatt kan kalle 2500kr for billig. Han har 2GB ram fra før så jeg vet ikke hvorfor du vil at han skal nedgradere til 1GB. Det vil trolig gjøre at den såkalte oppgraderingen din vil gi han lavere ytelse i mange minnekrevende spill. Regnestykket mitt var enkelt:

C2D E6600: 2500kr

Hovedkort: 1500kr

2GB PC6400 ram: 2000kr

8017495[/snapback]

 

 

Jaja, rolig nå..min tok iallefall av som en rakett, og rett før jeg fikk 8800gtx hadde jeg 7800, og med bedre framerate enn det han nevner...men utrolig så opphengt du ble i denne oppgraderingen, det er vel opp til ham,jeg regnet som sagt ikke med han kom til å gjøre det...åhhjaa, det var lufting av tanker, eller er det regler mot det her nå..du lufter nå dine tanker om mitt innlegg ganske bra du..Men:

 

RAM 2gb da: 1600

HK eks,P5N-E 975

CD6600 2550 = 5125,-

 

Så hadde han kanskje fått litt for det gamle og trukket fra litt der...

Men det var bare et forslag, så vidt jeg vet er ikke jeg den eneste her inne på dette forumet som har kommet med oppgraderingsforslag..det var nettopp det det var OG lufting av tanker. Det var bare et forslag som skulle vise et mer harmonsik system sammen, uten noe særlig flaskehalser....men det kan jo være 1000 løsninger..

nå ska eg ha ein øl, god irsk

Lenke til kommentar

Når jeg leser denne tråden så husker jeg hvorfor jeg aldri har giddet å være så mye på hardware.no forumene. Er mye bra her, men for å se det så må man lese igjennom så mye piss fra uvitende folk som tror de har svaret på alt uten å ha innsikt i det hele tatt...

 

Unnskyld ble veldig off topic. Men til alle dere andre som leser, synes dere skal høre på Simen, virker som den mest fornuftige karen her inne. Og til alle dere andre som antar at trpdstarter ville gjort det samme som dere med tanke på oppgrader osv, er ikke sikkert han har samme prioriteringer som dere. Skjønner at trådstarter lurer litt på hvorfor han får dårlig ytelse, hadde jeg stusset på også for resten av systemet hans er ikke så tregt som amnge andre her inne skal ha det til, selv om det finne mye som er raskere.

 

BAre en tilfeldig titt innom av meg, følger ikke så mye med i data verden lengre men ut fra det jeg leser av trådstarters innlegg så ser det ut til å være ett software problem enten i drivere eller bios... men med data så kan det være så mangt. ett tast ett sted kan forandre mye.

 

Uansett, til trådstarter: Lykke til;) Finnes nok en løsning på problmet ditt uten att det inne bærer store kostnader.

Lenke til kommentar
Når jeg leser denne tråden så husker jeg hvorfor jeg aldri har giddet å være så mye på hardware.no forumene. Er mye bra her, men for å se det så må man lese igjennom så mye piss fra uvitende folk som tror de har svaret på alt uten å ha innsikt i det hele tatt...

 

Unnskyld ble veldig off topic. Men til alle dere andre som leser, synes dere skal høre på Simen, virker som den mest fornuftige karen her inne. Og til alle dere andre som antar at trpdstarter ville gjort det samme som dere med tanke på oppgrader osv, er ikke sikkert han har samme prioriteringer som dere. Skjønner at trådstarter lurer litt på hvorfor han får dårlig ytelse, hadde jeg stusset på også for resten av systemet hans er ikke så tregt som amnge andre her inne skal ha det til, selv om det finne mye som er raskere.

 

BAre en tilfeldig titt innom av meg, følger ikke så mye med i data verden lengre men ut fra det jeg leser av trådstarters innlegg så ser det ut til å være ett software problem enten i drivere eller bios... men med data så kan det være så mangt. ett tast ett sted kan forandre mye.

 

Uansett, til trådstarter: Lykke til;) Finnes nok en løsning på problmet ditt uten att det inne bærer store kostnader.

8017818[/snapback]

 

 

Poenget med et forum er vel å komme med forskjellige forslag, slik mange her har gjort...det er kun forslag, har vel ingenting med uvitenhet å gjøre..da kan vi vel likså godt bare slutte med forum her, eller hva? Det kan være mange løsninger på et problem ja , og som du sier, så kan det være softwarebasert...men da er jo du også velkommen til å gi et forslag:) men ikke vær så rask med å kalle folk uvitende

Lenke til kommentar

oh: her var det jammen meg mye tullprat og stormansgalskap... skulle nesten tro at å sette et 8800gts i pc`n til trådstarter var som å sette en rakettmotor i en mini morris.. noe som absolutt ikke står i forhold til hverandre.

 

blir så eitrende forbanna av intel lobotomerte grautha..... ooooooooh :hrm:

 

det må enten være driver trøbbel, bruker feil, eller feil på hardware..

 

men nå er nå å forlange å spille alle spill i maks oppløsning med alt av grafikk og aa af på fullt også litt for mye å forlange.. uansett hardware

Lenke til kommentar
Enig i denne. AMD på 2.8GHz er MER enn nok til det aller meste. Klarer du å presse den opp 50-100MHz til er den generelle ytelsen minst på par med E6600. Baserer det på testene på tomshardware.

8017219[/snapback]

 

Jeg vet bare om ett spill som krever mer enn X2@2800. Det er Flight Simulator X. Der er Core 2 temmelig overlegen, og der trengs det.

 

CD

Lenke til kommentar

Jeg følger lite med på ytelsesløpet for tiden. Tenkte bare på å legge ved en kommentar som viser hva slags settings man kan kjøre supreme commander på med en utdatert 3GHz P4, 1 gig ram og et radeon 9500pro. Funker greit, lagger litt (spesielt hvis jeg bruker det overlayet som viser rekkevidden til enhetene mine :whistle: )

 

 

post-16838-1172355168_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...