Gå til innhold

Du møter på en bjørn - hva gjør du?


Duffo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

som kompisen min gjorde:

gikk sakte mot busken for å se hva detta var for noe, plutselig kommer det en bjørn ut, og kompisen min løper alt han kan inn i bilen, og kjører etter bjørnen, for å prøve å få tatt et bilde av den.

 

Rett utenfor inngangsdøra mi, og tenk hvis jeg hadde vert på vei hjem da, og en bjønn hadde avskårt meg fra huset mitt... hadde nok løpt det jeg kunne ja :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde lagt meg ned som en stein og ikke gjort noe som helst, altså lekt død... Bjørnen kunne visst springe opp til 60 km/t, så ingen vits å springe fra den, samt at den klatrer i bedre enn deg.

 

Vel, det er den riktige måten å gjøre det på, men instinktene mine hadde tatt over og jeg hadde startet en bytekamp med bjørnen.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Flasha!

8005573[/snapback]

Gratulerer, neste halloween får du vel ca. 20 forskjellige forumbrukere i bjørnedrakt utenfor huset ditt.

 

 

Jeg hadde brå-vurdert om det var noen trær det var lett å komme seg langt opp i, for da hadde jeg gjort det. Om jeg var nær redningen kunne jeg kanskje prøve å løpe, ellers måtte jeg legge meg ned og leke død. Dersom man sitter fast i et tre og bjørnen aldri mister interessen kan det lønne seg å kaste ned sekken til den eller noe sånt. Da roter den litt i sekken for å finne mat, og når den ikke finner noe (eller finner noe) så glemmer den å se etter deg igjen og går sin veg, om du er heldig.

Lenke til kommentar

Det du skal gjøre er å faktisk ligge deg ned og ligge helt stille men det er absolutt ikke noe jeg hadde gjort hvis jeg hadde hatt en flere 100kg bjørn over meg og hvis plutselig bjørnen bestemte seg for leke med deg med de svære klørene sine...Nei takk...Jeg har sett resultat av personer som har blitt flerret opp av bjørner.Og det er ikke noe pent syn...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Jeg hadde brå-vurdert om det var noen trær det var lett å komme seg langt opp i, for da hadde jeg gjort det. Om jeg var nær redningen kunne jeg kanskje prøve å løpe, ellers måtte jeg legge meg ned og leke død. Dersom man sitter fast i et tre og bjørnen aldri mister interessen kan det lønne seg å kaste ned sekken til den eller noe sånt. Da roter den litt i sekken for å finne mat, og når den ikke finner noe (eller finner noe) så glemmer den å se etter deg igjen og går sin veg, om du er heldig.

8005646[/snapback]

 

Du har ikke tenkt på at en bjørn er 1000 ganger flinkere enn deg til å klatre i trær? Siste stedet du vil er opp i et tre. Bjørner er også flinke til å svømme. Noe av det dummeste du kan gjøre er å snu deg med ryggen til bjørnen, ta bena fatt og stikke av. Det du skal gjøre: Legge deg ned og rulle deg sammen med hodet beskyttet ;)

 

Å gjøre sistnevnte i praksis er derimot en helt annen sak, da kroppen har en tendens til å reagere på en sær måte når man blir redd :p

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...