Gå til innhold

Du møter på en bjørn - hva gjør du?


Duffo

Anbefalte innlegg

Jeg vedder på at 100% av brukerene som har sagt at de ville spilt død visst de møtte en bjørn, ville ha sprunget som faen! Personlig har jeg mange ganger påstått at jeg hadde spilt død, men ikke i havet om jeg hadde gjort det! Frykten hadde fått bena på autopilot, garanteed! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vedder på at 100% av brukerene som har sagt at de ville spilt død visst de møtte en bjørn, ville ha sprunget som faen! Personlig har jeg mange ganger påstått at jeg hadde spilt død, men ikke i havet om jeg hadde gjort det! Frykten hadde fått bena på autopilot, garanteed!  ;)

8892860[/snapback]

Jeg vet det ikke nytter å løpe, ettersom bjørnen bare vil se på deg som et bytte. Hvis du møter en brunbjørn må du bare løpe for min del, men da ender du opp som slashed, siden bjørner løper 20-25km/t fortere enn deg.

 

Jeg spiller død.

Endret av Okstad
Lenke til kommentar

Hjerteraten hadde gått betydlig opp, og jeg hadde prøvd å listet meg vekk fra område. Hadde bjørnen merket meg, hadde jeg tatt masse pinner og stasj og prøvd å virket stor og sterk. Viss den hadde komt mot meg hadde jeg sprunget som faen. Jeg klarer å springe i 30kmh ca i 12 min, og han klarer 50 i 2min. Så... viss jeg hadde springet kronglete osv så kanskje jeg kunne sluppet unna.

Lenke til kommentar
Jeg vedder på at 100% av brukerene som har sagt at de ville spilt død visst de møtte en bjørn, ville ha sprunget som faen! Personlig har jeg mange ganger påstått at jeg hadde spilt død, men ikke i havet om jeg hadde gjort det! Frykten hadde fått bena på autopilot, garanteed!  ;)

8892860[/snapback]

Nettopp!

Lenke til kommentar
Grizzly/brunbjørn - Lagt meg ned og spilt død, siden bjørnen tror du er død, vil den ikke se på deg som en trussel. Å løpe vil bare få deg til å virke som et bytte.

 

Svartbjørn - Løpt osm faen! Denne kisen driter i om du er død eller ikke. Prøvd å komme meg opp i vanskelig terreng, berg, steinete, myrhull. Hadde den kommet oppå meg hadde jeg prøvd å poke ut et øye med pinne/finger. Det ville ha distrahert den og gitt meg et forsprang.

 

Hurra for Discovery Channel.

8011374[/snapback]

Quoter meg selv, som svar til isbilen. Det hadde ikke vært noe lurt å gå på bjørn, men om du må, bør dette være en svartbjørn. Brunbjørn spiller man død på.

Lenke til kommentar
Nei, altså, hvis jeg skulle ut i skauen et sted hvor det er stor sjanse for å treffe bjørn, ville jeg nok tatt med meg noe å forsvare meg med. Svaret må bli at jeg skyter den med Deagle-en min eller noe annet passende, hvis den ikke stikker etter et skremmeskudd.

8897326[/snapback]

 

En m4a1, håndgranater og en rambokniv i baklomma er alt som skal til for en trivelig skogstur :p

Lenke til kommentar

Det beste trikset hvis man møter på en bjørn er å gå sakte bakover med ansiktet vendt mot bjørnen samtidig som man snakker rolig til den. Man skal aldri løpe. Høyst sannsynlig så vil ikke bjørnene se deg som en trussel og bare fortsette med det den drev med.

 

Hvis bjørnen angriper så bør man legge seg på magen og holde hendene over nakken for beskyttelse. Man bør aldri forsøke dette først siden enkelte bjørner kan begynne å spise på deg hvis de er sultne. Men ofte vil de miste interessen hvis du bare ligger stille (det kan hende at de bare smaker litt på deg først, på lik linje med mange haier).

 

Eventuelt, gå med skytevåpen eller bjørne-spray.

Lenke til kommentar
Jeg hadde gjort som Bear Grylls i 'Man vs. Wild'; sprunget gjennom skogen og kastet meg utenfor en 20 meter høy klippe og landet i en elv.

8898263[/snapback]

 

Kjipt hvis den elven er fiskeplassen for enda flere bjørner.... :!:

8898273[/snapback]

Enda kjipere å bli spist av den første bjørnen.

Lenke til kommentar

Hadde vært så stille og rolig som mulig, og om den kom for nærme hadde jeg hylt av alle mine krefter. Bjørner er nemlig redd for veldig høye lyder.

 

En eks-kollega av faren min var før turistguide på Svalbard, og en natt kom det en isbjørn inn på soverommet. Alle ble selvfølgelig redde, men når vennen til fattern hylte snudde den visst og løp ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...