Gå til innhold

Du møter på en bjørn - hva gjør du?


Duffo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen små fakta:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/American_Black_Bear

 

Grizzly attacks are most often defensive, while black bear attacks on humans, although extremely rare, are often predatory. This makes feigning death when a black bear attacks ineffective. It is estimated that there have been only 56 documented killings of humans by black bears in North America in the past 100 years.

 

 

It is extremely rare that brown bears kill or seriously injure humans, but fatal encounters occur when brown bears behave aggressively. There are an average of two fatal attacks a year in North America.[6] In Scandinavia, there are only three known cases during the last 100 years in which humans were killed by bears. Attacks usually occur because the bear is injured or a human encounters a mother bear with cubs. Some types of bears, such as polar bears, are more likely to attack humans when searching for food, while American black bears are much less likely to attack.

 

A brown bear's natural instinct is to run away from humans.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Brown_Bear

 

Selvom det sikkert ikke er trygt å møte bjørner så er det heller ikke så forferdelig farlig som folk skal ha det til. Å ha direkte frykt for bjørner er litt for dramatisk syntes dere ikke :/

Lenke til kommentar

tja er vel ikke så vanskelig å si hva jeg ville gjort om jeg møter en bjørn.

gjør bare som jeg gjorde sist jeg møtte på en.

-drar ned buksa, vifter rundt med staka'n mens jeg ser bjørnen dypt inn i øynene og sier: nå stikker du eller så får du denna opp 2'ern!

virka som om bjørnen var lite keen på å få meter'n opp i 2'ern, så den løp vekk det den klarte

Lenke til kommentar
Isbjørn derimot er vel ok å ha en direkte frykt mot? :p

 

Tror det er en av de eneste rovdyrene som ikke har fordommer mot å spise mennesker.

8014441[/snapback]

 

Scientists now believe that the projected decreases in the polar sea ice due to global warming will have a significant negative impact or even lead to extinction of this species within this century.[3] [1] Population reductions of up to 20% have been recorded in recent years, the average weight of the bears has been declining significantly, and cub survival rates have plunged.

 

Trist syntes jeg :(

Lenke til kommentar
Løpt så fort jeg bare kunne! :p Hvor raske kan bjørner være, egentlig?

8019136[/snapback]

 

Kommer ann på hvilken type bjørn, men det er mellom 40 - 65 km/t. En stor bjørn har mer muskler enn de mindre, og er derfor ikke tregere selvom de ser litt "chubby" ut. Ikke la utseende lure deg :!:

8019225[/snapback]

40-65km/t?! Da har ikke jeg en sjanse i havet uti skogen! :p

Lenke til kommentar
Løpt så fort jeg bare kunne! :p Hvor raske kan bjørner være, egentlig?

8019136[/snapback]

 

Kommer ann på hvilken type bjørn, men det er mellom 40 - 65 km/t. En stor bjørn har mer muskler enn de mindre, og er derfor ikke tregere selvom de ser litt "chubby" ut. Ikke la utseende lure deg :!:

8019225[/snapback]

40-65km/t?! Da har ikke jeg en sjanse i havet uti skogen! :p

8019231[/snapback]

Stemmer ganske bra det, men har du kondis kan du løpe i lengre tid, de klare ikke løpe mer enn 2-3 min. :w00t:

Lenke til kommentar
Stemmer ganske bra det, men har du kondis kan du løpe i lengre tid, de klare ikke løpe mer enn 2-3 min.  :w00t:

8019237[/snapback]

Klarer ikke spurte for harde livet i 2-3 minutter... Jeg kommer til å bli dobbelteid.

Lenke til kommentar
Selvom det sikkert ikke er trygt å møte bjørner så er det heller ikke så forferdelig farlig som folk skal ha det til. Å ha direkte frykt for bjørner er litt for dramatisk syntes dere ikke :/

8014401[/snapback]

Hadde ikkje du blitt redd om du plutseleg møtte ein bjørn langt ute i skogen?

 

predator_bear_one_04_p.jpg

 

Ingen her inne som faktisk har møtt ein bjørn? Er artig å høyre historiar frå møter med farlege dyr, korleis begge partar oppfører seg.

Lenke til kommentar
Ingen her inne som faktisk har møtt ein bjørn? Er artig å høyre historiar frå møter med farlege dyr, korleis begge partar oppfører seg.

8020215[/snapback]

 

Jeg har møtt isbjørn, men det var ganske udramatisk. Det var ikke mange meterne mellom oss, men bamse var klar over at jeg var i nærheten så han bare lusket videre. Men skal innrømme at jeg sto klar med våpnet. Hadde vært verre hvis jeg hadde møtt på en binne med unger...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Løpt inn i nærmeste dør og lukket den.

Om det ikke hadde vært noe dør hadde jeg løpt nok og skreket etter hjelp som faan selv om det kansje ikke er den rette måten å gjøre det på :roll:

 

Om det var en bitte liten bjørn eller bjørnen var i en dyrehage hadde jeg nok ikke gjort noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...