Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Storkoste meg med Spartacus selv. Selvsagt ikke tidenes, men storveis underholdning.

 

Den har det aller meste man trenger, forferdelig knullbare nakne damer, heftige kampscener og gode effekter. Noe som trekker en smule ned er at de matrix-likende effektene der tiden går saktere til tider var litt for frekvente i den første sesongen og at animasjonene var litt slurvete noen ganger der for eksempel sverdet bommet et par centimeter på såret, men de var jo så korte at man må være litt våken for å legge merke til det. Noen ganger står folk opp av skader de umulig kunne overlevd. Man klarer rett og slett ikke å løfte et sverd når man har er kuttet i selve brystmusklene. Jeg la også merke til at Ashur hadde barbert seg i en scene mellom to andre scener der han ikke hadde gjort det, men det er jo bare flisespikkeri.

 

Det er et lite minus at det er nye skuespillere som spiller Spartacus og Naevia i sesong 3. Naevia er ikke kjempeviktig, men den første skuespilleren var penere. Den nye Spartacus spiller bra, men han har også en annen personlighet. Det er jo klart at rollen vokser naturlig når han har gått fra å være en villmann til den største gladiatoren i arenaen til lederen for en gruppe opprørske slaver, men den mystikken som var rundt Spartacus mangler nå. For eksempel ville han ikke godta Spartacus som det virkelige navnet sitt før, men man fikk aldri vite hva navnet hans egentlig var. I den første sesongen fikk han også tegn fra gudene og det ble gjort et poeng ut av at han måtte oppfylle skjebnen sin, noe som ga serien litt mer dybde, men det er den gått helt bort fra nå. Det som er bra, derimot, er at Crixus og Oenomaus er blitt mer interessante personer da man har fått bakgrunnshistorien deres.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Har bare sett Blood & Sand og Gods of the Arena, men jeg elsket dem begge. Er nesten litt bekymret for å begynne å se den nye serien (altså Vengeance og deretter War of the Damned) med ny Spartacus og ny Naevia og alt. De to skuespillerne var perfekt 'castet'. Hvil i fred Andy Whitfield :(

 

+Community renewed - selv om mange Community fans ville at serien skulle avgå med verdighet så synes jeg det er verdt et forsøk å holde den gående

 

-Go On som jeg nettopp har sett og som var ganske morsom til tider er cancelled :(

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Andy Whitfield døde visst, ja. Da er han unnskyldt for at han ikke spilte videre.

 

Han fikk kreft rett etter at Blood & Sand var spilt inn :( Det var derfor de filmet Gods of the Arena med bare seks episoder og som prequel til Blood & Sand. Og så døde han under Gods of the Arena tror jeg :(

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Har det ikke hvert rykter om en serie om S.H.I.E.L.D lenge? Gleder meg uansett helt sykt til dette dukker opp.

 

Jo, men som mange andre potensielle serier så har serien vært vurdert sammen med en rekke andre prosjekter om plass på sendeskjemaet. Som jeg har sagt tidligere så produseres det over 100 piloter for de store amerikanske kanalene hver vår, bare halvparten av disse ender opp som serier på tv-skjermen.

Lenke til kommentar

Har bare sett Blood & Sand og Gods of the Arena, men jeg elsket dem begge. Er nesten litt bekymret for å begynne å se den nye serien (altså Vengeance og deretter War of the Damned) med ny Spartacus og ny Naevia og alt. De to skuespillerne var perfekt 'castet'. Hvil i fred Andy Whitfield :(

 

+Community renewed - selv om mange Community fans ville at serien skulle avgå med verdighet så synes jeg det er verdt et forsøk å holde den gående

 

-Go On som jeg nettopp har sett og som var ganske morsom til tider er cancelled :(

 

Go on cancelled? Noooooooo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...