Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Har et litt spesefikt spm ang. Suits, men fant ikke tråden for sesong 2?

På slutten av s02e07 var det en avstemning, og jeg forstod det slik at Harvey og Jessica sto i fare. I episode 8 var mye tilbake i tid, men jeg fikk ikke alltid med meg hva som var før og nå. Og i promoen til ep 9 var det ikke snakk om noe som relaterte til avstemningen i det hele tatt. Så dette er et domt spørsmål. Beholder Jessica stillingen og Harvey jobben? (Noe de helt sikkert gjorde, men fikk ikke med meg scenen der det ble avgjort) Jeg forsvant vel helt i episode 8.

Spoiler.

 

Enig i at s02e08 var litt forvirrende

 

 

Nå var det vel slik at det var Jessica som fikk Mike til og kontake gamle elskerinna til Daniel, slik at de hadde noe og bruke mot ham i avstemmningen. Selv om jeg ikke skjønte hvordan

Og nei avstemningen har ikke vært.

Jeg har heller ikke helt fått med meg hvordan Daniel kan være tilbake etter hva han gjorde, noe som vi fikk full klarhet i nå.

Vi så også at Harvey har følelser, men han er god på og skyve de til side.

ikke minst en full episode med Donna! :elsk:

 

Harvey: &--#60;&--#60;I am getting Donna back&--#62;&--#62;

 

 

 

Nå har jeg bare sett den "in the next episode of Suits"-promoen på slutten av forrige episode, men der var det ihvertfall klart at Hardman vil gjøre Litt til senior partner sånn at han får stemme i hvem som skal være managing partner. Jessica, Harvey og Mike beholder jobben hvis de vinner denne avstemningen, men jeg regner med de finner en alternativ måte å komme seg unna.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal si søndagen har vært sterk siste ukene på amerikansk fjernsyn.

 

Tok meg til å rangere etter hva jeg først så, når alle episodene var tilgjengelig - fremfor å rangere dem etter hva jeg ville gitt ut fra karakter. Listen føles litt bakvendt, i hvert fall hva Breaking Bad angår (som kanskje er det beste som er på TV).

 

1. Falling Skies

2. True Blood

3. Longmire

4. The Newsroom

5. Breaking Bad

6. Hell on Wheels

 

Artig hvordan jeg er mer spent på alien-bekjempelse fremfor Walts vei til å bli djevelen. Selve seriene ville jeg rangert slik:

 

1. Breaking Bad

2. True Blood

3. Longmire

4. Falling Skies

5. The Newsroom

6. Hell on Wheels

 

(Sistnevnte har jo bare en episode i ny sesong, så er litt unnskyldt).

  • Longmire er vel den største overraskelsen. Den er så "tradisjonell", som burde få meg til å anse den som overflødig. Men den har et eller annet.
  • The Newsroom er jo skuffelsen, for jeg gikk inn med en forutinntatthet om at det ville bli årets serie. For trangsynt til å være kvalitet, men glad serien kom.
  • Falling Skies og True Blood er comeback-kids. Syntes de har forbedret seg markant fra forrige sesong.
  • Breaking Bad. Vel. Den er jo bare awesome.

Men etter siste episoder tror jeg det er ganske så sikkert at Breaking Bad er den serien jeg bare må se først førskommende mandag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke kvalitetserie. Grei-svak som lett action popcorn-serie, men jeg ville brukt heller tiden min på Strike Back: Project Dawn f. eks hvis man ønsker seg noe spennende lettbeint.

 

Project Dawn er tiltross for sin feil er en ganske grei underholdningserie. Det er som det nærmeste man kommer Expendables på tv-skjermen, ikke noe som tv-hipsterne vil rope etter. Hvis man liker litt lettbeint tøff action og vil se det i tv-format så er det way to go.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags feil mener du? Serien har jo en del svakheter, men for min del er det en slik serie hvor jeg tilater svakheter mtp. hva hovedbudskapet dens er (vold og sex, pluss noe samfunnskritikk).

 

Revolution skal jeg gi en sjanse, mest pga. Giancarlo Esposito og litt for å se hvordan Eric Kripke håndteterer noe annet enn supernatural. Ellers så minner serien meg en del om Terra Nova (grøss)utifra beskrivelser. Noe stort blir det nok ikke.

 

Så forresten på Anger Management igår, og ble ikke impontert. Grei pilot, men etter det så ble det bare slitsomt. Tar heller og ser Archer ferdig, for det er en serie jeg har virkelig fått sansen for.

Lenke til kommentar

Netflix, utvalg, raks tilgjengelighet og pris kommer til å være alfa og omega, plattform er det minste problemet. Frykter det kommer til å bli noe forferdelig mye krangling om distribusjonsrettigheter og at man møter "content not available in your area" litt for ofte, da er det bare å legge på røret.

Lenke til kommentar

Hva slags feil mener du? Serien har jo en del svakheter, men for min del er det en slik serie hvor jeg tilater svakheter mtp. hva hovedbudskapet dens er (vold og sex, pluss noe samfunnskritikk).

 

Ganske minimale egentlig. Satt på jobb når jeg skrev innlegget, så fikk ikke brukt nok tid til å punktere hvorfor. Det som jeg mener er feil med Strike Back er i grunn bare filleting. Eksempelvis Sullivan Stapleton sin amerikanske aksent.

 

Sex fungerer jo godt med Strike Back, ihvertfall Project Dawn (jeg så vel bare et par episoder av sesong 1, som ikke jeg synes var noe særlig. Dawn var bedre). Strike Back er som en b-film gjort riktig og bra i den forstand.

 

Noen pupper her og der på Strike Back føles mye mer riktigere enn alle disse Starz-seriene som Magic City hvor seriene virker som en parodi til tider.

 

Morsomt at Charles Dance fra Game of Thrones skal spille hovedskurken i Vengeance. Det blir tøft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...