Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan da til en viss grad bruke ratingsene på imdb som en liten pekepinn. Må bare huske på at det er mange som elsker og hater serier og filmer av grunner som gjerne ikke passer en selv. Jeg ser på ratingen, skuespillerne, sjangeren og kanskje trailer (de avslører så altfor mye) for å bestemme meg om jeg vil se noe. Når 2403 brukere har stemt Awkward fram til en 8,3 så er vel sjangsene der for at det er noe bra med serien.

Jeg skal sjekke den ut i alle fall :) ble litt imponert når jeg leste at Ashley Rickards, hovedskuespilleren, gikk ut av high school som 15åring og at hun er medlem av MENSA.

 

@Mahavishnu: de anbefalingene på imdb bruker jeg mer for å finne serier som kanskje har gått meg hus forbi.. De aller fleste serier har jeg enten sett eller vil ikke se, så da er det en grei måte å scrolle raskt ned og se om det jeg sjekker ut kanskje relaterer til noe jeg ikke har hørt om.

Lenke til kommentar

Skrevet både om Life`s Too Short og An Idiot Aboard her et par ganger..

 

Man kan da til en viss grad bruke ratingsene på imdb som en liten pekepinn. Må bare huske på at det er mange som elsker og hater serier og filmer av grunner som gjerne ikke passer en selv. Jeg ser på ratingen, skuespillerne, sjangeren og kanskje trailer (de avslører så altfor mye) for å bestemme meg om jeg vil se noe.

 

Ja, pekepinn til hva som er mainstreamt og folk elsker uansett om det er dårlig. Ala Grey`s Anatomy, The Big Bang Theory som har ca. samme rating som Mad Men, og The Walking Dead.

 

Det er som regel bare fansen som stemmer på IMDB, og vis du skal se en serie som faktisk er bra er det bedre at du går etter kritikerne, eller sjekker ut serien selv. Ikke sjekker søppelsider som IMDB som ikke er godt for noe annet enn å sjekke hvor en skuespiller har vært med før o.l.

 

Alle kan stemme på IMDB, og folk kan lage flere kontoer. Å stole på slikt blir bare feil.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Veldig mye blir mainstream fordi det er bra. Imdb er en utrolig bra side hva angår oversiktlighet og brukervennlighet. Om folk som stemmer der har bomull mellom ørene er revnende likegyldig da det som blir stemt fram som bra somoftest har noe for seg for en eller annen type person.

Og at Gay Anatomy og Mad Men har ca samme rating betyr vel bare at forskjellige type mennesker synes det er like bra på forskjellige måter.

Lenke til kommentar

(ikke posten over meg, men den to over meg :p)Du snakker jo bare søppel nå. Humor er selektivt og bare fordi DU ikke liker det betyr ikke det at det suger? Du kan ikke velge humoren for andre.

 

Fyrte i gang noen episoder Louie før i dag. Den serien er jo ytterst genial. Kommer det flere episoder/sesonger etter den andre?

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

IMDB er fremdeles noe en søppelside. Se heller seriene selv, som jeg sier eller lytt til kritikere. Skulle man komme over noe bra, så følg med her. Mange jeg ser her som poster om bra serier her. :)

 

Ja, Louie er fornyet til sesong 3 i 2012. Louis C.K. fikk også emmy-nominasjon både for rollen, og for å ha skrevet en episode.

Lenke til kommentar

Enig med bror min. På samme måte som med filmer så er det jo endel jeg er uenig i, men det er jo pga smag og behag. IMDB er for min del bedre enn kritkere, da jeg har så jævla dårlig peil på hvilke kritikere som deler sånn noenlunde smak med meg. Å lese en anmeldelse av kritikere som elsker ting jeg hater er jo imot sin hensikt.

Lenke til kommentar

IMDB er fremdeles noe en søppelside. Se heller seriene selv, som jeg sier eller lytt til kritikere. Skulle man komme over noe bra, så følg med her. Mange jeg ser her som poster om bra serier her. :)

 

Jeg ser alltid alle seriene selv :) Og når det gjelder tips til nye serier så mener jeg utover det som blir postet her. Jeg har sett ufattelig mange serier. Tenkte kanskje jeg skulle lage en liste en dag over alt jeg noensinne har sett. Tror jeg sjokket meg selv ganske fint med å få nummeret.

 

Jeg har sett mange nye de siste dagene. Foruten Warehouse 13, Torchwood og Haven som jeg nevnte tidligere så har jeg nå sett Defying Gravity, Body of Proof og Awkward.

 

Defying Gravity er en 13 episoders miniserie om et crew med astronauter som drar på en 6 års rundtur i solsystemet vårt. Har bare sett to episoder til nå, men synes den er veldig bra.

 

Awkward var ikke dårlig i det hele tatt. Jeg likte den faktisk. Men den blir nok spart til hjernedøde dager da jeg føler den er beregnet på et yngre publikum enn meg.

Lenke til kommentar

Noen som kan ta det opp fra serien å slenge det på youtube? :p

 

Mest herligste bruken av en norsk sang i en amerikansk tv-serie.

 

Fant sangen på youtube (faen så "herlig"). Her er den norske lesbiske afro-duoen Nefrotitis FjordNefertiti's Fjord:

 

http://www.youtube.com/watch?v=-lNYwq7cBww

 

 

Boka fra episoden skal jeg kjøpe etter jul tenkte jeg meg. Blir for mye julegaver og slikt framover til at det blir første i tankene.

 

 

Jeg ser alltid alle seriene selv :) Og når det gjelder tips til nye serier så mener jeg utover det som blir postet her. Jeg har sett ufattelig mange serier. Tenkte kanskje jeg skulle lage en liste en dag over alt jeg noensinne har sett. Tror jeg sjokket meg selv ganske fint med å få nummeret.

 

Jeg har sett mange nye de siste dagene. Foruten Warehouse 13, Torchwood og Haven som jeg nevnte tidligere så har jeg nå sett Defying Gravity, Body of Proof og Awkward.

 

Awkward var ikke dårlig i det hele tatt. Jeg likte den faktisk. Men den blir nok spart til hjernedøde dager da jeg føler den er beregnet på et yngre publikum enn meg.

 

Utover kanskje det så kan det være greit å sjekke ut lister fra sider som Hitfix.com, metacritic (new releases på TV for å sjekke ut det nye) Generelt sett alt som Hitfix recaper eller snakker om i podcasten Firewall & Iceberg (på en positiv måte, selvfølgelig). Synes man heller burde gå framfor metacritic enn IMDB ihvertfall.

 

Lurer på om jeg vil like Awkard uansett, tviler på at jeg gjør det. Men fått med meg at første episode var bra.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Noen som kan ta det opp fra serien å slenge det på youtube? :p

 

Mest herligste bruken av en norsk sang i en amerikansk tv-serie.

 

Fant sangen på youtube (faen så "herlig"). Her er den norske lesbiske afro-duoen Nefrotitis FjordNefertiti's Fjord:

 

http://www.youtube.com/watch?v=-lNYwq7cBww

 

 

Hahahaha. Letet litt etter den der rett etter å ha sett episoden, men fant ikke. Dritbra.

 

 

Har vært en god del prat om An Idiot Abroad her. Så det gjelder å følge med. Synes ikke de to første episodene var så bra som de kunne vært, men episode 3 var helt fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...