Reg2000 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 3 hours ago, skaftetryne32 said: Snakker vi om Lost her? Altså om du mener det er en av tidens beste serier så fint for deg, men det blir nok en høyst subjektiv påstand. Og nei Sopranos er ikke enn favoritt, men jeg likte The Wire, men ingen favoritt. Jeg har dog vurdert å gi Lost en ny sjanse da jeg falt av en gang i sesong 2 tror jeg, da de introduserte nok en mystisk greie som var mystisk, men egentlig ikke tilførte en dritt til historien, og samtidig hadde de allerede introdusert tonnevis av mystiske greier som vi ikke hørte noe mer om, jeg gikk lei, alt for mye filler, alt for mye såpe, men som sagt, jeg burde kanskje gi den en ny sjanse se om de faktisk gjør noe med alt dette mystiske. Personlig tenker jeg på Lost som en av tidenes største skuffelser. Den var så kul i starten, men å ble det ene mysteriet bare avløst av et nytt og jeg mista totalt interessen. 1
Gouldfan Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Jeg så ferdig The Sandman Idag. Første del var spennende med Helvete og Lucifer/Satan i en meget kjent og bra castet rolle av en kvinne. The Sandman spilles meget bra og dystert som i den Gothiske tegneserie. Som en Morpheus som er dyster og ofte sliter med å forstå menneskene samtidig som han er glad i dem. Siste del av Sesongen var litt kjedelig og uten noen poeng, uten å difor mye litt resultat løst og åpen nok til at man blir irritert om det ikke kommer en sesong til. Untamed med meget god kasting er en meget dyster en krim thriller kort serie med Eric Bana i hovedrollen og Sam Neill. Satt til villmarken i USA. Endret 10 timer siden av Gouldfan
Nimrad Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Kjøleskap skrev (6 timer siden): Interessant at du legger på en latteremoji etter å anbefale en av tidenes beste serier. Hva er dine favorittserier? La meg gjette, det er The Wire og Sopranos, ikke sant? 🤣 Interessant at du også legger på en latteremoji. Nå har jeg ikke sett verken the wire eller Sopranos, men jeg er virkelig av den oppfatning at serier på den(lost og prison break) tiden var veldig oppskrytt. Jeg har prøvd å se de igjen, sammen med bl.a. heroes og herregud så mye bedre ting er nå. Vi er nok dessverre farget av minner.
Jotun Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden skaftetryne32 skrev (4 timer siden): Vanskelig å rangere etter kvalitet, er så mye å velge mellom, men om jeg skal peke ut noen serier som av mer eller mindre gode eller dårlige grunner har en plass i mitt hjerte så ville jeg i det minste valgt Stargate serien, Farscape, tidligere nevnte OZ må nevnes, Seinfeld, Its always sunny, Home movies, Bored to death, Battlestar galactica, Red Dwarf, Black adder, Spaced, Peep Show, Vikings,The last kingdom, det er noen favoritter. Mye snop og en del eg ikke har sett.
Dubious Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Battlestar Galactica har jeg sett EN gang, og det holdt i massevis. Det er en god serien, men den er tørr og langdryg. Null humor og lite action. Kjøpte den på Blu-ray fordi jeg ville se den igjen, men kom ikke langt før jeg ga opp. En god del senere så lastet jeg ned serien for å prøve igjen, men nei. 1
Zeph Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Eg såg nyleg Breaking Bad for første gang og var kanskje tjue år for seint ute. Den var ok, men ikkje så fantastisk som mange skal ha den til. På den tida seriane vart populære såg eg mest film, så eg har ikkje sett Lost, Prison Break, The Wire osv. Korte sesongar har sine ulemper, men eg er einig i at eldre seriar med lange sesongar kan ha ein del unødig fyll. Det er litt tiltak å dra i gang ein serie med 6+ sesongar og over 20 episodar per sesong. Av favorittane innan drama så går oftast tankane til Twin Peaks og Deadwood. Game of Thrones må kanskje òg nemnast. 2
Gouldfan Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden The Irregulars på Netflix ser lovende ut ser første episode nå.
Dubious Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Stargate er en eldre serie med mange episoder hver sesong, men mange av oss skulle ønsket at det var enda flere episoder. Både SG1 og SGA. SGU må ha mye mer humor for at det skal være verdt å lage mange episoder, så der kunne de ha laget flere seonger. Lost er også en serie en som regel bare ser en gang. Jeg har sett enkelte episoder flere ganger, men mange er langdryge når en ser de om igjen. Game of Thrones ble ødelagt av zombier.
Sjørøver Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Zeph skrev (45 minutter siden): Eg såg nyleg Breaking Bad for første gang og var kanskje tjue år for seint ute. Den var ok, men ikkje så fantastisk som mange skal ha den til Jeg er enig. Den var også litt vell kunstnerisk til tider. Personlig er det nok Mad Men som er favoritten. Den leverer på så mange områder.
Wheeljack Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden Jeg står fortsatt ved at Lost, sesong 1, er noe av det beste jeg har sett på TV noen gang. Men tror også det har litt med tida den kom ut på. Streamingtjenester fantes ikke, så med mindre man fikk tak i ting på Kazaa, så måtte man vente til episodene blei sendt på TV. Det var også en kjempestor hype rundt serien da den kom og var kanskje på mange måter den ultimate "water-cooler-serien". (lost-norge.net - never forget) Et lignende fenomen kan ikke gjenskapes i dag, rett og slett fordi samfunnet er helt annereldes enn det var for 20 år sida. Sjølv om enkelte storserier fortsatt prøver å tviholde på ukentlige episoder, så har det mer med å holde på abonnenter enn noe annet å gjøre. Det er så mange måter å se underholdning på nå, og såpass mye å velge i, at sjølv om siste episode av et eller annet kom igår, så er det mange som venter til alt er ute sånn at dem kan binge. Er slettes ikke sikkert at jeg hadde likt Lost like mye om jeg hadde sett den for første gang i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå